skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
olejova vana s 105
23:18:42
15.05.2020
15.05.2020
saskyn2
-> Robert 106 15.05.20 22:25:11: Jsem rád že aspon někdo chápe jak to chodí. Prostě čím víc známých/zaplacených projde(popřípadě se vystornuje protože na fotky už to je moc) tím víc se jde po běžném zákazníkovi aby to(v rámci možností) nebylo moc okatý viz ten článek kde v 3umperku nebo kde dělí ulice 3% a 30% odpadlíků. Já myslím že jsem to napsal dost srozumitelně a u zbytku debaty s -> zedd: už postrádám smysl. Mimochodem stejně to chodí např u autoškol, kdo dělal třeba C tak většinou asi ví.
23:17:30
15.05.2020
15.05.2020
zedd
-> saskyn2: to co jsi mi poslal je uplně k hovnu, žádný technik se tím opravdu neřídí, takže neexistujou. Co si z nich mám jako technik vyvodit? že zítra vyhodím všechny?? tímhle se řídí maximalně ovce, aby nabraly vědomí že někde jim to projde snáz.. ja pořád reaguju na tvůj puvodní příspěvěk, protože díky takovýmto kecům má stkčko obecně pověst jakou má, bohužel. Tyhle čísla dělají sami majitelé aut, podle toho jak se starají nebo na to serou. A v každém kraji je to trochu jiné. Nikdo si dneska u nás nelajzne nějaký průser, staráš se, jsi vklidu. Nestaráš se, auto je nebezpečné, přijed znova, sledovat někajou statistiku technik nemá čas a nikdo to nedělá. SOD jezdí pravidelně, a pokud jde někdo průseru naproti, bude tam mít SOD každý den třeba, a tady opravdu nejde o nějakou tabulku ale o to co nafotíš a zkontroluješ, nebo co pak udělá průser na cestě.
22:57:07
15.05.2020
15.05.2020
zedd
-> Robert 106: diky :-) nicméně, to že sem tam nějaký zákazník aktivně něco podstrčí, se děje, přiznávám, ale člověk musí mít soudnost, a neřídit se tím jak moc je zákazník hodný. ale jak už jsem tu psal kolegovi, někteří toho využívají a pak drtí ty cizí, ale tam to nemá s tabulkama nic společného, to je prostě u některých dvojí metr, zašustíš, máš dva roky, nezašustíš, jebat přijedeš znova, tak to opravdu někde chodí, naštěstí myslím že u nás je to ještě v cajku. Ale že by někdo vyhazoval podle toho co je na stránkách mdčr, jako že aha, naše stanice má malé procento, tak dneska vyhodím pulku aut, tak to fakt neee :-) na to fakt tabulky nejsou. Je to fajn práce, na druhou stranu ten tlak shora, pořád tam je to tytyty, jednou to špatně vyfotíš, a už tam jedem, to fakt je.. posraní jsme tam všichni. Ale né z nějakých tabulek
22:25:11
15.05.2020
15.05.2020
Robert 106
-> zedd: Fandím Ti a fajn práce. Ovšem všude berou a kde víc berou tam prostě víc, jak tu bylo napsáno, drtí běžné zákazníky.
Já bych třeba ochotně připlatil za to kdyby mi neničili na emisích mého Diesela - vím že musí přeběhové otáčky - stejně to mám vše v pořádku a mé 250 000 TDI PD je krok od smrti.
Já bych třeba ochotně připlatil za to kdyby mi neničili na emisích mého Diesela - vím že musí přeběhové otáčky - stejně to mám vše v pořádku a mé 250 000 TDI PD je krok od smrti.
22:17:27
15.05.2020
15.05.2020
Robert 106
-> Uzovka1977 Žádný kámoš Ti motor nepůjčí nějaký záložní ?
Vím, že je jiná doba dnes - dřív toho každý měl doma, nebo na chatě.
To je ten původní motor taková tragédie ? 18-ti díru na internetu koupíš za 300 je jich většina.
Do budoucna bys měl záložní motor na STK poskládat.
Někdy okolo roku 2002 jsem takhle prohazovat fávo a 105 - ovšem to byla jiná doba a modlil jsem se, aby mi policajt nezvednul kapotu. Tenkrát to poznali na první pohled a dost po tom šel.
Dal sis laďák = 500 pokuta a ukaž motor :-), ale za STK se dělali bez auta no :-)
Tady by někdo nepůjčil ? hoďka práce a je to ne ?
Vím, že je jiná doba dnes - dřív toho každý měl doma, nebo na chatě.
To je ten původní motor taková tragédie ? 18-ti díru na internetu koupíš za 300 je jich většina.
Do budoucna bys měl záložní motor na STK poskládat.
Někdy okolo roku 2002 jsem takhle prohazovat fávo a 105 - ovšem to byla jiná doba a modlil jsem se, aby mi policajt nezvednul kapotu. Tenkrát to poznali na první pohled a dost po tom šel.
Dal sis laďák = 500 pokuta a ukaž motor :-), ale za STK se dělali bez auta no :-)
Tady by někdo nepůjčil ? hoďka práce a je to ne ?
17:05:47
15.05.2020
15.05.2020
saskyn2
-> zedd: Vystydnout bys měl sám. Napsal jsem že potřebuje nevyčnívat z tabulek, což je pravda, ty si napsal že žádné bájné tabulky na vyhozené auta neexistujou, když si je dostal tak si to překroutil na tabulky na povinné vyhazování neexistujou, což jsem nikde nepsal, to je jen tvůj výmysl. Tak bud nechápeš psaný text nebo fakt už nevim.
14:26:35
15.05.2020
15.05.2020
zedd
-> saskyn2: povol, vystydni. Píšeš že technik nepotřebuje vyčnívat z tabulek, tak běžné zákazníky musí vydrtit. To je hovadina jak kráva. Průběžně se tam pořád objevujou auta která pustit nejdou, protože nikdo nechce průser na fotkách nebo pak na cestě, tabulkou se opravdu neřídíme. A jsou to auta jak cizí tak i známých, nepotřebuju být svině na cizí lidi bezduvodně, jen abych někoho vyhodil
23:55:03
14.05.2020
14.05.2020
saskyn2
-> zedd 14.05.20 22:46:12: Nevím jestli si fakt natvrdlej, nebo to hraješ. Samozřejmě, že žádný číslo do čeho se technik musí vejít neexistuje, to tady nikdo nikdy netvrdil, ale stk která vyčnívá má častější kontrolu z md, to je celé. Logicky o ní asi nikdo moc nestojí Ale to zajisté jako technik moc dobře víš.
-> vhml: Hele myslím že pro zákoše z ulice tohle nic moc neznamená, to číslo může být dost zkreslené, málo vyhozených může být tím, že tam jezdí stálá klientela z místních servisů atd.
-> vhml: Hele myslím že pro zákoše z ulice tohle nic moc neznamená, to číslo může být dost zkreslené, málo vyhozených může být tím, že tam jezdí stálá klientela z místních servisů atd.
23:53:25
14.05.2020
14.05.2020
zedd
taky jsem to dělal, v servise, ale u nás to moc zlatý důl nebyl :-D ale nejlepší byly stejně stk v německu co sem zažil, to my už jsme na míle před nima, to co je u nás by ani orwell nevymyslel
23:39:42
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> zedd: Ja jsem nejaky cas delal jen pripravy aut na STK. A to byl zlaty dul.. A když nemá někdo čistý svědomí,treba jiny typ motoru,nebo disky,pneu.. Tak tam proste jet jen tak nemůže. Jak to jednou vyhodi uz se po tom jde..neni uniku dokud to nespraví..
23:22:55
14.05.2020
14.05.2020
zedd
-> MVM: ano je to hodně o přípravě, pokud už ze začátku vidím že to auto nemá udržbu tak tuším problem, i když je nechci nikomu dělat
23:17:44
14.05.2020
14.05.2020
zedd
-> Čokin: však právě, a většina lidí si pořád myslí že někde máme nakázáno kolik za jakou dobu vyhodit aut, což je číčovina.. a ty tabulky co jsou dostupné neukazují jen to jak jsou tam přisní technici ale i to jak se zákazníci připraví, vše je hlavně na majitelích aut.. ti dělají ta čísla. a ano, u nás když už přijede pěkná škodovka, nebo sem tam nějaká tatra tak spíš všichni obdivujou než že by byl někdo hnidopich, kolik dnes takové auto nadělá škody.. určitě méně než těžké suvčko s kokotem za volantem
23:15:39
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> zedd: Ono je to taky o nejaky priprave pred STK. Znam lidi kteří se seberou a jedou tam aniz by autum vůbec rozuměli. Nesmysl a předem si koleduji o potíže. Pak mi volá ze ho vyhodili.. co má ted dělat. A pokud kluka technika znam - tak mu nejdřív pošlu fotku jestli tam s tim mam vubec jezdit...
23:11:11
14.05.2020
14.05.2020
Uzovka1977
Samozřejmě že jsem nechtěl slevu zadarmo... Bál se.
23:08:20
14.05.2020
14.05.2020
Čokin
-> zedd: Přesně jak říkáš ty statistiky jsou nedotažené a nic nevypovidajici. Naštěstí dnes už technici berou spíše Škodovku za raritu na lince než za něco po čem by šli jak slepice po flusu. Ale je to o tom jak se k tomu také majitel postaví....
23:04:54
14.05.2020
14.05.2020
vhml
-> Nwkt 14.05.20 22:58:46: príma. Mám tu v okolí dvě STK a ten poměr vážných závad 0,13 vs. 0,34 hovoří celkem jasně kam jezdit :-)
23:04:42
14.05.2020
14.05.2020
Čokin
-> Uzovka1977: Jooo to je problém jak tě někde vyhodí. Doporučuji buď správný typ motoru a jít tam znovu. Nebo jít jinam.......
23:04:14
14.05.2020
14.05.2020
zedd
Asi bych to dělal radši 20 let zpátky než ted, toho učení a připravy je ted mnohonásobně víc, a i buzerace zhora. Doba se změnila, ale stále jsem rád že jsem to získal, i když u toho nejsem dlouho. Jen mě štve že se na nás lidi pak dívají podobně jak na policajty, prostě nutné zlo, i když každý prostě dělá co mu nakázali a ještě se třeba snaží vyhovět aby si zákazník nepřipadal buzerovaný. Jak říkám znova, žádné bajné tabulky na povinné vyhazování neexistujou, to co tady kolegáček předhodil je veřejně dostupná statistika stanic jako celků, není tam psáno že pepa z horní dolní vyhazuje víc než franta z vedlejší stanice. Ale samozžejmě, když někdo přijede s odfláknutým autem a ještě je mrský, tak ho tím tuplem vyhodím, to zas ano. naštěstí to nění tak často
23:00:27
14.05.2020
14.05.2020
Uzovka1977
A auto vypadá takto:
Jsem vcelku nahraný - opakovačku nestihnu a jinde asi dopadnu popdobně...
Jsem vcelku nahraný - opakovačku nestihnu a jinde asi dopadnu popdobně...
23:00:07
14.05.2020
14.05.2020
Uzovka1977
Příspěvek na chod teď zaplacen... Před dvěma lety to bylo ještě všechno v pohodě. Jak jsem psal je tam nyní někdo jiný a ten mě s Fa. nenechal projít. Emise splnila, ale pochopitelně nesedí typ motoru... Poznal to když vyčistil blok... Takže STK končí 20.5.2020 a v systému je nyní zřejmě uvedeno - nesprávný typ motoru, nálepka nevylepena. Prý můžu na opakovanou s typem motoru který souhlasí. Ten je ale v dezolatním stavu...
22:58:46
14.05.2020
14.05.2020
Nwkt
-> vhml: here? www.mdcr.cz/Dokumenty/...
/STK-Seznam-STK-dle-kraju
22:49:45
14.05.2020
14.05.2020
vhml
-> saskyn2 14.05.20 22:32:44: nechá se dohledat jaké STK to jsou konkrétně? Protože trojnásobný rozdíly, to je už je solidní.
22:49:33
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> zedd: Ja mohl po střední škole jit taky hned na technika. A kdyz jsem zjistil jak to chodí (20let zpátky) tak jsem do toho nešel. Ja nepopiram ze jsou někteří kluci normální,třeba jako Ty. Ale ještě furt takových kvuli kterým ja na STK prostě jet nemůžu.. Tak jezdim tam kde jsou normální.
22:46:12
14.05.2020
14.05.2020
zedd
-> saskyn2: o tomhle vím, nevím čemu se tlemíš.. nikde není psáno že technik musí vyhodit nějaké procento aut, o tomhle se tady bavíme, takové tabulky opravdu neexistujou. vše je jen o tom jak lidi jezdí připravení a jak moc je technik ochotný třeba pomoct se žárovkama a pod. i když nemusí. A praxe je taková, že několik dnů jezdí bezproblémové auta, pak za jeden den tam máš tři debily kteří se na udržbu uplně vykašlali a ještě jsou protivní. O tom to je. a že někde mají vysoké procento vyhozených, tak to muže být tím že tam jezdí opravdu nepřipravená auta a nebo i tím že je někdo papežštější než papež. Tak ty tabulky co si sem dal si zase schovej :-D a jestli si myslíš že každý technik ve volné chvilce sleduje tohle, a podle toho si upravuje skore, tak to fakt ne :-D zvlášt v tomhle období kdy se tam nasere tolik zákazníků že se ani nestihnem nažrat ;-)
22:32:44
14.05.2020
14.05.2020
saskyn2
-> zedd: ne vůbec neexistují www.mdcr.cz/Statistiky/..
./Hodnoceni-zpusobilosti-a
-prumerneho-poctu-zavad-vo
tady se můžeš i najít na mapěwww.irozhlas.cz/zpravy-do mov/jak-prisna-je-vase-stk -nekde-projde-skoro-kazdy- jinde-ctvrtina-aut-nalepku _1903040600_pek
tady se můžeš i najít na mapěwww.irozhlas.cz/zpravy-do mov/jak-prisna-je-vase-stk -nekde-projde-skoro-kazdy- jinde-ctvrtina-aut-nalepku _1903040600_pek
22:25:25
14.05.2020
14.05.2020
zedd
-> MVM: -> saskyn2: tak já technika třeba dělám, a stálo mě to dost usilí abych tu práci získal, pro postiženého to opravdu není ;-) spíš technici žijou ve strachu pod tlakem mdčr. A žádné bájné tabulky na vyhozené auta neexistujou, když není opravdový důvod tak u mě nevyletí nikdo třeba několik dní. A když tam přijede někdo s pěknou škodovkou tak spíš dělám vše pro to aby neměl z stk strach. Dnes už tam jsou pod drobnohledem jiné věci než 120ka s upraveným motorem. teda pokud to není nějaká uřvaná bestie s nabastleným turbem a ohnutou trubkou místo výfuku :-D nevím teda co tam kolega má, jinak bych se k tomu vyjádřil
18:33:50
14.05.2020
14.05.2020
saskyn2
-> MVM: Spíš potřebuje nevyčnívat z tabulek, takže běžný zákazníky musí vydrtit...
18:02:56
14.05.2020
14.05.2020
MVM
-> Uzovka1977: Taková otázka. Co tam maš teď. Co je komu na STK po olejove vaně?? Pokud tam neni výjimečně dement - tak to projde. Dneska fakt technika může dělat jedině postižený.T
16:10:11
14.05.2020
14.05.2020
Uzovka1977
Zdravím všechny a přeji hezký den. Prosím zkušené o radu. Potřebuji kvůli emisím a STK nahodit původní hrůzu typu 742.12 s hlubokou vanou na 18 děr, kterou už nemám. Jde pouze o odjetí STK a emisí... Dokážu tam napasovat plechovou Favorití včetně Fa koše na 19 děr tak aby to neteklo, nebo je tam nějaký problém. Fa plech vanu už taky nemám, ale koupi bych si ji. Umřela mi známost a jsem v pr.... Jde o ujetí cca 10 km na STK a zpět. Poté tam vrátím své dělo :-)... Děkuji za odpovědi.
08:35:40
18.12.2016
18.12.2016
Lůďa
-> Bukaj: Děkuju za obsáhlý výklad a vysvětlení.
08:29:07
18.12.2016
18.12.2016
Bukaj
-> Lůďa:
To není jen o zadním víku - celý blok je jiný.
Co se týče záměnnosti van, tak princip je takový, že škodovácké motory do velké modernizace bloku v roce 1984 (1000MB - 742 M I) mají vanu uchycenou 18 šrouby, od modelu M II po Fabii drží vanu k bloku 19 šroubů.
Toto je jeden aspekt, přes to nejede vlak; další, neméně významný je volba vhodného sacího koše a olejové měrky k dané vaně/koši. Tam hraje významnou roli nejen délka měrky a hloubka vany/koše, ale také umístění redukčního ventilu. Starší bloky (po užovky) měly redukční ventil tlaku oleje v bloku, zatímco u novějších (od M I včetně) byl tento součástí sacího koše.
Takže zjednodušeně řečeno - vana (včetně příslušného sacího koše a olejové měrky) je jako komplet záměnná mezi bloky do modelového roku 83 včetně (18 děr, redukčák v bloku) a stejně tak je možná záměna vany od modelového roku 85 výše (19 děr, redukčák v sacím koši).
Zmatek v tom dělá hlavně modelový ročník 84, kdy byl redukčák už v olejovém koši, ale vana ještě uchycená 18 šrouby, pro tento modelový ročník je zcela specifická a nezáměnná vana (lze měnit pouze plech za hliník a naopak, ale jen v rámci modelového ročníku, případně lze vyměnit pouze vanu a měrku ze staršího bloku a ponechat sací koš, ovšem neradno pro tuto záměnu použít Al vanu z prvních užovek, neboť ta je příliš hluboká a bylo by zapotřebí mít v motoru kolem 5 litrů oleje...
To není jen o zadním víku - celý blok je jiný.
Co se týče záměnnosti van, tak princip je takový, že škodovácké motory do velké modernizace bloku v roce 1984 (1000MB - 742 M I) mají vanu uchycenou 18 šrouby, od modelu M II po Fabii drží vanu k bloku 19 šroubů.
Toto je jeden aspekt, přes to nejede vlak; další, neméně významný je volba vhodného sacího koše a olejové měrky k dané vaně/koši. Tam hraje významnou roli nejen délka měrky a hloubka vany/koše, ale také umístění redukčního ventilu. Starší bloky (po užovky) měly redukční ventil tlaku oleje v bloku, zatímco u novějších (od M I včetně) byl tento součástí sacího koše.
Takže zjednodušeně řečeno - vana (včetně příslušného sacího koše a olejové měrky) je jako komplet záměnná mezi bloky do modelového roku 83 včetně (18 děr, redukčák v bloku) a stejně tak je možná záměna vany od modelového roku 85 výše (19 děr, redukčák v sacím koši).
Zmatek v tom dělá hlavně modelový ročník 84, kdy byl redukčák už v olejovém koši, ale vana ještě uchycená 18 šrouby, pro tento modelový ročník je zcela specifická a nezáměnná vana (lze měnit pouze plech za hliník a naopak, ale jen v rámci modelového ročníku, případně lze vyměnit pouze vanu a měrku ze staršího bloku a ponechat sací koš, ovšem neradno pro tuto záměnu použít Al vanu z prvních užovek, neboť ta je příliš hluboká a bylo by zapotřebí mít v motoru kolem 5 litrů oleje...
07:45:13
18.12.2016
18.12.2016
Lůďa
-> Bukaj: Takže vana, pásne bez problémů? Případně ještě zvolit správný zadní víko motoru vůči vaně, je to tak?
21:53:28
17.12.2016
17.12.2016
Bukaj
-> Lůďa: Stejná ne, záměnná ano, pokud se bavíme o 105 do modelu 85. Model 84 byl poslední ročník, kde blok motoru měl starší typ zadního víka motoru a tedy i vanu...
20:54:28
17.12.2016
17.12.2016
Lůďa
Je stejná plechová olejová vana ze Š105 a Š100? díky...
12:32:16
11.10.2014
11.10.2014
3000HP
Takže má teda někdo něco náhodou?
20:29:00
08.10.2014
08.10.2014
stepan
-> 3000HP: Takže 19 děr.
06:28:54
03.10.2014
03.10.2014
dragon_cb_cz
-> 3000HP: A taky bys mohl dodat který rok výroby to auto je? Jestli má vanu na 18 nebo 19 děr...
20:27:18
02.10.2014
02.10.2014
3000HP
Hele, a odkud jsi? :-)
20:03:20
02.10.2014
02.10.2014
mirecek.666
-> 3000HP: daruju s celym motorem:)
20:00:49
02.10.2014
02.10.2014
Vojťas
Zajit na prvni vrakac kde uvidis skodovku, coz chapu ze v Praze uz muze bejt problem
19:16:09
02.10.2014
02.10.2014
m8rinek
Nejlepší by bylo dát si inzerát...
19:13:54
02.10.2014
02.10.2014
Kuladmin
Jednodušší budeš stejně asi mít sehnat spravnou hliníkovou než tu plechovou.
19:08:17
02.10.2014
02.10.2014
3000HP
ou kej, potřebuju plechovou, a potřebuju ju rychle, nejsem u auta, auto je 365km daleko v Beskydech a já musím dodělat státnice na medicíně a mám tu xy jiných povinností, proto se snažím najít nejrychlejší a nejjednodušší řešení, tak jak mi to možnosti dovolují :-)
19:05:11
02.10.2014
02.10.2014
Nwkt
-> 3000HP: Hliníkový jsou 3 verze, musíš sehnat tu správnou co potřebuješ
19:04:20
02.10.2014
02.10.2014
3000HP
Hliník má jiný díry pry a nesedi to tam nějak... jinak vařit by asi šla, já ji neviděl, opravil sem všechny těsnění a bylo to cajk, a na vanu sem se nedíval a odjel zpátky do prahy, já sám mám už Peugeot 106 Rallye, mama s tim jezdila a zřejmě je prožraná tak, že sváření až poslední možnost...
18:48:26
02.10.2014
02.10.2014
Nwkt
A proč tu plechovou nesvaříš?
18:47:59
02.10.2014
02.10.2014
Nwkt
Tak dej hliník ne?
18:45:57
02.10.2014
02.10.2014
3000HP
zdravim,
mam velkou prosbu, nevite kde sehnat, popripade nevali se doma nekomu olejova vana na skodu 105plechova? URGENTNE jedmu potrebuju, moje je prdla :-( diky za pomoc
mam velkou prosbu, nevite kde sehnat, popripade nevali se doma nekomu olejova vana na skodu 105plechova? URGENTNE jedmu potrebuju, moje je prdla :-( diky za pomoc