
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vysoký kompresní poměr vs těsnění favorit
09:45:50
23.05.2014
23.05.2014

Petr Urban
-> All: Už sériová hlava fav./fel. je docela "měkká" a kroutí se, stačí jedno dobré přehřátí a nafoukne se do oblouku - to vidím na brusce pořád. Tzn. každé další odebrání materiálu z hlavy ji dále oslabuje. A pokud někdo z hlavy vezme např. 1,5-2mm pro zvýšení KP, její životnost jde dolů a možnost fouknutí těsnění se rapidně zvyšuje. Pokud někdo zvyšuje KP na 13 s použitím klasických pístů bez bombírování, musí jít právě hlavou hodně dolů. Pokud ještě dále dožene těsněním či že písty chodí přes vložky, upozorním že se šterbinou menší jak milimetr je ten motor celkem nepoužitelný. Může si to každý zkusit na vlastním, ale možná to bude zbytečně drahý test 

22:04:15
22.05.2014
22.05.2014

BoB Šmoulinka
jj mel bys resit radsi prevody a felicia pisty to vydrzi ale fabia pisty už prej praskaj ;-)
21:50:08
22.05.2014
22.05.2014

cPetan
Kdybys místo kravin radši sehnal převodovku 

20:35:53
22.05.2014
22.05.2014

elbacil
-> TooM-As 22.05.14 00:14:37: Lebo ako píše jate-line je to piplačka a celokovové sa dá použiť viackrat.
09:44:17
22.05.2014
22.05.2014

jate-line
Přežitek to určitě není, jen se s tím nikomu nechce hrát. Většina top motorářů těsní právě kroužkama...
00:14:37
22.05.2014
22.05.2014

TooM-As
-> elbacil: proč by měly být kroužky přežitek?
22:33:21
21.05.2014
21.05.2014

Gemini
urcite tesnenie na mieru KALINA a podobne.......len jednu vec nechapem.....ale to sa nemozem spytat, tak nic
22:26:48
21.05.2014
21.05.2014

elbacil
-> TooM-As 20.05.14 23:54:52: Su aj celokovove tesnenia ktore by ti vyhovovali.Su drahšie ale vydržia.Dávať kružky je prežitok.
12:56:48
21.05.2014
21.05.2014

TooM-As
-> Urbi: nemusels to mazat jen jsem chtěl hned v zárodku zastavit zbytečnou debatu a možné hádky ( jak je to tady na vítru zvykem).
Každopádně ještě přeměřím vložky a pokud se kroužky vejdou použiju je. Zkušenosti už s nimi mám na litině.
Každopádně ještě přeměřím vložky a pokud se kroužky vejdou použiju je. Zkušenosti už s nimi mám na litině.
12:01:40
21.05.2014
21.05.2014

Petr Urban
-> TooM-As: Ok. Dělej jak umíš. Své příspěvky jsem zhodil, nebudu zasírat tedy zbytečným radami... "mám k tomu své důvody"
11:12:52
21.05.2014
21.05.2014

pavucina
-> TooM-As: www.kutifel.cz/ zde jsem si nechal delat tesneni já, byl to celoplech, ale nepouzil jsem ho.
Jezdim s turbem a celou dobu 136 se snizenou hlavu 50BMM, asi jako jediny, ostatni vzdycky snizujou na 8:1... KP nevim, nikdy jsem ho nemeril, jestli neco napovi tlaky, tak jsou 16,5-17...
Odeslo mi jen jedno tesneni, ale nevim kdy bylo montovano, ja na nem s turbem najel 9990km...
Jezdim seriova tesneni a neni problem.
Kazdopadne jak to psal Urbi, krouzky+tesneni zbytku a melo by to vydrzet.
Jezdim s turbem a celou dobu 136 se snizenou hlavu 50BMM, asi jako jediny, ostatni vzdycky snizujou na 8:1... KP nevim, nikdy jsem ho nemeril, jestli neco napovi tlaky, tak jsou 16,5-17...
Odeslo mi jen jedno tesneni, ale nevim kdy bylo montovano, ja na nem s turbem najel 9990km...
Jezdim seriova tesneni a neni problem.
Kazdopadne jak to psal Urbi, krouzky+tesneni zbytku a melo by to vydrzet.
10:47:31
21.05.2014
21.05.2014

vhml
-> TooM-As 21.05.14 10:40:09: Zkus se poptat turbařů jak to řeší , tam nebudou ty tlaky o nic moc menší. Pista, Dušan atd...
Celoplech se dělá v jaký síle chceš. Napiš do firmy Kaliny. V podstatě ti vyrobí jakoukoliv kravinu si vymyslíš.
Celoplech se dělá v jaký síle chceš. Napiš do firmy Kaliny. V podstatě ti vyrobí jakoukoliv kravinu si vymyslíš.
10:40:09
21.05.2014
21.05.2014

TooM-As
-> jate-line: dekuji, já právě myslím ze hliník právě s mědí bude dělat článek, ale vlastně pod zátky bloku se taky dávají měděný těsnící podložky a nic to nedělá. Celoplech mě napadl ale nevím v jakých silách se dělá, aby mi to zase ten kp nesnížilo.
Ostatní: právě téhle debatě o zbytečnosti velké komprese jsem se chtěl vyhnout, prostě tam velkou chci, mám k tomu svoje důvody a v motoru mám to co tam mám, další debata o tomhle je zbytečná. Takže další debata prosím jen ohledně utěsnění velkého kp.
Ostatní: právě téhle debatě o zbytečnosti velké komprese jsem se chtěl vyhnout, prostě tam velkou chci, mám k tomu svoje důvody a v motoru mám to co tam mám, další debata o tomhle je zbytečná. Takže další debata prosím jen ohledně utěsnění velkého kp.
10:27:14
21.05.2014
21.05.2014

vhml
-> jate-line 21.05.14 09:56:15: Do vršku bych to i chápal protože zároveň budou i mít nějakou pekelnou vačku která to všechno vyhází ven, takže ten kompresní tlak za provozu nebude až tolik dramatickej.
Ale i tak je to celý dost na divoko.
Ale i tak je to celý dost na divoko.
09:56:15
21.05.2014
21.05.2014

jate-line
Taky nejsem zastánce tak vysokých KP, ale proč né, kopcaři jezdí i 14 :)
08:54:30
21.05.2014
21.05.2014

vhml
Prostě vůbec tak bestiální kompresní poměr?
08:12:59
21.05.2014
21.05.2014

jate-line
Měděné kroužky se jezdí běžně, nedělá to nic v kombinaci s hliníkovou hlavou.
Vložku přímo o hlavu je blbost, vytváří to článek a navíc by to stejně netěsnilo...protože vložky tak přesně nidky neosadíš....
Na vrtání 77mm v sériové vložce je ještě místo na zápich, takže v pohodě.
Vložku přímo o hlavu je blbost, vytváří to článek a navíc by to stejně netěsnilo...protože vložky tak přesně nidky neosadíš....
Na vrtání 77mm v sériové vložce je ještě místo na zápich, takže v pohodě.
23:54:52
20.05.2014
20.05.2014

TooM-As
Řeším teď problém jak uťesnit vysoký kompresní poměr 13 a výše na hliníkové hlavě. Možnost jsou měděné kroužky jen nevím jak se budou snášet s hliníkovou hlavou. Další variantu jsem slyšel opřít vložky přímo o hlavu . Pokud měděné kroužky ještě by mě zajímalo jestli je někdo dával na vrtání 77 protože nevím kolik tam zůstane místa na zapich.
Prosím jen o rozumné rady a zkušenosti, a žádné otázky typu proč chceš tak vysokou kompresi atd.
Prosím jen o rozumné rady a zkušenosti, a žádné otázky typu proč chceš tak vysokou kompresi atd.