Palivové čerpadlo 105 L

prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 16.04.2014 do 16.04.2014, založil/a IJK

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

Vyriešené

Zastavil:minno

řadit dle data
15:50:30
16.04.2014
minno
-> IJK: na tej ručnej páčke v tom valčeku je dierka a na to je to napojené.

Tým by som to tu uzavrel.
15:33:48
16.04.2014
IJK
-> minno: To vím, že tam chyba nebude. Prostě mě to zajímá jak to konstruktér vyřešil a taky bych tím znal celou konstrukci.



Myslím, že to bude nějak stlačovat "motorovou páčku" asi vačkou uvnitř odlitku, ale ta hřídelka ruční páčky na sobě nemá nic aby se na ní něco nasadilo třeba vačka.

skoda-virt.cz/cz/.../7111 -ac-pumpa

třetí fotka v první řadě, je to ale ten starší typ čerpadla (ten co nemám)
upraveno 2x, naposled 16.04.2014 15:38:34
15:10:16
16.04.2014
minno
-> IJK: A k čomu ti to bude vedieť, ako je to mechanicky prepojené - páčka na tú membránu? To ti môže byť šuma fuk, tam chyba nebude. Proste to rozober a oprav podľa toho, ako už bolo napísané. 10 minút práce.
15:06:39
16.04.2014
IJK
A když to rozeberu bude to skutečně vidět ? Ta ruční páčka prochází spodním odlitkem, mohlo by to být vidět při pohledu do příruby nebo zhora po odpojení manžety, ale na fotkách to není patrné. Nevím proč by mělo vadit zjistit si konstrukci před tím než to začnu rozebírat.
14:24:45
16.04.2014
Kocvin
-> minno: Asi tak.. :)
14:23:51
16.04.2014
minno
-> Kocvin: to by se musel vohnout
14:22:00
16.04.2014
Kocvin
-> IJK: Rozeber a uvidíš ne?
13:56:51
16.04.2014
IJK
A jak je propojena ruční páčka s membránou věděl by někdo ?
12:18:42
16.04.2014
havlik
-> IJK: podle mě kdybys o tom tolik nešpekuloval tak už to máš 3krát opravený
12:06:41
16.04.2014
Peťo_120gL_NZ-sk
-> IJK: mne robilo to iste, pumpa funkca, ale prisavalo to falosny vzduch od privodnej hadice z nadrže a nikdy to nenasalo benzin, skus si skontrolovat celu privodnu hadicu - musi to byt tesne, ak je...tak je chyba v pumpe (mozno natrhnuta membrana, mozno S/V ventil)
11:59:58
16.04.2014
minno
11:52:41
16.04.2014
Eidy
-> U-Geen: Ty jsou AC protože jednou prohrajou, jednou vyhrajou.
11:50:55
16.04.2014
U-Geen
-> Eidy: a co AC Sparta? :)
11:49:18
16.04.2014
Eidy
-> Jarinko: Ano. AC = Alternating current (střídavý proud), DC = direct current (stejnosměrný proud).
11:45:25
16.04.2014
IJK
Chci to vyzkoušet takto : odpojím výtlačnou hadici (ke karburátoru) a zapumpuji, když nic nepoteče odpojím sací hadici (od nádrže) a dám k trubičce prst a zapumpuji jestli ho přisaje, když ne tak odmontuji čerpadlo, když jo tak se podívám na sací hadici.
09:58:31
16.04.2014
IJK
-> minno: Dík za odpověď ! Podle tvých fotografií jsem se to právě učil.

OD je značka novějšího typu čerpadla Jikov OD 3456, starší bylo Jikov MF 3407.

Tu funkci ruční páčky ani nechci k opravě, ale tím bych měl to čerpadlo "nastudováno" celé. Chtěl bych vědět jak je propojena s membránou. U té "motorové" páčky je to jasné, je složena ze třech kusů a ten prostřední na konci chybí, tím vzniká taková vidlice do které je zaklesnuta tyčka membrány.
09:51:59
16.04.2014
Jarinko
-> Eidy: Platí to iba pre elektroniku?
09:48:52
16.04.2014
Eidy
-> Jarinko: Ty máš mechanickou pumpu na střídavý proud????



-> IJK: AC je zažité označení a vlastně mylné. Asi jako lux. Je to vysavač a Lux byl nejznámějším výrobce a tak se to zažilo. AC byla v minulosti velká firma na palivová čerpadla a tak se zažilo označení AC pumpa.
upraveno 1x, naposled 16.04.2014 09:49:02
09:45:19
16.04.2014
Jarinko
-> IJK: AC/DC pumpa no... striedavy/jednosmerny, primarny/sekundarny ? Netesní ti ventilok, rovno vymeň celú a hotovo...
09:41:24
16.04.2014
minno
Nejako moc to prežívaš :-)

Čo je to OD?

Ručná páčka na pumpe funguje a ovláda pumpu presne rovnako ako páčka, ktorú poháňa vačka v motore. Len sú na sebe tie páčky nezávislé (tzn. že pri naštartovanom motore nekmitá aj tá ručná páčka).

Zacvakávanie ručnej páčky v hornej polohe je jednoduchý princíp - na páčke gulička, na telese pumpy jamka. Stačí sa na tú pumpu pozrieť :)



Ak pumpa nefunguje, môže byť poškodená. Stačí ju odmontovať z motora a rozobrať - nič na tom nie je, je to len membrána a pružinka a dva ventilky. Poškodené časti vymeniť a musí fungovať.



skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
09:33:02
16.04.2014
IJK
Mám ve Škoda 105 L novější palivové čerpadlo OD (trubičky vodorovně) a nemohu načerpat benzín. Chtěl bych se zeptat :



1. Podle výkresů a fotografií jsem se snažil pochopit funkci. Ta je celkem jednoduchá motor vačkou (asi na vačkovém hřídeli) stlačuje páčku a ta táhne dolů membránu a stlačuje pružinu pod ní. Ale nikde není zobrazena funkce ruční páčky, jen že je na ní připevněna hřídelka, která prochází odlitkem čerpadla. Nikde není vidět, že by do něčeho zabírala, přitom musí pohybovat s membránou také, navíc když se dá do horní polohy tak se do něčeho zacvakne a to také není nikde zobrazeno.



2. U tohoto čerpadla se používá zkratka AC. Co znamená ?



Závada : Zatím jsem to pouze zjistil a než to začnu rozebírat zeptal bych se jestli by někdo nevěděl jen podle příznaků co tomu je.

Normálně když čerpám benzín po delší době tak je slyšet nejdřív jak saje vzduch (v přívodní hadici je odpařený benzín) a pak když ho nasaje tak stříkavý zvuk jak jde benzín do karburátoru, když se plováková komora naplní tak ruční páčka jde úplně zlehka, tím se pozná že je naplněna.

Teď ale jsem chtěl napumpovat benzín a ruční páčka se pohybuje se stejným odporem jako normálně, ale ten stříkavý zvuk slyšet není a žádné zlehčení chodu páčky také není. Zkoušel jsem to prorazit startováním, ale spouštěč pouze otáčel motorem a nenastartoval (jiskru to hází).



Děkuji za odpovědi IJK

Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:

Vyriešené

Zastavil:minno

Extreme Tyres