
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejlepší motor ve Fabii ???
16:52:55
17.05.2014
17.05.2014

Pavell
Taky přidám nějakou zkušenost. Máti má 1,4 MPI 50KW r.v.2000...najeto to má cca 60tis. Vzhledově jak nový. Měnil jsem na tom snímač polohy volantové tyče, pěkně drahá a choulostivá záležitost, pokud to má teda to. el. servo. Níže zmiňovaný svazek v motoru už také v minulosti opravovali. Rádo zatéká do zadních dveří. U tohodle motoru zlobí převážně přes zimu čidlo v nádobce na vodu, velmi častý problém který způsobuje asi těsnění pod hlavou....atd atd. svezení na pár dní asi OK. Jinak je to ošklivej paskvil. To fakt radši tu felu.

16:50:39
17.05.2014
17.05.2014

Cumper
Jak je na tom fábie s motorem 2.0 mpi? Sice neni asi moc vhodnej pro důchodce, ale zajímalo by mě to, tak sorry za menší off topic

16:34:53
17.05.2014
17.05.2014

Petr Urban
-> myschaak AZNP K.Hora: TO určitě. Fel je nesmrtelný stroj za pár kč má velmi malou údržbu v poměru s čímkoli, ale co se pohodlí za jízdy týče, už mám Felicie docela pokrk. Jsem vymlácený, na volnoběh povětšinou hnusné vibrace a sedí se mi tam jak na hajzlu a to nemám propadlou sedačku, což je časté. Když se vezu Fabii, zdá se mi to o kapku lepší - hlučnost a pohodlí uvnitř, ale nevím jestli bych to vyměnil s bezúdržbovou feldou co má mnohem pěknější kastli. A ty tvaru fabie a hlavně ksicht je pro mě hnus - Fabie se jakoby usmívá a je to na nakopnutí. S motorů jednoznačně český 1.4 MPI v Fabii. Co vím o 1.4 16V je opravdu problematický motor, a zátah je tam odspodu stejný jako u 8V, jenže český 8V je držák bez investic a dá se s ním jezdit s poměrně velmi malou spotřebou.
21:57:09
16.05.2014
16.05.2014

myschaak AZNP K.Hora
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: v tomhle naprostej souhlas....měl jsem feldu i fábii a pro někoho kdo auta zná a občas dělá je to krok vzad než vpřed....pěknou feldu a je na x let vystaráno s údržbou za pár kč
22:43:35
14.05.2014
14.05.2014

Hurdis
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Já bych šel po FI 1,4 MPi. Ale jak říkáš, ne po bazarech. Po soukromých inzercích. Větší šance na nevylítanou alternativu jsou 1,3 MPi feldy. Sám jsem sháněl 1,4 MPi v 2012 a byla to hrůza (u Combi skoro neřešitelná věc). Nakonec mne převezla sestra, která i přes neznalost koupila krásný HTB za almužnu a napravila si 100% reputaci po předchozích chybách. (také se majitel zpětně dožadoval po přepisu úpravy smlouvy na dvojnásobek - blbec :-) Nakonec pro mne byla alternativa v koncernové duplicitě, taky za polovičku která je standartně.
22:23:50
14.05.2014
14.05.2014

Kuladmin
Souhlas 1,4 Mpi a je jedno zda 44 nebo 50 kW. Pozor na ty konce přední blatník a práh. Pod plastovým nadkolím tam býva hromada bláta a rezne to odtamtud. To je +- jediný místo kde to rezne. ALE chce to min. 50tis Kč na trošku slušnou a to bude opravdu +- bez výbavy. Takže pak jěště nějaké ty peníze navíc na základní prohlídku a servis.(Olej, filtry, atd.)
16:00:43
14.05.2014
14.05.2014

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Joki: bych se vysral na celou fabii a sehnal nejakou uloženku felicii .. fabie za 30-40tis budou všechno polovraky .. ty auta už mají co to za sebou .. na felici se nemá co pokazit a voňafka se ješte dá sehnat.
14:59:20
14.05.2014
14.05.2014

růža
-> Cumper: A to jde, ještě si pohoršit?? 

14:10:46
14.05.2014
14.05.2014

sep
-> Joki: :vezmi sebou někoho s diagnostikou,pro základní informaci co a jak,jinak vybírat dle stavu a moc nekoukat na kilometry,u téhle ceny bych obecně volil míň kilometrů a horší výbavu než naopak.
14:04:54
14.05.2014
14.05.2014

Cumper
-> růža: děláš si srandu? To by si od tý 120ky pěkně pohoršili

13:45:11
14.05.2014
14.05.2014

George88
-> Klubko_: ¨řízení je tam buď KOYO nebo TRW. jedno jde přetěsnit,druhý ne. Dál bych přidal rozdrolený dorazy zadních tlumičů a nic moc výdrž zadní prasátek..
13:38:55
14.05.2014
14.05.2014

Klubko_
co můžu ještě dopnit za poruchy nebo optřebení fabie rodičů (combi 1,4 16V, 2002), tak:
- kosti předního stabilizátoru odchází docela rychle
- spodky předních blatníků u prahu. Tam když to není čištěny pod zástěrkou to rezne
- odešlo těsnění v hřebenu a olej se dostával do manžet. Údajně to nejde přetěsnit, takže výměna, myslím za dvacku to bylo. A pojeb byl v tom, že je těch hřebenů hodně typů a mechanikovi se nějak nedařilo sehnat ten náš správnej typ, tak se s tím docela trápil.
- někdy zámek v řidičových dveřích nějčastějí po zabouchnutí sám od sebe odemyká. Třeba 5x odemkne.
- kosti předního stabilizátoru odchází docela rychle
- spodky předních blatníků u prahu. Tam když to není čištěny pod zástěrkou to rezne
- odešlo těsnění v hřebenu a olej se dostával do manžet. Údajně to nejde přetěsnit, takže výměna, myslím za dvacku to bylo. A pojeb byl v tom, že je těch hřebenů hodně typů a mechanikovi se nějak nedařilo sehnat ten náš správnej typ, tak se s tím docela trápil.
- někdy zámek v řidičových dveřích nějčastějí po zabouchnutí sám od sebe odemyká. Třeba 5x odemkne.
12:57:47
14.05.2014
14.05.2014

Joki
OK, budu hledat 1.4 50 kW. Díky moc
Na co u těchto aut při koupi dávat pozor? Nemyslím jen motor, ale Fabii celkově

Na co u těchto aut při koupi dávat pozor? Nemyslím jen motor, ale Fabii celkově
12:46:17
14.05.2014
14.05.2014

růža
A co 1.0 MPI ? Dle mě pro důchodce ideál.
12:34:23
14.05.2014
14.05.2014

suri
z novších 1,4 16V
zo starších vzhľadom na cenu 1,4MPi , ak sa to má srať tak sa serú obidve rovnako draho takže to vyjde za jedno ...
zo starších vzhľadom na cenu 1,4MPi , ak sa to má srať tak sa serú obidve rovnako draho takže to vyjde za jedno ...
11:59:01
14.05.2014
14.05.2014

MATTESS
Mam ten slabší 16V a co tady čtu. tak ani jedno nemohu potvrdit
Rozjezdy i na volnoběh žádný problem. Olej žraly první ročníky, od modelu 2003 by neměl být problem. Já olej mezi výměnou nedolívám, za 6 let jsem měnil cívky 2. Pak bývá problem s EGR ventilem
Odezvy na plyn jsou ještě slušný oproti novým vozům
ty jsou úplně gumový
-> Joki: pro rodiče bych volil OHV 50kW, jak je již psáno. Pozor na kabelový svazek

Odezvy na plyn jsou ještě slušný oproti novým vozům

-> Joki: pro rodiče bych volil OHV 50kW, jak je již psáno. Pozor na kabelový svazek
11:48:46
14.05.2014
14.05.2014

BigKarelStereo
1.4 MPi bude asi ideál.
11:37:09
14.05.2014
14.05.2014

Klubko_
-> Joki: pokud bys to měl servisovat ty, tak bych hledal MPi 
Na ty motory 1,4 16V nemám moc dobry reference. Naši mají tu nejslabší verzi, má to na hovno odezvu na plyn (prodleva na sešlápnutí skoro vteřinu), takže rozjezdy jsou často buďto že to téměř zdechne, nebo hrabeš. V nízkejch otáčkách to nemá moc výkon, takže zajíždění do garáže na zpátečku je pro přehoupnutí rantlu až skoro na 3000ot/min.
My máme 1 cívku, ale na motorech s cívkama přímo na svíčce rády ty cívky odchází. Jo a docela to papá olej.

Na ty motory 1,4 16V nemám moc dobry reference. Naši mají tu nejslabší verzi, má to na hovno odezvu na plyn (prodleva na sešlápnutí skoro vteřinu), takže rozjezdy jsou často buďto že to téměř zdechne, nebo hrabeš. V nízkejch otáčkách to nemá moc výkon, takže zajíždění do garáže na zpátečku je pro přehoupnutí rantlu až skoro na 3000ot/min.
My máme 1 cívku, ale na motorech s cívkama přímo na svíčce rády ty cívky odchází. Jo a docela to papá olej.
11:35:53
14.05.2014
14.05.2014

Karel.
já bych šel do 8V má řetěz a je to nesmrtelnej motor, 1.2HTP ani neuvažovat a 16V nejsou zrovna bezproblémový motory, navíc si spočítej na kolik tě výjdou rozvody
1.4 50kW a není co řešit

1.4 50kW a není co řešit
11:26:31
14.05.2014
14.05.2014

Joki
Jasan, taky hledám v cenovce do maximálně 40 litrů. Hledal jsem ty 1.4, jen je jich nějak víc, ne? Která je v pohodě? Jak říkám - bez ohledu na výkon
11:03:58
14.05.2014
14.05.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
Ja bych volil nejakej primitivni benzin. Samozrejme ne HTP. Nehledal bych konkretni motor, ale hodnotil auto jako celek bez ohledu na to jestli je 1,4 16V nebo 8V. Jinak pokud ma bejt konecna cena 50 litru, tak cena za auto muze bejt max 30-40. Nelze pocitat s tim, ze to bude jen jezdit bez potrebnych oprav.
10:43:10
14.05.2014
14.05.2014

Joki
Prosím o názory na nej motor do Fabie I. Požadavky viz níže.
Kolegyně z práce rodiče (důchodci) chtějí kupovat místo Š 120 nové vozidlo a to jedničkovou Fabii.
Tak zjišťuju, jaký motor hledat a čemu se vyhnout obloukem a proč.
Cena auta sakum prdum i s přehlášením má být do max. 50 tis.
Výbava nemusí být vůbec žádná (klidně i švihadla na předu atd.), důležité je, aby to jezdilo bez problému. Nájezd mají minimální - na zahrádku, sem tam do obchodu po městě.
Prosím o radu, co hledat a proč., příp. jaké jiné auto s jakým motorem byste volili vy? DÍÍÍÍK
Kolegyně z práce rodiče (důchodci) chtějí kupovat místo Š 120 nové vozidlo a to jedničkovou Fabii.
Tak zjišťuju, jaký motor hledat a čemu se vyhnout obloukem a proč.
Cena auta sakum prdum i s přehlášením má být do max. 50 tis.
Výbava nemusí být vůbec žádná (klidně i švihadla na předu atd.), důležité je, aby to jezdilo bez problému. Nájezd mají minimální - na zahrádku, sem tam do obchodu po městě.
Prosím o radu, co hledat a proč., příp. jaké jiné auto s jakým motorem byste volili vy? DÍÍÍÍK
