skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Po delší jízdě se dusí - Š120
10:53:54
01.08.2014
01.08.2014

CHIP
-> dragon_cb_cz: Ok .. vyzkouším .. pak poreferuju ..
10:33:48
01.08.2014
01.08.2014

dragon_cb_cz
-> CHIP: Sundáš víko a pak už je to jen o pořádném šroubováku na jejich povolení. Vem fakt kterej tam bude dobře sedět, jinak je oštípeš.
06:26:59
01.08.2014
01.08.2014

CHIP
-> dragon_cb_cz: Já se podívám do trysek .. vymontovat je bych mohl zvládnout .. jinak . druhej karburátor nemám ..
18:16:25
31.07.2014
31.07.2014

dragon_cb_cz
-> CHIP: Bordel v karburátoru... to že borec celej čistil neznamená, že tam nespadnul kousek bordel při montáži, který následně vlítnul do trysky... vyzkoušet s jiným karburátorem pokud se bojíš ten seřízený hned rozebrat.
14:33:18
31.07.2014
31.07.2014

CHIP
-> Eidy: Vis jak .. ale ze to se syticem jaks taks jede ... prece kdyby tam slo malo paliva .. tak by sytic nepomohl .. kazdopadne privod paliva profouknout muzu .. to je pravda ..
14:30:59
31.07.2014
31.07.2014

Eidy
-> palinator: Když tohle uděláš, tak motor zdechne. Pokud jsi teda myslel to co jsi napsal.
-> CHIP: A co palivová pumpa? Může to bejt přicpaný v nádrži a jde tam málo paliva.
-> CHIP: A co palivová pumpa? Může to bejt přicpaný v nádrži a jde tam málo paliva.
14:24:17
31.07.2014
31.07.2014

CHIP
-> palinator: Zase bych nerad znicil dobrou cívku ..
14:23:28
31.07.2014
31.07.2014

CHIP
-> Eidy: Uz jsem to sem asi někde psal .. karburátor seřízenej do základního nastavení .. zapalovaní dle stroboskopu .. svíčky nové .. filtry .. olej nový ..
Jak jsem odjížděl ze servisu ... jelo to jak blesk .. chtěl jsem si vyjet tady takovej kopeček .. a v půlce to zakuckalo .. skoro chcíplo ... pak jsem to nejak rozjel .. ale od té doby .. jen s troskou sytice .. prapodivna zavada .. premyslel jsem ze sundam viko karburatoru a podivam se na trysky .. nebo jestli se tam nekde nedostal nejakej bordel .. ale borec celej karbec vycistil .. je jak novej .. nejak me nic nenapada ..
Jak jsem odjížděl ze servisu ... jelo to jak blesk .. chtěl jsem si vyjet tady takovej kopeček .. a v půlce to zakuckalo .. skoro chcíplo ... pak jsem to nejak rozjel .. ale od té doby .. jen s troskou sytice .. prapodivna zavada .. premyslel jsem ze sundam viko karburatoru a podivam se na trysky .. nebo jestli se tam nekde nedostal nejakej bordel .. ale borec celej karbec vycistil .. je jak novej .. nejak me nic nenapada ..
14:19:41
31.07.2014
31.07.2014

Eidy
-> CHIP: Hned po startu? To spíš vypadá na (ne)seřízení karbu nebo zapalování. Cívku a kondík můžeš cvičně vyměnit nicméně si myslím, že údržba pomůže víc. Třeba špatnej jehlovej ventil nebo tak.
14:17:59
31.07.2014
31.07.2014

palinator
-> CHIP:
Třeba že když vytáhneš VN kabel od cívky (toho času v poruše) k rozdělovači a přiložíš ho ke kostře, že se nic neděje - případně nepravidelně?
Třeba že když vytáhneš VN kabel od cívky (toho času v poruše) k rozdělovači a přiložíš ho ke kostře, že se nic neděje - případně nepravidelně?
14:14:09
31.07.2014
31.07.2014

CHIP
Jen tak pro zajímavost .. jak se pozná špatná cívka ? Příznaky problémů mám podobný .. je prakticky téměř hned po startu auta ..
22:37:54
27.07.2014
27.07.2014

Jozka
Taky se mi chuděra v pátek dusila.. už podruhý, vloni už jsem se šel do toho EDSR podívat, ale jaksi se uzdravil sám od sebe. Tentokrát už mrknu, těch 60 km se sytičem místo ručního plynu v hicu a pátečním provozu mi nějak stačilo..

21:56:05
27.07.2014
27.07.2014

palinator
-> Pavlas2:
Jo přesně tohle se mi stalo taky. cca 30 minut jízdy a konec
Taky cívka.
Jo přesně tohle se mi stalo taky. cca 30 minut jízdy a konec

21:52:33
27.07.2014
27.07.2014

Pavlas2
Jenom pro info: Opravdu to bylo cívkou 

22:28:40
07.07.2014
07.07.2014

Pavlas2
-> srdcar 120L: Nechci takovou příčinu vylučovat, ale tohle začne vždycky přesně po těch 30-35 km. Nikdy dřív, ani pozdějc. Sytič to neřeší úplně, dusí se to i tak, ale dá se s tim aspoň jak takž jet. Pořád se přikláním k verzi s elektřinou. Motor začne vynechávat postupně. Nejdřív to jednou cukne a pak je chvíli klid. A to už vim, že je zle a postupně se to začne zhoršovat. Každopádně zkontroluju všechny zmíněný tipy...
16:51:14
07.07.2014
07.07.2014

srdcar 120L
-> Pavlas2: Já bych to spíš viděl na nějakou nečistotu v hlavní trysce, něco se ti asi potuluje v plovákové komoře, když píšeš, že když přidáš sytičem, tak to jede. Můžeš mít i nějakou nečistotu v sítku v přívodu do karbce nebo v jehlovém ventilu plováku.
Podobná závada mě před lety cvičila na dovolené, po výměně všeho možného jsem našel zrníčko nějaké rostlinky zapíchlé v hlavní trysce první komory. Dostalo se to tam přes odvzdušňovací ventil plovákové komory. Tak jsem přes ten otvor natáhl měděné sítko a byl klid. To byly jízdy na chaty po polních cestách a trávou.
Samozřejmě nemusí to být tvůj případ, ale co kdyby.

Podobná závada mě před lety cvičila na dovolené, po výměně všeho možného jsem našel zrníčko nějaké rostlinky zapíchlé v hlavní trysce první komory. Dostalo se to tam přes odvzdušňovací ventil plovákové komory. Tak jsem přes ten otvor natáhl měděné sítko a byl klid. To byly jízdy na chaty po polních cestách a trávou.
Samozřejmě nemusí to být tvůj případ, ale co kdyby.


10:00:53
07.07.2014
07.07.2014

Pavlas2
Díky všem za tipy, všechno vyzkoušim. Vzduchový filtr je téměř nový, ale pro jistotu mam objednaný nový. Palivový vyměnim radši taky. Karburátor jsem koupil fungl nový originál a popravdě jsem ho nijak nenastavoval. Auto s ním šlapalo jak hodinky, tak jsem na něj nešahal. Rozdělovač je taky originál, ale radši teda seženu nový kondík.
Je mi záhadou, že se to projeví až po takový vzdálenosti. A pak opravdu stačí nechat auto vychladnout o 10° a můžu jet dál...
Je mi záhadou, že se to projeví až po takový vzdálenosti. A pak opravdu stačí nechat auto vychladnout o 10° a můžu jet dál...
09:52:49
07.07.2014
07.07.2014

minno
Palivový filter odporúčam používať ten veľký kovový ako je napríklad u Feldy ( www.skoda-diely.sk/eshop/
6n0201511-palivovy-filter-
benzin-1-3-1-6.html ), nie ten maličký priesvitný, ten je tak pre škôlkárov na hranie. Ten veľký je spoľahlivý a určite vydrží viac ako jeden rok, u Feldy sa udáva interval výmeny tuším 100 tis. km. A nemusíte riešiť každú chvíľu problém s motorom skrz zanesený filter.
09:45:22
07.07.2014
07.07.2014

MOLSO
Ako pise -> ondrej.: určite vymen palivovy filter - hlavne ak mas ten papierovy na hadičke. On vyzerá čistý ale po nejakom čase sa upchá a bráni prietoku paliva. Pred pár rokmi som riešil podobný problém na motorke - filter na hadičke čistý, motorka prešla max 2 ulice a zdochla. A poto msa tlačilo. Po nejakej hodinke znova chytila a po dvoch uliciach zase skapala. Zavinil to práve ten malý filter na hadičke. Keď sa menil 1x za sezňonu, porucha sa neopakovala
09:44:33
07.07.2014
07.07.2014

Boomber
Já bych viděl chybu v elektrice - cívka nebo kondenzátor. Taky mi to takhle dělalo a po výměně kondíku a cívky to přestalo. A pozor, nový kondenzátor nemusí vždy fungovat dobře. Ty dnešní jsou pěkné šmejdy. Raději beru ze starších škodovek někde z vrakáče.
09:36:54
07.07.2014
07.07.2014

ondrej.
"Palivový filtr se zdá taky čistý. Vzduchový taky".. Zdá sa, alebo skutočne je? Prever to, ako aj správnu činnosť predohrevu sania, či je klapka v správnej polohe a neostáva v polohe "zima".
Píšeš, že si toho veľa menil - je všetko v poriadku a nastavené, ako treba? Napr. hladina paliva v karburátore, klapky, voľnobeh, predzápal, odtrh, prívod prúdu k prerušovaču..
Píšeš, že si toho veľa menil - je všetko v poriadku a nastavené, ako treba? Napr. hladina paliva v karburátore, klapky, voľnobeh, predzápal, odtrh, prívod prúdu k prerušovaču..
09:23:49
07.07.2014
07.07.2014

ferrari
Tak tak, keď to prestane ísť treba vyskúšať prívod benzínu a tiež, či ide šťava do sviečok (priprav si náhradnú sviečku a keď to prestane ísť, proste odpoj jednu fajku a s tou sviečkou vyskúšaj, či jádže iskru)
08:59:08
07.07.2014
07.07.2014

Pavlas2
Když přestane jet a nejde nahodit, tak při startování vidim, že se z výfuku hulí, takže palivo by tam teoreticky jít mělo. Startér točí jak blázen a nic. Jiskra taky skáče.
Ale pro jistotu to zkusim! Díky za tip!
Ale pro jistotu to zkusim! Díky za tip!
08:56:02
07.07.2014
07.07.2014

Eidy
Zkus vyměnit cívku, ale spíš bych podezříval kondenzátor. Co odvzdušnění nádrže? Jestli ti tam nevzniká podtlak. Až to přestane jet, odpoj hadičku od karbu a zkus ručně zapumpovat do nějaký lahve, abys věděl, že přívod funguje.
08:21:14
07.07.2014
07.07.2014

Pavlas2
Zdravim ve spolek!
Mám problém se svojí 120-kou. Už delší dobu trpíme nejistými starty po delší jízdě, což se teď začíná stupňovat i do chodu motoru. Motor šlape jak hodinky, ale přesně po 30-35 km jízdy začne vynechávat a dusit se. Čim víc sešlápnu plyn, o to víc se dusí, vynechává a skáče. Občas vystřelí do výfuku. Jako kdyby vynechávaly válce. Trošku tomu pomůže sytič, abych vůbec dokázal vyjet kopec. A celý se to stupňuje, až úplně přestane jet a nejde nahodit. Pak stačí nechat motor vychladnout třeba o 10°-20°, auto chytne na první škrtnutí a jede se v pohodě dál. Po pár km se to samozřejmě opakuje. Jako kdyby se tam něco ohřálo a začalo takhle "prasit". Nevíte co s tím? Už jsem z toho fakt zmatenej. Fungl nový je karburátor, rozdělovač, svíčky a kabely. Palivový filtr se zdá taky čistý. Vzduchový taky.
V mém podezřejní je elektrika, resp. cívka.
Díky moc za jakoukoliv radu!
Martin
Mám problém se svojí 120-kou. Už delší dobu trpíme nejistými starty po delší jízdě, což se teď začíná stupňovat i do chodu motoru. Motor šlape jak hodinky, ale přesně po 30-35 km jízdy začne vynechávat a dusit se. Čim víc sešlápnu plyn, o to víc se dusí, vynechává a skáče. Občas vystřelí do výfuku. Jako kdyby vynechávaly válce. Trošku tomu pomůže sytič, abych vůbec dokázal vyjet kopec. A celý se to stupňuje, až úplně přestane jet a nejde nahodit. Pak stačí nechat motor vychladnout třeba o 10°-20°, auto chytne na první škrtnutí a jede se v pohodě dál. Po pár km se to samozřejmě opakuje. Jako kdyby se tam něco ohřálo a začalo takhle "prasit". Nevíte co s tím? Už jsem z toho fakt zmatenej. Fungl nový je karburátor, rozdělovač, svíčky a kabely. Palivový filtr se zdá taky čistý. Vzduchový taky.
V mém podezřejní je elektrika, resp. cívka.
Díky moc za jakoukoliv radu!
Martin