skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdělovač 136x rychlá
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 23.11.2014 do 23.11.2014, založil/a Zdenek Neubert
13:06:52
23.11.2014
23.11.2014

Zdenek Neubert
Víte já si ten motor stavím sám, začal jsem převrtanýma difuzorama v karburátoru, všechny kanály jsem zvětšoval jsou i bezvodítkové, leštil jsem atd atd. Proto si chci udělat i svůj rozdělovač, proto se ptám jen na hodnoty a ne kdo by mi to předělal. Jinak Urbi klobou dolů před tebou a myslím to vážně.
12:56:03
23.11.2014
23.11.2014

Petr Urban
-> Zdenek Neubert: skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru
Rozsah rozdělovače a napnutí pružinek je z výroby na každém rozdělovači jiné - oměřil jsem desítky nových před jejich úpravami a na každém i stejném typu to bylo zásadně jinak, zřejmě dle rozumu nějaké baby co to skládala a řekla si : "asi takle, dobrý" Rozsah rozdělovače typ860 jsem měřil např. 15,5 až 19 asi zrovna jak se to povedlo vyrobit... Tzn. i z výroby jsou takové obrovské nepřesnosti (zřejmě si řekli že na posranou škodovku to stačí), že i na novém dobovém rozdělovači si nemůžete být jisty co si do motoru dáváte, bohužel. Rozsah rozdělovače typu 880 jsem měřil 10-13st. zase jak se jim to povedlo, napnutí pružinek to samé. Pokud tedy někde chcete i GO a nastavení na správné hodnoty např. pro Favoritový motor, dělám to běžně. Je ale nutné dodat kus, z kterého má smysl něco dělat, tzn. aby neměl velké radiální (do boku) vůle, jsou cítit již na prstceh při zatlačení osy proti tělu, pokud tam bude více jak 0,10mm na bezkontaktním typu, již to není dobré do čehokoli, i když to pojede, ale je otázkou jak ... Veškeré další opravy/ůpravy jsou již normálně řešitelné, ale odstranění radiální vůle = nová futra a nová osa + vačka - nejsou dobře sehnatelné a pro někoho peněžně únosné, tehdy je snad nejlepší použít nový rozdělovač a správně nastavit.
Rozsah rozdělovače a napnutí pružinek je z výroby na každém rozdělovači jiné - oměřil jsem desítky nových před jejich úpravami a na každém i stejném typu to bylo zásadně jinak, zřejmě dle rozumu nějaké baby co to skládala a řekla si : "asi takle, dobrý" Rozsah rozdělovače typ860 jsem měřil např. 15,5 až 19 asi zrovna jak se to povedlo vyrobit... Tzn. i z výroby jsou takové obrovské nepřesnosti (zřejmě si řekli že na posranou škodovku to stačí), že i na novém dobovém rozdělovači si nemůžete být jisty co si do motoru dáváte, bohužel. Rozsah rozdělovače typu 880 jsem měřil 10-13st. zase jak se jim to povedlo, napnutí pružinek to samé. Pokud tedy někde chcete i GO a nastavení na správné hodnoty např. pro Favoritový motor, dělám to běžně. Je ale nutné dodat kus, z kterého má smysl něco dělat, tzn. aby neměl velké radiální (do boku) vůle, jsou cítit již na prstceh při zatlačení osy proti tělu, pokud tam bude více jak 0,10mm na bezkontaktním typu, již to není dobré do čehokoli, i když to pojede, ale je otázkou jak ... Veškeré další opravy/ůpravy jsou již normálně řešitelné, ale odstranění radiální vůle = nová futra a nová osa + vačka - nejsou dobře sehnatelné a pro někoho peněžně únosné, tehdy je snad nejlepší použít nový rozdělovač a správně nastavit.
12:54:39
23.11.2014
23.11.2014

Tomaso435
-> Zdenek Neubert: nech si to udělat u urbiho na míru :)
12:50:16
23.11.2014
23.11.2014

Zdenek Neubert
Vím, že ten rozsah je menší, však to i píšu. Důležitý je i napsat, že jde o laděnej motor, proto potřebuji upravit i rozdělovač. nevíte někdo jaké je tam vyraženo číslo?
12:34:30
23.11.2014
23.11.2014

Nepér
Ten rozdělovač má menší rozsah regulace, čili si můžeš dát základní předstih větší, aniž by to okolo krouťáku detonovalo, to je celý.
11:57:09
23.11.2014
23.11.2014

Tomaso435
jesi myslíš že obyč motor pojede s X rozdělovačem lip tak ne.
11:42:39
23.11.2014
23.11.2014

stepan
-> Zdenek Neubert: Je jiná základová deska (jsou v ní jiný díry) a je na ni vyražený číslo, jakej má rozsah.
11:42:00
23.11.2014
23.11.2014

LUKAS
osobne by som nechal povodny rozdelovač,neviem či po uprave bude to citit "zlepšenie" jazdnich vlastnosti..radšej by som vymenil vačku zo 136X.
11:39:43
23.11.2014
23.11.2014

Zdenek Neubert
Předpokládám, že pružinky jsou stejné, jen ramínka jsou více odehlé, aby pružinky byly hned od začátku v tahu.
11:36:02
23.11.2014
23.11.2014

Zdenek Neubert
Zdravím škodovkáři, doma mám pouze sériové rozdělovače z favoritů 135/6 a chtěl bych jeden z nich upravit dle rozdělovače ze 136X. Četl jsem pár článků o úpravě a popravdě jsem z toho zmatenej, všude píšou něco jiného. Jde o to, že odstředivá regulace má 17st v pracovník ciklu dochází o 3st zpoždění. Otázka tkví v tom o kolik mám ten otvor se 17st zmenšit. Chlapi díky za vyjasnění.