
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
diagnostická zásuvka škoda felicia.
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.07.2014 do 26.11.2017, založil/a novotny540
-> zabiakPUK: Tak, tak, černej Temac to měl zasebou, vyměněno a cajk 

tvoja doměnka (hraničící téměř s jistotu) je správna.
-> Eidy: skřín termostatu, misto kde se měří teplota a kudy se odvzdušňuje.
-> Antony: Skříní myslíš expanzku nebo hlavu? Sázím na těsnění pod hlavou.
Sice to sem nepatří, ale snad nebude vadit.
Po vyměně termostatu, odvzdušnění, při jízdě leze teplota až ke 110 stupňům, pak spadne, ale přestane topit topení. Po vyndání čidla teploty je skřín skoro prázdná. Je moje doměnka (hraničící téměř s jistotu) že je těsnení pod palicí kaput a fouká do vody?
Po vyměně termostatu, odvzdušnění, při jízdě leze teplota až ke 110 stupňům, pak spadne, ale přestane topit topení. Po vyndání čidla teploty je skřín skoro prázdná. Je moje doměnka (hraničící téměř s jistotu) že je těsnení pod palicí kaput a fouká do vody?
-> StepaNoFUN: těsnění by mělo bejt OK. zkoušel sem už netěsnost.. Jinak to těsnění a vše je z podzima lonskýho roku nový. kdy byla dělaná hlava a těsnění...
Jojo reset sem dělal :)
Jojo reset sem dělal :)
-> Tomaso435: Nevnucuju. ;-) Těsnění pod svodama je na 100% OK? U MPi dost "hořelo" Zjistíš jednoduše, když tam foukneš například čistič brzd (lépe startovací sprej) za chodu motoru...
Edit: Mluvím o resetu jednotky - ne o vymazání adaptačních hodnot a uvedení do základnícho nastavení...
Edit: Mluvím o resetu jednotky - ne o vymazání adaptačních hodnot a uvedení do základnícho nastavení...
-> StepaNoFUN: já tohle získávám zdarma, takže nehodlám do toho cpát prachy když to za 2 roky vyhodím...
jojo to sem dělal...
kolega měl feldu a čím víc měl najeto tím žrala víc.. vyhodil to se spotřebou 11/100 pač ten motor prej byl prostě jen vyběhanej ...
jojo to sem dělal...
kolega měl feldu a čím víc měl najeto tím žrala víc.. vyhodil to se spotřebou 11/100 pač ten motor prej byl prostě jen vyběhanej ...
-> Tomaso435: Na MPi tu jednu 100% funkční i se sáním mám. Ale záleží co dáš... Nutně se jí zbavit nepotřebuju.
Každopádně reset jednotky a základní nastavení jsi po vyčištění dělal?
Každopádně reset jednotky a základní nastavení jsi po vyčištění dělal?
-> Tomaso435: To je naprd - to tam dostaneš víc špon, než z tama vyfoukáš, nehledě na to, že něco ještě trefíš vrtákem...
-> Bukaj: ahá... no tak spíš bych to zkusil navrtat vyfoukat a přelepit :D
-> Tomaso435: Nebývá ani tak problém s bordelem ve vzduchové cestě - s tím si jednotka poradí (přizpůsobí se), jako s vodivým prachem pod zapertlovaným plechovým deklem. Normálně je to nerozebiratelné, ale když to odpertluješ, opatrně vyčistíš (technický benzín, lihobenzin), necháš řádně vyschnout, případně vyfoukáš stlačeným vzduchem a zase vzduchotěsně zapertluješ (já spoj poté zakapávám syntetickou barvou), pak to bývá OK 

-> Bukaj: čistil sem ji.. má najeto 60 000km kde to mám ještě vyčistit ? .)
-> Tomaso435: Možná nejčastější závada Felicií MPi - klapka - vodivý prášek z otěru potenciometru tam dělá bordel...?
No. nikam se to i přes výměnu klapky atd nehlo...
poznatek že když přidám na místě plyn abych docílil nějakch chtěných otáček, tak to samo přidává a ubírá jemně ale je to slyšet... čim to kurva je? :-D
poznatek že když přidám na místě plyn abych docílil nějakch chtěných otáček, tak to samo přidává a ubírá jemně ale je to slyšet... čim to kurva je? :-D
.. vyndal sem čidlo na sacím potrubí, promáchal ho v čističi brzd prolil kontaktolem a zase složil zpět....
dělaj u nás silnici a jezdim po dost velkejch hrbolech..
Nevim jestli se mi náhodou těma rázama nezkurvil plovák v nádrži pač už cca 50km se ručička moc nehejbe
dělaj u nás silnici a jezdim po dost velkejch hrbolech..
Nevim jestli se mi náhodou těma rázama nezkurvil plovák v nádrži pač už cca 50km se ručička moc nehejbe

-> StepaNoFUN: ty svody sou mrtvý
na autě sou zánovní.

-> Tomaso435: Howno platný... Vyměň celý svody. Povolovač nezafunguje, ohřejvat nemá smysl (zůstane Ti závit ve svodech)... Prostě to po těch letech zareagovalo a hliník je zalepenej v tom železe. naposledy jsem kvůli demontáži lamdy z fábie řezal vejfuk a dával pak sponu. I po ohřátí jsem to vyndal bez závitu a proříznout to zvrchu byl nadlidskej úkol. Až ve svěráku (po odsekání závitu důlčíkem) se povedlo a jako náhradní řešení bylo navařit novej kroužek se závitem.
-> Cumper: nemužu ji vyndat ze svodů co mám v garáži
musim to nakapat povolovačem a uvidime.
jinak aktuální pocit cca 9 litrů jak je ráno chladněji a já si topím..

jinak aktuální pocit cca 9 litrů jak je ráno chladněji a já si topím..
-> Tomaso435: Dej vědět jak jsi dopadl s tou lambdou až to zkusíš 

nějaký další návrhy? :)
-> Cumper: jojo přesně :D
ted sem našel druhý čidlo teploty tak sem ho pokusně vyměnil a uvidíme co to bude dělat . pak nějak vydoluju tu druhou lambdu a pokusím výměnu.. a pak ? už nevim a vyseru se na to :D
ted sem našel druhý čidlo teploty tak sem ho pokusně vyměnil a uvidíme co to bude dělat . pak nějak vydoluju tu druhou lambdu a pokusím výměnu.. a pak ? už nevim a vyseru se na to :D
-> Tomaso435: To co popisuješ při popojíždění v koloně, tak to mi dělá taky. Jako rozjede se to i od volnoběhu, ale vůbec se tomu nechce a zatáhne to až tak od 2 tisíc otáček. To samí při rychlym rozjezdu z křižovatky, musim to víc vytočit a vzít přes spojku, než třeba u favorita, nebo 120ky, jinak to dlouho trvá než vyleze z těch nízkejch otáček.
-> Cumper 11.09.17 15:14:52: no taky si myslim že by to nejelo vubec... a emisem sem měl 100% jako prd.... Lambdnu zkusim vyšroubovat z druhejch svodů a vyměnit někdy... no a pak ještě čidlo teploty co mám navíc...
jinak ráno za studena si to samo musí decentně přidat po dobu tak dvou sekund aby to nechcíplo a pak už to drží v pohodě.
a poznatek... tak jako s fávem někde jedu na jedničku nebo dvojku bez plynu v koloně pak za to lehce vemu jako že jedem, tak fávo jede ale felda tak potřebuje povolit spojku vyhnat otáčky a pak teprve záběr....
jinak mám urvanej jeden šteft na hlavě kde jsou svody, ale neprojevuje se to nijak.
při ubrání plynu se plyn ubere cca se vteřinovým spožděním...
jinak ráno za studena si to samo musí decentně přidat po dobu tak dvou sekund aby to nechcíplo a pak už to drží v pohodě.
a poznatek... tak jako s fávem někde jedu na jedničku nebo dvojku bez plynu v koloně pak za to lehce vemu jako že jedem, tak fávo jede ale felda tak potřebuje povolit spojku vyhnat otáčky a pak teprve záběr....
jinak mám urvanej jeden šteft na hlavě kde jsou svody, ale neprojevuje se to nijak.
při ubrání plynu se plyn ubere cca se vteřinovým spožděním...
-> mirco: netěsnost na sání nebo výfuku nikde určitě není, vstřiky bych řekl že taky těsní, je to kolem nich úplně suchý a čistý. Když je v háji ten snímač polohy klikovky na převodovce tak to nejede vůbec ne?
Osobně mám podezření na tu lambdu, ale to je mi zase divný že to prošlo na emisích...
Osobně mám podezření na tu lambdu, ale to je mi zase divný že to prošlo na emisích...
-> Nwkt: klapka se tam dávala jiná, 100% funkční a odstranilo to problém že občas zůstávaly viset otáčky po puštění plynu, cca na 1600, ale jinak je to pořád stejný s tim volnoběhem a stratem za tepla.
-> Cumper: reset klapky? Přesně ten volnoběh mi dělala 1,6 s mrtvou klapkou
-> Cumper: halov snímač si neskúšal vymeniť, ten na prevodovke? netesnosť niekde sacie potrubie, netesné gumičky vstrekov, netesnosť na výfuku - drôtený krúžok pri katalyzátore,netesné parohy, zvody,zlý podtlakový regulátor na vstrekovacej lište, čerpadlo má slabší tlak...
Ahoj, mám podobnej problém jako tomaso - felda 1.3 mpi docela hodně žere, ikdyž jedu delší trasu a lechtám plyn (cca 7,5 l ), mám takovej neklidnej volnoběh a za tepla někdy musim po nastartování přidat plyn aby běžela normálně na volnoběh ( chytne to, škube se to na nějakej 300 otáček a záhy chcípne když nepřidám plyn ). Zkoušel jsem čidlo teploty, čidlo klepání, klapku a furt stejný.
Může to bejt lambda, ikdyž emisema prošla před měsíce naprosto bez problémů?
Diagnostiku nemám
Může to bejt lambda, ikdyž emisema prošla před měsíce naprosto bez problémů?
Diagnostiku nemám

-> StepaNoFUN: tak jasný :D vono čím víc dál jezdíš, tím ti to co považuješ za svižný auto kolem komína přestává stačit
ale né včera jsem jel na Kozákov k Semilům fávem zase po dlouhý době a nestěžuju si. dojel jsem tam za necelou hodku a pul. člověk se už potřeboval projet něčím pořádným a né felicií kterou rajtuju do práce....

-> Tomaso435: Hele do 160ti jsem to držel s půjčeným transporterem při zrychleným přesunu přes DE (600km)... Víc ne, protože to víc jaksi nejelo... :-/ Následně jsem konstatoval, že příště chci auto s motorem.. :-D
-> MXMarek: tak víš jak, znělo by blbě tvrdit že tech 160 sem tam měl mezi garáží a barákem 

-> MXMarek: takhle tomaso letí na dálnici ve felicii rychlostí světla a kouká že se čas nějak zastavil



-> Tomaso435: V Německu na dálnici na maximum - takže na nekonečno joo? 

-> rsvancara:
díky
jinak poznatek.. když chci v německu na dálnici zrychlovat na maximum, tak je znát jak si to dávkuje a průběh zrychlení není čistej .. co by to mohlo bejt ? pokud něco co má vliv na spotřebu kouknu na to jinak né


jinak poznatek.. když chci v německu na dálnici zrychlovat na maximum, tak je znát jak si to dávkuje a průběh zrychlení není čistej .. co by to mohlo bejt ? pokud něco co má vliv na spotřebu kouknu na to jinak né

-> Tomaso435: Když se lambda hejbe minimálně, tak je to myslím OK. To je pak jasný, že regulace před ní funguje. I když teda v krajním případě by to mohlo dokazovat i to, že lamda nefunguje, ale buďme optimisté :-D
tak sem si udělal reset řj.... tyjo nevěřím tomu ale zvuk motoru je lepší :-D uvidíme jak to pojede.. :D a hlavně za kolik...
-> mirco: jinak všechno se hejbe funguje.. akorát na tej lambdě se to hejbe minimálně. Mám ještě jednu tak jo tam zkusim někdy vrznout
-> mirco: jinak všechno se hejbe funguje.. akorát na tej lambdě se to hejbe minimálně. Mám ještě jednu tak jo tam zkusim někdy vrznout
-> Tomaso435: urobil si základné nastavenie po vyčistení klapky, prípadne aj reset epromky, chodí ti lamda pri naštartovanom motore, trochu sa musí ohriať a potom by mala hodnota kolísať od 0,2 možno trochu aj viac až po 0,98 cca aj cez 1 niekedy, vtedy je fajn, prípadne pozrieť či sa ti menia hodnoty na snímači čo sníma nasávaný vzduch ( možno ho aj prečistiť jemne) - hmotnosť a teplotu akú ukazuje. Prípadne mal som problém vymenil som čidlo na vodu, ukazovalo všetko fajn teplotu podľa budíka všetko sedelo, no žralo to veľa. Tak som skúsil ešte dve iná a už bol liter dole a pri auto jazdí rovnako len za menej, to sú dnešné výrobky a všetky som mal akože OE škoda, skúsil by som aj to vymeniť a dávať len OE, čína - Febi, Topran, Vika ani náhodou, nové čisto čidlá na 1.3 MPi majú len modré krúžky. Tiež pozri aj výfuky, prípadne katalyzátor, čiže nie sú rozpadnú to je častá príčina rozpadne sa kat zapchá výfuky, prípadne sa rozpadne stredový diel a zapchá koncový, prípadne ak koncový sa vie rozpadnúť.
-> Nwkt: tak kurva proč to tak žere? :-D nehonim to jezdim v klidu, řadim včas ... spojka přeci jen není uplně nejlepší ale 20 000 vydržet musí než to pude do šrotu :D
-> Tomaso435: Jj
-> Nwkt: chyba žádná nikde. čidlo teploty hlásí cca to co ukazuje budík :D po chvilce stání 73°.. to je asi ok ne ? :D
-> Tomaso435: to je trol? 

-> Tomaso435: Zkus jet třeba 400 km
jinak jako první bych se podíval na čidlo teploty co hlásí. Pokud bude lambda KO úplně, tak vyhodí chybu

pánové řešim u růženy 1.3mpi 40kw asi zbytečně moc vysokou spotřebu... přes 8l. ano jezdím 8km tam 8km zpět, ale jel sem taky 20km tam 20km zpět a nezdá se mi že by to muselo žrát tolik.... vag com mám, kabel taky napíchlej sem...
a ted jaký maj bejt hodnoty čeho? je tam lambda faktor a ten je 1.08 1.00, uhle klapky vypnutej 7,5° a nevim co dal...
dokáže mi někdo říct co kde má bejt přesně? případně jak zjistim že je něco Ko? třeba lambda.....
jo je tam načatej vejfuk někde asi podemnou tj spoj u katu - při prudším přidání plynu to celkem dost zabručí , klapku sem čistil sprejem, svíčky sou 5000km nový. ráno když je to studený bych řek že to vynechává lehce pač z vejfuku to je znát že to blafe.... ohřejvá se dobře, teplota funguje stejně jak na favoritu... po 200m jízdy to už topí atd....
a ted jaký maj bejt hodnoty čeho? je tam lambda faktor a ten je 1.08 1.00, uhle klapky vypnutej 7,5° a nevim co dal...
dokáže mi někdo říct co kde má bejt přesně? případně jak zjistim že je něco Ko? třeba lambda.....
jo je tam načatej vejfuk někde asi podemnou tj spoj u katu - při prudším přidání plynu to celkem dost zabručí , klapku sem čistil sprejem, svíčky sou 5000km nový. ráno když je to studený bych řek že to vynechává lehce pač z vejfuku to je znát že to blafe.... ohřejvá se dobře, teplota funguje stejně jak na favoritu... po 200m jízdy to už topí atd....
-> m8rinek: Ale to není ta správná. ;-) To co dával Tomáš je pro VW LT a podobný.
Tady je potřeba www.robeko.cz/katalog/... /. Každopádně se zásuvkou diagnostiky z vrakoviště z prakticky jakýhokoli auta, originál krytkou toho diagnostickýho konektoru z FA/FEL a 4ma pinama do elektroinstalace např. feldy se tohle nechá spáchat za 50Kč. ;-)
Tady je potřeba www.robeko.cz/katalog/... /. Každopádně se zásuvkou diagnostiky z vrakoviště z prakticky jakýhokoli auta, originál krytkou toho diagnostickýho konektoru z FA/FEL a 4ma pinama do elektroinstalace např. feldy se tohle nechá spáchat za 50Kč. ;-)
-> novotny540: Vždyť Ti ji Nwkt našel za 290Kč...
:D Mám dojem že záhada je vyřešená. Jak řekl Kuladmin, u nádobky s aktivním uhlím je ona přípojka jako měl favorit dokonce i s krytkou. Tak že budu schánět přípojku laciněji jelikož jsem nalezlo od 600 výše.
Pokud opravdu není uvnitř pod palubkou v pravém rohu, tak koukni pod kapotu v rohu před řidičem zda bude konektor který býval u favoritů a potřebuješ tu přechodku co sem dal -> Nwkt:
-> Nwkt: jo ale nepovedal si mu kde hladat - pod kapotou :)
Tam muže bejt potřeba ještě redukce na 2x2 aukro.cz/2x2-redukce-pro-
obd-kabely-vag-adapter-i43
83910581.html