skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vložky motoru 781,135
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 30.12.2013 do 02.01.2014, založil/a Jakub Vedral
Daval jsem to ke znamemu na NCcko. Nebyl jsme u toho, ale prej to na jedno upnuti srovna nahore dole a skrz ulozeni na kliku. Dosedacky nejspis nebere, ale nevim to jiste. Nebyl jsem u toho. Dulezitej je vysledek, kterej je vybornej. Je to komplet smontovany a projede to skrz. U obycejneho bloku se to rozhodne nevyplati delat. Lepsi a levnejsi je koupit novej.
-> m8rinek: no ono ani dosedacky se nemohou moc brat, protoze pak by sel pist nad vlozku
-> TTomas: Jak skrz kliku? Jakože se dosedačky pro lágry odeberou, pak se to s nima složí a znovu prostřelí? Co pak osová vzdálenost klika-vačka?
-> TTomas: Na kolik to vyjde a kam to dáváš?
-> m8rinek: Jasný, rozumím jak to myslíš. Blok jsem odvezl a snad příští týden v pátek ho budu mít zpět, tak jsem zvědavý jak to dopadne.
Ja to davam delat nahore, dole a skrz kliku. Pak je to prakticky novej blok.
-> Jakub Vedral: To mít rovný můžeš, ale po přefrézování se ti nemusí sejít roviny. Není to o moc víc práce...
-> Jakub Vedral: ale tam jde taky o presnost toho upnuti, takze je potreba to srovnat oboje a nestane se, ze by Ti vycnivaly vlozky vic 

-> m8rinek: spodek máme úplně rovný, takže to je OK.
-> Urbi:
Blok jsme právě měřili přesným pravítkem a tak jsme přišli na to, že je zkroucený.
Blok jsme právě měřili přesným pravítkem a tak jsme přišli na to, že je zkroucený.
-> Urbi: Ideální je frézka a na jedno upnutí srovnat jak horní hranu tak dosedačku pro vložky.
-> Jakub Vedral: Blok raději na přesnou brusku než na frézku !
Ze zkušenosti ....ty bloky se dost natahují, hlavně u nejkratšího šroubu u vodní pumpy a pokud už je blok úplně rozdělaný, neváhal bych a vždy jej nechal srovnat na brusce do roviny. Při každém skládání bych také kontroloval rovinnost bloku přesným pravítkem : www.prag-info.cz/_shop/Pr esne+pravitko+rovinnosti-M TcyNw-221661.html
www.landsmann.cz/kinex-10 68-1-pravitko-nozove-500x3 8x10mm-din-874-pro-mereni- rovinnosti-nerez-inox-_d31 41.html
Pokud by někdo chtěl zcela přesné pravítko 45-50cm i s dobrým chytem za 1000,- mohu jej zajistit.
Ze zkušenosti ....ty bloky se dost natahují, hlavně u nejkratšího šroubu u vodní pumpy a pokud už je blok úplně rozdělaný, neváhal bych a vždy jej nechal srovnat na brusce do roviny. Při každém skládání bych také kontroloval rovinnost bloku přesným pravítkem : www.prag-info.cz/_shop/Pr esne+pravitko+rovinnosti-M TcyNw-221661.html
www.landsmann.cz/kinex-10 68-1-pravitko-nozove-500x3 8x10mm-din-874-pro-mereni- rovinnosti-nerez-inox-_d31 41.html
Pokud by někdo chtěl zcela přesné pravítko 45-50cm i s dobrým chytem za 1000,- mohu jej zajistit.
-> exwrcteam: Nedělám z tebe vola, ale postup dle příruček říká, že tam ten tmel patří. Asi ne supermoderní červený, ale patří.
-> m8rinek: Čemu to vadí?
-> m8rinek: Čemu to vadí?
-> exwrcteam: me to kdysi poradil jeden automechanik a od te doby to tam davam a nikdy nebyl problem... člověk, ktery ma dost zkusenosti s renovacema mi zas rikal, ze to dava na barvu, ale toho bych se zas bál já, protoze nevim ani jakou a jestli ma potrebne vlastnosti, myslim, ze se tam musi spalit
dílenskou příručku sem uved v potaz proto abysi dotycny precet postup jak se to ma spravne delat pokud vim o nejaky " supermodernim cervenym silikonu" není nikde ani stopy.. ale tak budis,... jak chtej vasi... clovek chce poradit a je tu za vola sorry ale to nemam za potrebi..
-> exwrcteam: proc jako?, je to jistota navic... neříkam opatlat orezly vlozky tunou silikonu na neocistene dosedacky, jak jsem to jednou videl
vím, že origo tam nebyl, ale plusem je i to, ze kdyz sundavas hlavu, tak Ti tam alespon ty vlozky drzi a nemusis mit strach, ze si s tim hnes a pak Ti pujde voda do oleje
-> Jakub Vedral: zalezi taky i na znacce, je potreba na vysoke teploty a s odolnosti vuci provoznim kapalinam
vím, že origo tam nebyl, ale plusem je i to, ze kdyz sundavas hlavu, tak Ti tam alespon ty vlozky drzi a nemusis mit strach, ze si s tim hnes a pak Ti pujde voda do oleje
-> Jakub Vedral: zalezi taky i na znacce, je potreba na vysoke teploty a s odolnosti vuci provoznim kapalinam
-> dragon_cb_cz: Ovšem nic to nemění na tom, že je to prasečina ;).
-> exwrcteam: Říká někdo kdo se tu ohání dílenskou příručkou? Tak si jí přečti znova.
silikon dolu k vlozkam je prasecina 

-> Jarda:
Děláme to s člověkem, který dělá 24 let mechanika (stavěl i Hondu S2000 na drifty a Subaru STI na street závody).
Dělá to přesně tak jak popisuješ :-) Další možnost byla dát tam celoměděné těsnění, ale chci mít jistotu že to vydrží i delší dobu.
Červený silikon nepoužíváme,protože se nám stalo, že zůstal "živý" a nevytvrdnul. I po 3měsících zůstal lepivý. Přešli jsme na šedý.
Děláme to s člověkem, který dělá 24 let mechanika (stavěl i Hondu S2000 na drifty a Subaru STI na street závody).
Dělá to přesně tak jak popisuješ :-) Další možnost byla dát tam celoměděné těsnění, ale chci mít jistotu že to vydrží i delší dobu.
Červený silikon nepoužíváme,protože se nám stalo, že zůstal "živý" a nevytvrdnul. I po 3měsících zůstal lepivý. Přešli jsme na šedý.
-> Jakub Vedral: přesah na favomotoru ma být 0,07 - 0,14, na nově stavěném motoru je vhodné držet se na horní hranici, případně lehounce nad, protože si to stejně sedne
seriovy tesneni zvladne vpoho rozdil 0,05, ale nesmí to být na sousedicich vlozkach, 0,1 je uz moc ja vzdy taky delal nejakej kompromis
na strane rozvodovych tycek byva blok naopak nizsi, protoze tam je pevnejsi, natahuje se druha - zadni strana bloku, jak rikam, rozdil 0,05 bych neresil a udelal bych nejakej kompromis (0,15-0,17 u tycek a 0,1 - 0,12 na te zadni stane) ja to tak mel u zluteho rapida, ale po trech vymenach tesneni (za 200 tis. km) mam u zdvihatek 0,1 a na zadni strane max. 0,02 :( (ale i tak tesneni elring uz 50tis. km drží, předtím jsem bohužel dával temac)
před měřením je potřeba vložky poklepat dřevěnou paličkou, aby si to sedlo... dát víc měděných podložek dospodu není na závadu - já to usadím, změřím, potom vyndám a lehounce máznu červeným motorovým silikonem, ten silikon se stejně vymáčkne a slouží tam pouze jako prevence, samozřejmě i tak je potřeba dbát dokonalé čistoty
seriovy tesneni zvladne vpoho rozdil 0,05, ale nesmí to být na sousedicich vlozkach, 0,1 je uz moc ja vzdy taky delal nejakej kompromis
na strane rozvodovych tycek byva blok naopak nizsi, protoze tam je pevnejsi, natahuje se druha - zadni strana bloku, jak rikam, rozdil 0,05 bych neresil a udelal bych nejakej kompromis (0,15-0,17 u tycek a 0,1 - 0,12 na te zadni stane) ja to tak mel u zluteho rapida, ale po trech vymenach tesneni (za 200 tis. km) mam u zdvihatek 0,1 a na zadni strane max. 0,02 :( (ale i tak tesneni elring uz 50tis. km drží, předtím jsem bohužel dával temac)
před měřením je potřeba vložky poklepat dřevěnou paličkou, aby si to sedlo... dát víc měděných podložek dospodu není na závadu - já to usadím, změřím, potom vyndám a lehounce máznu červeným motorovým silikonem, ten silikon se stejně vymáčkne a slouží tam pouze jako prevence, samozřejmě i tak je potřeba dbát dokonalé čistoty
Skládá se to od úplného začátku. Holý blok, vše vyndané, očištěné (případně nové), přeměřené (mysleli jsme si) a postupně skládané. První druhou a třetí vložku jsme tam dali jen tak, aby se vidělo jak to sedí a jak silná bude potřeba podložka pod každou vložku. Druhá vložka byla moc utopená (proti první a třetí). (To bylo včera)
dnes to probíhalo takto: Začali jsme první vložkou. Dali podložku a měřili. Na "délku motoru" přesah OK, na "šířku" motoru přesah OK, ale když jsme to vzali napříč, tak se zjistilo, že je tam něco v nepořádku. Proběhlo tedy nové měření a na straně rozvodových tyček, mezi druhým a třetím válcem, jsme zjistili, že je blok o 0,1mm vyšší než jinde. Takže jsme v bodě nula, blok asi půjde na frézu a budeme doufat, že se na podruhé zadaří a vše bude OK.
dnes to probíhalo takto: Začali jsme první vložkou. Dali podložku a měřili. Na "délku motoru" přesah OK, na "šířku" motoru přesah OK, ale když jsme to vzali napříč, tak se zjistilo, že je tam něco v nepořádku. Proběhlo tedy nové měření a na straně rozvodových tyček, mezi druhým a třetím válcem, jsme zjistili, že je blok o 0,1mm vyšší než jinde. Takže jsme v bodě nula, blok asi půjde na frézu a budeme doufat, že se na podruhé zadaří a vše bude OK.
-> MisakusX:
1 vyndam vlozky
2 dokonale ocistim dosedací plochy vlozky blok
3 nakoupim nove podlozky pod valce
4 zjistim si presah mezi vložkami a valce nad blokem
5 rovinost bloku
6 zkontroluju vyzranost dosedací plochy vlozky
7 vezmu podlozky multimetr pravitko ,spárovky a skládáme:)
8 dotahnu krizem vlozky
9 premerime presahy
10 nikam neseru nic co tam nemá delat :)
tady to mas z hlavy presahy vlozek si nepamatuju musís googlit nebo si o tom něco precist uz je to prece jen dost let co sem skladal tydle kolovratky...
1 vyndam vlozky
2 dokonale ocistim dosedací plochy vlozky blok
3 nakoupim nove podlozky pod valce
4 zjistim si presah mezi vložkami a valce nad blokem
5 rovinost bloku
6 zkontroluju vyzranost dosedací plochy vlozky
7 vezmu podlozky multimetr pravitko ,spárovky a skládáme:)
8 dotahnu krizem vlozky
9 premerime presahy
10 nikam neseru nic co tam nemá delat :)
tady to mas z hlavy presahy vlozek si nepamatuju musís googlit nebo si o tom něco precist uz je to prece jen dost let co sem skladal tydle kolovratky...
-> Jakub Vedral: Tak to než udělat takovouhle prasečinu,tak bych raději vyndal písty a nechal je víc probrat například...
exwrcteam: A že bys sem, zdatný čtenáři příruček, raději napsal, jak se věci dělají?
stepan: Já zatím osobně neměl potřebu tohle dělat, uznávám, že se to jeví jako prasárnička, ale je to očividně dost funkční, protože znám vícero lidí, kteří to takhle řeší ... ono uvolňovat 20 let staré vložky a usazovat je bez adekvátních přípravků, může být mnohem větší riziko než házet podložku na vložku :)
stepan: Já zatím osobně neměl potřebu tohle dělat, uznávám, že se to jeví jako prasárnička, ale je to očividně dost funkční, protože znám vícero lidí, kteří to takhle řeší ... ono uvolňovat 20 let staré vložky a usazovat je bez adekvátních přípravků, může být mnohem větší riziko než házet podložku na vložku :)
-> stepan: ja nie som línej len keby som to vybral zase by to skoncilo pri kompletnej generalke 

lidicky prectete si dílenskou příručku:)
-> MisakusX: To dávání nahoru je jen taková funkční prasárnička, když je někdo línej ty vložky vyndat, takže pokud to má rozebraný, tak určitě radši 2 dolu.
Osobně jsem dvě nedával, ale můj dvorní mechanik (skutečně odborník, bez ironie) říkal, že opakovaně dávali podložky i nahoru k těsnění a fungovalo to skvěle, takže máš i alternativu dát jednu dolů a jednu nahoru.
Pokud vím, tak podložky se prodávaly ve třech tloušťkách, ale netuším, jakou tam máš :)
Pokud vím, tak podložky se prodávaly ve třech tloušťkách, ale netuším, jakou tam máš :)
-> LUKAS: normalna vec ... forman na taku opravu uz jazdi 2 roky bez poruchy.
-> LUKAS 30.12.13 21:17:33: na 70% motorov jediná funkčná varianta
prd tomu rozumím, ale nedávají se kroužky nahoru jen při vysokém kompresním poměru na závodní motory? (nemyslím tím podložky vložek)
videl som tu na virte že nezabavovali sa z rozhadzovanim motora ale presahy spravily kružkamy nie pod valec ale nad....
....


Zítra promyslíme a buď půjde jiná vložka a nebo 2 podložky :-)
-> MOLSO: to zas ne ale ja som daval prave 2
-> Jakub Vedral: jsou různé tloušťky, ale nikdy bych víc než dvě asi nedával
právě jsem se bál, aby mi ty dvě podložny nedělali paseku. Nerad bych ten motor za měsíc znova rozdělával.
-> castrol: aj 4 ked treba 

-> Jakub Vedral: na to su tie medenne podlozky a ano mozes dat aj dve
Ahoj, skládáme motor 781.135 a když jsme se chystali dávat vložky válců tak jsme zjistili, že druhá je moc utopená.
Můj dotaz zní, zda jste někdo dávali 2 podložky pod vložky, nebo se dají sehnat silnější (druhá naše varianta je vymontovat vložku z jiného motoru a dát tam jinou). Díky
Můj dotaz zní, zda jste někdo dávali 2 podložky pod vložky, nebo se dají sehnat silnější (druhá naše varianta je vymontovat vložku z jiného motoru a dát tam jinou). Díky