Problém se seřízením motoru (karburátoru) 120

prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 23.12.2014 do 30.12.2014, založil/a Cumper
řadit dle data
23:14:30
30.12.2014
Cumper
Já děkuju všem za rady, dneska jsem se vrátil domu, celkem ujeto 900 km, vše ok, průměrná spotřeba 6,4l a to jsem to nějak extra nešetřil 9. Šroubky jsem našteloval prostě tak aby to dobře drželo volnoběh a startovalo, malej asi o 1 a 1/4 otáčky, velkej o hodně 1
17:36:01
25.12.2014
minno
-> Peťo_120gL_NZ-sk: tie šróbiky na šteľovanie slúžia len na nastavenie bohatosti na voľnobehu, pri jazde to má vplyv na chovanie motora len pri "lechtáni plynu", inak nie.
08:58:05
25.12.2014
MVM
-> Peťo_120gL_NZ-sk: Zkontroluj membránu akcelerační pumpičky.
08:44:55
25.12.2014
StepaNoFUN
-> Peťo_120gL_NZ-sk: Na prvním stupni zvětš trysku o jeden průměr - např. pokud tam máš 118, dej 120, místo 120 dej 125. Pak to znova seřiď a jeď se s tím projet.
08:41:16
25.12.2014
ferrari
Nastavenie bohatosti na to na 99% vpyvn mať nebude...chce to pozrieť, či dobre strieka akceleračná pumpa - či strieka z injektora pri pridaní plynu...aj keď je to ošemetná vec, pretože opticky to môže byť OK, ale možno nestrieka dostatočne :-(

Inak ja mám rovnaký problém so zánovným SEDRom určeným pre Ladu...tiež je nový, super ide do otáčok, ale hrozne cuká po pridaní plynu...
08:26:51
25.12.2014
Peťo_120gL_NZ-sk
tiež by som potreboval poradiť...menil som svoj 120-tkovy karbec s mech otv. 2.komory (blbol) a hladal som už hociaky nevylagrovany SEDR (kludne aj š105)...nasiel som z TAZ 1500 (dif. , trysky, vzdusniky asi najpodobnejšie SEDRu zo š130) + nema elmagn. odpojovac volnobehu (neviem či to vadi, ale slapalo to)...klapky išli lahucko, nic sa nedrelo, už na pohlad vyzeral lepsie ako bezne karburatory v autach..rovna priruba bez odfrezovania a pod...dal som dole veko, presne nastavil hladinu, nove tesnenie, prefukal vzduchom...ked sa nahodil tak samozrejme knižne nastavenie (otacky/polotacky...) na start vobec nepomohlo (gumicky na skrutkach zkornatene, popraskane - vymenili sa) na volnobeh cca 750 ot.min-1 je to tych tu už spominanych cca 1,5 otacky malej a podstatne viacej otacok velkej (presne si to už nepametam, mesiac som to nevidel a poznamky su v garage). Čo mi tam však blbne je "diera v plyne" pri pridaní prv zahuhlá a potom až na 2x ide do otacok...Viete mi poradiť ako to odstranit, je to ešte stale chudobna zmes ? (nechcem mu skrutku pridavnej zmesi moc povolit - neviem aky to ma vplyv na celkovu spotrebu ale dobrý isto nie) alebo je to nap...nastavene zapalovanie ? (pred odstavkou pred 9 mesiacmi to bolo OK teraz to moc nemam ako skontrolovat). dík
zvětšit Problém se seřízením motoru (karburátoru) 120  - obrázek od Peťo_120gL_NZ-sk vložen 25.12.2014 08:26:51
17:12:29
24.12.2014
ferrari
Ps-ale uz mu to az tak nepomoze,nakolko dnes siel 400 km ;-)
17:11:13
24.12.2014
ferrari
Vravim,kym nebolo nieco velmi zle,tak tych cca 1,5 otacky maleho srobika bolo ok. Ale velky podla potreby,kludne aj viac otacok...
17:05:27
24.12.2014
MVM
-> ferrari: Máš pravdu - jenže nevím(e) v jakým to má stavu,hladinu,klapky a všechno okolo. Na dálku se tohle obecně špatně radí a šteluje.8 V tom základním nastavení by to teoreticky jet mělo.
16:54:22
24.12.2014
ferrari
Ked maly srob zasrobovavas,tak zmes ochudobnujes..ak je vsetko ostatne (ventily,predstih,sviecky )ok,tak mne to vzdy v poho fungovalo tak,ze maly srob vysrobovat o 1.25-1.5 otacky a velky podla potreby..inak,neviem,aku maju skusenost ostatni,ale mne sa zmenou nastavenia chod motora v zasade nemenil..
23:23:49
23.12.2014
minno
-> Cumper: mne tá základná poloha šróbov podľa príručky na naštartovanie a udržanie voľnobehu nikdy nefungovala a ani na nových SEDRoch (t.j. voľnobeh to v takej polohe nedržalo), takže toho by som sa nedržal. Našteľuj to tak, aby dobre bolo.
21:14:21
23.12.2014
MVM
Bohužel tyhle strojky moc na tabulky a hodnoty po těch km a letech provozu neposlouchají. Pokud jsi nic jinýho nerozvrtal a jde jen o točení šroubkama - tak nejdřív potřebuješ aby motor alespoň nějak šel na volnoběh. Zkus co nejnižšší snese a bohatost postupně povoluj až najdeš nejvyšší otáčky ( jakoby vrchol) a pak zase půjdou ot dolů Jde o to najít bohatostí ty nejvyšší otáčky a snížíš je volnoběžným šroubkem. Musíš mít motor ohřátý a šroubkama otáčet pomalu a postupně.( to že by měly být aspoň zkontrolovaný ventily,svíčky,rozdělovač ,vzd.filtr a vlastně všechno kolem ani nepíšu)

A obecně je lepší vždycky (ať už karbec nebo rozdělovač) pokud nemám zkušenosti - všechno si zapsat než začnu bezhlavě "něčím někam otáčet" 8
20:45:51
23.12.2014
Kuladmin
-> Cumper: Je to o poměru, ale pokud se nepletu tak když zašroubováváš tak to škrtíš a naopak.
17:39:35
23.12.2014
Cumper
-> Kuladmin: No, s klapkama jsem nic nedělal. A nevíš jak je to s tim šroubkem, jestli povolováním přidávám nebo ubírám bohatost?
17:32:04
23.12.2014
Kuladmin
A když si to začal štelovat - začal jsi i klapkama? Jiank ty otáčky jsou defakto pro to aby jse to dalo nastartovat a pak se to už musí doštelovat za pomocí přístroju (emise, stroboskopem apod.)
17:08:36
23.12.2014
Cumper
Ahoj, seřizoval jsem karburátor u svojí 120ky a podle příručky mají bejt šrouby povolený velkej o 2 otáčky a malej o 4 otáčky. Když jsem to tak udělal, motor vůbec nedržel volnoběh, tak jsem to šteloval tak aby byl volnoběh Ok a došel jsem k tomu, že velkej šroub je o 2,5 otáčky a malej jen o 1,5 otáčky. Když malej povolim víc tak se volnoběh snižuje až zdechne. Můžu to tak nechat, nebo by to mělo bejt +- okolo těch hodnot co jsou v příručce?



A povolováním toho malýho šroubku přidávám nebo ubírám bohatost směsi?



Díky moc, zejtra jedu 400 km daleko a tak chci aby to bylo dobře seštelovaný a moc to nežralo.
Extreme Tyres