skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor 105l
17:16:02
05.12.2014
05.12.2014

Petr Urban
-> shade105: kolbenschmidt je jeden z předních dodejců dílů pístních sad i do prvovýroby vč. škodovky - např. pístní sada KS je z výroby u Fabia 1.4 8V - což je konstrukčně stejný motor jako tvůj. Při nákupu kvalitních dílů a dodržení tolerancí, správných povrchů, přesahů a montážních postupů, nevidím důvod proč by motor po správně provedené GO, správně tvrdému zajetí - žádný lechtání a při kvalitním oleji nenajel zase 200 tis. a tuším že to tě to auto nebude dávno zajímat a při dohlédnutí na určité zanedbané věci, může jet motor lépe než z výroby. Ale pokud stavět motor, tak snad z Š120, když je možnost a né z Š105 a při repasi bych volil zrovna větší KP (snížení hlavy o 1mm), kdy motor může mít mírně zvýšenou účinnost - výkon a sníženou spotřebu. Pokud jsi nikdy takovou věc nedělal a nenaštuduješ dostatečné množství informací, aby jsi si byl jist co děláš, nepouštěl bych se do kompletní repase na vlastní pěst, protože to může zbytečně vyjít na hodně peněz, když by byl motor poskládán s mnoha nových dílů a něco jsi zanedbal, úspěch se nemusí dostavit a nové díly mohou vzít za své. Možná nejjednoduší variantou bude sehnat jiný Š120 motor za např. 1000,- z vrakárny, který nebude mít pod víkem ventilů kybl karbonu a jen ho nandat a správně poseřizovat, vyměnit provozní kapaliny a jezdit.
15:55:28
05.12.2014
05.12.2014

shade105
a nevíte jak je to z kvalitou kolbenschmidt dá se na tom najet přes 100 000
15:31:42
05.12.2014
05.12.2014

minno
-> shade105: 5 riadkov textu v jednej vete? Dobrééé, ale skoro som sa z toho nevysomáril 
Inak nevidím dôvod, prečo by motor po GO nemal vydržať tak isto, ako pôvodný motor, kedže motor po GO je vlastne nový motor, ak nemáme namysli len prekrúžkovanie a pod. Na GO kupuj originál piestnu sadu, celkom bežne sa ešte dá zohnať na všetky tieto naše motory.

Inak nevidím dôvod, prečo by motor po GO nemal vydržať tak isto, ako pôvodný motor, kedže motor po GO je vlastne nový motor, ak nemáme namysli len prekrúžkovanie a pod. Na GO kupuj originál piestnu sadu, celkom bežne sa ešte dá zohnať na všetky tieto naše motory.
14:37:28
05.12.2014
05.12.2014

shade105
no tata s tím líce do práce mam domluveny, že mi to dá až si koupí něco druhýho najede 10km denně a 5000km ročně motor má 140 000km což není moc znám hodně lidí co má 200-250 000km
a jezdí
nechtěl jsem dělat generálku, aby to bylo co nejvíc v origo stavu ale asi mě to stejně čeká, že to auto budu muset udělat znova generálce se vyhýbám, protože už nevydrží to co puvodní motor u goetze říkaj par desítek tisíc nevím jak u kolbenschmidt jestli ze dá vůbec na 105 koupit viděl jsem jen na 120 při nejhorším nevíte o nějaké kvalitní go sadě nebo aspoň kroužky co vydrží těch 100 000km o peníze mi moc nejde ale hlavně o kvalitu
a jezdí

12:19:17
05.12.2014
05.12.2014

Petr Urban
-> shade105: Tak to je základ, když máš podezření na úbytek vody a oleje, sledovat bedlivě kilometrový nájezd vs. úbytek kapalin. Oleje to žere už nad míru, ale jsou i horší Š105 co jezdí, otázkou je zda to má být "pěkný motor" nebo motor co dojede do práce a zpátky a budeš tam dolívat ten nejlevnější olej co se vyrábí, což Š105 stačí na dojetí. Jinak to vypadá na těsnění pod hlavou. Pokud úbytek vody bude velký a bude to těsnění pod hlavou, zřejmě bych opravdu sehnal jiný motor Š120 v dobrém stavu, nejlépe jej rozdělat a udělat polorepas, než dávat něco o čem neví člověk nic. Lepší Š120 je z důvodu mírně většího objemu a že je možné se stávajícím motorem ještě nouzově jezdit, než bude nachystán druhý.
19:10:34
04.12.2014
04.12.2014

shade105
vodu jsem neměřil sem tam doleju a olej tak 1600-1800km litr oleje
16:30:18
04.12.2014
04.12.2014

Kuladmin
A hladina oleje a vody dělá co? Ubývá něco a případně kolik ?
15:50:28
04.12.2014
04.12.2014

shade105
sorry ja tu fotku zapoměl otočit ten levý malý flek je po nastartovaní a ten pravý velký je po zahřátí na 50 stupňů u toho velkeho fleku byl papír nasátý vodou z vyfuku líce dým jak mlha takovy hustý bílý
15:49:07
04.12.2014
04.12.2014

Don_pepe
-> shade105: To bude vylágrovaná 105, vyhodit, dát 120

15:46:04
04.12.2014
04.12.2014

shade105
bílá emulze pod olejovým víčkem to mužu utírat před každou jízdou a za chvíli je to tam zas
15:43:32
04.12.2014
04.12.2014

minno
-> shade105 04.12.14 15:04:48: a ktorý fľak je vrchný a ktorý spodný? ja tam vidím ľavý a pravý fľak :)
15:28:24
04.12.2014
04.12.2014

ochoda
Pod kterým víčkem? Skusil bych těsnění pod hlavou, ikdyž dle toho fleku ti to asi žere olej, tak že by kroužky?
15:06:37
04.12.2014
04.12.2014

shade105
z druhé strany voda jde pěkně vidět
15:04:48
04.12.2014
04.12.2014

shade105
cus potřebuju radu měl jsem kapky oleje po celém zadním čele když dám papír před výfuk udělá to tohle viz.foto vrchní flek studený motor spodní flek motor při zahřátí na 50 stupňů + papír byl nasáklí vodou jde vydět na druhé straně pod víčkem je emulze nevíte co by s tím mohlo být???