skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000mb netlaci olej
-> sliwowitz: pod kozlikom nema byt nic a aj to pod sacim kosom by som vytiahol ....
-> sliwowitz: Pod kozlík žádný těsnění není.
Panstvo, dakujem za rady. Pretocil som cerpadlo srobovakom vo vrtacke, chvilu mu trvalo nez nasalo olej, ale uz tlaci. Asi som bol nedockavy :)
To tesnenie pod cerpadlo pozeram, Bata akurat pise, ze ma byt z papiera max. hrubky 0,1mm.
S tesnenim pod kozlik vahadiel to je ako? Nema tam byt nic?
To tesnenie pod cerpadlo pozeram, Bata akurat pise, ze ma byt z papiera max. hrubky 0,1mm.
S tesnenim pod kozlik vahadiel to je ako? Nema tam byt nic?
-> m8rinek 28.11.13 13:14:36: no nejlepší je jak už tady psali to prohnat vrtačkou a při skládání vše namazat to je jasný
no to že to nemaže určitě není tím že tam má či nemá těsnění,může být kouslej regulátor až po vůli na klice
-> kyfkař: Jenže on tam těsnění má, reálně nevim jakej je to problém, ale...
Jinak celej motor se má skládat mastnej, každý ložisko má bejt předmazaný a před prvním startem má proběhnout točení startérem bez zapalování dokud nezhasne kontrolka tlaku oleje. Zálévat čerpadlo, proč ne, ale nezbytně nutné to není...
Jinak celej motor se má skládat mastnej, každý ložisko má bejt předmazaný a před prvním startem má proběhnout točení startérem bez zapalování dokud nezhasne kontrolka tlaku oleje. Zálévat čerpadlo, proč ne, ale nezbytně nutné to není...
-> kyfkař: No právě. A on ho tam dal, čímž ho snížil.
když tam těsnění není tak se nic něděje právě že tím zvýšíš nepatrně tlak
-> kyfkař: praveze ho rapidne znizis 

-> sliwowitz: A proč tam máš to těsnění? Přečti si Baťu proč a kdy se tam dává ;).
-> MOLSO: Nasere... ale za blbost (a špatný dotažení sklíčidla) se platí 

-> dragon_cb_cz: jeden člen to tak skusal a spadol mu do prs bit
tak pozor 


-> sliwowitz: Akušroubovák a točit olejovým čerpadlem, mělo by si cucnout.
-> sliwowitz: to bude nejaka blbost asi ... skus vybrat rozdelovac a v diere srobovakm tocit hriadelkou cerpadla .... mozno to chvilku potrva ale olej by si to malo vediet nasat same. ak si to nevie same nacucnut olej tak je nieco zle. Ked som skladal novy motor vzdy pred zalozenim rozdelovaca srobovak a chvilku krutit a vzdy to nacuclo olej a tocil som az kym nebolo pocut "chrcanie" od vahadiel. Nastup tlaku mazania prui startovani okamzity
Cerpadlo som nezalieval, len som koliecka namazal a poskladal som to.
Cize na otvor v prsiach nasadit hadicku, dostat tam olej a malo by to fachcit?
Cize na otvor v prsiach nasadit hadicku, dostat tam olej a malo by to fachcit?
-> sliwowitz: Motory s plnoprůtokovým filtrem mají redukční ventil na základně sacího koše, motory s obtokovým filtrem mají redukčák v bloku...
-> sliwowitz: při montáži čerpadla na prsa se zalevaji ozubene kolečka v prsou, pak se nasadí saci koš. (jinak nejsem si jist jak to je u MB ale 120 ma redukční ventil na sacím koši a 130 jednořadkova v bloku.... to ať odpoví znalí)
-> Majki: No, olej podla mierky siaha do 2/3 medzi min a max... To cerpadlo podla mna zaliate olejom nebude, na to je moc vysoko.
-> sliwowitz: čerpadlo by mělo být zalite olejem a nejsem si jisty jestli je 3 litry oleje dost... každopádně při stojícím autě by to vadit nemělo ale pokud si dobře pamatuji tak plnící množství je 3,5
Mal som rozhodeny motor kvoli cisteniu, vana dole, atd... Poskladal som ho, nalial som 3l oleja, pretocil som ho starterom s vybranymi svieckami. Z vahadiel olej nevytekal, tak som postupne vybral cidlo tlaku, filter, zatku olejoveho kanalu na prsiach. Vsade sucho. Olejove cerpadlo som daval normalne, na papierove tesnenie.
Je potrebne cerpadlo najskor nejak zaplavit olejom, aby sa chytilo? Bata o tom nic nepise.
Je mozne ze som zabudol dat redukcny ventil (pruzinka s gulickou). Za ktorou zatkou ma byt, za tou v prsiach, alebo v bloku? Tu co je na prsiach som mal vonku ale pruzinku a gulicku som medzi dielmi nenasiel. S tou v bloku som nehybal.
Este jedna vec, pod posledny kozlik vahadiel (cez ktory ide olej) sa pri MB nedava papierove tesnenie? V Batovi ani v katalogu sa o nicom takom nepise.
Je potrebne cerpadlo najskor nejak zaplavit olejom, aby sa chytilo? Bata o tom nic nepise.
Je mozne ze som zabudol dat redukcny ventil (pruzinka s gulickou). Za ktorou zatkou ma byt, za tou v prsiach, alebo v bloku? Tu co je na prsiach som mal vonku ale pruzinku a gulicku som medzi dielmi nenasiel. S tou v bloku som nehybal.
Este jedna vec, pod posledny kozlik vahadiel (cez ktory ide olej) sa pri MB nedava papierove tesnenie? V Batovi ani v katalogu sa o nicom takom nepise.