skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kliková hřídel Š105 - radiální vůle
22:06:19
10.08.2014
10.08.2014

dragon_cb_cz
-> mikihans: Pokud máš pořád dole vanu, tak jen zkoukni, že ti "zobáček" axiálu sedí v drážce... o nic jiného nejde.
21:43:55
10.08.2014
10.08.2014

mikihans
Díky, zítra se vydám pro nový a zkusím. Akorát jsem se v chytré knize dočetl, že by se klikovka měla nějak zajistit proti axiální vůli, jen jsem z toho moc nepochopil jak. Jde mi o to, že tomu klínku se moc ven nechce, tak až ho budu tahat, abych nějak blbě nepohnul s klikou a nestrávil na tom potom dalších X hodin 

21:41:00
10.08.2014
10.08.2014

darklord
-> mikihans: no pokial neni rozdrbany zarez v klukovke, tak ked das novy klinok a remenicu, tak to snad bude OK
21:39:23
10.08.2014
10.08.2014

mikihans
Já to auto mám tři roky a rozhodně jsem do těchto míst nehrabal, takže co s ním dělal předchozí majitel netuším. Přepokládám, že to teda bude chtít nový klínek a pak by to mohlo být OK?
21:26:45
10.08.2014
10.08.2014

darklord
-> mikihans: no ale ten klinek uz od pohladu neni original...
21:00:35
10.08.2014
10.08.2014

mikihans
Tak řemenice sundána, klínek tam je takto a nedaří se mi vytáhnout
20:45:25
10.08.2014
10.08.2014

Kuladmin
-> mikihans: Povol ten sroub a sundej remenici s drazkou - je na klinku. Bud je poskozenej nebo vymackana remenice apod.
20:20:32
10.08.2014
10.08.2014

mikihans
Opět zdravím, při nudném nedělím odpoledni jsem se teda rozhodl sundat vanu, abych se na to podíval. Moje zjištění bylo, že klika žádné nežádoucí vůle nemá, jediné co je volné, je řemenice. Ta je ale dotažená "na kryv". Co s tím dělat? Můžu vůbec jen tak řemenici sundat? Jak vůli odstranit? Má nějaký zásadní vliv na uchycení klikové hřídele a vymezení vůlí, nebo tam je prostě jen nasazená a chycená šroubem?
19:30:14
29.07.2014
29.07.2014

MVM
Myslím že je ta obvodová "vůle" na řemenici způsobená součtem všech vůlí na ojnici,pístním čepu a taky vůle pístních kroužků v drážkách.Vzhledem k průměru klikovky(zdvih) a délce ojnice to není bůhvíjaká vůle.O stavu hlavních a ojiničních pánví vypoví hodně tlak oleje na ohřátým motoru a pokud je slyšet vůle na pístních čepech - je to otázka řešení v podstatě už při větší GO 

19:08:44
29.07.2014
29.07.2014

LUKAS
rozumieme sa už, no s takym niečim som sa ešte nestretol a že by boli tak ložiska na kluke zodrate neviem :/ najednoduchšie riešenie bude vymenit to za nevytahani motor 120 

19:04:19
29.07.2014
29.07.2014

mikihans
ne, axiální je ve směru osy, tedy by se mi kliková hřídel v bloku mlela zepředu dozadu (podélně uložený motor). Já tam mám při pootočení. Radiální by přepokládám byla, kdyby se hřídel hýbala zprava doleva, tedy ložiska by měla větší průměr než hřídel.
Proto nevím, jak tu vůli odborně navat
Proto nevím, jak tu vůli odborně navat

18:59:35
29.07.2014
29.07.2014

LUKAS
nechcel si napisat axialnu ?
18:38:09
29.07.2014
29.07.2014

mikihans
Ahoj, už delší dobu pozoruju u své stopětky hlavně na volnoběh klepání motoru. Po sundání klínového řemenu jsem zjistil, že je docela velká radiální (radiální asi není správný název, ale prostě ní jde navolno pootočit, do stran se nehýbe) vůle na klikové hřídeli (odhadem tak 1mm na obvodu řemenice). Přepokládám, že to bude chtít sundat vanu a podívat se na ojniční ložiska, jestli tam není vůle. Pokud nebude, tak to bude asi až v písním čepu, že?
Má někdo s touto závadou zkušenost? Budu rád za jakékoliv postřehy či rady.
Má někdo s touto závadou zkušenost? Budu rád za jakékoliv postřehy či rady.