Termostat?

prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 04.06.2014 do 26.09.2014, založil/a Šimi/Rapid 136
řadit dle data
15:11:04
26.09.2014
Jozka
-> Evž@: Vždycky bublá? Mě to dělá jen po vhodně krátký jízdě - když se to akorát sejde, nápor vzduchu drží za jízdy teplotu pod teplotou otevření termostatu a až po zastavení stoupne nad ní - čímž se teprve otevře termostat.
12:53:04
26.09.2014
Evž@
-> Bukaj: já sem to testoval pomocí teploměru a budík ukazoval přesně na stupeň.Akorat vždycky když chcípnu motor tak to vzadu někde v hadicích záhadně bublá a na teploměru je 85-90(s kartonem před chladičem)
09:16:41
26.09.2014
Bukaj
-> Evž@ 24.09.14 15:39:38: Tak zahoď oba ty termostaty a sežeň pořádnej.

Druhá možnost je, že termostat je ok a kecá budík teploměru, nebo čidlo...
15:45:22
24.09.2014
dragon_cb_cz
-> Evž@: Hmm, takže ti termostat částečně pouští i když nemá... je to určitě prověřený kus? Případně jestli jsi ho tam nedal nějak blbě, ale to snad ani nejde....
15:39:38
24.09.2014
Evž@
-> dragon_cb_cz: při 70ti začínají být vlažné hadice u chladiče a to jak s termostatem 80°C tak 88°C.Na 80-90 sem to ohřál dnes s kartonem před chladičem.
upraveno 1x, naposled 24.09.2014 15:42:32
17:46:43
22.09.2014
Evž@
-> dragon_cb_cz: jestli je chladič teplý to sem nezkoušel.Zkusím to večer až pojedu.Co dělá ventil netuším ale to by snad nemělo mít vliv nebo jo?
17:21:30
22.09.2014
dragon_cb_cz
-> Evž@: No pokud ti to pořád chladí, tak se holt musí někudy dostávat voda do chladiče.... když nastartuješ studený auto a teplota vyleze třeba na 70, je chladič studenej nebo už teplej? Co ventil topení, dovírá?
17:01:19
22.09.2014
Evž@
-> darklord: dík za radu pane chytrý...ted ohřeju motor určitě na 90°
16:28:58
22.09.2014
darklord
-> Evž@: no holky tak to tam mate neco rozbite...
15:22:56
22.09.2014
Evž@
Tak sem z nouze nasadil termostat 88°.Výsledek je tak 2-3° vyšší teplota :D.Nechápu ten motor,nejde pořádně ohřát.Teplotu jsme měřili i teploměrem a porovnali s budíkem a ten je přesný.
upraveno 1x, naposled 22.09.2014 16:59:05
17:06:10
28.08.2014
Nwkt
-> Evž@: No jsou experti co ho dokážou dát obráceně
17:04:31
28.08.2014
Evž@
-> Nwkt: normálně..jak blbě ho tam můžu dát?Celé roky ho tam dávam stejně a nebyl problém.
16:53:17
28.08.2014
Nwkt
-> Evž@: Tak asi děláš něco blbě. Jak ho tam dáváš?
16:52:03
28.08.2014
Evž@
Tak sem zkusil další termostat a 70-75 max.Nemusím ani měnit čidlo páč podle toho jak to topí je ta teplota vody malá.Termostatem 88° si asi moc nepomůžu že?.Nějak mi to nevadí ale vím že to bude jezdit přes zimu a pak mi to vadit bude 1
18:49:19
26.08.2014
Evž@
-> MOLSO: :D...ten termostat byl nějaký široký takže šel vložit do domku s pomocí menší síly...čili pochybuju že by se pak hnul z místa :)
18:41:54
26.08.2014
MOLSO
-> Evž@: len aby to tak nakoniec nebolo 40
17:00:46
26.08.2014
Evž@
-> MOLSO: to je málo pravděpodobné

-> Nwkt: to sem už kdysi dával jiné když sem nemohl ohřát motor z favorita ve 120 ale tam je problém jinde....ještě mě napadá víčko..ale tam sem gumičku měnil ale byl tam trochu opotřebený závit na nádobce tak jestli je to předpětí dostatečné
16:47:22
26.08.2014
Nwkt
-> Evž@: Zkus jiný teplotní čidlo
16:11:34
26.08.2014
MOLSO
-> Evž@: určite nie



nemohol ti ten termostat spadnut z rantlu v domčeku termostatu ? občas sa to stava ....
upraveno 1x, naposled 26.08.2014 16:12:25
16:10:02
26.08.2014
Evž@
Když nemám zapojené vyhřívání od výfuku k filtrboxu může to mít za následek že nemůžu ohřát motor na víc jak 75°?Měnil sem termostat který na druhém motoru fungoval na 80.A dnes sem to na 70 zahříval tak 10 km.Na 80 to chodilo jen při tropických vedrech :)
12:17:40
25.07.2014
MOLSO
-> Evž@: ak pri zavretom topeni bude kolisat a s jemne pootvorenym prestane tak je to jasne
12:16:05
25.07.2014
Evž@
-> MOLSO: dik za radu....zkusím schválně jet bez topení jestli poleze teplota opet nahoru a při puštění topení klesne
12:02:05
25.07.2014
MOLSO
-> Evž@: na 5kanale mas maly okruh cez tu debilnu tenku hadicku - ked sa upcha tak pri zavretom kureni cez motor prakticky netecie voda, a tepla voda sa nema ako dostat k termostatu ... teplota sa zvysuje a ked sa troska dostane do telesa termostatu on sa pootvori, cim pride do neho horuca voda a on sa otvori prudko, horuca prudko odide a pride studena od chladiča, termostat sa zase privrie. vlastna skusenost, v chladiacej sustave bol bordel a za uzka trubicka sa pripchala. S minimalne pootvorenym kurenim to nerobilo, bez kurenia to takto prudko kolísalo.
11:57:19
25.07.2014
Evž@
-> Matthes, záškodník z TechWebu: těsnění bude ok..to by vařilo co chvilka...dělá mi to už co sem to auto koupil což je letos 3 roky a už to nalítalo dobrých 20 tis. a to sem tomu kolikrát nakládal a teplota v pohodě....ale náhodně občas vyletí a hned spadne a klid.
11:50:41
25.07.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Pokud se to stalo pri ohrivani motoru, ze se teplota nezastavila na 80, ale lezla plynule vejs, tak to muze taky byt bublina u termostatu - nekde si to prisava vzduch, kdyz okruh chladne nebo je v riti tesneni pod hlavou. K tomu samozrejme provesena hadice z termostatu k nadrzce...
11:47:47
25.07.2014
Evž@
-> rsvancara: taky si myslím....každopádně s tím jezdím od pondělka a nestalo se mi to ani jednou.Až dnes sem náhodou měl vyplé topení a udělalo to tento extrém.Byla i náhoda že sem se mrkl na teploměr,taky už mohlo být po motoru kdyby se neotevřel(pokud je teda chyba v termostatu)
11:43:11
25.07.2014
Evž@
-> MOLSO: jj 5ti kanal.To by mě zrovna vůbec nenapadlo ta hadička,respektive sem neslyšel že by se to někomu stalo.
11:38:33
25.07.2014
rsvancara
Náhodně se ti zasekává se termostat. Neotevře se při 85ti, až teprve teplota na 100C vyvine dostatečnou sílu k otevření, zase se to ale otevře na max, takže se nestihne dostatečne rychle dovřít a zavře se až při větším ochlazení (na těch 70C).



Dělalo mě to kdysi taky, nakonec jsem ho ani nemusel měnit, našel celkem velkej kus silikonu který se do vody dostal při přetěsňování vodní pumpy (nebo domku termostatu) mezi závitama pružiny :-D
11:35:02
25.07.2014
MOLSO
-> Evž@: 5kanal ? na 100 % tá tenká prepojovacia hadička napravo od motora bude upchata
11:12:50
25.07.2014
Evž@
Neví někdo co může způsobovat že občas vyletí teplota z 80ti na 100 a pak se vrátí na 70 a následně se ustálí na 80ti a uz se nic nedeje.Občas to udělá ale neřešil sem to jelikož vím že to vždycky spadne a nic se nestane.Dnes rano se sem měl vyjmečně vyplé topení a pospíchal sem tak sem na to šlapal a po 5ti km koukám a teplota leze přes 100 tak sem počkal už sem citil že to začíná vařit..už sem chtěl zastavovat ale při 110ti se teplota vrátila na 70 a znovu se šrubovala nahoru ale už ne tolik....po zapnuti topeni citelně klesla a pak sem valil ještě 15 km a normálně sem dojel už bez problému.Typuju že je naprd termostat ačkoliv někdy prostě otevře dost pozdě.Motor 120 emko.
upraveno 2x, naposled 25.07.2014 11:13:35
12:14:06
04.06.2014
Šimi/Rapid 136
Díky moc za rady kluci. To jsem zapoměl napsat, je to jednobod. Odpoledne to vyzkoušim. 4
12:10:11
04.06.2014
MVM
Přesně jak píšou kluci.. Nastartuj uplně studený auto,otevři kapotu a rukou drž hadici od termostatu k chladiči. Pokud se začne hned pomalu ohřívat - nezavírá termostat. Pokud je tam plastovej a v klidu bez nastartovanýho motoru promačkáš tuhle hadici - uslyšíš "štěrchání" v plastový komoře - je rozsypanej a je po něm.
12:00:51
04.06.2014
dragon_cb_cz
Taky bych to viděl na termostat... Je to MPI nebo jednobod? U MPI je to docela běžný, protože ten termostat v plastovým domku prd vydrží...no a u jednobodu je zase výměna levná a rychlá 4 (teda, ještě víc než u MPI)
09:47:59
04.06.2014
Syny
Jo, todle delaj trmostaty. To mi delala Cordoba, kdyz jsem ji koupil a predchozimu majiteli to evidentne nekolik let nevadilo, ze jezdi s motorem, kterej ma 70°C. Termostat nedoviral a tak furt kolovala studena voda. Kdyz auto stalo, tak to az na tech 90°C vylezlo, ale jak jsem se rozjel, tak zase spadla teplota k tem 70°C.
upraveno 1x, naposled 04.06.2014 09:48:41
07:54:49
04.06.2014
Šimi/Rapid 136
Potřebuju poradit. Koupil jsem feldu 1.3, teploměr se ani nehnul, tak jsem vyměnil teplotní čidlo a teploměr se zvedl. Včera jsem s tim jel, ohřálo se na cca 85 stupňů, pak spadl teploměl na 70 a po zbylejch 7km cesty se teploměr už nezvednul. Bude špatnej termostat, nebo by se to po delší jízdě zase zvedlo? Nebo špatnej budík? Díky za rady.
Extreme Tyres