Co si o tomto motoru myslíte?

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 07.12.2014 do 07.12.2014, založil/a Zdenek Neubert
řadit dle data
21:06:42
07.12.2014
MVM
-> Evž@: Něco v tomto smyslu tady už Urbi naznačil .. Já mu svůj názor napsal hned z kraje.

Podstatný je to,že pokud to doladí do konce a bude mít lehký fungující zbytek auta - bude to dostatečný. 8
20:57:08
07.12.2014
Evž@
Já osobně bych od toho motoru vzhledem k použitým komponentům nic moc teda nečekal.Očekával bych kdyby kp bylo o něco vyšší,vačka aspoň 265 a k tomu patřičné zapalování...takhle je to vícemeně decentně lepší sériovka.Ale taky nějaké rezervy určo budou v celkovém seřízení.Osobně bych dělal závěry až po vyladění zapalování a karburátoru.Ty difuzory bych třeba vůbec nezvětšoval vhledem k ostatním úpravám motoru a předpokládaném spektru otáček.
15:04:55
07.12.2014
Petr Urban
-> Zdenek Neubert: Je možné karb. ponechat a bude kompromisně dobře fungovat, pokud jsou dif. zvětšeny správným způsobem a vtokový radius a odtokový úhel je cca dodržen. Je ale nutné přetryskování co jsem psal a výhodnější by bylo také zvětšit mírně volnoběžné trysky - např. 55-60 pro oba stupně. Pokud je žádán lepší chod v malých ot. bez problémů s menší spotřebou, sehnat originální Š130-136 karb. a jen přeladit bez úpravy velikosti dif., vyleštění je možné.
14:58:42
07.12.2014
Petr Urban
-> stepan: Dle toho na jakou funkci, pokud na motor, který má mít max. výkon kolem 5500ot., což tento rozhodně ano, dá se přeladěním rozdělovače použít bezkontakt a díky jeho větší jiskře, přesnosti která neklesá zásadně vůlemi v ose a nenutnosti jej často kontrolovat a přenastavovat, vidím jeho použití v takovém motoru za výhodnější. Originální typ 860 ale nikoli, je nutná správná změna křivky.
14:57:07
07.12.2014
Zdenek Neubert
Takže sehnat sériový karburátor a kompletní rozdělovač origo na 130?
14:50:43
07.12.2014
Zdenek Neubert
Ano kartu nemám,to je pravda
14:50:24
07.12.2014
stepan
-> Zdenek Neubert: To že je bezkontakt lepší je dost odvážný tvrzení. Lepší je na údržbu, ale že by byl lepší na funkci, to si teda nemyslim.
14:41:12
07.12.2014
Petr Urban
-> Zdenek Neubert: Na fotky se dá využít lépe karta vozu, kterou nemáš a tam se také dají řešit věci kolem tvého vozu.
14:37:45
07.12.2014
Petr Urban
-> Zdenek Neubert: Jenže ten podtlak je právě dobře u takového motoru nechat, ale zásadně z typu 520, 540 nebo 560 a nový nebo testovaný na správné funkci otevírání při určitém podtlaku. Osobně jsem měl v rukách hodně i nových rozdělovačů typu 880 a nebylo to naladění stejné, jak jsem i jinde psal, asi to dělali dost od oka z výroby, ale i špatné naladění jde trochu dohnat jiným předstihem. Karb. se zvětšenými dif. nebylo na takovýto motor potřeba a je to kontraproduktivní a spíše vyvolává problémy, než zlepšení výkkonostních parametrů, problémy s chodem při částečném zatížení a zbytečně zvýšené spotřeby. První stupeň měl být ponechán originální velikosti, stejně tak mohl zůstat i druhý. Pokud není nasáván předehřátý vzduch od výf. svodu jako je originál, první stupeň bude nejen v nynějším počasí - 0C chudý, dát 125tr. a 190 vz. Druhý stupeň nechat 145 a vz.140. Zkoušet ladit základní předstih - zvyšovat do doby detonací - zvuk cvrlikajících ventilů, který se bude projevovat v otáčkách nejvyššího kroutícího momentu, poté ubrat předstih pod tuto hranici a test dobrého chodu celým spektrem použitelných otáček. Pokud to měl být sportovnější motor pro zábavu, který má mít lepší tah, měla být použita trochu ostřejší vačka, která se podílí na zvyšování kroutícího momentu a výkonu hlavním způsobem. Mám nějaké zajímavé - do sz.
14:36:22
07.12.2014
Tomaso435
-> Zdenek Neubert: vodlehči to vo píčoviny a i seriová 130ka s tim bude kmitat :)
14:36:11
07.12.2014
Zdenek Neubert
14:34:23
07.12.2014
Zdenek Neubert
Jinak o téhle škodovce je řeč
zvětšit Co si o tomto motoru myslíte? - obrázek od Zdenek Neubert vložen 07.12.2014 14:34:23
14:19:38
07.12.2014
Zdenek Neubert
Jinak proč zrovna bezkontakt?Říkal jsem si,že je to lepší zapalování o údržbu mi nejde,rád si budu hrát s kladívkama,ale přesvědčila mě stálost jiskry.A u karburátoru jde čistě o zkoušku jak to pojede
14:17:21
07.12.2014
Athlonek
-> Zdenek Neubert: Tak to by mělo být snad dobré palivo. S Benzinou mám dobré zkušenosti.
14:15:18
07.12.2014
Zdenek Neubert
S originálním zapalováním favorit 136X jsem to nezkoušel,vzal jsem sériovou 860 a předělal podle plánku od hanhartu na 880.odstranit podtlak byl můj nápad.
14:13:41
07.12.2014
Zdenek Neubert
Palivo natural 98 mám od benziny,dříve jsem i dával omw natural 95
14:09:04
07.12.2014
Athlonek
-> Zdenek Neubert: Od jaké společnosti je ten Natural 98, v práci se často setkávám s nekvalitním benzinem, už ani Shell neni žádná značka.8
14:08:16
07.12.2014
vhml
-> Zdenek Neubert 07.12.14 13:40:12: jestli to pojede jako 1,3MPi tak můžeš bejt naprosto spokojenej...



Vždyť vačku a KP máš stejné, ale horší hlavu, zapalování, krmení...
13:52:56
07.12.2014
Athlonek
-> Zdenek Neubert: Jak to jezdilo s neupraveným rozdělovačem 136X?
13:51:55
07.12.2014
Athlonek
Zakopaný pes v odstředivé regulaci.1
13:48:02
07.12.2014
Zdenek Neubert
Ne ne,spíš akcelerační schopnost téhle 100ps octávie,alespoň do 100km/hod.
13:44:28
07.12.2014
MVM
254° a 100PS na motoru ? 1,3 149
13:42:47
07.12.2014
Vrba
Mě tam moc nehraje ten karburátor a bezkontakt-v tom bude zakopaný pes,..jinak lepší série,když ji dobře seřídíš,pojede suprově. Vadil by mi teda ten 98okt benzin,ale tak co se dá dělat.
13:40:12
07.12.2014
Zdenek Neubert
To jde i těžko popsat,ale dejme tomu,že jsem očekával 100ps octávii 1.6MPI.Do nějakých 100km/hod a pak by bylo znát,že je to právě 1.3

myslím si,že to může jed mezi felícií 1.3 MPI 50kw a felícií 1.6MPI 55kw
13:31:51
07.12.2014
vhml
-> Zdenek Neubert 07.12.14 12:43:22: a cos čekal od přetryskovanýho pětikanálu? 3
13:05:55
07.12.2014
MVM
-> Zdenek Neubert: Po pravdě zkus položit otázku trochu líp aby Ti dokázal člověk odpovědět. Máš smíšený pocity - ovšem nikdo neví co jsi očekával přesně..
13:01:55
07.12.2014
Zdenek Neubert
Jezdí to od včerejška,najel jsem s tím pár desítek km. Abych se přiznal nejsem s tím úplně spokojenej, čekal jsem trochu více. Možná jsem zhejčkanej tím, že jsem dříve měl motor fábie 1.4 na karburátoru, vačka 300/300 KP. 11,5:1
13:00:54
07.12.2014
castrol
jedine zlozit a potom laborovat
12:55:49
07.12.2014
MVM
Trochu nechápu jazyk Tvého kmene? Myslet si můžeš "něco" o nějaké holce co jde po chodníku.

Buď je ten motor v autě a můžeš "zhodnotit" tak jak nějak jede ve srovnání s "něčím". Nebo máš parametry z brzdy a podle toho odhadneš zhruba jak by to mohlo jet.

Je to jako vypsat suroviny na uvaření jídla a ptát se jestli to bude dobře chutnat k obědu 8

Nepojede to špatně,pila to nebude,za 6litrů to nepojede.
12:47:36
07.12.2014
Tomaso435
...jako jesi to bude jezdit? nebo už to jezdí ?
12:43:22
07.12.2014
Zdenek Neubert
Jako základ je použitý motor škoda 130 L 742.130



Filtrbox vlastní výroby

Sportovní vložka filtru KN

Zgenerálkovaný a kompletně seřízení karburátor SEDR 32 pro 130

-upravené rozprašovače,vyleštěné a odbroušené přepášky.

-vyleštěné difuzory a převrtané na 23.3 a 25.3 mm.

-tryskování 120/145 vzdušníky 210/140

Sací potrubí,lěštené,převrtané a slícované s kanály v hlavě.

Sací kanály od karburátoru po ventily jsou 32mm

Výfukové ventily po celé délce 29mm

Odbroušené vodítka ventilů.

Nové ventily pouze leštené

Kompresní poměr 10:1 měřeno pipetkou

Svíčky NGK pro motor 130

Písty,kroužky,čepy a vložky nové

Ojnice nové z felicie 1.3MPI

Vačkový hřídel 254/254 se zdvihem 6.1 mm+pružiny ventilů z felicie 1.6MPI

Odlehčený setrvačník a řemenice.

Sportovní výfuk

Rozdělovač bezkontaktní se zrušenou podtlakovou regulací a upravenou odstředivou regulací

-po vzoru rozdělovače 136X

-předstih na volnoběh 12st měřeno stroboskopem

-otáčky na prázdno 900

-olej 10W40

-upravené olejové hospodářství a daná tvrdčí pružinka k redukčnímu ventilu pro vyšší tlak ol.

-palivo natural 98+pb
Extreme Tyres