-> Jarda: zkus tlakoměr místo čidla a máš hned jasno jestli to je v mazání nebo elektrice. mám ho doma můžeš se pro něj stavit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor nemaže prosím poraďte
-> Jarda: elektrikou to určite nebude, tam je len + na žiarovku od poistky a kostra skrz čidlo, teda ak je to v rapidovi. Ak to robí u viacerých čidiel tak fakt len nejaký problém v mazacom kanáli, aj keď to by som povedal, že ak je kanál pripchatý, tak tá kontrolka by naopak stále svietila, pretože skrz upchatý kanál sa k čidlu nedostane dostatok oleja, nechce sa mi veriť že by to bolo upchaté tak, že by sa skrz malinký prierez pripchatého kanálu dostával k čidlu taký veľký tlak, že by kontrolka nezhasínala až niekoľko minút.
Mne kontrolka mazania zhasne možno po 1-2 sekundách od vypnutia motora. Nespozoroval som, že by bol nejaký veľký rozdiel v studenom / teplom motore čo sa kontrolky týka.
Mne kontrolka mazania zhasne možno po 1-2 sekundách od vypnutia motora. Nespozoroval som, že by bol nejaký veľký rozdiel v studenom / teplom motore čo sa kontrolky týka.
-> Jarda: Viděl bych to stejně jako Eidy, nějaký bordel před čidlem...
-> šadesa: Jo, to jo. Nacpat to hluboko do motoru. 

to spíš vzduchem to je nejlepší
-> Jarda: Spíš to vidím na ucpaný kanál. Minimálně v zákoutí, kde je čidlo. Vyndej ho a opatrně prošťourni, abys to nenacpal do kanálu ke klikovce a dál. Když vyndáš čidlo, začne téct olej? To by měl.
-> Eidy: právě po několika minutách na teplém, jednou jsem dal vtahu 400km, vypnul jsem klicek, pak jsem ho zapnul a čekal, kdy se rozsviti a rozvitila se za 14 minut
nechapu... myslel jsem, ze to bude cidlem, tak jsem koupil nove a chovalo se to stejne, pak jsem dal jine odzkousene starsi a je to porad to same, preci neni mozne, aby tam zustaval takovy tlak
Ted jsem to nastartoval asi na 5 minut, vypnul jsem motor, zapnul klicek a kontrolka zacala svitit asi po 30s
Kdyz se tak nad tim zamyslim, tak to vypada spis na nejaky problem v elektrice, ale nevim jaky...

Ted jsem to nastartoval asi na 5 minut, vypnul jsem motor, zapnul klicek a kontrolka zacala svitit asi po 30s
Kdyz se tak nad tim zamyslim, tak to vypada spis na nejaky problem v elektrice, ale nevim jaky...
-> Jarda: A ta kontrolka se rozsvítí po dlouhé době na studeném nebo i teplém motoru? Mě kontrolka zhasne na studeném motoru (opravdu jen nastartovat a chcípnout) po 2 minutách, ale na teplém po pár vteřinách. Jestli i na teplým, tak je to divný.
Mam taky nejakej zajimavej problem v mazani... je to motor favorit blok a vnitrek fabia.
Uz jsem dal treti cidlo tlaku oleje a chova se to porad stejne, kdyz vypnu motor, tak kontrolka mazani nesviti, zacne svitit az po nekolika minutach
kdyby to drzelo tlak nekolik sekund, ale minut
takze kdyz by to prestalo mazat, tak to vubec nepoznam...
Motor je dost hlucny, pouze kdyz je studeny - je to slyset jako z oblasti rozvodu a po uplnem prohrati se to uklidni, nevim, jestli tyto dve veci mohou spolu souviset.
Uz jsem dal treti cidlo tlaku oleje a chova se to porad stejne, kdyz vypnu motor, tak kontrolka mazani nesviti, zacne svitit az po nekolika minutach



Motor je dost hlucny, pouze kdyz je studeny - je to slyset jako z oblasti rozvodu a po uplnem prohrati se to uklidni, nevim, jestli tyto dve veci mohou spolu souviset.
To jo, u těch škodováckých sacích košů je z nějakého d.vodu nasávací trubička těsně pod sítkem, takže když se sítko trochu zakarbonuje, nebo zanese jiným borčusem, vzniká zde popsaný jev (sítko se přicucne a saje jen tím průměrem trubičky, nikoli celou plochou sítka
Přitom kdyby byla mezera mezi trubkou a sítkem větší (klidně cenťák), nic by se nestalo a nedocházelo by k místnímu ucpávání...
...vadilo by to asi jen u aut, používaných v extrémních podmínkách (velké náklony v zatáčkách při vyšších rychlostech by měly za následek větší šanci nasátí vzduchu čerpadlem při přelévání hladiny).
Tak hlavně, že mažeš

Přitom kdyby byla mezera mezi trubkou a sítkem větší (klidně cenťák), nic by se nestalo a nedocházelo by k místnímu ucpávání...
...vadilo by to asi jen u aut, používaných v extrémních podmínkách (velké náklony v zatáčkách při vyšších rychlostech by měly za následek větší šanci nasátí vzduchu čerpadlem při přelévání hladiny).
Tak hlavně, že mažeš

-> RAPLTM: To už jsem zažil,...někdy stačí když se sítko ucpe karbonem a je to to samé. Na první pohled u komplet zakarbonovaného motoru si toho člověk nemusí všimnout.
ale že mi to dalo než sem na to kápnul
Pici, vobec som nebol tak daleko, I am the automekanik on the internet!
-> RAPLTM: Dost zajímavá příčina nemazání ! Dobré že sis toho všiml. 

-> RAPLTM: Tak hlavně žes na to přišel a nezadřel to znova.

tak a je to opravený maže to a tajemný zvuk je prič. Zase totální kravina kterou sem měl celou dobu na očích. Dělalo to hodně jemný sítko na sluchátku, který bylo na jedný straně uvolněný, proto se nasálo na trubičku v sluchátku, potom několik malých nečistot a už to ve vyšších otáčkách nemohlo stíhat protéct. Ten cajk zase po vypnutí motoru spadl zpět do vany a proto sem měl sluchátko čistý když sem sundal vanu a nemohl nic najít.
Dík všem za pomoc.
Dík všem za pomoc.

Ventildekel si mal zhodeny ? Ako to vyzera s mazanim hore? Hypoteza by bola, ze so zvysenymi otackami je vyssia "spotreba oleja" a ty ho mas dole malo, mozno by som hladal riesenie pri tych 5mm odstupu sluchtka od dna vane, ze sa ti tam proste nedostva dost oleja ale len na hlas rozmyslam.
-> darklord: hydroštely tam nemám a vačka je felicia 1,3mpi
-> RAPLTM: a cirou nahodou tam nemas nejaku non-fabia vacku ktorej si tam nechal hydrostely? 

-> Bukaj: to sice jo nadělá ale když sem to 2x po sobě rozdělal a všechny ucpávky na kanálcích rozdělal a opravdu precizně vyčistil zkontroloval průchodnost a nic v nich nebylo, silikonu tam nedávám metrák.
tady je ještě jedno video s tim divnym zvukem ale přez ten mobil to je hodně zkreslený.
tady je ještě jedno video s tim divnym zvukem ale přez ten mobil to je hodně zkreslený.
Taky bych to videl na nejaky kousek silikonu v mazacim kanalu!
-> RAPLTM: No, takovej malej kousek silikonu v policajtovi udělá divy
A větší kousek někde v kanálku...

A větší kousek někde v kanálku...

-> pavucina: těsnění nedávám nikde vše jenom na silikon a nikdy sem s tím na žádným autě neměl problém.
-> Eidy: spíš to první - kdyby někde unikal tlak, tak se to projevuje i (a hlavně) na volnoběh, ale jemu to na volnoběh maže...
Kdyz si daval saci kos na prsa, dal si tam tesneni, silikon, nic ?
Urcite zmerit tlak oleje to je zaklad po rozsviceni kontrolky ;)
Urcite zmerit tlak oleje to je zaklad po rozsviceni kontrolky ;)
no uvidíme zejra dík za rady
-> RAPLTM: Ještě se můžeš napojit na mazací kanál někde v hlavě až budeš mít sundanou tu vanu a čerpadlo a prohnat to vzduchem zpátky. Jestli něco vyletí. Buď ti něco ucpe kanál a nebo ti to někde teče a projeví se to při zahřátým oleji, že ten tlak rychle uniká.
-> RAPLTM: Divný...
Kdyby to nemazalo na volnoběh, tak by to bylo horší, takhle je pravděpodobně buď ucpaný koš, nebo policajt (zjistíš, když budeš mít tlakoměr), popřípadě vadnej přetlakovej ventil, ale to by bylo fakt divný. Nic jiného mne nenapadá, nevim, jak moc jiné kanály má Fabia blok oproti 120/130...
Kdyby to nemazalo na volnoběh, tak by to bylo horší, takhle je pravděpodobně buď ucpaný koš, nebo policajt (zjistíš, když budeš mít tlakoměr), popřípadě vadnej přetlakovej ventil, ale to by bylo fakt divný. Nic jiného mne nenapadá, nevim, jak moc jiné kanály má Fabia blok oproti 120/130...
-> Bukaj: jojo čistil od toho zadření už asi 7X sundám vanu hledám hledám nic nenacházím vše očistím zadělám naleju olej nastartuju zhasnu se vším praštím o zem a pak jedu vzteklej z dílny domu.

-> RAPLTM: Ještě by mohl bejt bordel na sítku sacího koše a při zvýšení otáček se sítko přicucne na trubku...
Po tom "zadření" jsi, předpokládám, vanu a sací koš čistil, ne?
Po tom "zadření" jsi, předpokládám, vanu a sací koš čistil, ne?
-> Eidy: do té doby než sem změnil vrtání tak to vše fungovalo jak hodinky.sluchátko sem měřil to je cca 5mm nad dnem vany, řemen už sem taky měl sundaný a zvuk stále stejný přijde mi to jako kdyby někde byly prasklí prsa v olej. kanálku nebo blok ale nic sem nikde nenašel.axiální vůle je dobrá
zejtra změřím ten tlak mazání a potom sundám znova prsa a budu hledat dál ale už z toho mám hlavu v pejru.
zejtra změřím ten tlak mazání a potom sundám znova prsa a budu hledat dál ale už z toho mám hlavu v pejru.
-> RAPLTM: Z videa to vypadá, že je v mazacím okruhu nějakej bordel, kterej při zvýšení tlaku oleje ucpe dírku (vstup) tlakového čidla...
Zkus ještě jednou pořádně vyčistit mazací okruh a policajta.

Zkus ještě jednou pořádně vyčistit mazací okruh a policajta.
-> RAPLTM: A kanály jsi profukoval po tý rozborce? Zkusil bych vyndat rozdělovač a policajta na vlažným motoru (když už svítí mazání) a protočil vrtačkou náhon čerpadla. Schválně co z toho poteče.
Zkusil bych sundat na chvilku řemen, jestli to nešustí on (případně altík nebo co), ale jinak nemám tušení. Když vezmeš za kliku, axiální vůle je cajk?
Jestli to nemaže stejně jako předtím, tak laboruj nad tím, co zůstalo stejný. Jak to máš s hladinou oleje? Jaká vana, jaká měrka. Kolik litrů oleje tam máš? Jestli nemáš hlubokou vanu, mělkej telefon a málo oleje. Pak olej nestačí stékat do vany a jede to nasucho třeba.
Zkusil bych sundat na chvilku řemen, jestli to nešustí on (případně altík nebo co), ale jinak nemám tušení. Když vezmeš za kliku, axiální vůle je cajk?
Jestli to nemaže stejně jako předtím, tak laboruj nad tím, co zůstalo stejný. Jak to máš s hladinou oleje? Jaká vana, jaká měrka. Kolik litrů oleje tam máš? Jestli nemáš hlubokou vanu, mělkej telefon a málo oleje. Pak olej nestačí stékat do vany a jede to nasucho třeba.
-> Eidy: tlakoměr budu mít zejtra a šustění je z motoru sešlápnutí spojky ani jízda na to nemá vliv.motor se točí volně nikde nezadrhává a začalo to dělat úplne pozvolna si tak 1000km po sestavení nejdřív jen lehce mžouralo mazání po ujetí cca 20 km a nad 3000ot/min pak už po 10km a 2500ot tak sem vyměnil policajta a chvilku to bylo v poho potom se mazání rozsvítilo ve 4000ot a konec zadřel sem to. poté kompletní rozborka a zborka.
-> RAPLTM: Stejný otázky jako -> Kuladmin: . Určitě bych si někde půjčil tlakoměr, abych viděl reálnej tlak. Když jsi motor skládal, chodilo všechno hladce? To šumění se ozývá i když sešlápneš spojku? Kdy to začalo dělat?
motor je fab. převrtaná na 1500 olej ani voda nemizí. a vůle na klice jsou tak jak mj být origo dával sem všecky šály nový včetně axiálů.olej je 10w40
O jaky konkretni motor jde ? jaky olej? Vule na klice ? Olej mizi nemizi? A voda totez.
Ahoj lidi má takový problém se škodou a potřeboval by sem nějaký nápady co by to mohlo dělat:
nastartuju studený motor a maže to ale z motoru se ozývá poďivný zvuk asi jako když je prasklá zahradní hadice a stříká z ní voda (takové srčení), cca po 10 min běhu a mírného prohřátí se zvuk ztratí ale jak několikrát přidám plyn nad cca 1500 ot/min tak to přestane mazat.
Z tohotle důvodu sem zadřel motor, poté vyměnil kliku ojnice a ložiska, vše do šroubku rozdělal vyčistil profouknul všecky mazací kanálky.
Olejové čerpadlo má axiální vůli cca 0,05 až 0,1 mm.(měřeno spároměrkama) vyměnil sem i sací koš za jiný a přidal pod pružinku přetlakového ventilu podložku pro zvýšení tlaku oleje ale je to stejný ne-li ještě horší.
nastartuju studený motor a maže to ale z motoru se ozývá poďivný zvuk asi jako když je prasklá zahradní hadice a stříká z ní voda (takové srčení), cca po 10 min běhu a mírného prohřátí se zvuk ztratí ale jak několikrát přidám plyn nad cca 1500 ot/min tak to přestane mazat.
Z tohotle důvodu sem zadřel motor, poté vyměnil kliku ojnice a ložiska, vše do šroubku rozdělal vyčistil profouknul všecky mazací kanálky.
Olejové čerpadlo má axiální vůli cca 0,05 až 0,1 mm.(měřeno spároměrkama) vyměnil sem i sací koš za jiný a přidal pod pružinku přetlakového ventilu podložku pro zvýšení tlaku oleje ale je to stejný ne-li ještě horší.