skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termospínač ventilátoru chladiče
21:24:03
15.05.2014
15.05.2014

Frederik
-> MOLSO 15.05.14 20:30:42: este ja zopakujem ze nezopinalo vetrak,vimenilo sa vicko za nove (funkcne)a odtedy spina ventilator,ja nepisem ze spina ventilator iba bez vicka ale z funkcnym vyckom!!!! lebo to stare bolo akoby zanesene alebo ako to povedat proste neprepustalo vobec tlak a to ani 2nasobny tlak aky ma byt nepustilo(proste povedane nefunkcne vicko)
20:30:42
15.05.2014
15.05.2014

MOLSO
-> Frederik: opakujem, pravdepodobne ti fuka do vody, a odmonotovane viecko iba upusti pretlak a napomoze odvzdusneniu systemu. Ak by bol motor v poriadku, a v systeme pretlak 0.1mpa tak ako ma byt, vodny okruh ostane bez problemov so zavzdusnovanim, tak sa vetrak spusta normalne tak ako to funguje na tisicoch dalsich aut. A zvyseny tlak zabezpecuje zdvihnutie teploty varu takze napr auto s 105°C v chladiacej sustave stale nevrie a je mozne ho este uchladit
20:18:30
15.05.2014
15.05.2014

Frederik
-> MOLSO 07.05.14 13:27:36: tak ale keby odstranujem nasledky a vymenil by som dobre vicko za druhe dobre tak by sa vlastne nic nestalo a ventilator by tak ci tak nezoplo... z toho vypliva ze vičko bolo zle

13:27:36
07.05.2014
07.05.2014

MOLSO
-> Frederik: skor ti to fuka do vody, a odstranujes nasledky a nie pricinu
13:22:37
07.05.2014
07.05.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Frederik: No to je zase hovadina...
13:05:38
07.05.2014
07.05.2014

Frederik
to som si aj ja myslel ale je to tak ze to vičko sposobi nespinanie ventilatoru

23:02:28
06.05.2014
06.05.2014

Eidy
Já jen, že podle mě je to nesmysl. Ale co už.
22:26:13
06.05.2014
06.05.2014

Frederik
hlavne skusenost a dlhodobe sledovanie ,lebo mal som problem ze stale kolisali volnobezne otacky,ventilator nezopinal a aj sa to prehrievalo ked chvilku auto stalo alebo islo sa iba pomalou jazdou tak vsetko mozne som sledoval skusal ,menil atd. az som prisiel k tomuto 

21:46:24
06.05.2014
06.05.2014

Eidy
-> Frederik: A na tohle jsi přišel jak?
21:34:17
06.05.2014
06.05.2014

Frederik
nie ze na 10sekund zopne ale za 10 sekund priblizne(dokial voda prejde cez cast chladicu z termospinacom a termospinac zareaguje)...proste ked je vadne vicko tak drzi velky tlak a tim neprudi voda okolo termospinaca a nema ako zopnut ventilator,a kazdy cisti chladic prefukuje ho a hovori ze sak je priechodny ale v tom neni chyba ale v tom ze pri vysom tlaku v systeme voda prudi nie celim chladicom ale len určitou castou

17:00:31
06.05.2014
06.05.2014

dragon_cb_cz
-> Frederik: Teď jsem to úplně nepochopil jak jsi to myslel - ohřát někam ke 100° , povolit víčko expanzky a pokud větrák sepne ale jen na 10 vteřin, tak je to tím? Přijde mi jako by ti tam vypadlo slovo... a co konkrétně myslíš, že je to za problém - že víčko drží příliš velký tlak? To se mi nezdá...
08:50:17
06.05.2014
06.05.2014

aceboss
-> Frederik: Díky za radu
bylo to opravdu víčkem.

21:09:38
05.05.2014
05.05.2014

Frederik
No može byt aj inde chyba napr skus nechat na volnobeh zohriat motor na cca tich 100-110 tedy vatsinu spina ventrak a ked bude taka teplota už, tak povolit vičko expanznej nadobky,ak zopne ale do 10 sekund tak to znamena ze vicko expanzky je zle ,to bol moj pripad ale aj sa to da tak rozoznat ze aj pri normalnej prevadzkovej teplote su kadice dost tvrde (natlakovane)



20:45:07
05.05.2014
05.05.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> aceboss: 

20:45:05
05.05.2014
05.05.2014

Kuladmin
-> aceboss: Jj jen v nem muze byt chyba.
20:43:54
05.05.2014
05.05.2014

aceboss
-> Nwkt: OK to jsem potřeboval vědět že je pouze propojí.
Ten s nižší teplotou pasuje z čeho Favorit?
Takže by mělo být celkem jasno. Když propojím kontakty a ventilátor jede a s zapojeným čidlem i přes 110st nejede může to být jen a jen v spínači a nikde jinde.
Ten s nižší teplotou pasuje z čeho Favorit?
Takže by mělo být celkem jasno. Když propojím kontakty a ventilátor jede a s zapojeným čidlem i přes 110st nejede může to být jen a jen v spínači a nikde jinde.
20:40:03
05.05.2014
05.05.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
chtěl jsem se k tomu dostat ,, do rapida jsem sehnal spínač co reaguje při 87° takže kolona nekolona tropy netropy jak leze rafička nahoru už to hučí ,,
zkus ten termospínač dat doma do kastrolu s vodou, zapni vařič, strč tam laboratorní teploměr, napoj na to měřák a čekej ,,
zkus ten termospínač dat doma do kastrolu s vodou, zapni vařič, strč tam laboratorní teploměr, napoj na to měřák a čekej ,,
20:37:07
05.05.2014
05.05.2014

Nwkt
-> aceboss: Ten spínač funguje tak, že propojí jenom ty dva kontakty
si tam dej s nižší teplotou, pokud chceš mít klid. Nebo to zapoj na ruční spínač

20:35:43
05.05.2014
05.05.2014

aceboss
-> Peťa Klíč: Jasně že tekla
když jsem ho měnil udělal jsem i 2x proplach vodou.
-> Kuladmin: Máme doma ještě dvě feldy, ale když voda začíná vřít a stále nic tak to není OK

-> Kuladmin: Máme doma ještě dvě feldy, ale když voda začíná vřít a stále nic tak to není OK

20:29:09
05.05.2014
05.05.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(měl jsem favorita a taky nikdy neběžel větrák, tak jsem to měl propojený natvrdo akorát ten motor dost hlasitě vrzal)
20:28:48
05.05.2014
05.05.2014

Kuladmin
Ventilator ve felde se spina az kdyz mas na budiku min cca 105 az 110st. Tak se nediv 

20:28:24
05.05.2014
05.05.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
když jsi to čidlo vyndal, začala tect chladící kapalina? :)
20:27:09
05.05.2014
05.05.2014

aceboss
Pánové řeším problém s ventilátorem chlazení na Felicii 1,3MPI r.v. 01. Po zvýšení teploty se ventilátor nerozběhne..... zkoušel jsem vytáhnout kabely z čidla propojit je mezi sebou a ventilátor běží na plné otáčky..... zlušebně jsem ho zkusil i v jiném voze a funguje. Čidlo které tam je od koupě zřejmně nefunguje tak jsem ho dnes vyměnil za jiné které by mělo být OK, ale na stoprocent to nevím, ventilátor se stejně nerozběhne:-/ Otázka tedy zní pokud koupím nové čidlo a to bude OK může být příčina nesepnutí ventilátoru ještě někde jinde? Už nevím co bych hledal. Pojistka je OK. Díky za rady.