skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problem s mazanim 1.4 Mpi
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 24.05.2014 do 05.06.2014, založil/a honzisdolis
-> dragon_cb_cz 05.06.14 17:52:36: jo a nebo praskne vačka i když není to pd motor
-> šadesa: Až na to, že pokud se to potká, tak právě ve chvíli kdy se to zadře na vačce...
ani bych se nebál toho mazání u feldy jsem nalítal 10 000 km na svítící mazání (vůle na klice) v tvím případě bych se spíš než zadření obaval aby se to nepotkalo
Tak zahoď všecky kontrolky,natáhni hadičku,trubičku na konec budík na palubku a jezdi dokud to bude mazat i za tepla a v otáčkách..Alespoň 2Bar Případně elektrický tlakoměr oleje - podle toho kolik ještě chceš investovat - pokud né do oprav.... Klika to přežije delší dobu - první se tady chytne vačka.

To auto poslouzilo jako darce organu na jinou ibizu. Akorad me bylo lito ju vyhodit, kdyz ,,jezdi". Muzu ale rict, ze uz s timto problemem najezdila minimalne 1500 kilaku. Posledni vec teda... i kdyby byl ten problem ve vydrene vacce, hlave a olejovem cerpadle nameril by spravny tlak mazani? Proc by nemela jezdit dal, kdyz to maze??
-> honzisdolis: moc toho nenajezdíš .. proč si to nevrátil když se to projevilo hned po zakoupení cestou dom?
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: naprostej souhlas dělalo mi to samý nakonec hlava jiná včetně vačky, olejový čerpadlo jiný, vyčištěnej koš a je konečně klid 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: To sem slyset nechtel
. Nejspis si teda pojezdi, dokud se nezadre. Ja do toho uz vrazet nebudu.

-> honzisdolis: u motoru AKK bude na 99% vydřená vačka + uložení v hlavě a tam ti utíká tlak oleje .. nic než výměna hlavy ti nezbyde, bohužel .. sundej víko vačky a budeš mít jasno ..
Typ motoru je AKK
Jakej je to kód motoru, resp. model Ibizy? Jestli je to Ibiza II 1.4i 44kW (AEX,ABD,APQ,AKV) vidím dle autokelly že by to taky mělo mít dva spínače tlaku oleje - spínací a rozpínací kontakt.
Svým způsobem by mi tohle chování přišlo normální pro případ, že je vadné čidlo se spínacím kontaktem (dle autokelly EPS 1.800.095).
Mazání toho motoru asi taky nebude kdovíjak super, mlátí/klepe to, zejména po zahřátí?
Svým způsobem by mi tohle chování přišlo normální pro případ, že je vadné čidlo se spínacím kontaktem (dle autokelly EPS 1.800.095).
Mazání toho motoru asi taky nebude kdovíjak super, mlátí/klepe to, zejména po zahřátí?
-> honzisdolis:
Obecně by to mělo být co tisíc otáček-tak 1Bar ..cca do 5tis u zahřátýho motoru měřený po sepnutí ventilátoru chlazení. Do servisáckých tabulkových hodnot se jetý motor "už těžko" dostává a maže trochu míň. Taky je potřeba aby byl v motoru správný olej dle SAE (xW/40) nebo ještě líp u "vyběhanýho" motoru xW/50 a dobrý ol.filtr.
Obecně by to mělo být co tisíc otáček-tak 1Bar ..cca do 5tis u zahřátýho motoru měřený po sepnutí ventilátoru chlazení. Do servisáckých tabulkových hodnot se jetý motor "už těžko" dostává a maže trochu míň. Taky je potřeba aby byl v motoru správný olej dle SAE (xW/40) nebo ještě líp u "vyběhanýho" motoru xW/50 a dobrý ol.filtr.
-> honzisdolis: A měřil to studený nebo ohřáty po těch,, 15km,, kdy to začne dělat??
Meril to kamarad v servise. Nebyl sem u toho, takze namerene hodnoty neznam. Rikal, ze tlak porovnaval s predepsanyma hodnotama a ze byl dobry. Muzu to nechat zmerit jeste jednou, ale snad by mi nelhal.
-> honzisdolis: a aky bol ten tlak oleja po zmerani ?
Kdyz sem cidlo ukostril, chovalo se to stejne, jako kdyz ho odpojim - po vytoceni nad cca 2000 otacek se kontrolka rozne. Kdyz je zapojene, dela to naopak - pod 2000 otacek kontrolka sviti, nad cca 2000 zhasne ( az po zahrati ). Dokud jede prvnich 15km za studena, neni zadny problem. Jinak, tlak zmereny ( v norme ), cidlo vymenene, dratek od cidla do budiku natazeny novy, druhe cidlo, jak tady nekdo zminoval sem nenasel a tento vykend sem sundal vanu a procistil kos. Zadna zmena a uz si s tim opravdu nevim rady..
Když to blbne i po připojení ke kostře tak je problém někde jinde než v motoru nebo čidle.
-> honzisdolis: Nemáš zanesené sítko v sacím koši?
-> stepan: Vim ze je olej po zahrati ridsi, ale proc to teda prestane v nizkych otackach mazat a ve vysokych maze? Kdyby ten motor jel porad na 2 500 otacek, tak se ta kontrolka nerozne nikdy.
-> hrubota: Dobijeni mi taky vrtaho hlavou, ale asi z jineho hlediska - hloupost - moc tomu nerozumi! Ale kdyby to souviselo s dobijenim, tak by to delalo hned od nastartovani nemyslis?
-> Dušan: Delalo by to az po zahrati oleje? Neumim si pod tim nic predstavit.
Vyzkousim klidne vsechno, ale pokud to bude vydrenou vackou, salkama, olejovym cerpadlem, nebo tak neco, udelam z toho motoru stul do obyvaku.. Nebo najdu ten repracek, ktery tam porad pipa, vyrvu ho, vypalim kontrolku a dokud se nazadre, budem s tim jezdit
-> hrubota: Dobijeni mi taky vrtaho hlavou, ale asi z jineho hlediska - hloupost - moc tomu nerozumi! Ale kdyby to souviselo s dobijenim, tak by to delalo hned od nastartovani nemyslis?
-> Dušan: Delalo by to az po zahrati oleje? Neumim si pod tim nic predstavit.
Vyzkousim klidne vsechno, ale pokud to bude vydrenou vackou, salkama, olejovym cerpadlem, nebo tak neco, udelam z toho motoru stul do obyvaku.. Nebo najdu ten repracek, ktery tam porad pipa, vyrvu ho, vypalim kontrolku a dokud se nazadre, budem s tim jezdit

Jestli se nepletu, tak jsou tam čidla dvě, šedé dolu a modré nebo černé nahoru, nemůžou se dát obráceně. Pak to taky nikdy dělá dobijení, když nesvítí kontrolka, nebo to málo dobijí.
-> honzisdolis: Protože po ohřátí je olej řidší.
Zkusil sem vyskratovat cidlo a mazani blika. Pri startovani na budikach blika service, tak se na to jeste zitra mrknem na diagnostice. Me jenom nejde do hlavy, ze to zacne delat az tak po 15 kilometrech, kdyz je to studene. Jak se to zahreje, tak to dela porad, ale jenom v nizkych otackach. 

vydrena vacka
Pro sychr dotaz: píšeš že jsi měřil tlak mazání - kolik to mělo na volnoběh? A měřil jsi to ohřátý? Když to studený nedělá tak moc něvěřím tomu že to bude jen v elektrice.
A přepiš název tématu ať to neplete.
A přepiš název tématu ať to neplete.
-> honzisdolis: ak sa bavime o "skodovackom motore" ohv tak cidlo z feliny aj z fava pasuje, zavit v bloku je rovnaky
-> honzisdolis: Hele to bych kecal, ale myslím že ta 1.4 má větší závit, ale fakt nevím.
Vyzkoušíš to úplně jednoduše, kablík co je na čidle odpoj a zkratuj na kostru, nastartuj a vytoč motor, pokud bude vše ok, tak je problém v čidle nebo tlaku oleje, pokud bude svítit mazání, tak máš někde překousanou kabeláž nebo chybu v jednotce nebo budíkách.
Vyzkoušíš to úplně jednoduše, kablík co je na čidle odpoj a zkratuj na kostru, nastartuj a vytoč motor, pokud bude vše ok, tak je problém v čidle nebo tlaku oleje, pokud bude svítit mazání, tak máš někde překousanou kabeláž nebo chybu v jednotce nebo budíkách.
-> saskyn2: to uz dneska nesezenu. Nepude tam treba z 1.3 nebo 1.6 mpi feldy?
-> honzisdolis: To je normální, má to sw ochranu aby kontrolka neblikala na volnoběh. Pokud si to měřil a maže tak zkus ještě jedno jiné čidlo jestli nové není vadné.
-> Antony: vymena panvi za nove , presp vymena panvi + nova kluka ....
ale co som videl fabkove kluky, tak su asi z kryptonitu alebo niecoho podobneho lebo vyzeraju aj po vacsom najazde celkom pekne a nemaju ryhy ani vlnky. Aj teraz doma robim 1.4ku a motor moze mat odkrutenych 100kkm+ a kluka vyzera takmer ako nova.
ale co som videl fabkove kluky, tak su asi z kryptonitu alebo niecoho podobneho lebo vyzeraju aj po vacsom najazde celkom pekne a nemaju ryhy ani vlnky. Aj teraz doma robim 1.4ku a motor moze mat odkrutenych 100kkm+ a kluka vyzera takmer ako nova.
Zacalo to delat po par kilacich uz kdyz se to koupilo a vezlo dom. Olej sem menil minuly vikend a v jakem byl stavu?? Vypoustel sem z auta uz daleko horsi olej. Mozna byl opravdu meneny
-> MOLSO 24.05.14 12:14:51: jj uvědomil jsem si to, až když jsem to odeslal. Jinak sorry za OT, ale jak se to potom řeší vyběhaný pánve?
-> horst39: hento bude skor nejaky vw jednobod 1.4 / 1.6 nie ? 1.4 MPI je klasika ako favo felda akurat s vacsim zdvihom
-> honzisdolis: Co tam bylo předtím za olej a v jakým stavu to bylo?
-> honzisdolis: tam to bude asi oblbovat RJ ....
takze olej si menil prednedavnom hej ? zacalo to po vymene oleja alebo to robilo aj predtym ?
takze olej si menil prednedavnom hej ? zacalo to po vymene oleja alebo to robilo aj predtym ?
Motor ma 200tis. a olej prej borec co mi to prodal menil, ale stejne sem ho vymenil. Nalil sem tam staceny olej od znameho 10w40. Lije to kazdemu, kdo nechce neco jineho. Doufam, ze olejem to nebude. Me nejvic zarazi, ze po odpojeni olejoveho cidla se to nerozsviti hned, ale az kolem tech 2tis. otacek
-> Antony: lenze na fabke sa prebrus nerobi .... resp. nie su k dostaniu vybrusove salky
-> honzisdolis: co tam je za olej ? ako je tam dlho ? nie je nariedeny benzinom ? kolko ma najazdene motor ?
-> honzisdolis: co tam je za olej ? ako je tam dlho ? nie je nariedeny benzinom ? kolko ma najazdene motor ?
-> honzisdolis: to vypadá na přebrus kliky a nový pánve. .
Dobry den vsem virtakum,
obracim se na vas, protoze si uz zase nevim rady. Koupili sme s moji ibizu 44kw a problem spociva v tom, ze se po ujeti par kilometru rozne kontrolka mazani. Dokud se nezahreje, tak to nedela. Rozne se pokazde, kdyz motor ide pod 2000 otacek, porad blika ( pod 2tis., na volnobeh ), ale po zvyseni otacek zhasne. ??Kdyz odpojim cidlo mazani, tak to dela zase naopak ( pod 2tis. otacek nic a po vytoceni nad 2tis. se zase rozblika )?? Cidlo mazani, olej a filtr sem vymenil, tlak mazani zmereny-maze. Ma s tim nekdo nejake zkusenosti? Predem moc dekuji za vsechny rady a napady
obracim se na vas, protoze si uz zase nevim rady. Koupili sme s moji ibizu 44kw a problem spociva v tom, ze se po ujeti par kilometru rozne kontrolka mazani. Dokud se nezahreje, tak to nedela. Rozne se pokazde, kdyz motor ide pod 2000 otacek, porad blika ( pod 2tis., na volnobeh ), ale po zvyseni otacek zhasne. ??Kdyz odpojim cidlo mazani, tak to dela zase naopak ( pod 2tis. otacek nic a po vytoceni nad 2tis. se zase rozblika )?? Cidlo mazani, olej a filtr sem vymenil, tlak mazani zmereny-maze. Ma s tim nekdo nejake zkusenosti? Predem moc dekuji za vsechny rady a napady