skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor Fabia 1.4mpi - 44 vs 50kw
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 08.09.2014 do 15.09.2014, založil/a dragon_cb_cz
-> m8rinek: skôr ho vymontujem hore, aspoň tak aby som vymenil vacku
-> castrol: ale prd, u Fa jde motor spustit níž a vačka protáhnout podběhem... Ale jestli není jednodušší ho vyndat...
-> stepan: Vykružovákem vyrobíš optimální montážní otvor. Zazátkuješ to víčkem z pomazánkovýho másla a tváříš se, že to tak mělo být :)))
-> stepan: Vykružovákem vyrobíš optimální montážní otvor. Zazátkuješ to víčkem z pomazánkovýho másla a tváříš se, že to tak mělo být :)))
-> stepan: Pochopil jsi to naprosto přesně. Prostě kdyby náhodou byl čas se s tim srát a nebo mě to auto začalo bavit víc než jen jako postrk do práce.
-> dragon_cb_cz: Tak proto ji zatim dáš do poličky, už chápu.
-> stepan: 

-> darklord: Takže stačí počkat a montážní díry se nadělaj sami. 

-> darklord: já jich pár mám, ti ukážu 

-> stepan: u fáva je v podběhu jen díra na povolení vodní pumpy která tam není vubec potřeba, :D
a taky mě to sere... ale co, aspon se udělaj i silenty , spojka rozvody, hodí se vačka a cajk
a taky mě to sere... ale co, aspon se udělaj i silenty , spojka rozvody, hodí se vačka a cajk
-> stepan: favorita bez diery v prahu ci podbehu som uz dlho nevidel 

-> stepan: motor von
Trošku mimo téma, když se u Favorita až Fabie mění vačka, je na to nějaká praktická díra v podběhu, nebo se musí vyndat motor?
-> sep: Není to zatím akutně v plánu - vačka půjde do poličky. Ale kdyby došlo na výměnu rozvodů, tak by se to rovnou udělat mohlo...
-> dragon_cb_cz: :vážně se v tom budeš rýpat abys tam dal sériovou vačku?
-> Urbi: -> Fifa: Díky za nabídky, ale sání už musím jen vyzvednout a vačka už je také na cestě
Kdyby náhodou něco neklaplo, tak se ozvu...

-> dragon_cb_cz: U mě by bylo k dispozici nové sání i skoro nová vačka na Fabii 1.4 50kW
-> dragon_cb_cz: Vačku s Fabie 50kw mám sériovou, ale mohu ti nabídnout přebrus této vačky nabroušený pro standartní použití s hydroštely bez nutnosti přeprogramování ŘJ, i když bych to doporučil pro další zlepšení pohyblivosti....na trhu moc výběru chipů není, takže zřejmě cimbu a co mám reference např. z Felicií, zatím jsem nepotkal nespokojeného s přeprogramováním. Úpravou vačky, ŘJ a minimální změnou v sání je možné mít 60kw.
-> Jarda: To proč ti to nejede, může být jen s velmi malé části vačkou, samozřejmě s jakoukoli přebroušenou vačkou se ti někam posouvá hlavní používané spektrum otáček s dobrým kroutícím momentem, ale 265st. je jen kousek od série a nejen mě jede v nízkých ot. stejně jako sériová vačka a neměla by i v nízkých ot. mít pokles krouťáku, který by měl být znatelný tvým popisem "dle me to diky ty vacce nejede do 3000 vubec" To rozhodně NE. Tzn. hledal bych problémy jinde.... např. se setkávám s novými rozvody, které po nasazení jsou celkem mimo normal co se načasování vačky týče, což může také maličko pomoc k degradaci. Pokud máš tedy možnost, zkontroluj si postavení vačky přesně v střihu ventilů S a V = horní úvrať. Nejlépe kontrola dvěma hodinkami na každém ventilu jedny a zcela totožné vent. vůle a při totožném otevření obou na hodinkách být v horní úvrati motoru, max. nějaký stupeň před. To ale také nebude zřejmě hlavní problém, ale není špatná kontrola a případné dočasování pokud je to mimo.
-> Jarda: To proč ti to nejede, může být jen s velmi malé části vačkou, samozřejmě s jakoukoli přebroušenou vačkou se ti někam posouvá hlavní používané spektrum otáček s dobrým kroutícím momentem, ale 265st. je jen kousek od série a nejen mě jede v nízkých ot. stejně jako sériová vačka a neměla by i v nízkých ot. mít pokles krouťáku, který by měl být znatelný tvým popisem "dle me to diky ty vacce nejede do 3000 vubec" To rozhodně NE. Tzn. hledal bych problémy jinde.... např. se setkávám s novými rozvody, které po nasazení jsou celkem mimo normal co se načasování vačky týče, což může také maličko pomoc k degradaci. Pokud máš tedy možnost, zkontroluj si postavení vačky přesně v střihu ventilů S a V = horní úvrať. Nejlépe kontrola dvěma hodinkami na každém ventilu jedny a zcela totožné vent. vůle a při totožném otevření obou na hodinkách být v horní úvrati motoru, max. nějaký stupeň před. To ale také nebude zřejmě hlavní problém, ale není špatná kontrola a případné dočasování pokud je to mimo.
-> Jarda/felda: Už mám taktéž slíbenou - opět, kdyby to neklaplo, dám vědět...
-> elbacil: Něco už mám slíbené v rámci ČR, ale kdyby to nevyšlo, tak bych byl samozřejmě rád - díky za nabídku!
-> dragon_cb_cz: Keby si nezohnal sanie tak ti darujem aj s klapkou.
-> dragon_cb_cz 08.09.14 23:35:19: vačku z fabie bych měl mít
ale s jistotou nepotvrdim jestli je z 50kw 


-> dragon_cb_cz: :sání samo o sobě znát bude právě od těch 3500 nahoru,jinak 82tkm je čerstvě zajetý motor na MPI,to o ničem neví.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: No ale všimni si, že já jsem o levném servisu, tom že vše seženu atd neřekl ani slovo
Vlamuješ se do otevřenejch dveří, rozhodně si nemyslím, že je ta fóbie nějak super auto - ale naskytla se ve vhodnou chvíli a požadavky splňuje.
Levnejch ojetin je všude kopice, o tom žádná, ale když mám možnost koupit auto ze zdroje kterému věřím, tak to má taky něco do sebe - v moderních autech se hovno vyznám, vím že by mě při mém štěstí ojebal kde kdo a už vůbec na to nemám čas. Auta kupuju krutě nerad, trávit dny dohadováním se s lidma, o kterejch vím jediný - že jim nemůžu věřit ani nos mezi očima - to fakt ne.
A zpátky k tématu - po tom sání se mi kdyžtak mrkni
Opotřebení motoru by při těch 82 tisících snad nemuselo bejt tak strašný 

Levnejch ojetin je všude kopice, o tom žádná, ale když mám možnost koupit auto ze zdroje kterému věřím, tak to má taky něco do sebe - v moderních autech se hovno vyznám, vím že by mě při mém štěstí ojebal kde kdo a už vůbec na to nemám čas. Auta kupuju krutě nerad, trávit dny dohadováním se s lidma, o kterejch vím jediný - že jim nemůžu věřit ani nos mezi očima - to fakt ne.
A zpátky k tématu - po tom sání se mi kdyžtak mrkni


-> dragon_cb_cz: at si každej koupí co chce a jezdí v čem chce, jen je to v dnešní době docela úsměvné .. vzpomínám na doby kdy jsme si do 120-tek montovali centrál, otáčkoměr atd.. to byl člověk rád že auto má a má v čem jezdit .. ale při dnešní nabídce ojetin kterých jsou mraky a za hubičku se slušnou výbavou .. a s tím levným servisem a že se vše na škodovku sežene jsou to kecy .. až budeš měnit hliník konzole ramen, schnije ti kabelovej svazek, nebo odejde povedené servočerpadlo koyo .. nic z toho ti samozřejmně nepřeji ale abys pak nebyl překvapen...
jinak k tématu - to sání 50kw bych i nekde asi našel, pokud jsem je všechny nevyházel do hliníku .. na ostatní bych se vykašlal protože jak už tady zaznělo, vzhledem k opotřebení toho motoru rozdíl nejspíš ani nepoznáš..
jinak k tématu - to sání 50kw bych i nekde asi našel, pokud jsem je všechny nevyházel do hliníku .. na ostatní bych se vykašlal protože jak už tady zaznělo, vzhledem k opotřebení toho motoru rozdíl nejspíš ani nepoznáš..
-> Jarda: Jak říkám, o věrnost značce tu fakt nešlo.
-> dragon_cb_cz: myslim, ze vernost znacce je od feldy nahoru trochu mimo, clovek to kupuje, protoze na to vsechno sezene a dokaze vse opravit, nevim, co bych delal treba s takovou toyotou, soused si ji koupil na ryby za 5tis. kc (a eko 3tis. kc) a rika, ze je to lepsi nez fabie, kterou ma od novoty
felda precijen vychazi z favorita, ale fabie uz je pravej VW smejd, sice na ni nektere veci vic vydrzi, ale nektere opravy to bohate kompenzuji :(, zlatej favorit
felda precijen vychazi z favorita, ale fabie uz je pravej VW smejd, sice na ni nektere veci vic vydrzi, ale nektere opravy to bohate kompenzuji :(, zlatej favorit

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Věrnost značce neměla s touhle koupí společnýho vůbec nic, proč jsem to koupil má svoje důvody který už jsem myslím vysvětlil.
Když to pojede tak jak to jede teď, tak se mi svět nezboří, na postrk do města mi to stačí - ale pokud by tomu šlo trochu pomoct za rozumné peníze i úsilí, tak se pochopitelně zlobit nebudu - a o tom tohle téma měla být. Takže bych nadále poprosil příspěvky jen k tématu... Vysvětlit mi proč jsem si koupil blbost mi můžeš po SZ, rád ti vysvětlím jak to vidím já stejnou cestou.
Když to pojede tak jak to jede teď, tak se mi svět nezboří, na postrk do města mi to stačí - ale pokud by tomu šlo trochu pomoct za rozumné peníze i úsilí, tak se pochopitelně zlobit nebudu - a o tom tohle téma měla být. Takže bych nadále poprosil příspěvky jen k tématu... Vysvětlit mi proč jsem si koupil blbost mi můžeš po SZ, rád ti vysvětlím jak to vidím já stejnou cestou.
-> Jarda: dyt takový slovo ani neexistuje

-> darklord: nevim proc, ale pisu to tak uz od zakladky... :)
ale pamatuju, ze ucitelka cestiny mi ani polykliniku neopravovala (asi to taky nevedela), to me opravil az tady Tom.t, do te doby jsem si myslel, ze je to predpona poly :) protoze tam je mnoho zdr. oboru...
ale pamatuju, ze ucitelka cestiny mi ani polykliniku neopravovala (asi to taky nevedela), to me opravil az tady Tom.t, do te doby jsem si myslel, ze je to predpona poly :) protoze tam je mnoho zdr. oboru...
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: 

a není lepší si koupit normalni auto s normálním motorem co trochu jede, nemusí se dodelavat central atd .. ? někdy tady tu věrnost místních k značce za každou cenu fakt nechápu ..
-> Jarda: co je to deasel? 

-> dragon_cb_cz: tak my mame 50ku mpi, ale uz ma E4, motor AQW, ta hujda pozna i zapalovaci listu, ktera tam nepatri, taky mi to prijde jako deasel oproti felde 1.3 mpi 50kW, jedine, co pozoruji je ten lepsi kroutak oproti felde, v kopecku lip tahne, ale nez se rozhejbe :/
mam na MTX fabku kliku a vacku od chovance 265 (rikal jsem si, ze bude OK i na bezny jezdeni) a dle me to diky ty vacce nejede do 3000 vubec a zacina jet az na 3500, hlava tam je seriova z 50kW feldy jen snizena o 0,5, budu jeste zkouset neco udelat s hlavou, potom uz nevim... potom zkusim vacku z 50kW feldy mpi se kterou jsem na rapidu spokojenej, jede pekne uz dole a rozume i nahore, stejne to tocim vetsinou do 4500, pritelkyne me vzdycky kdyz jsem nad 4000 upozornuje, ze chce taky dojet
mam na MTX fabku kliku a vacku od chovance 265 (rikal jsem si, ze bude OK i na bezny jezdeni) a dle me to diky ty vacce nejede do 3000 vubec a zacina jet az na 3500, hlava tam je seriova z 50kW feldy jen snizena o 0,5, budu jeste zkouset neco udelat s hlavou, potom uz nevim... potom zkusim vacku z 50kW feldy mpi se kterou jsem na rapidu spokojenej, jede pekne uz dole a rozume i nahore, stejne to tocim vetsinou do 4500, pritelkyne me vzdycky kdyz jsem nad 4000 upozornuje, ze chce taky dojet

-> sep: Jo, jak říká -> vhml: , jede to jako diesel - což speciálně ženě vyhovuje, a po městě to asi není na škodu - ale trochu se bojím, že když u Říčan najedu na dálnici, tak než se rozjedu alespoň na těch 130km/h, tak už pomalu budu brzdit na příjezdu do Prahy 
Lepší vačka sice není problém sama o sobě, ale nechce se mi věnovat nějak zásadně moc času a peněz shánění vhodný mapy.
A s použitím jen 50kW sání (a zbytek původní) zkušenost nikdo nemá? Někde jsem se dočetl, že většinu tý lenivosti nahoře dělá právě to sání a i s původní vačkou by mělo pomoct... to by se totiž měnilo zase velice snadno...

Lepší vačka sice není problém sama o sobě, ale nechce se mi věnovat nějak zásadně moc času a peněz shánění vhodný mapy.
A s použitím jen 50kW sání (a zbytek původní) zkušenost nikdo nemá? Někde jsem se dočetl, že většinu tý lenivosti nahoře dělá právě to sání a i s původní vačkou by mělo pomoct... to by se totiž měnilo zase velice snadno...
-> dragon_cb_cz: :v nižších otáčkách je 44ka příjemnější,od 3500 nahoru jede zase líp 50ka,každopádně jestli se s tim babrat tak vačku určitě lepší než je série 50.
Za sebe bych se na to spíš vyprdl,spotřeba u 50ky menší nebude,chce to nohu uzpůsobit výkonu a dá se jezdit s čímkoliv.
Za sebe bych se na to spíš vyprdl,spotřeba u 50ky menší nebude,chce to nohu uzpůsobit výkonu a dá se jezdit s čímkoliv.
-> MOLSO: A sání nikoliv?
-> m8rinek: Netuším - nikdy jsem neměl možnost porovnat. Ale ta 44kW je nahoře mrtvá až nečekaně (dokud jsem netušil, že je to 44kW verze, tak mi to přišlo fakt divný - Felda 50kW se chová o dost líp). A motivace je spíš spotřeba - co vím tak třeba u Feldy měly celkem pravidelně ty slabší verze horší spotřebu, prostě protože člověka víc nutí na to šlapat...
-> vhml: Zatím je to ve fázi zjišťování, pak přijde na řadu fáze úvah a pak se teprv uvidí, s čím a jestli vůbec se budu prcat
Ale "nějaká lepší" vačka by už předpokládám vyžadovala dělat k ní příslušnou mapu atd, což už je něco, s čím bych se prcat fakt nechtěl a už vůbec bych do toho nechtěl investovat peníze.

-> m8rinek: Netuším - nikdy jsem neměl možnost porovnat. Ale ta 44kW je nahoře mrtvá až nečekaně (dokud jsem netušil, že je to 44kW verze, tak mi to přišlo fakt divný - Felda 50kW se chová o dost líp). A motivace je spíš spotřeba - co vím tak třeba u Feldy měly celkem pravidelně ty slabší verze horší spotřebu, prostě protože člověka víc nutí na to šlapat...
-> vhml: Zatím je to ve fázi zjišťování, pak přijde na řadu fáze úvah a pak se teprv uvidí, s čím a jestli vůbec se budu prcat

hele ma cenu se prcat se sériovou vackou? takovy práce to menit, dej rovnou nejakou lepsi. Vzdyt se seriova fabie chova jak naftak
By mě zajímalo, kdybych Tě posadil do nějaký průměrně vylítaný 50kW zda rozdíl poznáš :)(pokud o něm nebudeš předem vědět :)).
-> dragon_cb_cz: KP aj hlavy su rovnake, rozdiel je tak ako pises. Btw vačka sa mi doma povaluje .....
v sobotu by mohla byť v Brne .... 


Jelikož jsem byl (nikoliv úmyslně) uveden v omyl a až se zpožděním jsem zjistil, že nová spotřební Fabie je 44kW (nikoliv 50kW jak jsme původně mysleli), tak jsem začal zkoumat, jak to "vyřešit"
Takže jsem trochu googlil a jestli to chápu správně, rozdílná je pouze v: sání, vačka a řídící jednotka?
Může to někdo potvrdit? A případně obligátní otázka - nepřebývá vám někomu doma 50kW vačka a sání (určitě tu někdo tenhle motor předělával dozadu a příslušný díly mu zbyly... že jo?
A ty ŘJ jsou odlišné něčím jiným než mapou? Tzn jestli shánět 50kW jednotku, a nebo rovnou nechat udělat čip s vylepšenou mapou určenou původně pro 50kW motor, když už ostatní okolo vyměním?

Může to někdo potvrdit? A případně obligátní otázka - nepřebývá vám někomu doma 50kW vačka a sání (určitě tu někdo tenhle motor předělával dozadu a příslušný díly mu zbyly... že jo?
