
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Chlazení
prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 12.10.2014 do 03.07.2024, založil/a milan5698 - zrušená registrace
-> Dauntless24: Mě přesně tohle termostat dělá taky, originál to nedělal (akorát pak začal bejt otevřenej furt
), dal jsem Vernet a ten tohle dělá. Ale neřeším to...po prvním otevření to už drží na 90 a nehne se to, měnil jsem teda ještě termospínač za jinej, co spíná dřív než originál, protož ten starej spínal až někde na 100 stupních..

-> Borderer 26.06.24 00:52:33: to první otevření mi taky dělal termostat
v podstatě to ničemu nevadilo tak jem to minimálně do dalšího jinýho zásahu do chlazení odmítnul řešit





-> Borderer: jo tak, já tam mám nějakou druhošku, kde je těleso překonstrovaný na normálně výměnej termostat a ne ta vylamující se hovadina. Tak jsem si říkal jestli to není vlastnost dannýho typu termostatu
-> Dauntless24: Vím, originál z fabriky. Měnil sem kompletní těleso.
-> Borderer: to s tím prvním otevřením mi felda dělá taky, netušíš co tam je za termostat?
Tlak v okruhu je a expanzka oblitá není. Hadici promáčknu o pár cm.
Jinak termostat se chová možná trochu zvláštně, první otevření to leze až někam na 95 stupňů a pak už drží 90.
Auto bylo tak nějak naložený a vlek mohl mít tak 300kg a jízdní styl byl při te rychlosti od pětky po trojku a 5000 otáček v kopci (paceřák, kdo zná). Jestli by se to uvařilo, nevím - kopce skončily dřív, než to doputovalo ke 110.
Zkusím tu diagnostiku a uvidíme.

Jinak termostat se chová možná trochu zvláštně, první otevření to leze až někam na 95 stupňů a pak už drží 90.
Auto bylo tak nějak naložený a vlek mohl mít tak 300kg a jízdní styl byl při te rychlosti od pětky po trojku a 5000 otáček v kopci (paceřák, kdo zná). Jestli by se to uvařilo, nevím - kopce skončily dřív, než to doputovalo ke 110.




-> Borderer: koukni jestli máš tlak v okruhu.. tohle mi dělala felda když jsem zapoměl dotáhnout zátku expanzky a jednou byla i zátka blbá, nedržela tlak.
-> Borderer 25.06.24 17:13:48: Ja bych nejdřív zkalibroval hodnoty na "budíku" s diagnostkou kolik je reálná teplota motoru. A když budou napichnutý měřený hodnoty začal bych od studenýho motoru..tim vyzkoušíš otevírání termostatu, až po kontrolu sepnutí ventilátoru vůči teplotě motoru .
Až potom bych zvažoval další kroky..Teplota i s vlekem musí být diky náporu pod spibaci teplotou ventilátoru.
Samozřejmě ja teď z textu nepoznám jak moc bylo naložený auto a jak těžký byl vlek. Nicméně podle toho ze rychlost 80-100 . Beru že to bylo na 4.nebo 5.rs
Ja jsem s 136 Favoritem jednou táhnul podvalnik a na tom další auto. A vim že jsem preventivně termospinač manuálně překlemoval uz před jizdou. A taky vim že do kopce jsem jel 3 plnej a 4000 otáček minimálně a urcite tam 100 nebylo.
Až potom bych zvažoval další kroky..Teplota i s vlekem musí být diky náporu pod spibaci teplotou ventilátoru.
Samozřejmě ja teď z textu nepoznám jak moc bylo naložený auto a jak těžký byl vlek. Nicméně podle toho ze rychlost 80-100 . Beru že to bylo na 4.nebo 5.rs
Ja jsem s 136 Favoritem jednou táhnul podvalnik a na tom další auto. A vim že jsem preventivně termospinač manuálně překlemoval uz před jizdou. A taky vim že do kopce jsem jel 3 plnej a 4000 otáček minimálně a urcite tam 100 nebylo.
Vytáhnu mrtvolu. Půjčil sem si ženy šmoulu, 1.3 MPi. Zaskočila mne jedna věc, frcel sem s vlekem po dálnici kopcem nekopcem 80-110kmh. Teplota za jízdy lezla i přes 100 stupňů na budíku a můj dotaz je, jestli je to normální, když je venku 25 stupňů?
U své 1.6 znám akorát rafičku přikovanou na 90, ať se děje co se děje když auto jede.
Na autě je dělaný termostat včetně čidla a loni těsnění pod hlavou. Šlem se pod víčkem nekoná, hadice taktéž nejsou jak šutr a já teď nevím, jestli mám řešit jiný chladič nebo pumpu, protože současné originály se mi nechtějí měnit za druhošku.

U své 1.6 znám akorát rafičku přikovanou na 90, ať se děje co se děje když auto jede.
Na autě je dělaný termostat včetně čidla a loni těsnění pod hlavou. Šlem se pod víčkem nekoná, hadice taktéž nejsou jak šutr a já teď nevím, jestli mám řešit jiný chladič nebo pumpu, protože současné originály se mi nechtějí měnit za druhošku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.04.19 10:01:29: jo, hlavne otackomer u feldy kvuli tomu rad zlobi, treba kdyz je vlhko...
-> Skili: Taky bych rekl ze to bude chyba mereni. Doporucil bych zmerit realnou teplotu motoru... Nemusi bejt problem v samotnym budiku, ale i v cidle nebo nekde po ceste v kabelazi.
U nejakyho auta trpely budiky na studeny spoje a pak to delalo ruzny voloviny. Neni to pripad feldy?
U nejakyho auta trpely budiky na studeny spoje a pak to delalo ruzny voloviny. Neni to pripad feldy?
-> Jumbo: To mě taky napadlo, ale předchozí majitel tvrdil že ten budík nechával měnit protože to dělalo přesně tohle. Někde zkusím najít jinej budík a otestuju to.
-> Skili: Co chyba budíku?
Nechci zakládat nové téma tak to hodím sem. Kamarádovy na Felicii 1.3mpi předface po nastatování za studena po minutě nebo dvou minutách vyletí teplota podle budíku na max tak 10 minut se tam drží a potom spadne na normální hodnoty a normálně to ukazuje. Vyměnil tam termostat i čidlo teploty a nic se nezměnilo. Auto nevaří nekouří a celkově se chová relativně normálně. Když auto po zahřátí asi 20 minut stálo tak budík ukazuje maximum.
Nevíte někdo čím by to mohlo být.
Nevíte někdo čím by to mohlo být.
-> Eidy: sahara spíná častěji, ale to je spíš tím, že mám seriový chladič, to jen co mi pár lidí řeklo, asi opravdu bude chtít vetší oka
[p#3864736Přesně tak. Ono taky záleží hlavně na velikosti ok. Tahokov ať už je z hliníku nebo ocelovej je pevnější,dá se ohýbat do růžných tvarů obtížněji než hliníková mřížka. Jde navíc o životnost a to,co má ta mřížka zachytit. Pokud nabereš na okruhu kačírek,oblázky,kusy gumy ve velký rychlosti - tak se to stejně pořád opravuje,protože to je rozstřílený. Tahokov nerozstřílíš,ale pokud má malá očka - je to spíš dekorace a tomu náporu vzduchu to neprospívá.
-> OTA-MTX: Mám před chladičem tahokov roky a po montáži jsem nespozoroval žádný problém. Mám teda větší oka. A ty máš problémy s chlazením?
-> OTA-MTX: very much jo ... nojo tak na to si sežen origo favorit sítku před chladič ;)
-> Tomaso435: moc much
-> OTA-MTX: černá díra je moc málo tuning? :-D
Mám dotaz pro závodníky a tuningáře:)
Bylo mi řečeno že tahokov je, co s přísunu vzduchu týče, na hovno. Budu nechávat stříkat masku a nárazník tak mám možnost to předělat. Máte tipy čím ho nahradit?
Bylo mi řečeno že tahokov je, co s přísunu vzduchu týče, na hovno. Budu nechávat stříkat masku a nárazník tak mám možnost to předělat. Máte tipy čím ho nahradit?
-> castrol: Jo takhle

-> Kocvin: ano lebo u skodnej nieco vyvrie 

-> castrol: Já? :)
-> Kocvin: iba o pol litra si sa sekol

11,5 l 

jj díkec
12 l
Mám dotaz. Jaký objem má chladící soustava škodovky ? ´´M´´ Dík