teplota skoda 120

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 16.09.2014 do 22.09.2014, založil/a Frederik
řadit dle data
13:03:09
22.09.2014
Frederik
Ja by som sa chcel ale spytat na G10 zltej farby ,to mi predali ako nahradu alycolu zlteho a ze fridex uz nemavaju.....mate s tym nejake skusenosti?
13:24:54
21.09.2014
Bukaj
-> minno: Ne, u téhle jediné škodovky (ze čtyř, do kterých jsme nalili G12) to těsnění vydrželo a po cca sedmi letech od nalití G12 (5 let G12 a další dva roky G48) jsem letos shodil hlavu a těsnění (Elring) naprosto OK.

Možná je to i kvalitou těsnění - u této 130 bylo původní kvalitní těsnění, u druhé 130 byl také Elring z výroby, ale motor měl najeto asi o 60 tisíc víc, u 120L bylo nevímjaké těsnění (Temac?) a 105ka měla také původní těsnění, ale také měla najeto kolem 120 tisíc, takže to, že u těch 3 aut ta těsnění odešla do půl roku od nalití G12, může být pouze shoda náhod a odešly by stejně...

...ale na mne to statisticky zapůsobilo velmi negativně, takže jsem se po uplynutí výměnného intervalu vrátil ke G48...
12:57:48
21.09.2014
minno
-> Bukaj: tak počkaj, odišlo tesnenie pod hlavou a po zhodení hlavy bolo tesnenie ako nové? tomu celkom nechápem.

Ja mám motor novo zložený a chladiaca sústava je tiež vo výbornom stave, tak dúfam že na tesnení hlavy sa mi to tiež časom nepodpíše. Akurát som mal zo začiatku problém utesniť vodnú pumpu, ale to už je vyriešené a rok to jazdí.
12:38:22
21.09.2014
Bukaj
-> minno: V mé spotřební 130L byla 5 let G12, ale to auto mělo chladicí soustavu jak novou, nicméně po zkušenostech s několika dalšími 742, kde po výměně kapaliny za G12 velmi rychle odešlo těsnění pod hlavou, jsem raději opět vyměnil za G48. A po sundání hlavy jsem zjistil, že těsnění bylo jako nové4

Takže asi záleží na tom, v jakém stavu je soustava, než co se do ní nalije za "Fridex"
12:28:37
21.09.2014
minno
Ja mám v 136tke (742) G12tku, zatiaľ 1,5 roku všetko OK, tak snáď s tým nebudú problémy.
11:39:10
21.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bukaj: jo dobrý já mám stovku deset let, takže asi už tehdá to bylo "fuk"
11:37:50
21.09.2014
Bukaj
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč):

Tak to není, tam šlo o modernizace co se týče aditivace antikorozních přísad do chladicích kapalin - možná v těch devadesátých letech bylo na trhu něco, co bylo pouze pro celohliníkové motory, nicméně značkové Fridexy byly vhodné do všech typů motorů. Naopak "moderní" motory jsou litinohliníkové a do nich se dává "agresivnější" G12.

Důležité je nepřetahovat výměnné intervaly - když aditiva vyprchají, tak může být nemrzka agresivnější, než voda...
11:23:48
21.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
ale pořád nevim jednu jednu věc, do litiny se lil fridex co nežere litinu , proto jsem nemohl do stovky nalejt to modrý, co lil tata do favorita ,, ?!?
11:13:10
21.09.2014
Bukaj
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč):

No, dříve byl Fridex Spolana, nebo novější Fridex Stabil - bezbarvý, či žlutý až nahnědlý. U nich byla výměnná lhůta 2 roky. V devadesátých letech přišel zelený Fridex (G48) s výměnnou lhůtou 3 roky, který se dával do novějších Favoritů a Felicií do roku cca 98, přičemž do Octavií se už od začátku výroby dávala červená G12 s výměnnou lhůtou 5 let...

G48 (nebo její ekvivalenty od jiných výrobců - G11, K11 - zelená až modrozelená berva) je vhodná i jako náhrada za starší typy nemrznoucích kapalin...



Lze použít i G12 (červenou) s prodlouženou lhůtou výměny, ale jak jsem psal, je agresivnější a vhodná pouze do chladicích soustav v perfektním stavu. "Načaté" součásti chladicí soustavy se brzy projeví průsakem (nejčastěji nažrané těsnění pod hlavou, spoje hadic a trubek a výměník topení a chladič...
10:46:41
21.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
A JAK JE TO SE ŽLUTOU TEDA? DYCKY KDYŽ JSEM ŘEK ŽE DO STOVKY TAK MI DALI ŽLUTOU ježiš sry caps opravovat to nebudu
09:55:04
21.09.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Davam vsude zelenou nebo modrou (coz je skoro to samy). Cervenou fakt ne, to by muselo byt vse nove, nejen tesneni...
09:37:49
21.09.2014
Bukaj
-> Frederik: Nevím, co je Alycol, ale pokud chceš měnit náplň, tak bych neváhal a preventivně chladicí okruh propláchl.

Do škodovky bych raději nelil červenou kapalinu (G12) - je agresivnější a lépe prolíná - pokud nemáš zánovní těsnění pod hlavou a už je načaté, tak je docela pravděpodobné, že jej rychle rozežere.

Do škodovky je vhodná zelená (modrá) kapalina (G11, G48)...

Výměnný interval 3 roky.
09:08:02
21.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Frederik: mysli na to že máš litinovou hlavu ,,, tam by se měl lejt žlutej fridex, pokud mě paměť neklame
08:22:05
21.09.2014
Frederik
Asi to bude tym teplomerom takze neriesim to kedze vsetko funguje,ale idem vymenit chladiacu kvapalinu a mam tam alycol a mam kupenu G10 kvapalinu a neviem ci staci staru navypustit a novu naliat alebo treba aj preplachnut chladiaci okruh?
15:50:17
17.09.2014
Frederik
velmi ste ma pobavili tym textom 3 3 3 a dakujem za rady
23:38:12
16.09.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
pleteš si malej měřáček ve škodovce s dokřivenou ručičkou, jehož cívku namotávaly po večerech babky (když jim zakázali drát peří) a jak se u toho zakecaly, tak každej ten měřáček namotaly jinak, kterej měří signál z teploměru, který vyráběli ruští emigranti v čechách a z každého upili, kteréžto jsou spojeny na jedný straně zoxidovaným drátem se zoxidovaným konektorem, na druhý straně mosazným čidlem zasazeným v hliníkovým domečku přidělaným na litinovou hlavu přišroubovanou k hliníkovýmu motoru, přidělanýmu železným plechem na kus gumy a ukostřeným špatně utáhnutým pocínovaným páskem k železný trubce, která je rezatými šrouby vodivě spojená s karoserií, ze které pod palubovkou trčí špatně přivařenej šroubek, pod kterým je zahnilý očko, do kterýho je nedostatečně nalisovanej měděnej drátek, a to celé ve spojení s alternátorem, který reguluje něco na principu elektrickýho domovního zvonku, a to celé umístěno na pléšek s namalovanou bílou a zelenou čárkou, s laboratorním teploměrem zaprvé



pokud chvilku stojíš a během pár minut ti sepne větrák ( a rozdíl je okometricky 10 stupňů) tak jsi šťastný člověk, a dohromady se mnou druhej na virtu, komu to funguje, a ta teplota bude nejspíš v pořádku 4 4 zadruhé



můžeš vyzkoušet jinej termostat, ale spíš se vykašli na odhadování teploty na desetiny stupně podle toho co jsem popsal v bodě zaprvé 4
upraveno 2x, naposled 16.09.2014 23:41:45
23:17:39
16.09.2014
peti
-> Frederik: bud je KO termostat ako pise minno, alebo ak bolo hybane s termostatom ci nieje zle usadeny, , alebo skusit vymenit cidlo / budik za ine
15:42:38
16.09.2014
minno
"stupnov"...

"vyssie"...



U Skody 120 by sa mala teplota ustalit na 80 stupnoch. Ak za jazdy na viac ako 75 st. nejde, najpravdepodobnejsou poruchou bude vadny termostat, pripadne si skus osobitne ukostrit budik teplomeru, pretoze aj to zvykne blbnut a potom to ukazuje mierne inu teplotu.
upraveno 1x, naposled 16.09.2014 15:52:58
15:31:49
16.09.2014
Frederik
Chcel by som sa spytat ci teplota 75 stupnou je dostacujuca pocas jazdy ,lebo vysie nechce ist jedine na volnobeh a vtedy ide k 85 stupnom a uz zopne ventilator chladica a uz len nepatrne stupa/stoji.....,je to normalne?
Extreme Tyres