
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výměna kroužků 130
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 30.12.2014 do 02.01.2015, založil/a Robert 106
17:37:20
02.01.2015
02.01.2015

dragon_cb_cz
-> MOLSO: Však taky
jako souhlas... mám ho taky a na orientační měření podle mě naprosto dostačující.

14:34:32
02.01.2015
02.01.2015

MOLSO
-> dragon_cb_cz: ? myslim to vazne. Sice nebude v plastovom kufríku, ale funguje. Ja som s ním spokojný.
14:02:27
02.01.2015
02.01.2015

dragon_cb_cz
-> MOLSO: 

13:05:51
02.01.2015
02.01.2015

MOLSO
12:26:37
02.01.2015
02.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> J3STER 02.01.15 12:17:35: tento mám, a je to OK
12:17:35
02.01.2015
02.01.2015

J3STER
-> Jarda/felda: A nebyl by lepší tento? aukro.cz/meric-komprese-k
ompresmetr-tatra-skoda-sim
ca-jawa-i4953552684.html
11:28:58
02.01.2015
02.01.2015

Jarda/felda
13:58:09
01.01.2015
01.01.2015

Athlonek
13:30:01
01.01.2015
01.01.2015

MOLSO
-> LUKAS: na etikete je napisane PB prísada a neviem čo všetko možné ale v skutočnosti ide len o draselné soli
Aký by to malo význam zakázať olovnatý benzín a potom predávať olovo vo flaštičkách ? Aj 91 / 95 UNI (modré benzíny, ktoré sa už takmer vytratili) neboli olovnaté ale obohatené draselnými solami 


13:29:26
01.01.2015
01.01.2015

LUKAS
-> šadesa: riadna cena ja davam prisadu do benzinu....a niekedy aj nedam ved te motory idu po par € na predaj..a aj tak už by som rešil keby povoli asi niečo neškodovacke do toho :D
13:27:49
01.01.2015
01.01.2015

LUKAS
-> MOLSO: to som nevedel ja mam ešte čo nam ostalo po škodovke 110LS čo mal oco prisadu a tam je olovo prisada do benzinu...čiže tipujem že to je olovo
13:26:10
01.01.2015
01.01.2015

šadesa
-> LUKAS 01.01.15 13:19:48: tvrzeny sedla to jistej ale uprava stoji 5000
13:21:23
01.01.2015
01.01.2015

MOLSO
-> LUKAS: olovo je už vyše 20 rokov zakázané, používa sa draselná soľ ako náhrada 

13:19:48
01.01.2015
01.01.2015

LUKAS
-> Robert 106: draslik sa do benzinu nedava ale olovo u 5k hlav (aby nezaklepavalo ventily)
13:15:48
01.01.2015
01.01.2015

Robert 106
tlaky nemám čím měřit, ale když ho protočím golou tak teda nic moc. když sem dával favo do své 105 tak sem se s tím krásně pral. Tohle jen tak pšoukne. Je to hodně subjektivní měření no.
Úprava pětikanálů mi byla už několikrát rozmluvena. Já bych proti nebyl měl sem jednu bořenou 120 úžovku tuším asi 81 najeto 27 000km Taky šel pěkně z tuha neuvěřitelně tichý chod nezasvěcený na volnoběh šahali po klíčkách že to chcíplo. Hlavně auto bylo velice zivé rapid ani fávo se vůbec nechytali. Minulust neznám na tem motor sem nikdy radši nesáhnul když tak pěkně šel. Koupil sem ho v Nymburku viz. zachráněnka. - Tím chci říct vím, že orig motor má potenciál ovšem zrovna 130 je problematický, že má vše trošku jiné. Navíc potřeba přimíchávat draslík ne bo co to je za svinstvo opět když ho tam dá člověk moc tak to smrdí a čoudí. Fábií se chci dostat materiálově trošku víš.
Tedy představa, že bych tam nacpal mějaký stírací kroužky aby to tak nečudilo je milná že ?
uvidím až ho rozdělám nicméně STK budu muset zvládnout takhle.
Znáte nějaký trik kromě cpaní peněz do kapes na což stejně dojde ? :-)
Úprava pětikanálů mi byla už několikrát rozmluvena. Já bych proti nebyl měl sem jednu bořenou 120 úžovku tuším asi 81 najeto 27 000km Taky šel pěkně z tuha neuvěřitelně tichý chod nezasvěcený na volnoběh šahali po klíčkách že to chcíplo. Hlavně auto bylo velice zivé rapid ani fávo se vůbec nechytali. Minulust neznám na tem motor sem nikdy radši nesáhnul když tak pěkně šel. Koupil sem ho v Nymburku viz. zachráněnka. - Tím chci říct vím, že orig motor má potenciál ovšem zrovna 130 je problematický, že má vše trošku jiné. Navíc potřeba přimíchávat draslík ne bo co to je za svinstvo opět když ho tam dá člověk moc tak to smrdí a čoudí. Fábií se chci dostat materiálově trošku víš.
Tedy představa, že bych tam nacpal mějaký stírací kroužky aby to tak nečudilo je milná že ?
uvidím až ho rozdělám nicméně STK budu muset zvládnout takhle.
Znáte nějaký trik kromě cpaní peněz do kapes na což stejně dojde ? :-)
12:11:44
01.01.2015
01.01.2015

Jarda/felda
-> Robert 106 01.01.15 02:04:58: v první řadě změřik tompresní tlaky teplý studený a pak do válců nalejt olej a opět změřit 

02:17:29
01.01.2015
01.01.2015

Eidy
-> Robert 106: Kup 130 motor a bude to nejsnazší auto.bazos.cz/inzerat/...
/Motor-skoda-130.php
S upravenou stotřicítkou jsem jezdil několik let a nemůžu si stěžovat. Teď slouží v eRku u T a pořád jezdí. Taky jsem míval Rapida 130 a motor chodil parádně i přesto, že bral olej.
S upravenou stotřicítkou jsem jezdil několik let a nemůžu si stěžovat. Teď slouží v eRku u T a pořád jezdí. Taky jsem míval Rapida 130 a motor chodil parádně i přesto, že bral olej.

02:04:58
01.01.2015
01.01.2015

Robert 106
jo to je trochu problém původní jednořádkový motor si vzalo do věčných lovišť LPG.
Rapid je v rodině od 98-ho jednou prasklo těsnění pod hlavou pak bylo jednou vyměněno hned prasklo tak zbroušená hlava a o 200km znova uletělo těsnění mezi 3 a 4 válcem tehdy mi bylo 13 let. mechanik řekl že motor je vyhřátý uvařený fest tak, že se utavily konce zapalovacích kabelů byl 3x. Pak sem sehnal motor z poslední 120 na kterém to jezdilo do roku 2009 na LPG.
Potom znovu 2x uvařený (jezdila matka) když máma musela jezdit na chemoterapii koupil sem jí ford Mondeo a rapid šel na odpočinek. Proč to celé píšu - od někoho zde kdo bydlí v doxech nebo blízko sem koupil motor 130 o zhruba 100 čísel mladší, ramena a pár drobností.
Na motor mi byla poskytnuta záruka s tím jak je bezvadnej a bude fungovat.
nasazen byl někdy okolo roku 2009 a pak stál v garáži až do 2014 minulost motoru neznám.
jediné poznávací znamení je atypicky svařený výfuk a bohužel karburátor 120 se srovnaným víkem. Zapalování sem dal do kupy chytá na drc běží plynule, ale hnusně kouří.
Mám pro běžný provoz více méně připraven (čekám na blok fabia s klikou a písty za rozumnou cenu) motor co tady už hodně z nás používá v různých obměnách. Ovšem na STK a pro budoucí cenu bych měl mít "původní " motor.
Fuj to bylo zbytečně dlouhý co ?
Rapid je v rodině od 98-ho jednou prasklo těsnění pod hlavou pak bylo jednou vyměněno hned prasklo tak zbroušená hlava a o 200km znova uletělo těsnění mezi 3 a 4 válcem tehdy mi bylo 13 let. mechanik řekl že motor je vyhřátý uvařený fest tak, že se utavily konce zapalovacích kabelů byl 3x. Pak sem sehnal motor z poslední 120 na kterém to jezdilo do roku 2009 na LPG.
Potom znovu 2x uvařený (jezdila matka) když máma musela jezdit na chemoterapii koupil sem jí ford Mondeo a rapid šel na odpočinek. Proč to celé píšu - od někoho zde kdo bydlí v doxech nebo blízko sem koupil motor 130 o zhruba 100 čísel mladší, ramena a pár drobností.
Na motor mi byla poskytnuta záruka s tím jak je bezvadnej a bude fungovat.
nasazen byl někdy okolo roku 2009 a pak stál v garáži až do 2014 minulost motoru neznám.
jediné poznávací znamení je atypicky svařený výfuk a bohužel karburátor 120 se srovnaným víkem. Zapalování sem dal do kupy chytá na drc běží plynule, ale hnusně kouří.
Mám pro běžný provoz více méně připraven (čekám na blok fabia s klikou a písty za rozumnou cenu) motor co tady už hodně z nás používá v různých obměnách. Ovšem na STK a pro budoucí cenu bych měl mít "původní " motor.
Fuj to bylo zbytečně dlouhý co ?
14:29:12
31.12.2014
31.12.2014

Petr Urban
Jen překroužkování není samo o sobě spásonosné, je potřeba aby válce neměly hodně oleštěné plochy v ose pohybu pístu či dokonce hlubší rýhy, pak by překroužkování pomohlo jen "z půli". je dobré vidět všude ve válcích honovací kříž.
14:20:40
31.12.2014
31.12.2014

ondrej.
Nenapísal so dosť dôležitú informáciu, koľko má ten motor nabehané. Ak by už bol vybehaný - pri hornom okraji valcov citeľný "schodík" od najvyššieho krúžku v hornej úvrati - tak výmena iba krúžkov už moc nepomôže. Snáď iba ak by boli polámané. Uvidíš ale iba až po rozobratí a až potom sa môžeš rozhodnúť, ako ďalej..
11:33:00
31.12.2014
31.12.2014

ferrari
Výmena krúžkov je pomerne jednoduchá, ak si už čo to robil na motoroch, zvládneš to v pohode. Ale naozaj, kým sa do toho pustíš, poriadne prever, či to neberie olej hlavne tými vybitými vodítkami ventilov...
23:59:26
30.12.2014
30.12.2014

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Robert 106: nejdřív než se pustíš do kroužku bych se podíval jestli nejsou vybitá vedení ventilu v hlave .. nechat upravit , dat vodítka, osadit gufera ..
22:57:49
30.12.2014
30.12.2014

dragon_cb_cz
-> Robert 106: To s tím borcením bloku neber tak vážně a řeš to až kdyby se tě to náhodou fakt týkalo. Jiný ložiska na klice jsou trochu problém, první brus se shání fakt blbě, ale druhej se sehnat ještě dá. Takže určitě ten motor je zgenerálkovatelnej.
Střeva z Felicie se nacpat daj, ale ono i origo 130kový se daj za rozumnej peníze sehnat...
Střeva z Felicie se nacpat daj, ale ono i origo 130kový se daj za rozumnej peníze sehnat...
21:55:21
30.12.2014
30.12.2014

MVM
-> Robert 106: Na emisích jim nejdřív ukaž před dílnou jaký vozidlo chceš změřit. Oni pochopí o co jde.
(lépe řečeno musí to mít snahu/motivaci pochopit
)


21:43:36
30.12.2014
30.12.2014

stepan
-> Robert 106: Všechny 8k maj gufera, 5k ne.
21:42:10
30.12.2014
30.12.2014

Robert 106
kolik žere nevím víc jak 5 let to pořádně nikam nejelo, ale takhle neudělám emise o absenci gufer sem nevěděl fabka to má felda zřejmě taky
21:15:39
30.12.2014
30.12.2014

MOLSO
-> stepan: sakra .... 

21:15:26
30.12.2014
30.12.2014

MOLSO
-> Robert 106: cez gufera ventilov to určite nebude, nakolko ich ten motor nemá
krúžky asi jedine 130 (široké krúžky), novšie piestne sady mali piesty s užšími drážkami (krúžky ako fa / fe / fa)
črevá z felície pasujú, ale o dosť znížiš KP ....
kolko žerie oleja na 1000 km ?

krúžky asi jedine 130 (široké krúžky), novšie piestne sady mali piesty s užšími drážkami (krúžky ako fa / fe / fa)
črevá z felície pasujú, ale o dosť znížiš KP ....
kolko žerie oleja na 1000 km ?
21:13:48
30.12.2014
30.12.2014

stepan
-> Robert 106: Přes gufera ventilů olej u 130 určitě neteče. Důvod je prostý, žádná gufera ventilů tam nejsou. 

21:12:05
30.12.2014
30.12.2014

Robert 106
Ahoj mám rapida 130 s jednořádkovým motorem.
Dávám ho dohromady a nějak moc už kouří. Šedomodrý dým ze začátku víc na volnpběh v celku dobrý při akceleraci kouří dost.
Doufám že neteče olej přes gufera ventilů, ale mám pocit že by to chtělo překroužkovat.
Vršky všech možnejch motorů sem už dělal spodek zatím ani jednou. Někde sem slyšel že se dají dát do 130ky střeva z felicie (který sou za dobrou cenu sehnatelný) ovšem stejně tak tuším že jednořádková 130 ta co se jí údajně bortí blok má jiná ložiska na klice nebo tak.
Má otázka zní dá se to nějak v amatérských podmínkách překroužkovat ? co tam Pasuje ?
a získám tím něco kdybych tam nacpal jen nový kroužky ?
Dík za každý podmět nebo odkaz na návod nic sem nenašel.
Dávám ho dohromady a nějak moc už kouří. Šedomodrý dým ze začátku víc na volnpběh v celku dobrý při akceleraci kouří dost.
Doufám že neteče olej přes gufera ventilů, ale mám pocit že by to chtělo překroužkovat.
Vršky všech možnejch motorů sem už dělal spodek zatím ani jednou. Někde sem slyšel že se dají dát do 130ky střeva z felicie (který sou za dobrou cenu sehnatelný) ovšem stejně tak tuším že jednořádková 130 ta co se jí údajně bortí blok má jiná ložiska na klice nebo tak.
Má otázka zní dá se to nějak v amatérských podmínkách překroužkovat ? co tam Pasuje ?
a získám tím něco kdybych tam nacpal jen nový kroužky ?
Dík za každý podmět nebo odkaz na návod nic sem nenašel.