
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Expanzka
-> Tuner#2: Jenže to nelze srovnávat že jsem to tak někde viděl - tak to tam je důležité mít taky. U té R5 to může mít své opodstatnění. Když vidím že tam mají rovnou tlakovací ventilek,seriové víčko,a uzavřený okruh pro odvzdušnění - Tak si umim přestavit (jak to u některých záv.aut bývá předepsané) že se systém musí před studeným startem "natlakovat" externí pumpičkou na přespsaný přetlak a za chodu a určitých otáček a teploty musí dosahovat kapalina určité výšky hladiny. (manuál k R5 nemám). Ale třeba některé formule se plní nádobky po okraj,chladicě mají v rohu malý odvzd.ventilek - podobně jako škodovky. Tam je postup zase jiný -odvzdušníš jako domácí radiátory a nádobka se plní plná - přebytečné množství za tepla vyteče přepadem... Eidy to chce kvůli lepšímu servisování.Takže proč ne. Nutnost to ale není 

Já bych to tam udělal, jedno z aut kde jsem to viděl je třeba Fabia R5
www.autohit.cz/files/.../ full_p19j2bntvqs9i7fvbes12 0r1efnd.jpg
www.autohit.cz/files/.../ full_p19j2bntvqs9i7fvbes12 0r1efnd.jpg
-> MVM: Materiál bude doma a pak se uvidí.
Ono je to fajn třeba při nalejvání, protože takhle pořád vyndavám a zandavám trychtýř, páč tam prd vidím. Ale rozumím tomu, co říkáš.

-> Eidy: Vím že je to debata "o ničem" - ale za posledních x let jsem neměl důvod otevírat natlakovanou expanzku. Páč když dojede auto s urvaným nebo děravým chladičem - tak přetlak ani voda už tam není. A když to pak měním je výhoda že je zátka zavřená a zase zbylá chladící se v systém jakžtakž drží .. A těch důvodů otevírat horké - no pár se jich najde,ale bývá v háji něco horšího. OK vodoznak je prostě pouhým okem vhod pro rychlou kontrolu - to je samosebou jasný argument. A poruchovost těchto spojek je minimální.

-> Eidy:
niet zac , mame v praci tak viem

-> castrol: Dík. Jsem právě nevěděl, jak se tomu odborně nadává a nebo z čeho a odkud to je nebo na co se to používá.
-> MVM: Jako před jízdou ještě dobrý, ale když je to horký a natlakovaný, tak se mi to nechce otevírat. Je to sice další spoj, ale aspoň je zase dobře vidět.
-> Pilot 105: Tohle je super. Už jsem tam objednal. Díky.
-> MVM: Jako před jízdou ještě dobrý, ale když je to horký a natlakovaný, tak se mi to nechce otevírat. Je to sice další spoj, ale aspoň je zase dobře vidět.

-> Pilot 105: Tohle je super. Už jsem tam objednal. Díky.

-> Eidy: V Plzni kupuji tyhle nástrčné spojky zde www.vskprofi.cz/katalog/l
-spojky-mpl napácháš do toho třeba chemitec ptfe apod.
-> Eidy: Jakože "asi jo" do poloseriovýho auta vodoznak je dobrý
,že na první pohled vidíš. Na žádný takový expanzce ale na závodničkách jsem to neměl - ono o další spoj navíc. Takhle to člověka donutí to otevřít a před jízdou to zkontroluješ. Nebo bývá předepsaná určitá měrka od hrany k hladině .. -> castrol: to našel dřív
,že na první pohled vidíš. Na žádný takový expanzce ale na závodničkách jsem to neměl - ono o další spoj navíc. Takhle to člověka donutí to otevřít a před jízdou to zkontroluješ. Nebo bývá předepsaná určitá měrka od hrany k hladině .. -> castrol: to našel dřív

-> Eidy: www.escape6.cz/podvozky/.
../fitinky-a-spojky-idk200
89
alebo takto :D www.google.sk/search?biw= 1364&a...
alebo takto :D www.google.sk/search?biw= 1364&a...
Chci vyřešit vodostav na expanzce, ale netuším, kde sehnat potřebný materiál. Jedná se mi o kolínka a hadičku, aby to vydrželo tlak a teplotu viz. obrázek. Poradíte?
Díky
Díky
-> Klubko_: nasypal do nádobky, dolil vodou. natočil, chvíli prohřál, tak 10 minut a vypustil. to jsem udělal dvakrát a pak asi stokrát propláchnul vodou. Všechno samostatně hadicí, pak několikrát vodu, projel, vypustil... dokud to nebylo čistý a bez pěny

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele řek bych že dobrý. asi se to vypláchlo všechno ven snad to nic nepokazilo a jezdí to dál... v expanzce nepozuruju někajek sajrajt... a dojem je takovej že to daleko lip chladí.
-> Tomaso435: A jak si na tom? Ja to mam zatim furt modry.
mě zafungoval sheron antifreeze. za cca 1 rok.. (na zeleným asi 5 měsíců.)
po roce sem to vylil a vyjelo z toho takovejch sraček... proplach asi 50l vody.. a až pak tedy když už mě to nebavilo sem dal klasickej... fridex a destilku
po roce sem to vylil a vyjelo z toho takovejch sraček... proplach asi 50l vody.. a až pak tedy když už mě to nebavilo sem dal klasickej... fridex a destilku
-> Milan 136: jak dlouhos to tam asi nechal? Pri teplym nebo studenym motoru? Vcera jsme se o tom bavili s kamosem a nejak jsme se nedobrali toho, jak dlohoho to tam nechat a pri jake teplote.
-> minno: a potom este uvarit a zjest



Na čistenie vnútra je dobrá aj ryža. Upchať vývody, nasypať ryžu, jarová voda a trepať.
-> Milan 136: No u toho nádobí to asi nebude o jediným umytí, jde spíš o opakovaný působení... po pořádným průplachu toho systému bych se nebál, on se následně oxidací zase zpasivuje...
-> Klubko_: to jsem udelal v praci ze zoufalstvi na scoutu. Nechapu, ale takova brutalni vratva kamene v komplet okruhu...museli tam nalejt nejakou sracku, i kdyz tvrdi ze ne. Ztravil jsem na tom dva dny. Cistic od vw vubec, od wurthu trochu. X litru octa-dost pokrok ale stejne se to vratilo, ze to zas netopi. Tak jsem tam nasypal finish a takova sracka z toho vytekla po chvilce...
Akorat se nema do mycky davat hlinikovy nadobi kvuli agresivite. Tak jsem se bal a mel to tam fakt chvili a pak vyplachoval vodou...
Auto jezdi a topi
Akorat se nema do mycky davat hlinikovy nadobi kvuli agresivite. Tak jsem se bal a mel to tam fakt chvili a pak vyplachoval vodou...
Auto jezdi a topi
Ja ted slysel jako novej figl na vycisteni celyho chladiciho systemu pouzit tabletu do mycky nadobi. Hodit do expanzky a chemie at se cini. Pry to funguje dost dobre.
rsvancara: To je kvalitativně skutečně rozdíl. Já už jsem tímto vajíčkovým způsobem vyčistil konkrétně favoriťáckých expanzek asi 5 a výsledky naprosto skvostné bez škrábanců a nějaké znatelné matnosti. Prababička takhle čistila skleněné lahve i plastové svačinové flašky (když se na ně poněkud zapomnělo) a tké si nikdy nestěžovala :)
-> rsvancara: Každej ale čistíte jinou ,,nádobu,, 

-> MisakusX: Tak to už tam rovnou lze dát hrst matek :-)
Viz. tady fotka 13 a 14 skoda-virt.cz/cz/.../9004 -orf-lidunka
Viz. tady fotka 13 a 14 skoda-virt.cz/cz/.../9004 -orf-lidunka
Cha, tohle je staré jak metuzalém, divím se, že to tu ještě není, když tu metodu používaly naše babičky :)
Skoápky od vajíček, trocha jarové vody a třepat a třepat :)
Skoápky od vajíček, trocha jarové vody a třepat a třepat :)
Pro neoriginalisty bych si dovolil pripomenout, ze do skodovky se pekne hodi nadobka z passata a neni nutno nic moc upravovat. Jen drzak a koupit jednu hadici.
-> Jakub Vedral: nechat vyschnout od vody a ponořit do benzínu, nebo petroleje...
...co zbyde, tak dovnitř nastříhat houbičky na nádobí (na malé kousky) a s koncentrovaným Jarem, pracím práškem apod - ucpat vývody a třepat...
...co zbyde, tak dovnitř nastříhat houbičky na nádobí (na malé kousky) a s koncentrovaným Jarem, pracím práškem apod - ucpat vývody a třepat...

Nechce se mi zakládat nové téma, proto se ptám tady: Máte nějaké doporučení čím vyčistit expanzku na 120ku? Díval jsem se do ní a je uvnitř docela mastná. Už druhý den to leží v kbelíku s jarovou vodou, ale moc to nepomáhá. Co třeba čistič brzd ve spreji??
Locust to má...ty oranžový bobíky....752ka to měla tutově
vraj to vyraba nejaka firma ako ND pre nejaky bager, pisalo sa tu o tom, treba pohladat ..
jedině tak jak píše -> castrol: . Na jaře jsem jednu koupil v Chotusicích.
-> Michal18: jedine po inzeratoch a burzach
Ahoj, nevíte zda se ještě nechá sehnat nová expanzka na Š 120?, díky.