Chladicí systém

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 19.03.2014 do 26.03.2014, založil/a novotny540
řadit dle data
08:37:54
26.03.2014
Borderer
Ale zase kdyby bylo načatý těsnění pod hlavou, musel vidět utíkat bublinky skrz víčko expanzky ven, ne? Aby to mělo takový vliv. Proč to píšu, u 1.6 mě rupla taky a neumím to rozdělat kvůli rozvodům. :D já žádné bublinky nevidím, emulze pod víčkem žádná, vejfuk kouří jako klasická felda a z přepadu co vede do expanzky akorát sem tam kápne.
08:19:13
26.03.2014
King
-> novotny540: Jakožto bejvalej majitel 1.3 50kW mono jsem taky bojoval s malým výkonem motoru a nakonec jsem zkoncil u posledního dílu výfuku - klasicky vyrezlej a ucpanej. Jenom k ty praskly expanzce - ta obvykle nepraskne jen tak nahodou - na stoprdu se mi to stalo jednou a byl to dusledek dlouhodobyho velkyho přetlaku v chladicim okruhu

Tenkrát jsem to mylně připisoval upgrade víčka pro vyšší tlak, ale hlavni problém bylo tesneni pod hlavou, skrz který motor brutálně zavzdusnoval okruh.
14:18:01
21.03.2014
novotny540
Auto není po starším majiteli auto má najeto 160 000 ca a rajtovalo všude možně. Nevím co s tím no...
09:31:57
21.03.2014
stepan
-> novotny540: Auto po prvním majiteli, starší pán? 1
23:08:40
20.03.2014
novotny540
ještě bych se rád zeptal na motor. Mám problém že když šlápnu na plyn tak auto jede do 100km/h to jede rychle ale od stovky je to bída! Prakticky 120 je maximální rychlost které dosáhnu a to ještě s bídou. Nevíte čím by to mohlo být??
21:44:43
20.03.2014
novotny540
Je rozhodnuto. Jako první věc se udělá těsnění pod hlavou. doufejme že se něco změní. Opšt jsem se dozvěděl odvzdušnit ale to jsem dělal stokrát a stejně se nemění nic. Chladič po osahání je teplej všude a po skoušce pčomačkání hadic je i funkční jelikož do expanzky se vrací voda Ještě skusím prohlédnout skříň termostatu zdali je vše průchozí ale mělo by být.
19:14:00
20.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Jseš chytrej kluk, na to snadno přijdeš.. ty první P jsou P jako Plzeň a ty druhý písmena jsou ty firmy, o kterých šla řeč (a jsou i vedle sebe)..
17:33:29
20.03.2014
novotny540
nic jiného mi nezbyde. Uděláme těsnění pod hlavou a pak se uvidí co dál. doufám že už se to konečně pohne.
17:29:20
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> novotny540: No nejspíš tím mysleli to, že prostě čidlo spíná později než by mělo == je vadné. A přesně jak píše Štepán, nevymejšlej hlouposti a jestli máš podezření na načatý těsnění pod hlavou, tak tím začni...
17:27:23
20.03.2014
StepaNoFUN
-> novotny540: Tak nejdřív udělej těsnění pod hlavou a pak teprve řeš ostatní problémy s chlazením auta. Většinou je to ten nejzásadnější problém. Tím tlakem se chladič zavzdušní a voda nemůže cirkulovat. ;-)
17:13:52
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Ty jo, tak teď na mě mluvíš cize - PT/PP ?
17:12:28
20.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Z úpravny PT jde voda nejen do kotlů, ale taky hned vedle do PP.. Pšššt.. Dneska už jsou ty úpravny udělaný stejně trochu jinak a PT demivoda je spíš vyjímka, neb středotlakejch parních kotlů je pomálu a až na vyjímky jako jsou třeba prádelny se doplňujou hodně hodně málo..
16:55:08
20.03.2014
novotny540
Chlazení řidiče je velmi důležité! Dnes jsem skusil otevřít střešní okénko a řeknu vám je úplně na hovno 3 hlavně aby jím neteklo. když vemu v potaz plzeňský prazdroj a piva vůbec tak musím uznat že nepití za volantem jhe blbost! Přece co může být krásnějšího než projíž´dka autem která končí v zahrádce u oroseného píva? Známe to všichni a dnešek je jedním z těch dnů. Jinak jsem s autem nepokročil :( auto hřeje stále po ohřátí spínače sepl. Přemýšlím o výměně chladiče nebo čidla teploty ale nějak se mi do toho nechce zatím ještě zjišťuji co a jak, ale došel jsem k názoru že to asi nikdo neví. Bylo mi v servisu poraděno: Jestliže se vám teplota šplhá až ke 110 stupňům a nesepne to tak je jasné že spínač spíná až v červeném poli. Tuto odpověď považuji za blábol a nevím co ten člověk který se zabývá chladicími systémy u vozů škoda dělá u aut jelikož i na učňáku se učí že spínač teploty má spínat + - 95 stupňů nehledě na vyražené stuně na spínačích či návodu k použití v kterých se to píše.
13:06:17
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Tak pivo bych si asi odpustil, ale s destilkou by snad nebyl problém ne? Nebo myslíš, že by se to bralo jako ovlivňování úřední osoby, kdyby ti natočili do kanystru 10 litrů demivody?
13:04:55
20.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Tak jako ne že by to nešlo, oni i nabízej, ale to fakt nejde, resp. nestojí to za to v dnešní době, i když to myslej upřímně a ne jako provokaci..



E: Jinak jako Prazdoj 12° je a byla, ten nízkej obsah alkoholu (kterej se stupněma tak úplně nesouvisí) se mi na ní právě vždycky pasoval.. Různý ty regionální piva jsou sice fajn, ale odrbávaj to až na vyjímky stejně nakonec dřív nebo později všichni a ten Prazdroj se léta držel tak, že pokud ho nepodělal hostinskej, lišil se jen jestli z tanku, nebo sudů.. kde jsou ty časy.. Jsme ještě u chladícího systému ? No sice ne úplně, ale i řidič se potřebuje ochladit. .
upraveno 1x, naposled 20.03.2014 13:09:26
13:00:50
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Takže destilka i pivo zadarmo? 1
13:00:15
20.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Já chodím pracovně jak do pivovarů (nejen plzeňského), tak i do tepláren (nejen do Plzeňské Teplárenské nebo do PE)..4
12:42:46
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Možná kdysi nebyla, ale dneska je na výběr značný množství kvalitativně lepších a zároveň cenově výhodnějších variant 4 Ale dle vkusu každého soudruha, že... BTW plzeňskej ležák není a nikdy nebyl 12°.



A destilka 5L za 40 Kč není podezřelá, v každej teplárně jí vznikaj jako odpadní produkt tuny...
11:50:01
20.03.2014
novotny540
těsnění pod hlavou je asi kapku fouklé jelikož na odpuštěné chladicí kapalině jsou mastná oka což mě netěší. ovšem v oleji se voda neoběvuje a co se týče výfuku tak pára z něj jde ovšem to nemusí ještě nic znamenat. Je to zkrátka hlavolam.
10:46:32
20.03.2014
StepaNoFUN
-> novotny540: Hele nečetl jsem to úplně dokonale, ale to to co popisuješ (včetně prasklý expanzky) spíš vypadá na problém s těsněním pod hlavou a následným zavzdušněním systému, než na jinej problém... Případně - máš průchzí hadičku od termostatu do expanzky? Občas zaroste ten hliníkovej vývod...
08:20:25
20.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: A to není tak docela pravda, resp. nebyla.. Místní patrioti odolávali komerčním tlakům alespoň u 12°ky docela dlouho.. Hlavně když něco piješ 20 let, tak důvod ke změně musí být pádnej.. což ten poslední sud, kterej byl po odjištění úplně bez tlaku (!!!), asi byl.

-> novotny540: Tak jasně, plísně.. ale to bych spíš považoval za pomalou sebevraždu každýho pivaře..

-> oppik: To je zas podezřele výhodný.. aby to nebylo to samý jak "voda z artézských studní" u toho pivovaru..4
00:53:53
20.03.2014
oppik
-> dragon_cb_cz: my máme u nás v obchodě destilku 5L za 39.90
00:52:19
20.03.2014
oppik
-> novotny540 19.03.14 23:37:14: nějak drahá destilka za 1L 52kč nemyslíš?v obchodě seženeš 1L za 13kč
00:42:09
20.03.2014
novotny540
-> Jozka: s tím zabíjením bych moc nevykřikoval. v Případě metanolové aféry bychřekl že i plzeň můžezabíjet. Když si člověk přečte rádoby výsledky testů piv a čte že to a to pivo má tolik a tolik procent plísně a pěna je pouhá chemie tak už neví čemu věřit. Přítelkyně tvrdí že nejlepší pivo které má nejlepší výsledky v testech je to které dá větší úplatek. Něco na tom je.... Ovšem jsem zítra zvědavý , na kvalitu spínače sahary! A jestli nový spínač nepůjde tak se má kelly na co těšit! Je pravda že dnes jsem se chtěl auta zbavit. Ale mám v něm už tolik penz že se mi to nevrátí , a vidět to opravdu není! Chtěl bych to vyvařit a celolak ale to si bude muset minimálně dva roky počkat. Chtěl bych jí mít jako originál ale asi jsem blázen...
00:38:33
20.03.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Tak základní chyba je kupovat produkci plzeňskýho "pivovaru" 4
00:33:06
20.03.2014
Jozka
-> novotny540: Tak to je celosvětovej trend, tahle "řízená kvalita" = to jest kvalita jen opravdu nezbytně nutná.. A jo, u nás to umíme hodně dobře, aktuálně mě hodně vytáčí plzeňskej Pivovar, si koupíš půllitr piva za 33 nebo tak nějak a ve srovnání s tím, co si koupíš v Německu, je to břečka.. Ale alespoň to nemůže na rozdíl od kapaliny do ostřikovačů nikoho zabít..
00:14:10
20.03.2014
novotny540
-> Jozka: Tak to jsi vystihl na 100% Ovšem já mám dojem že v ČR se šidí na všem! Proto já se snažím dávat do auta pokud možno nové a kvalitní. Ikdyž o kvalitě tu můžem kecat hodiny jelikož ať jdete do kelly nebo do elitu je to asi jedno... Já beru zlatou střední cestu jelikož mnohdy jsem se přesvědčil že cena a kkvalita ruku v ruce nejdou.
upraveno 1x, naposled 20.03.2014 00:14:52
00:08:24
20.03.2014
Jozka
-> novotny540: S nemrzroucí směsí (bohužel nevím, kde jsem koupil a už vůbec ne za kolik) jsem na tom byl letos stejně - vytvořená břečka namrzala a to jsem jezdil snad nejvejš v -6°. Ale to se nakonec vysvětlilo, přece ten metanol, co z něj dělali kořalu. byl deklarovanej do ostřikovačů a logicky teda musel někde chybět..5
upraveno 1x, naposled 20.03.2014 00:08:39
23:58:46
19.03.2014
novotny540
Nakopat je? Mám na to chuť! V zimě jsem kupoval nemrzku do odstřikovačů. Psali do -30 doma jsem to změřil a bylo to do - 10 a já vůl jsem koupil ještě jednu pro tátu! Chvála bohu že jsme na to přišli dřív hned jsme to vraceli. A od tý doby už v hypermarketu Albert nic nekupuju! A ano je to ten samej obchod kde maji litr za těch 52kč. Ovšem v jiných albertech jsem to neviděl a je pravda že nejsem první kdo si stěžoval že si dělají ceny sami a obvykle slevové letáky kecaj. Co je v akci nemaj v krámu. ALe kyž se vrátím k tomu mému trapiči. i v zimě když jsem jel tak si to prdím do kopečků hezky pomalu lítá u nás zvěř, a najednou kouř z auta. Co se stalo? Prasklá expanzka z které stříkala voda na výko ventilů to už byl prvni ukazatel problémů s chlazením! Pořát mi není jasné jak předchozí majitelé mohli auto provozovat? Filtr na sání byl plesnivej v sání bordel lanko plynu zaseklé a kabinovej filtr? Vůbec tam nebyl bylo to zasypané jehličím a já vůl jsem se divil proč mi to auto smrdí když zapnu topení! Jelikož tam byl už mech a musel jsem to čistit. KAždá věc má svého kupce jen mé auto má vola.... A totéž bylo mé první auto trabant 601. Už při cestě z ¨Dejvic mi schořelo relátko a tak řka 6voltová elektrika většinou nefungovala pořát se něco dělalo až jsem to prodal hezkej byl ale neměl jsem na to nervy jelikož pořát nešli blinkry a schánět věci na trabíka které fungují a jsou šestivoltové bylo nemožné a předělávka na 12v nebyla možná nebylo kde to dělat. A v 16 letech o tom člověk věděl h....
23:44:20
19.03.2014
Jozka
-> novotny540: V tom případě asi bude lepší kupovat u pumpy.. Např. u nás 5 lt za 69 kč..
23:41:33
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> novotny540: Tak to je tam nakopej do prdele... já destilku kupoval v tescu snad za 25Kč/5 litrů v nějakej akci, ale za 50 Kč musíš pětilitrový balení koupit vždycky: tescoviny.cz/product/.../ 2001019328817
23:37:14
19.03.2014
novotny540
Právě že voda je měká a za litr destilky si u nás v obchodě účtují 52kč ale čert vem destilku hlavně aby se něco vyřešilo a autíčko konečně fungovalo jak má
23:34:45
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> novotny540: Pokud je u vás přiměřeně měkká voda, proč ne, ale destilka stojí pár korun...
23:32:10
19.03.2014
novotny540
-> dragon_cb_cz: Právě tímto názorem jsem se rozhodl postupovat. Jelikož si myslím že když už je problém s chlazením a možná se bude kupovat nějaký ten díl tak nemá cenu řešit únik kapaliny který tuším asi někde možná bude přece jen je to 19 let staré auto. Jinak tvůrce návodu tvrdí že je to osvědčené používá to již leta. Ovšem já si nemyslím že je nutné proplachovat destilkou jelikož je docela drahá a zbytečně se vylejvá. Napustím tam normální vodu ocet její negativní účinky beztak anuluje a i kdyby ne stejně se to celé bude vypouštět a bude se tam lít kvalitní fridex ale to až na konec. Zítra se chystám na test spínače by´t je nový může mít chyby co chcete od starlinu 2. Přidám sem nějaké fotky kdyby někdo řešil podobný problém jelikož jsem se na internetu dočetl že feldy tyto problémy mají , a každý je jiný a má jiné řešení což mě nepotěšilo 3 Tak že je se na co těšit4
23:24:16
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> novotny540: Lepší vyčistit systém a zjistit někde problém když to máš rozhozený, než na něj přijít někde na cestách... hadice ani chladič nestojí moc.
23:21:28
19.03.2014
novotny540
Máte pravdu ocet je svinstvo ale pravdou je že opravdu nebude v chladicí soustavě dlouho stačí to project a opět vypusti. zde posílám postup. - vypustí se stará směs ze systému i z bloku motoru (některé bloky z konce produkce již tento výpustný otvor nemají)

- systém se naplní litrem octa a zbytek dolije destilovanou vodou

- najezdí se pár kilometrů se zahřátým motorem

- systém se vypustí a naplní novou směsí octa a destilky.

Cyklus předchozích bodů se opakuje tak dlouho, dokud octová směs nepřestane být špinavá.

- po vypuštění posledního octa se systém naplní pouze destilkou a nechá probublat několik minut se zahřátým motorem na provozní teplotu. Sleduje se, zda systém nezačal někde prolínat :-) Poté se destilka vypustí. Proplach destilkou se opakuje 2 - 3x, aby byla jistota dokonalého vyplavení a rozředění zbytků octa.

- systém se poté naplní směsí 3 litry Fridex G48 : 3 litry destilovaná voda (dle hustoměru cca - 35 °C) a v případě nutnosti dolévá již jen destilovanou vodou

ovšem obávám se problémů s hadicemi. tzn. léty nanesený bordel povolí a uvolní drobnou trhlinku kterou by mohla utíkat kapalina. Bude to chtít kontrolovat. Ovšem mám strach že stejně mě koupě nového chladiče nemine.....8
23:20:44
19.03.2014
dragon_cb_cz
-> Borderer: Čištění octem je letitá a prověřená metoda...
22:58:32
19.03.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Taky tam s tim nebude jezdit 5 let zejo...
22:47:28
19.03.2014
Borderer
A nežere ocet náhodou hliník?
21:55:57
19.03.2014
novotny540
Vyskouším to vyčistit od sraček jak říkáte. Našel jsem návod na octové čištění systému. ale ještě mě napadlo pár pokusů.... výsledky budu hlásit.
21:42:46
19.03.2014
Matthes, záškodník z TechWebu
Vetrak nema duvod se sepnout. Neobiha kapalina - vadnej termostat, cerpadlo nebo zasranej system bordelem.
21:39:53
19.03.2014
Jozka
-> novotny540: Když na něčem tak sotva udržíš ruku, má to cca 65°C, určitě ne o moc víc..
21:35:28
19.03.2014
Eidy
Když bude mít chladič 80-90°C, tak na něm holou ruku neudržíš ano skoro, to ti garantuju. Takže zjisti, jestli kecá teploměr vody a nebo je špatnej spínač větráku.
21:32:11
19.03.2014
novotny540
Ahoj kluci.

Mám problém se svojí bábou. Auto jede to je fajn ale nechladí. Ventilátor se nesepne a´t se můžu snažit jak chci.

Vyměnil jsem spínač ventilátoru. Když ze spínače vypojím kontakty a připojím je k sobě tak se ventilátor rozběhne ale jak ho dám na spínač tak ne. Měl by spínat kolem 95 stupńů. Bohužel nestává se tak. pokusil sem se i odvzdušnění které proběhlo úspěšně. Vyměnil jsem termostat a stále se nic neděje. Auto při ježdění má i 110 stupňů a to se mi vůbec nelíbí. Je pravdou že při vyndání nsínače z chladiče moc vody neutíkalo jen menší čůrek což mi příde docela divné. Při jízdě auto jde 70 90 stupńů a pak i více po zastavení se větrák netočí a hycuje celej motor a na chladiči pomalu neudržím ruku. V oleji se voda neoběvuje žádný škraloup pod výčkem nebo ve skříni termostatu nebyl. už opravdu nevím co s tím prosím pora´dte! Musím jezdit a auto stojí u baráku Díky Petr10 Ps: Jedná se o starýho jednoboda 1,3 50kw
upraveno 1x, naposled 19.03.2014 21:32:57
Extreme Tyres