škoda 120 VolnobĚh - sedr

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 21.10.2013 do 28.10.2013, založil/a Schade12
řadit dle data
23:04:50
28.10.2013
dragon_cb_cz
-> King: Hmm, co se clovek nedozvi, ja mel za to ze z Jikova jde vyjmout jen rozprasovac, ne difuzor...
09:12:07
28.10.2013
King
-> Schade12: Da se i zmerit - je to podstate nejuzsi misto komory karbu.
09:10:22
28.10.2013
King
-> dragon_cb_cz: Difuzor je ocelovej a v odlitku nalisovanej, ale vymlatit ho ven je docela fuska :-)
23:35:34
27.10.2013
dragon_cb_cz
-> Schade12: A občas se pěkně blbě hledá... ale je tam 4
13:33:45
27.10.2013
Dušan
-> Schade12: pri pohledu z vrchu do difuzoru je tam cislo
13:01:46
27.10.2013
Schade12
ještě se chcu zeptat jak se dá poznat velikost difuzoru na konkrétním karburátoru. To se nějak měří nebo je to někde napsaný nebo jak se to pozná?
22:02:20
26.10.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Difuzory nejsou demontovatelné nikdy, jsou součástí odlitku ne?
10:25:48
26.10.2013
Bukaj
-> minno: Aha, to je možné.



Obecně:

Jednotlivé typy karburátorů SEDR se liší především difuzory (které nejsou v domácích podmínkách snadno demontovatelné) a některé SEDRy mají zaslepený otvor pro odpojovač volnoběhu (pro š 1203 apod), některé mají ekonostat. Ostatní díly (trysky, vzdušníky, emulzky, víka) jsou víceméně záměnné mezi jednotlivými modifikacemi s přihlédnutím k osazení ekonostatu...
09:54:34
25.10.2013
minno
-> Bukaj: on myslel tým 32 asi označenie SEDR 2932 (motor 120).
23:33:52
24.10.2013
Bukaj
-> Schade12: šroubek má být na doraz, ale nic se nestane, když na doraz nebude - ta kulička nemá jak vypadnout a šroubek nevypadne, je nad ním těsnění a lem víka...

... A SEDR 32 je označení typu karburátoru (všechny SEDRy jsou SEDR32), rozlišují se pak dalším čtyřčíslím...

00 může být buď mezičíslí před tím rozhodným čtyřčíslím, nebo třeba označení náhradního víka...
21:53:41
24.10.2013
Schade12
a ještě jeden dotaz: víte někdo jaký (jestli teda nějaký je) je rozdíl karburátorech sedr 32 a sedr 00 v manuále je napsané že na š120l má být sedr 32 můžu tam mít aj sedr 00 je to jedno nebo sou v něčem jiné?
21:50:53
24.10.2013
Schade12
jo dík, a ještě se chcu zeptat: jak je ten šroubek zašroubovyná jakoby do stěny karburátoru, co se pod něho dává ta skleněná kulička tak jak moc se má dotáhnout? Má se utáhnout uplně až na doraz nebo zároveň z okrajem nebo jak?
21:24:02
24.10.2013
srdcar 120L
-> sbf: Když vařil karburátor, tak ty usazeniny se rozpustily všude, i v kanálku volnoběhu. U SEDRu je zaústění volnoběhu pod klapky větším kanálkem, který se jen tak nemá šanci ucpat.
upraveno 1x, naposled 24.10.2013 21:29:49
21:19:13
24.10.2013
srdcar 120L
-> Schade12: Ten povlak je zoxidovaná vrstva zinku s usazeninami z benzinu. Je možné, že jsi dost dlouho povařil. Sytič má jen jednu trysku a ano, je tam.
upraveno 1x, naposled 24.10.2013 21:23:00
14:45:48
23.10.2013
Schade12
no ono je to skro vsude po stenach takovy povlak napadlo me jestli by tska nrmohl byt nejaky nasledek toho vareni v octu. pak me este zajma jestli hlavni tryska sytice je ta co je tak dolo jakoby mezi plovakovkou a klapkama
09:20:39
23.10.2013
sbf
sajrajt zo stien nad klapkami sa ti nema ako dostat do volnobezneho okruhu. ibaze by upchaval jeho koniec, ktory usti pod klapkami (taka mala strbina).
18:13:11
22.10.2013
srdcar 120L
-> Schade12: Takže podle všeho se ti stalo, že máš ucpaný průduch volnoběhu, uvolnil se ti někde kousek a zůstal někde před šroubkem bohatosti, takže je volnoběh bez směsi. Vyšroubuj oba šroubky, jak na bohatost, tak i na vzduch, vyšroubuj trysku volnoběhu a měděným drátkem zkus ty kanálky prošťourat. Nějaký bordýlek by z toho měl vypadnout. Musíš taky vyndat el. mag. ventil, aby něco nezůstalo v sedýlku. Nakonec to profoukni, mělo by to pomoci. Vůle v klapkách zas tolik nevadí, pokud není 2 mm a víc. Klapky by měly být téměř úplně zavřené, protože výdech kanálku volnoběhu je pod klapkou. A volnoběžný okruh je prakticky samostatný karburátor s laditelnou tryskou a laditelným vzdušníkem. Asi tak.
upraveno 1x, naposled 22.10.2013 18:15:02
17:57:02
22.10.2013
Schade12
jo tak jsem se divall na to tesneni a bylo skutecne z ensendru tak to je jedna vec a dalsi je ze sm zistil ze na stenach kar.

bece je takovy povlak co se loupe a dela svinstvo a dal sem zislil ze obe klapky maji trochu vuli tak jestli by to taky nemohlo byt
09:52:31
22.10.2013
sbf
ma to nastavenu samotnu zmes (tym mensim srobom) cca 1.5 ot od spodu)? predzapal mas urcite aspon par st. pred HU? nevypadol uhlik z vika rozdelovace?
07:03:54
22.10.2013
Schade12
jo sstym tesnenim me to taky presne tak napadlo zkusit a na tu klapku jsem se dival uplne dovrena neni a tenn ventil zkusim jiny
01:11:45
22.10.2013
srdcar 120L
-> Schade12: To, že elmag ventil cvaká, neznamená, že otevírá volnoběh. Mě odešel ( měl probité vinutí ) a někdy držel, někdy ne. Tak jsem ho odpojil, vyndal a díru zaslepil a funguje to stejně. Zkus ventil vyndat a zaslep dočasně otvor a uvidíš, co to udělá.
23:14:55
21.10.2013
Evž@
Taky bych to viděl na neseřízenou klapku.Pokud je uplně zavřená tak šroubama můžeš točit jak chceš a neseřídíš nic.Na to bych mrknul.
23:09:17
21.10.2013
StepaNoFUN
-> Schade12: Vezmi původní tesnění a přilož na nový... A pak ho hlavně i otoč... Pokud bude rozdíl, je to blbě... Lišej se sice myslím jednou dírou (kuwa to už je let), ale nefunguje to...
22:32:23
21.10.2013
Schade12
jo ztym tesnenim by to mozna mohlo byt jsem co sem mel este doma v zadobe a nevim na jaky je zitra se podivam jo a stym co pise srcar to je to samde jak kdyz to nastavim a pak sundam sytic nsstavit to proste nejde
22:18:23
21.10.2013
srdcar 120L
-> Schade12: Volnoběh nemůžeš štelovat při zapnutém sytiči, to neseřídíš nic. Odpoj sytič z táhla, abys ho mohl ovládat u motoru. Nastartuj, drž rukou plyn a zavírej sytič. Drž otáčky, aby ti motor nezdechl a pootevři bohatost směsi a vzduch volnoběhu. Otáčky by se měly zvednout, současně ubírej plyn na klapce. Jemně dolaďuj a měl by volnoběh držet. Teprve pak zjistíš, jestli je problém ještě jinde.
22:17:29
21.10.2013
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Myslím, že takhle nějak...
22:17:01
21.10.2013
StepaNoFUN
-> Schade12: Ještě mě napadá - nezaměnil jsi těrnění s EDSR? Už si nepamatuju, jak se projevovala tahle záměna, ale ím, že to nefungovalo...
22:12:28
21.10.2013
Schade12
vikomam vyrovnane aj nove tesneni pod vikem. a ktomu ze jsou ty tesneni spTne tak je blbost jsou uplne stejna jak jssm tam mel a to byl volnobe



h ok
21:44:02
21.10.2013
los pavlos
já měl v háji horní víko-pokřivené/pěkně prohnuté/a na volnoběh to pořád chcípalo.Nouzovka byla zaslepení provizoro nasávač filtrboxu alobalem a volnoběh úplně jak z knihy.Poté jsem zakoupil nové orig.víčko karburátoru-cena 750.kč
21:29:24
21.10.2013
kury
A že jsou těsnění nové neznamená, že jsou v pohodě. Kdysi jsem dával nový těsnění pod karburátor. Bylo z nějákého hladkého lesklého materiálu. A přisávalo to. Volnoběh bez šance. Střihal jsem si je pak raději ze silného papíru na motory a bylo to ok.
20:40:52
21.10.2013
StepaNoFUN
-> Schade12: Vše jak bylo, neznamená vše dobře... Tryska o 5 větší by tenhle bordel nedělala... Tam bude jiná závada. Ale takhle na dálku se to těžko hádá...
18:15:02
21.10.2013
Schade12
Stepan FUN: jo když zavřu sytič tak to na plnu podržet de ale musím celkem dost přidávat, a ktem záslepkám tak to jsem tam nic nazapomněl dát na 100% vše jak bylo, jediné co že tam byla volnoběžná tryska 1. stupně 45 místo 50 a nachal jsem ji tam tak mě napadlo jestli by to nemohlo být tím?
17:14:56
21.10.2013
StepaNoFUN
-> Schade12: Co základní nastavení klapek? A pokud ten sytič zavřeš a podržíš ho na plynu, tak to funguje? Nezapoměl jsi tam dát některou ze záslepek na boku karburátoru?
17:00:59
21.10.2013
Schade12
Zdravím, na svojí škodovce jsem měnil, rozdělovač a karburátor (sedr). Normálně jsem oboje nasadil a skusil nastartovat. Chytlo to hned. Motor jsem zahřál, když už byl teplý tak jsem zkusil sundat sytič, jakmile jsem ho však sundal motor ihned zdechl. Tak jsem to zkoušel ještě několikrát, ale pokaždé dyž sundám sytič tak ihned scípne žádné postupné zdechání prostě hned. Zistil jsem že stačí nechat tak 1/5 sytiče a motor běží cca na 1000 ot ale jakmile ho sundám uplně hned spícpe. štelovací šrouby volnoběhu jsem měl prvně v základní poloze, pak jsem ale ještě zkoušel všelijak štelovat ale v podstatě to nic nedělalo, Asi nejlepší chod to mělo dyž aba šruby byly uplně dotahlé. ale šteloval jsem to samozřejmě za použítí sytyči jinak by to nešlo. Opravdu nevím čím to může být. KArburátor jsem před tím kompletně vyčistil (vyvařil v octě, pak propláchnul celý ředidlem a pak jsem ho celý profoukal, vyrovnal jsem spodní přírubu, horní víko, všechny těsnění nové, okroušky na šrubech taktéž nové, el. mag ventil funguje - cvaká. hladinu jsem také nastavil Jak jsem ho skládal jsem vše dal jak bylo. Jo vůli ventilů mam cca před 150km taky seřízenou. Prostě vážně nevím co stím díky za rady
Extreme Tyres