-> TTomas: protoze je z tech levnejsich a diky velke vytoci je tam pomerne mala sance, ze budou mit nejakou archivni naftu.
Pohadkam o nekvalitnim paliva moc neverim, obvykle totiz "spatny benzin" natankuji lidi, jejichz vuz videl novy palivovy filtr naposledy na vyrobni lince
Klidně se mohl vypalovat filtr pevných částic pokud to je auto s DPF, nebo olej z cooleru a hadic jak píše Alenka, každopádně pokud to ted funguje bez problémů tak to vůbec neřešit, maximálně napíchnout na diagnostiku jestli se tam něco není.
A nebo mu tam proste najednou fouklo olej, co se nahromadil v trubkach vedeni vzduchu.
Co se tyce nafty, nechapu, co lidi furt spekuluji.
Staci brat na Tank ONO, pridavat VIF a mate lepsi naftu nez jakakoli "znackova" s vysokohorskou prirazkou.
Mame na tehle kombinaci najezdeny statisice kilometru na VE, PD i CR ruznych generaci a nikdy nebyl zadny problem + vstriky ani po 300,000km nepotrebuji zadny servisni zasah.
ono prej nejvíc ty mlhy to vyfouklo právě při tom brzděni motorem, kdy by tam nafta jit neměla žádná ne? Nebo ta síra se usazuje někde ve výfukových cestách?
-> Milan 136: u nás v pětitisícovém městečku je Benzina, a kamarádi tam nadávají na kvalitu benzínu, že vodnatí/kazí se. Já tam příliš netankuju, takže vlastní zkušenosti nemám.
-> Sita 24.10.13 08:48:14: Zrovna Shell bych jako zaruku kvality (navzdory reklamam) nemel. Kolega tam jezdil nekolik let s naftovou Octavii (PD) a kdyz pak menil vsecky vstriky, tak se ho v servisu ptali kam jezdil pro naftu, ze to ma pridreny z ni...
Pokud to normalne jezdi a nevykazuje zadny problemy tak sira v kvalitni cesky nafte. Tech pripadu je uz tolik ze na to skodovka vydala prohlaseni ze to je tou sirou a ne zavadou. Kolikrat od toho jsou nazelenaly koncovky vyfuku.
Jinak ani shell ani agip neni zarukou. Co za ty roky v autoopravarenstvi pozoruju, tak nikdy nebyl problem s palivemnod benziny treba
Chtěl bych se zeptat zkušených - kolega má O2 1.9TDi 77kW, najeto cca 190tkm, poctivě dodržuje předepsaný servis, udržuje čistý filtry, atd. Zkrátka udržovaný auto. Naftu bere většinou od Shellu nebo Agipu.
Teď v úterý (sucho, teplota vzduchu kolem 15ti stupnu) se mu stalo, ze jel z ČB do Prahy, před votickým kopcem (to uvádim jen proto, aby bylo zřejmý, že motor by zahřátej) vyřadil, jel na volonběh, a pak, když před sebou viděl auta, tak zařadil 4 a začal brzdit rychlostí. Otáčky vyletěly na 2800ot/min a při tom se za nim udělal bílej, možná spíš světle šedej kouř. Docela dost intenzivní, vpodstatě clona, že si i auta za nim zvetšily odstup... Pak přišel ten kopec, takže přidal plyn, kouř začal slábnout a pak se to ztratilo.
Výkon motoru je ale úplně v pořádku, spotřeba na ten výlet do Phy taky (5.5l), přičemž zpátky jel dost rychle (průměrná rychlost prej 98km/h). Chtěl to asi protáhnout, aby zjistil, že turbo funguje. Držet 140km/h nebyl prý problém. Druhý den ráno motor nastartoval na otočení, prostě od tý doby žádnej problém. Motor nekouří, nepozoruje úbytek ani vody ani oleje.