
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
velmi krátké sací potrubí k motokarbecum
-> Olgoj Chorchoj: -> dragon_cb_cz: Je to trochu jinak, akcelerační pumpa tam není potřeba, protože je tam šoupě, které se pomalu zdvihne a systém směšování není jako u SEDR
Co se týče délky sání, na motorce se na kroutící moment nehraje, hraje se na výkon v vys. ot. a motor je naladěn tak aby byl kompaktní - malý a jel dobře hlavně v vyšším spektru otáček, dlouhé sání zde není na místě a v vys. ot. by motor nedosahoval takových výkonů. Ale v motorech automobilů je to jiné.

-> dragon_cb_cz: To jo, ale dýlka potrubí u motorky s dýlkou potrubí u OHV asi nejde takhle srovnávat.
-> stepan: Proto se taky dávaj motokarby z menšího objemu motoru ne?
-> Olgoj Chorchoj: Ale motorky obvykle točej trošku jiný otáčky než škodovácký OHV.
Karbce u motek jsou co nejblíže hlavě a toho bych se držel. Absence akcelerační pumpy /hádám/ nahrává tomu, aby vzdálenost mezi karbcem a ventilem byla co nejmenší. A vstup do hlavy bych ještě rozšířil, aby přechod nebyl tak moc skokový. Kousek to ještě půjde
to není problém, problém je délka když chceš zachovat krabicu-topení u fa,fel. není tam prostor...
-> mira76: Někdo tu měl stejnej problem, ale zaboha si nevzpomenu kdo, ale on to sání musel mít dost vykroucený nahoru kuli ůhlu karbů.
se obávám že díky topení celý projekt motokarbeců s centrálním filtrboxem pujde k šípku.......
Otázka na Frantu z Blavy:na jakém aute s to zkušal?
Já tam budu mět když moc tak 5cm dluhé sací potrubí mezi hlavu a karbecem s konusem 32mm vstup do hlavy a 41mm výstup z karbeců.
Od hlavy proti směru prudění směsy: sací potrubí-karbec-příčná trubka o pr.100mm(rezonanční komora)která bude na jedné straně zaslepená a na druhé straně otevřená a bude na ni nasazená gum.hadice co půjde do filtrboxu a greenem filtrem-bude sát pod pravým světlem čersvý vzduch....
Mám vzpěru mezi tlumiči, fakt tam není víc místa pro delší sací potrubí...........
Otázka na Frantu z Blavy:na jakém aute s to zkušal?
Já tam budu mět když moc tak 5cm dluhé sací potrubí mezi hlavu a karbecem s konusem 32mm vstup do hlavy a 41mm výstup z karbeců.
Od hlavy proti směru prudění směsy: sací potrubí-karbec-příčná trubka o pr.100mm(rezonanční komora)která bude na jedné straně zaslepená a na druhé straně otevřená a bude na ni nasazená gum.hadice co půjde do filtrboxu a greenem filtrem-bude sát pod pravým světlem čersvý vzduch....
Mám vzpěru mezi tlumiči, fakt tam není víc místa pro delší sací potrubí...........
-> elbacil: Jsem rád že se mýlím a že tady vůbec někdo takové věci zkouší. Jaké délky, jaké karby a jak provedené sací, postupný kužel s průměru karb. na průměr hlavy nebo rovné trubky natvarované na přiruby ?
-> mira76: Urbi sa mýli lebo ja mám odbrzdené aj na kratkom aj na dlhom potrubí.Ale v podstate má pravdu s krátkym to ide hore a s dlhým má lepši krutak dole ale po prudkej zatáčke to kašle.Ináč jedno či druhé, treba to celé zladiť.
Ho zkus ty, stejně nic jiného nezbude, když se ti to tam nevleze :) Tady se relevatní odpovědi nedočkáš, protože těžko tady někdo na jednom motoru odbrzdil krátké a dlouhé sání. Maximálně se dočkáš odpovědi, jede mi to z motokarb. jako kráva :D
Určitě to pojede dobře, už jen velké dif. a stejná délka větví sání je úplný rozdíl než jeden chabý karb. nandaný na parodii sání co je tam origo, ale lépe by bylo mít určitě co nejdelší sání co si můžeš dovolit. Co si maličko osobně myslím, tak prostě ztratíš něco z krouťáku vespod, ale zase kdyby jsi dal dostatečně dobrou vačku, mohl by jsi získat nahoře, jde prostě o test, protože nemůžeš tušit jak se trefíš do plnících rezonancí v sacím traktu, skoro to samé platí o výfuku.
Určitě to pojede dobře, už jen velké dif. a stejná délka větví sání je úplný rozdíl než jeden chabý karb. nandaný na parodii sání co je tam origo, ale lépe by bylo mít určitě co nejdelší sání co si můžeš dovolit. Co si maličko osobně myslím, tak prostě ztratíš něco z krouťáku vespod, ale zase kdyby jsi dal dostatečně dobrou vačku, mohl by jsi získat nahoře, jde prostě o test, protože nemůžeš tušit jak se trefíš do plnících rezonancí v sacím traktu, skoro to samé platí o výfuku.
Zdravím, pojede to.Jasné je že čím delší sací potrubí před karbecem, tím lepší průběk toč. momentu, ale díky tomu že nechávám topení ve favoritu si dlouhé sací potrubí nemohu dovolit.
Otázka na vás chlapy:
Zkoušel někdo krátké sací potrubí mezi karb.a hlavou motoru????
Mira
Otázka na vás chlapy:
Zkoušel někdo krátké sací potrubí mezi karb.a hlavou motoru????
Mira