skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 125 pár problémů
16:33:11
12.11.2014
12.11.2014

castrol
-> RoboSK: neboj zase sa ukaze:-)
12:47:22
12.11.2014
12.11.2014

RoboSK
už zase zrušená registrácia






10:38:27
12.11.2014
12.11.2014

minno
-> isuh enefart: 

07:57:26
12.11.2014
12.11.2014

minno
-> haso: určite poteší, keď si to prečíta :)
07:26:46
12.11.2014
12.11.2014

haso
-> isuh enefart - zrušená registrace 11.11.14 22:14:47: ja neviem, potesi ta to? :-)
06:34:31
12.11.2014
12.11.2014

MOLSO
-> isuh enefart: tak načo si tam vypisoval k plavákovke že ten článok zmažeš ? za to že ti tam nikto nenechal pochvalný komentár? a znova sa pýtam aký to má zmysel založiť registráciu napísať 2 príspevky, zrušiť ju a znova založiť ďalšiu ? sa musíš strašne nudiť alebo ja neviem ....
14:06:28
10.11.2014
10.11.2014

castrol
-> Jozka: asi tak
08:15:32
10.11.2014
10.11.2014

Jozka
-> MOLSO: Co bys čekal, holt "jebnutý kokoti" 

06:29:41
10.11.2014
10.11.2014

MOLSO
-> itokok ytunbej - zrušená registrace: stále nechápem zmysel zakaldať nové a nové registrácie ..... mazať články lebo ich nikto nekomentuje .... neber to ako útok na teba ale úplne normálne to tiež nie je
05:07:25
10.11.2014
10.11.2014

minno
-> itokok ytunbej - zrušená registrace: no ty si tomu dal
ty ručnej plynu.

23:32:17
09.11.2014
09.11.2014

itokok ytunbej - zrušená registrace
-> Peckin: Asi ťa sklamem, ale nie kôli autu, ale kôli niektorým prispievateľom aj v tomto vlákne, ktorý sa tu vyskytujú dosť často, už táto stránka nie to čo bývala. Len oni
majú všetko najlešie a najlepšie riešenia na problémy škodoviek, ale realita je iná. Stále dokola riešia tie isté problémy a tie isté problémy ponúkajú druhým svojimi radami a koľkokrát si sami sebe odporujú. Moja dobrá rada pre teba, 3x meraj a raz rež, aby si zbytočne neinvestoval do auta 10násobok ceny auta a samozrejme svoj čas, ktoré končí len zbytočným sklamaním, čo tu málokdo prizná. Mňa škodovka nesklamala, skôr pozitivne prekvapila. Škode zdar...
-> All: PS: Ručný plyn...

-> All: PS: Ručný plyn...

08:10:27
03.11.2014
03.11.2014

minno
-> MOLSO: no neviem neviem, jazdieval som sedra s elektrickou pumpou a tento problém tam bol beztak stejne
Najmä pri nízkych teplotách vonku. Dalo sa to udržať cvičením na plynový pedál síce bez toho, aby to skapalo, ale bola to stále len tá známa klasika štartu studeného motora - sytič naplno - štart - otáčky vyletia do výšin - zrazu otáčky začnú padať až to zdochne.

22:21:45
02.11.2014
02.11.2014

MOLSO
-> srdcar 120L: ide skor o naplnenie plavakovky pri starte kedy ti sytic z poklesnutej hladiny vycucne kvantum benzinu ktory nestiha dotekat .... favo bezpacka to bezproblemov zasobuje a motor nezdochne, stara packova pumpa potrebuje viacej cyklov na docerpanie a vtedy po nastartovani motor zdochne a musis startovat znova.
22:13:12
02.11.2014
02.11.2014

srdcar 120L
-> MOLSO: Netvrdil jsem, že dává objemově stejně palivo, jen to, že je funkčně stejná. A pokud to nežere nějakých 12 a více litrů na sto, tak by s tím neměl být až takový problém. 

20:15:19
31.10.2014
31.10.2014

minno
-> srdcar 120L: favo pumpu som nikdy nerozoberal, ale u mojej (r.v. 88) a aj u ďalšej úplne novej čo som dávnejšie kúpil v mototechne boli ventilky zalisované v hornom veku pumpy, takto:
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../06.jpg
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../06.jpg
18:54:58
31.10.2014
31.10.2014

MOLSO
-> srdcar 120L: tak ona bezpackova favo pumpa dava trochu iny objem paliva na jeden zdvih ...
18:48:07
31.10.2014
31.10.2014

srdcar 120L
Peckin: Když tak tadyje odkaz na repasi benzinové pumpy skoda-virt.cz/cz/.../7111
-ac-pumpa
18:42:02
31.10.2014
31.10.2014

srdcar 120L
-> MOLSO: Pokud je 120-tková pumpa v pořádku, funguje naprosto stejně jako Favácká. Takže je to vždy o tom, v jakém stavu je.

18:37:44
31.10.2014
31.10.2014

srdcar 120L
Jo a ještě něco. Pokud se škůdkou jezdíš jednou za čas, tak se nediv, že ti odejdou ventilky v benzinové pumpě, protože voda v benzinu udělá svoje, ventilky mají pružinky ocelové, ty díky vodě v benzinu vyreznou a ventilky nepracují. Moje zkušenost z jiných škůdek.
18:33:48
31.10.2014
31.10.2014

srdcar 120L
-> minno: Byla to originál sada hadiček ke škodovkám, jiné v prodejně nenabízeli a byla to naprosto běžná závada u většiny škodovek. Pokud se u pozdějších benzinových pump, jak říkáš, nedaly měnit ventilky, tak není nic snadnějšího, jak koupit vrchní víko s ventilky místo celé pumpy. Ale měl jsem v rukách benzinovou pumpu origo Fávo z r.1990 a ventilky na tom taky šly vyměnit, tak nevím.
Já jsem tam dal pořádné tlakové dvouplášťové černé hadičky, odolné benzinu a naftě, ty samé jsem vyměnil i na chlazení( odvzdušňovací z topení a chladiče a propojku malého oběhu) a od té doby je klid, benzin nespadává, voda nikde neuniká a v expansce neklesá.
Já jsem tam dal pořádné tlakové dvouplášťové černé hadičky, odolné benzinu a naftě, ty samé jsem vyměnil i na chlazení( odvzdušňovací z topení a chladiče a propojku malého oběhu) a od té doby je klid, benzin nespadává, voda nikde neuniká a v expansce neklesá.

17:10:28
31.10.2014
31.10.2014

MOLSO
-> Peckin: škodovka 136 má úplne rovnaké zapalovanie ako 120
zapalko z fáva je bežne realizovaná úprava, silne odporúčam.
Ak chceš poriadnu palivovú pumpu, zožeň niekde na vrakáči bezpáčkovú favoritovú pumpu - bol som s ňou veľmi spokojný aj na SEDRi kde sa to palivo odparovalo, vedela ho veľmi rýchlo dočerpať (pravdepodobne ani nepadalo) a na bežnom "hnojovom" 120 motore motor chytil a nezdochol.

Ak chceš poriadnu palivovú pumpu, zožeň niekde na vrakáči bezpáčkovú favoritovú pumpu - bol som s ňou veľmi spokojný aj na SEDRi kde sa to palivo odparovalo, vedela ho veľmi rýchlo dočerpať (pravdepodobne ani nepadalo) a na bežnom "hnojovom" 120 motore motor chytil a nezdochol.
15:22:48
31.10.2014
31.10.2014

Peckin
Ok, hadičky vyměním, vyčistím filtr v pumpě a uvidím co dál. Opravnou sadu na netu už nemůžu najít tak popřípadě budu muset koupit pumpu novou. Mě příjde že to palivo mizí právě i z hadic a ne jen z karburátoru, čerpám to vždycky docela dlouho, z počátku to jde úplně snadno, pak ta páčka jde více ztuha a šplouchá v karburátoru a nakonec jde ztuha nejvíce, to už je karburátor plný a v pohodě lze nastartovat.
S literaturou počítám. Karburátor chci vyměnit za LEKR, s ním mám docela dobré zkušenosti. Co se týče toho volnoběhu nevím no, určitě by bylo dobré prověřit to zapalování protože mi je divný že by dva karburátory měli stejnou závadu.
A teď mi tak došlo... Je možné použít zapalování z Favorita nebo nějaké jiné škodovky, třeba 135 nebo 136? Četl jsem že to je lepší než toto stodvacítkové. Má to nějaký přínos a je záměna složitá?
S literaturou počítám. Karburátor chci vyměnit za LEKR, s ním mám docela dobré zkušenosti. Co se týče toho volnoběhu nevím no, určitě by bylo dobré prověřit to zapalování protože mi je divný že by dva karburátory měli stejnou závadu.
A teď mi tak došlo... Je možné použít zapalování z Favorita nebo nějaké jiné škodovky, třeba 135 nebo 136? Četl jsem že to je lepší než toto stodvacítkové. Má to nějaký přínos a je záměna složitá?
07:58:04
31.10.2014
31.10.2014

minno
-> srdcar 120L: No tak ak si kúpil takéto nahovno hadičky ako píšeš, tak samozrejme bol problém aj v tom, ale to asi nebude častý prípad.
A áno, ten benzín z plavákovky sa za ten 1-2 dni skutočne odparí. Stačí dať dole veko karburátora po tomto čase a v karburátore sucho, resp. len veľmi malá hladina.
A ventilky sa dajú meniť len u starých púmp. U posledného prevedenia od roku myslím 86 je to už nevymeniteľné.
A áno, ten benzín z plavákovky sa za ten 1-2 dni skutočne odparí. Stačí dať dole veko karburátora po tomto čase a v karburátore sucho, resp. len veľmi malá hladina.
A ventilky sa dajú meniť len u starých púmp. U posledného prevedenia od roku myslím 86 je to už nevymeniteľné.
22:43:37
30.10.2014
30.10.2014

srdcar 120L
-> minno: Docela s tebou nesouhlasím. Benzin z karbce se ti normálně neodpaří za 2 dny, pokles hladiny, to ano, ale nevyschne. A benzinová pumpa, že by její ventilky vydržely chvíli? Nevím, jakou zkušenost máš ty, ale já je měnil zpravidla až když odcházela membrána a to jsem je ani měnit nemusel, protože držely a fungovaly, klidně i 80.000 km. Většina problémů byla právě v benzinových hadičkách. Zelené opletené byly nejhorší. Vydržely taky jen 3 měsíce a byly špatné. Když jsem je vyndal a zkoušel ve vodě do nich fouknout, jak těsní, tak z nich šel vzduch všude. Jako z řídké duše.
A taky je nejhorší, když není filtřík před čerpadlem. To se pak není čemu divit. Litříky a hudrtky ho neměly, dávaly se do nich dodatečně. Pak ti to samozřejmě natáhne bordel z nádrže a zůstane v prostoru ventilků. A pak netěsní.
Mototechna ve své době prodávala do 120-tek doplněk ke karbci a to obtok, ten se zašrouboval místo zátky s filtříkem na přívodu do karbce, byl v něm zmenšený průchod, na to se nasadila hadička, která byla zavedena do T-čka v odvzdušňovací hadici nádrže a tak se vracel benzin zpět do nádrže. Nevím, proč se to nemontovalo sériově do 120-tek.
A taky je nejhorší, když není filtřík před čerpadlem. To se pak není čemu divit. Litříky a hudrtky ho neměly, dávaly se do nich dodatečně. Pak ti to samozřejmě natáhne bordel z nádrže a zůstane v prostoru ventilků. A pak netěsní.
Mototechna ve své době prodávala do 120-tek doplněk ke karbci a to obtok, ten se zašrouboval místo zátky s filtříkem na přívodu do karbce, byl v něm zmenšený průchod, na to se nasadila hadička, která byla zavedena do T-čka v odvzdušňovací hadici nádrže a tak se vracel benzin zpět do nádrže. Nevím, proč se to nemontovalo sériově do 120-tek.
20:42:05
30.10.2014
30.10.2014

minno
-> srdcar 120L: tak mne sa "strácal" benzín z karburátora vždy po 1-2 dni a ani náhodou to nikdy nebolo hadičkami.
Prvotný problém je vysýchanie SEDRa, odvetrávanie v ňom je riešené do atmosféry a tak sa proste zo zohriateho motora po jeho vypnutí ten benzín po krátkom čase odparí. Druhým problémom je netesnosť ventilkov v AC pumpe. Ani u novej pumpy to nevydrží fungovať moc dlho a tak benzín z hadičiek proste stečie nazad do nádrže.
Trvalým riešením je 1. dať tam elektrickú pumpu, 2. dať tam rozumnejší karburátor.
Prvotný problém je vysýchanie SEDRa, odvetrávanie v ňom je riešené do atmosféry a tak sa proste zo zohriateho motora po jeho vypnutí ten benzín po krátkom čase odparí. Druhým problémom je netesnosť ventilkov v AC pumpe. Ani u novej pumpy to nevydrží fungovať moc dlho a tak benzín z hadičiek proste stečie nazad do nádrže.
Trvalým riešením je 1. dať tam elektrickú pumpu, 2. dať tam rozumnejší karburátor.
19:15:29
30.10.2014
30.10.2014

srdcar 120L
-> Peckin: Jestli ti padne za den benzin a musíš pumpovat, v prvé řadě vyměň benzinovou hadičku z nádrže do benzinové pumpy, máš ji jak řešeto. A hned vyměň i hadičku z z pumpy do karburátoru. Uvidíš, že dost problémů se tímto prvním krokem možná vyřeší.
Jinak samozřejmě kontrola utěsnění karbce na sání, kontrola hladiny v něm, prohnutí víka karbce, kontrola benzinové pumpy ( membrána, ventilky). Dál seřízení ventilů na motoru, odtrh kladívek, předstih, svíčky atd.. Je toho dost, co je třeba udělat, abys byl s výsledkem spokojen. Hlavně si k tomu sežeň nějakou literaturu, abys toho víc nepokazil, než opravil. Přeju hodně štěstí a pevné nervy.

Jinak samozřejmě kontrola utěsnění karbce na sání, kontrola hladiny v něm, prohnutí víka karbce, kontrola benzinové pumpy ( membrána, ventilky). Dál seřízení ventilů na motoru, odtrh kladívek, předstih, svíčky atd.. Je toho dost, co je třeba udělat, abys byl s výsledkem spokojen. Hlavně si k tomu sežeň nějakou literaturu, abys toho víc nepokazil, než opravil. Přeju hodně štěstí a pevné nervy.


16:32:49
30.10.2014
30.10.2014

MOLSO
ešte dodám malé info - aj nízky - nulový až záporný pedzápal takisto znižuje voľnobežné otáčky
16:31:28
30.10.2014
30.10.2014

Kuladmin
Padani benzinu je zpusobeno spatnymi ventilky v pumpe samotne, pripadne netesnost hadicky ale to se neprojevi za den ale spis za mesic. Volnobeh to dela karburator cely vycistit, nastavit klapky a stelovaci sroubky do zakladni polohy, nesmi byt prohle horni viko!! a pak uz jen doladit na aute, samo chce to mit sparvne nastaveny predstih zapalu. Dost veci najdes trba zde: skoda-virt.cz/cz/.../4136
-service-s105-120-130-rapi
d
16:27:42
30.10.2014
30.10.2014

Eidy
-> Peckin: Karbec rozebrat, vyčistit a seřídit dle knížky. Nějakou si sežeň, budeš ji asi potřebovat často. Na běh motoru má vliv spousta dalších věcí, čili bych začal celkovou kontrolou a seřízením motoru a příslušenství. Třeba ti to někde saje falešnej vzduch pod karbem, mezi sáním a hlavou atd.
Pumpu buď zrepasujnebo vyměň za jinou. Fáčková je myslím bezpáčková, což znamená, že v případě nutnosti nedopumpuješ ručně, ale budeš muset točit starterem.
Pumpu buď zrepasujnebo vyměň za jinou. Fáčková je myslím bezpáčková, což znamená, že v případě nutnosti nedopumpuješ ručně, ale budeš muset točit starterem.
16:19:32
30.10.2014
30.10.2014

Peckin
Zdravím vás, jsem tu nový a cca 2 měsíce vlastním Škodu 125L a snažím se to dotánhout do jakéhosi lepšího stavu.
Jde mi o tohle-když jsem auto koupil tak mimo jiné drželo volnoběh cca 500 otáček za minutu a svítilo při tom dobíjení. Rozhodl jsem se volnoběh zvednout jenže jsem nevěděl jak, a tak jsem vyšrouboval více ten červík co slouží jako doraz škrtící klapky a ono to fungovalo. Jenže po chvíli si volnoběh sednul zase na původní hodnotu. Mezitím jsem se dozvěděl že volnoběh se šteluje jiným šroubem správně a tak jsem to vyzkoušel, ale vůbec žádná reakce, otáčky pořád cca 500. Tak jsem vzal jeden z karburátorů co tady mám, též SEDR, vyměnil je a ze začátku byl volnoběh cca 1000 otáček a tak jsem si řekl že to nebudu teď řešit. Jenže při poslední jízdě si volnoběh posedal na cca 400 otáček a už to i chcípá. Tak si ve městě pomáhám sytičem lehce aby to nezhaslo. Máte někdo nápad co by to mohlo být? Je možné že to je špatnou regulací předstihu na rozdělovači nebo odtrhem?
Druhá věc co mě též silně štve je to, že když auto stojí třeba den, tak potom musím načerpat palivo zpět do hadiček a karburátoru. Jinde mi poradili že to je plovákem, nebo tedy může být ale oba karby jsou na tom stejně. Navíc mám pocit že to čerpání probíhá dlouho, jako bych plnil i hadičky. Tady předpokládám repasi jestli to má význam nebo koupi nové palivové pumpy. Jestli to je opravdu pumpou, nebylo by lepší dát třeba pumpu z Favorita?
Jde mi o tohle-když jsem auto koupil tak mimo jiné drželo volnoběh cca 500 otáček za minutu a svítilo při tom dobíjení. Rozhodl jsem se volnoběh zvednout jenže jsem nevěděl jak, a tak jsem vyšrouboval více ten červík co slouží jako doraz škrtící klapky a ono to fungovalo. Jenže po chvíli si volnoběh sednul zase na původní hodnotu. Mezitím jsem se dozvěděl že volnoběh se šteluje jiným šroubem správně a tak jsem to vyzkoušel, ale vůbec žádná reakce, otáčky pořád cca 500. Tak jsem vzal jeden z karburátorů co tady mám, též SEDR, vyměnil je a ze začátku byl volnoběh cca 1000 otáček a tak jsem si řekl že to nebudu teď řešit. Jenže při poslední jízdě si volnoběh posedal na cca 400 otáček a už to i chcípá. Tak si ve městě pomáhám sytičem lehce aby to nezhaslo. Máte někdo nápad co by to mohlo být? Je možné že to je špatnou regulací předstihu na rozdělovači nebo odtrhem?
Druhá věc co mě též silně štve je to, že když auto stojí třeba den, tak potom musím načerpat palivo zpět do hadiček a karburátoru. Jinde mi poradili že to je plovákem, nebo tedy může být ale oba karby jsou na tom stejně. Navíc mám pocit že to čerpání probíhá dlouho, jako bych plnil i hadičky. Tady předpokládám repasi jestli to má význam nebo koupi nové palivové pumpy. Jestli to je opravdu pumpou, nebylo by lepší dát třeba pumpu z Favorita?