105, SEDR, studený start, baterka téměř před smrtí, i v -10°C napumpovat, sytič, třikrát prošlápnout a nikdy se mi nestalo že by nechytla a držela.. teda párkrát jo, ale to byla baterka v takovým stavu že ani startérem neotočila
Jednou se mi dokonce s vybitou baterkou podařilo nastartovat v -15°C na první lenošné převalení startéru.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Studené starty
15:40:13
21.02.2014
21.02.2014

mikihans
18:26:32
20.02.2014
20.02.2014

minno
-> Cumper: No asi tak.... Inak čo som tak odchytil od iných, tak veľa robí aj vzduchový filter, keď má ten filter 20 rokov a ja celý totálne zanesený benzínovými a olejovými nečistotami, tak to potom studené štartuje na brnk
Proste neoplatí sa robiť prehnanú údržbu a niekedy aj hnusné špinavé veci fungujú lepšie ako tie krásne čisté naleštené...

18:13:15
20.02.2014
20.02.2014

Cumper
-> minno: Díky za obsáhlou odpověď! S těma karburátorama jsi to teda vystihl přesně. Jedna moje škodovka má najeto 45tis.km a ve druhé mám karburátor po repasi, takže oba jsou v dobrém stavu. Za to motor v bráchově škodovce má najeto neznámo kolik, ale 100tis. to bude určitě.
Tak se holt budu muset smířit s těmito krásnými vlastnostmi SEDRa a při startu zkusím trochu cvičit s plynem
Ale alespoň vim, že přesto že mi to blbě startuje, tak mám vlastně lepší karburátory než brácha
Tak se holt budu muset smířit s těmito krásnými vlastnostmi SEDRa a při startu zkusím trochu cvičit s plynem

Ale alespoň vim, že přesto že mi to blbě startuje, tak mám vlastně lepší karburátory než brácha

17:26:39
20.02.2014
20.02.2014

minno
-> Cumper: áno a pre tieto náhodné správania sa karburátora som od SEDRa upustil...pretože každý SEDR funguje inak. Ono to zas tak náhodné správanie nie je, náhodne sa väčšinou správajú už staršie jazdené karburátory a je to dané ich rozličným poškodením / opotrebovaním. 100% rovný a tesný nie je ani jeden, takže podľa toho sa to potom odvíja....
Mal som ale teda možnosť jazdiť 2 úplne nové SEDRy, jeden 120, druhý 136 a obidva fungovali rovnako čo sa týka štartovania....
A na novom SEDRi to teda funguje tak, ako popisuješ u tých tvojich 2 škodoviek...proste keď je chladnejšie (dajme tomu pod tých 8°C ako píšeš, tak pred štartom treba našlapať do plynu, aby sa to potom po naštartovaní udržalo). A niekedy keď sú mrazy tak aj po naštartovaní to ešte trochu prebudzovať plynom, aby to neskapalo.
Ak to brachovi chytá aj v -10 na mŕtvu baterku na prvý štart bez problému, to je práve ten SEDR, zrejme už opotrebený, prisáva to niekde falošný vzduch, možno je vyššia hladina v plavákovej komore + možno niečo pripchaté + celkový stav motora a už to hneď funguje inak "ako by malo"...Len nech do toho nešahá, lebo sa mu to napraví a potom mu to bude tiež štartovať naprd
Celý problém je v konštrukcii sytiča. Pre sytič je tam maličké zásobné jazierko benzínu + ťažkopádne vedenie paliva k "šoupátku" skrz trubičku, cez ktorú sa vysáva to palivo zdola dohora a potom ide zas dole.... Keď nedočerpeš palivo ručne AC pumpou, tak z dňa na deň palivo v karburátore vyschne....Keď aj ručne pred štartom dopumpičkuješ, pri zimnom štarte si sytič rýchlo vycucne benzín z toho malého jazierka a skape to....Preto to začne držať až na 2. či 3. krát..... Výsledok = studená škodovka ide po benzíne - keď mu ho nedáš, nedrží to. A keď mu ho dáš tak to v zime žerie ako tank.
Mal som ale teda možnosť jazdiť 2 úplne nové SEDRy, jeden 120, druhý 136 a obidva fungovali rovnako čo sa týka štartovania....
A na novom SEDRi to teda funguje tak, ako popisuješ u tých tvojich 2 škodoviek...proste keď je chladnejšie (dajme tomu pod tých 8°C ako píšeš, tak pred štartom treba našlapať do plynu, aby sa to potom po naštartovaní udržalo). A niekedy keď sú mrazy tak aj po naštartovaní to ešte trochu prebudzovať plynom, aby to neskapalo.
Ak to brachovi chytá aj v -10 na mŕtvu baterku na prvý štart bez problému, to je práve ten SEDR, zrejme už opotrebený, prisáva to niekde falošný vzduch, možno je vyššia hladina v plavákovej komore + možno niečo pripchaté + celkový stav motora a už to hneď funguje inak "ako by malo"...Len nech do toho nešahá, lebo sa mu to napraví a potom mu to bude tiež štartovať naprd

Celý problém je v konštrukcii sytiča. Pre sytič je tam maličké zásobné jazierko benzínu + ťažkopádne vedenie paliva k "šoupátku" skrz trubičku, cez ktorú sa vysáva to palivo zdola dohora a potom ide zas dole.... Keď nedočerpeš palivo ručne AC pumpou, tak z dňa na deň palivo v karburátore vyschne....Keď aj ručne pred štartom dopumpičkuješ, pri zimnom štarte si sytič rýchlo vycucne benzín z toho malého jazierka a skape to....Preto to začne držať až na 2. či 3. krát..... Výsledok = studená škodovka ide po benzíne - keď mu ho nedáš, nedrží to. A keď mu ho dáš tak to v zime žerie ako tank.
15:57:59
20.02.2014
20.02.2014

ToHo
-> dragon_cb_cz: Hele, jestli jo nebo ne není předmětem tématu. Zkouším poradit, co fungovalo mně. Sytič nesytič, akcelerační pumpičkou prostě párkrát stříkneš, tak jsem startoval já a vcelku úspěšně 

15:52:57
20.02.2014
20.02.2014

dragon_cb_cz
-> ToHo: Sytič na to co se děje po sešlápnutí plynu (když motor neběží) nemá vůbec žádný vliv.
15:51:43
20.02.2014
20.02.2014

ToHo
-> Cumper: Každý má svoje zaklínadlo
Do tvého postupu jsem aplikoval 3x sešlápnutí plynového pedálu po zvednutí sytiče. Když auto stálo třeba týden, tak jsem 3x prošlápnul plyn i před zvednutím sytiče.

15:38:44
20.02.2014
20.02.2014

dragon_cb_cz
-> Cumper: Temná síla SEDRu... řeším stejnou záhadu, akorát že u mě jsou ty počty startů ještě vyšší...
15:36:31
20.02.2014
20.02.2014

Cumper
Ahoj, řešim jednu menší záhadu se studenejma startama. Obě moje škodovky startují zhruba stejně a to tak, že když je chladnějc (cca pod 8°C) tak motor chytne, hned chcípne a drží až na podruhý. Když je pod nulou tak dvakrát chytne a hned chcípne a drží až na 3.pokus. Jedna škodovka je seštelovaná od profíka (karburátor a předstih), druhou jsem šteloval sám a obě startujou takhle. Teplej motor chytá krásně a volnoběh asi 700ot.
Brácha má taky 120ku a ta i v minus 10°C, ještě s naprosto mrtvou baterkou, chytá na 3.hrozně pomalé otočení startéru. Jak je tohle možný?? Já chci aby mi to taky takhle startovalo
.
Oba startujeme stejným způsobem. Napumpovat ručně AC pumpou, sytič a start.
Prohnutý víko karburátoru nemám, předstih je seřízenej. Čím to může bejt? Všechny 3 karburátory jsou SEDRy
Brácha má taky 120ku a ta i v minus 10°C, ještě s naprosto mrtvou baterkou, chytá na 3.hrozně pomalé otočení startéru. Jak je tohle možný?? Já chci aby mi to taky takhle startovalo

Oba startujeme stejným způsobem. Napumpovat ručně AC pumpou, sytič a start.
Prohnutý víko karburátoru nemám, předstih je seřízenej. Čím to může bejt? Všechny 3 karburátory jsou SEDRy