Vyměna motoru

prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 04.12.2014 do 14.12.2014, založil/a zajoch
řadit dle data
21:37:27
14.12.2014
Jozka
-> zajoch: Tak sláva.. určitě jste přišli na plno věcí a příště to půjde už hladčeji..4
20:58:09
14.12.2014
castrol
-> zajoch: este par krat a za cca 30min az hodinku nebuete mat co robit 1
18:56:55
14.12.2014
minno
-> zajoch: chce to cvik 1
18:10:41
14.12.2014
zajoch
Nemohl sem za boha přijít na to jak to tam nasadit, první sme to podložili heverem co nejblíž převodovky a chtli rukama za tu příčku a snažili se to tam nějak dát, nešlo.

Druhý pokus, nešlo to.

Tak sme si udělali "velepšovák" abysme to mohli položit, dali sme si na kéonce příček dřeva.

Nakonec sme to přisunuli uplně k převodovce a snažili se ten kus spojky a mrkev?? nebo jak se říká tomu co trčí z převodovky. povedlo se!

Položili sme motor na dřeva a začali do příčky kopat, aby se to pohlo. motor je tam :D pak už jen stačilo sešroubovat motor a převodovku, a přišroubovat příčku ke karoserii.

:D nad výměnou motoru jsme strávili dohromady skoro 24h.

Ok, tak příště to dáme za 4h
18:03:13
14.12.2014
zajoch
-> Jozka 13.12.14 22:49:43: Povedlo se, :D všera sme ho nahodili a dneska dodělali veci jako elektriku, vodu atp.

:D byli sme asik na 30Km, tůře a neveděl sem že mi špatně dobíjí altík, zdechlo nám to v kopcu bo to mělo slabou jiskru. :D Ok, 33A na altíku je asik málo, Hurá na vrakáč pro nový :

D
22:52:53
13.12.2014
castrol
-> minno: 47 -> Jozka: nestras
22:49:43
13.12.2014
Jozka
-> minno: Tak o to by nebylo - hlavně aby se třeba právě nenacházel v nemocniční péči.. 4
22:40:31
13.12.2014
minno
-> Jozka: -> castrol: chudák, ten je tam ešte niekde pri motore a trápi sa1
22:25:27
13.12.2014
castrol
-> minno: sak jo ked nedal vedet 1
22:22:59
13.12.2014
Jozka
-> minno: 3
22:22:57
13.12.2014
Jozka
-> minno: 3
22:20:09
13.12.2014
minno
-> zajoch: ešte nahadzuješ? :D
19:52:44
12.12.2014
zajoch
Tak jo :D držte mi palečky :D zítra se de nahazovat motor. :D začneme asi kolem oběda ;)

Dám vědět jak sem dopadl
15:12:45
08.12.2014
zajoch
-> vhml 08.12.14 11:29:05: :D převodovka tam je jen na "dojezd" Jinak tam příde dát 5q převodovka... :D

Tu už mám rozebranou :D o hodinu mín práce? :?D
11:53:41
08.12.2014
Jozka
-> vhml: Však taky dobově se za 20 až 25 minut (u kil a MB) měnily zvadlý motory za čilý přímo na přejezdech mezi etapama...4
11:29:05
08.12.2014
vhml
-> Tuxik 08.12.14 10:30:28: a když to vyndáš párkrát ještě potom, tak ho jako já budeš mít venku za 25minut a za další hodinu na stole rozebranou převodovku 3
10:30:28
08.12.2014
Tuxik
-> zajoch: Jeste parkrat vyndat/nandat motor a zvladnete to za tretinovej cas 2 3
18:22:25
07.12.2014
zajoch
Jakože užili? :D no mám docela sedřený palec.. :D jinak pohoda a dobrá zkušenost...

:D možná sem mohl ještě napsat že nám oboum bylo 16 :P :D
17:38:51
07.12.2014
Jozka
-> zajoch: Tma nevadí, půlka věcí se demontuje stejně jen po hmatu..5 Hlavně, že jste si to užili..4
17:20:57
07.12.2014
zajoch
Povedlo se, sice jen napůl ale motor je venku. Trvalo nám pět a půl hodiny :D /ano za pět a půl hodiny sme jen dostali motor z auta/

:D nahazovat druhý motor budeme buď ve středu, nebo příští víkend :D snad se to povede.. :D

Musíme si ten druhý motor ještě nachystat, přendat spojku, nandat tu tyč, přendat alternátor, výfuk a jeho uchycení. To by mělo být snad vše. :D

Všechna práce dnes byla vykonána při teplotě 2-7 stupnů a při světle diodové H4 žárovky.. :D
08:18:14
07.12.2014
zajoch
-> Jozka 07.12.14 00:40:32: Tohleto je mi buřt. :D auto je před celkovou rekonstrukcí. Takže lak už chybí na více místech. :D dycky stačí přejet fixem /perm. fix s lakem/
00:40:32
07.12.2014
Jozka
-> zajoch: Jestli nemáš auto nějaký extra libový, nechal bych jí tam, ona jednak brání převrácení motoru a mimo to je to dobrý madlo. Na druhou stranu zas hrozí, že koncema poškodíš lak na nosnících a v jejich okolí.
23:24:03
06.12.2014
zajoch
Ok. :D tak zítra se uvidí... :D ještě napíšu jak sem dopad. :D zatím díky -Zajo-
23:06:57
06.12.2014
Tuxik
-> zajoch 06.12.14 22:43:21: nejlepsi by bylo zadek auta podlozit kozickama (drzakama, ne abys tam cpal nejakou pritulkyni 3), pak si uz muzes podvazat prevodovku, pro jistotu zaradit trojku a odpojit radici tyc. Pak motor co nejvic v rovine s prevodovkou (tu taky radsi podlozit heverem) a hura s motorem ven (dobre funguje 13ka kolo a na nem guma z motorky). Assembly je opacny postup k demontazi.
23:06:45
06.12.2014
zajoch
-> Jozka 06.12.14 22:53:45: Ok. a nasazovat s rourou nebo bez, a pak jí tam proště jen dodat?
22:53:45
06.12.2014
Jozka
-> zajoch: Tak pro tebe by bylo asi nejlepší tu nosnou rouru odmontovat (a vůbec vše, co brání přímkovýmu vysunutí) podložit co nejvíc do roviny (převodovku čímkoliv) a motor tahat ven podloženej tím pojízdným heverem.. stejně tam dávat ten správnej a mezitím se snažit autem nepohnout.
22:43:21
06.12.2014
zajoch
-> MVM 06.12.14 22:27:52: Tak podlaha je to rovná dost. :D máme na to celý den, takže není kam se hnát :D

Motory sou dva :D měníme 120 za původní 105. :D abych prošel evidenčkou :/

Když to budu vytahovat tak stačí něčím podložit převodovku. Je jedno čím když to vytahuju ne? motor pujde ven /i snad dovnitř na hydro. zvedaku s kolečkama/

Hever mam jen jeden. takže je lepší ho dát pod převodovku či motor?

Je dobré ho vubec při nandávání používat?



V garaži mám dost dřevotřískových desek na topení :D takže vypodložit to rovně nebude zase tak extrémní problém ne? :D
22:38:02
06.12.2014
Jozka
Jo, něčím podobným jako napsal -> MVM: jsem chtěl příspěvek zakončit, jenže zapomněl.
22:35:35
06.12.2014
Jozka
Ilustrační foto z konce minulýho století.. 3 3
zvětšit Vyměna motoru - obrázek od Jozka vložen 06.12.2014 22:35:35
22:34:21
06.12.2014
Jozka
-> zajoch: Taky ho nezvednu, ono je to spíš o šoupání.. Nemám svý výměny motorů spočítaný, většinou jsem dělal sám, nicméně nějak po třicítce jsem si na to nejdřív půjčil a pak vyrobil "vozíček".

Problémy jsou víceméně dva - těch šroubů je na přírubě trochu moc a motor přepadává pořád na pravou stranu. Taky při lomcování může spadnout převodovka z heveru.. Jde o to, aby během vyjímání a vkládání těmahle způsobama byl co nejvíc v ose - to znamená povolit šrouby příčky tak, aby byla dostatečně nízko, tomu přizpůsobit výšku vyheverování převodovky a táhnout dozadu - a přitom případně výšku heveru pod převodovkou ještě upravovat, aby se svorníky v otvorech do nejmíň příčily.. při vkládání ještě důležitější.
22:27:52
06.12.2014
MVM
-> zajoch: Hlavně zbytečně nespěchejte - zbrklost je na h*vno zvlášť když to děláte poprvý. Čím líp si motor podložíte - tím líp se bude dávat zpět,(myslím tím vypodložení mezi podlahou a vanou) Výhodou je co nejrovnější podlaha. Pokud si nejste jisti ani sami sebou - možná být váma to táhlo řazení odpojím abyste neřešili za týden že to hůř řadí.
22:26:56
06.12.2014
minno
-> zajoch: V jednom človekovi sa mi to vždy robilo najlepšie, ale chce to hever na kolieskach a nejaké špalíky alebo iné vhodné predmety na pomoc. Nie je s tým žiadny problém.

skoda120.inetbox.sk/!img/ .../146.jpg
22:22:51
06.12.2014
Skili
-> zajoch: já jsem ze svojí tisícovky motor tahal dvakrát, poprvé s kámošem ve škole a podruhé doma sám akorát když jsem to nasazoval tak mi brácha pomáhal nadzvednout jednu stranu a nasměrovat to na převodovku protože jsem měl blbě danej zvedák a málo vypodloženo ale dá se to udělat i v jednom a není to nic složityho, kdyžtak v kartě mám pár fotek.
22:20:56
06.12.2014
zajoch
:D no sám ten motor sotva zvednu. Takže pochybuju že bych to sám udělal... budeme na to dva.

asik klasicky podložím převodovku a motor vyvykláme na pneumatiku... dal by se motor nasadit z5 když bude na heveru?

Sundat není až takový problém, z mého pohledu.

Jen se bojím že tam nedámten nový :/
22:07:39
06.12.2014
Jozka
-> zajoch: U kyvky teda podvázání skrze ten otvor nad převodovkou moc nefunguje - tedy vlastně vůbec, ten tah jde moc šikmo... nevím jak moc to zabírá u vlečný nápravy - když už takhle, tak převodovku na hever a po vyškubnutí motoru z auta tyč přes šavle a na tu zavěsit.. Táhlo jsem neodpojoval nikdy, motor se dá ve dvou shodit na kde co (oblíbenej byl dobově 20 lt plechovej kanystr s "přehozem" ze starýho vaťáku) a pokud se z motoru nesundá nosná roura, dá se takhle vyviklat i naviklat nazpět i v jednom, natož ve dvou.
20:51:25
06.12.2014
zajoch
-> Václav Kršek 05.12.14 16:18:29: No jako nejvíc se bojím toho nasazování... mám tu odbornou literaturu ale někdo mi radil že je lepší, Jak je dekl za zadníma sedačkama tak tak dát tyč naříč místo deklu a dva stahovací popruhy, spojku nadzvednout. že pry se tak nemusi ani odpojovat tahlo. ani podkládat.

No ale jak ho tam nasadíme to chci fakt vidět... V knižce bylo napsáno že obrácený postup sudnávání motoru. Jak to tak vidím tak se mi to stejně nepovede....

Ps: mám jen jeden hydraulický zvedák
16:18:29
05.12.2014
Václav Kršek
Pokud máš několik zvedáčků (můžou být i ty s kterýma u auta měníš kolo) a nějakou zásobu dřevěných špalíků a prkýnek (může se hodit i vysloužilý skateboard :-D) , zvládneš to i sám :) Při zpětné montáži bývá někdy pakárna nasadit motor na převodovku (nutno vystředit spojkovou lamelu, ale stejně), a občas docela kumšt trefit ty 4 šrouby co ti drží příčku motoru :)
14:01:51
04.12.2014
zajoch
-> MATTESS 04.12.14 13:54:02: Ok. Tak jen neumím hledat ;) díky
13:54:02
04.12.2014
MATTESS
13:50:23
04.12.2014
zajoch
nazdar virtáci

Mám par dotazů. Potřebuju ve svojí škodovečce vyměnit motor. Ale nemám s tím žádné zkušenosti. Proto vás žádám o nějaké rady a podobně.

Vůbec nevím na co si dát baca, jestli to uděláme ve dvou bez zvedáku a podobně..

věci jako elektro, vypustit vodu chápu... Jen je něco na co si dát pozor? díky moc

-Zajo-
Extreme Tyres