Tichý výfuk na škodovku - co dnes použít ?

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 08.10.2013 do 08.10.2013, založil/a TechniX
řadit dle data
15:22:56
08.10.2013
TechniX
-> death: Tenhle názor mám taky ať si každej jezdí čím chce a na co chce ..



Škodovka musí bavit a když ne tak je to jek kupa rozesranýho krámu co každou chvíly kvůly něčemu někde zastaví ..



Jen jsem zde rozjel jestli se něco nezměnilo a jestli někdo nezkoušel nějaký poznatky a jiné výfuky a jaký to přineslo přínos. Ale dobře z tebe si vezmu ponaučení a až budu stavět soustavu na škodovku tak si vezmu od tebe příklad. Samozřejmě nikoho nebaví to dělat leta bez výsledku to každopádně nasere.



Vím že po všech zkušenostech bych do škodovky už nikdy znova nešel, zažil jsem toho už dost a hodně času trávím s různýma přestavbama, ale přeci jen ty konstrukční těžké vady co už jsou od výroby s těma už se nepohne .. Škoda že se nevyvíjela Škoda 720 takové auto se mi líbilo a mělo by velkou budoucnost .. Třeba éra Favoritů ještě od Škodovky beru za rozumný levný auta na ježdění jednoduchý a levný na opravu, ale dnes vím že bych šel do Fordu Granada.



Ale co dnes už je člověk v takové situaci, že je v tom mnoho peněz, moře času a nikdo to neocení a ani nezaplatí v případě prodeje, i když by ve stejné situaci by vyšel na stejné nebo vyšší peníze .. jen to přineslo dobré zkušenosti a snahu myslet a naučit se novým věcem, né jen být amatér co jakmile klekne auto tak "čoveče co s tím ?" ..
15:06:20
08.10.2013
death
Každý ať si jezdí čím chce... a dělá na autě cokoliv když ho to baví a projde to legálně technickou...



-> TechniX:

a do stran v zatáčce? Jak se motor hýbe při provozu ?





Nechci Ti do ničeho kecat, ale je celkem užitečný si ujasnit v několika bodech co chci (tichou škodovku předpokládám), pak to rychle a efektivně vymyslet, vyrobit, namontovat a jezdit.



Pokud tě baví se hrabat ve škodovce, tak je to sice fajn koníček, lepší než chlastat, fetovat a podobně, ale sežere ti to kotel času a pokud chceš dělat "vývoj" zkoušet jeden výfuk postavit pak druhý... Věř že tě to přestane bavit když časem budeš mít i další zájmy nebo že tě začne časem s prominutím srát kolik nad tím strávíš času bez výsledku :)
14:59:19
08.10.2013
Nwkt
-> TechniX: Když máš na opičky, musíš mít i na banány. Ono to jednou přeroste určitou hranici, kdy člověka přestane bavit vrtat se v autě každej víkend jenom proto aby v pondělí dojel do práce 4
14:58:13
08.10.2013
TechniX
-> minno: Přesně tak a budeme plakat a budeme si brát půjčky a rozprodávat všechny své věci, včetně přítelkyní 3





K tomu obrázku dole ještě chybí odpověď "soucítím s tebou" 107
14:55:24
08.10.2013
minno
Nedalo mi3
zvětšit Tichý výfuk na škodovku - co dnes použít ? - obrázek od minno vložen 08.10.2013 14:55:24
14:54:18
08.10.2013
minno
-> TechniX: a budeme už len plakať pri pohľade do peňaženky3
14:50:18
08.10.2013
TechniX
Tak jo vyházíme to všechno do šrotu, pořídíme si zahraniční vozy a až nastane nějaký problém zajedeme do servisu mezi špecialisti ty se na to podívají, pobouchají a my radostí zaplatíme a budeme jezdit zase nějakou chvilku a hned budeme mít šťastnější život 3 proč ne ?
14:44:42
08.10.2013
MOLSO
-> minno: bude báwo a bude pokoj 47
14:44:22
08.10.2013
TechniX
-> MOLSO: No jo, ale to je špatné že se ti do toho už nechce :-/ ... víš co se říká o starých lidech ? že už jsou tu k ničemu a to raději kulku do hlavy než-li žít 121 .. 107
14:44:10
08.10.2013
minno
-> MOLSO: Tak pri brzdení nedrž páku :D Inak ani mňa to už nebaví lebo nech robíš čo robíš tak vo výsledku je to furt len škodovka :))
14:38:09
08.10.2013
m8rinek
-> TechniX: Spíš je problém s tim, že motor působí velkou pákou a chtělo by ho uchytit nahoře na pumpě jako u Fa, otočení držáku je sice fajn co se týče převodovýho ústrojí, ale blbě co do momentu motoru...
14:36:43
08.10.2013
MOLSO
-> minno: na zelenej mám 2 škodovácke silenty naležato a miesto tiahla radenia kardan. tam to solídne kope do radičky ....



šporák má feldosilent a tiahlo radenia sériové, ale kope to tam aj tak. To otočenie o 90° by asi aj pomohlo, ale už ma nebavia takéto úpravy a rozmontovávačky .... asi už fakt starnem 8
14:33:10
08.10.2013
TechniX
-> MOLSO: Teď jsem se nad tím zamyslel a je pravda že vlastně ty silentbloky budou přužit dopředu a dozadu ... Ve Favoritu a Felicii je to uložený jinak .. Takže by teoreticky mělo být převařený úchyty jinak na příčce. Nakreslil jsem obrázek, teoreticky by to tak mělo být správně jako je to ve Fa/Fe.







Co vy na to ?
zvětšit Tichý výfuk na škodovku - co dnes použít ? - obrázek od TechniX vložen 08.10.2013 14:33:10
14:32:23
08.10.2013
minno
-> MOLSO: ja takýto problém nepociťujem. Silentbloky som len zaistil aby sa nevysúvali z držiakov prevŕtaním durch - držiak a silentblok a zakrútením samorezky a hotovo. To sa ti motor hýbe dopredu dozadu na zelenej? Tam máš tuhé radenie tak to možno preto sa ti kýve aj páka :)
14:29:55
08.10.2013
death
-> TechniX: nezkoušel, přišlo mi to jako zhovadilost, mít motor Fa a dát tam jen koncový výfuk... Když to "soudruzi" tehdy napočítali jako dvoudílný výfuk, tak to taky tak použiju...
14:27:47
08.10.2013
death
-> m8rinek: ale máš kejvačku, ve který se převodovka podélně moc nehne, to ovšem u vlečky je trochu větší problém
14:27:44
08.10.2013
MOLSO
-> m8rinek: segrovky drzia silent v drziaku ? alebo kde ? Ono to na rku bude asi o dost tuhšie uloženie, ale pri vlečke to lieta na všetky strany ... :-/
14:26:19
08.10.2013
death
-> MOLSO: silentblok převodovky karosa 700 a stačí na držák přivařit plech tak do dvou třetin aby se ani tenhle silentblok nevytahoval při brždění dopředu... jak to má tady img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2268_2007-02 -21_20-11-23_3.jpg Vojtík tak jen ten plech co je zespodu od příčky - tak k němu přivařit tak ze 4-ky pásovinu aby se silent nevytahal a gut
upraveno 1x, naposled 08.10.2013 14:26:35
14:26:00
08.10.2013
m8rinek
-> MOLSO: Mam erko (jiná konstrukce silentů převodovky) a silentblok z Fa zajištěný segrovkama a problém s tím nemám...
14:20:55
08.10.2013
MOLSO
ja by som rád jednu otázku pre členov, ktorí jazdia Fe silenty na motore .... ako ste riešili axiálny posuv agregátu ? pri brzdení sa mi tá guma naťahuje a motor s prevodovkou cestujú dopredu a hýbu mi aj radiacou pákou .... 8
14:13:41
08.10.2013
TechniX
-> death: Díky za poznatky, zní to zajímavě :) Včera jsem třeba prohnal favorita co má výfukovou soustavu v pořádku a už od těch 4000rpm a výše už to změní uplně zvuk na rachot, ale tak u jiných aut to taky není o nic lepší, přeci jen v normálním provozu to není takto třeba vytáčet :)



Zkoušel jsi třeba předtím jezdit jen na koncový tlumič jaký bude rozdíl ?
13:34:34
08.10.2013
death
-> TechniX: na to že jsem použil Fa středpvý a koncový díl, oba jeté tak to utichlo, ale dával jsem i vlečku. Tišší to je, použitím komponent z Fe se dosáhne lepších výsledků. Uchycení jsme měl nejdříve tuhou kurtou, potom jsem tam dal gumové úchyty co jsou na Fa a taky se zmenšil přenos vibrací.



Další co od části spektra vibrací pomohlo jsou silentbloky motoru - jako to tu má několik členů a to z Fe nebo Fa či kombinace od vodní pumpy.



Délka trubek má taky trochu vliv, respektive pokud se nechá mezi 1 a 2 dílem výfuku původní délka trubky, potlačí to trochu hluk při cca 3500 rpm.



Od volnoběhu po 2500 je to tišší, při 2500 je to nejtišší (nevím proč, prostě je) a od cca 2600 do 3500 to je taky ucházející ale už to není zase taková hitparáda. Od 4000 je to bych řekl stejná hlučnost.



Každopádně dokud to někdo neporovná a nepodloží měřením tak "utišení" je dost subjektivní pocit a funguje tam určitě i placebo efekt, a to tak že změna myšlená k lepšímu je tak i cítěná, aniž by byla reálně natolik výrazná...
13:31:54
08.10.2013
MOLSO
-> TechniX: mam ich este 7 + jeden polmostrow pohlinikovany + jeden celonerezovy ... takze sa toho nebojim 3 3 3 3
13:30:23
08.10.2013
TechniX
-> MOLSO: Je mi to jasný, když se auto potřebuje každý den tak není čas na rozebírání a výhledy na delší odstávku 4 Ale tak jednou určitě se do toho člověk pustí ;) až dojdou zásoby výfuků ty bazuky přes rameno 3
13:24:10
08.10.2013
MOLSO
-> TechniX: ja uz som stary kokot a nechce sa mi pod tym lezat stale ... 40 raz mozno zacnem zase daco riesit ale to by som to auto nemohol potrebovat kazdodenne 4
13:22:35
08.10.2013
TechniX
-> MOLSO: a nepřemýšlíš že to je škoda se do toho nepustit s novým výfukem a celé to udělat pořádně třeba i jen tak na spotřebák nebo sis na hluk zvykl ? :)
13:17:58
08.10.2013
MOLSO
-> TechniX: zohnal som stary vysypany koncak v ktorom niečo chrastilo, prirobil som k tomu pletenec ruru a zvod a zavesil to na gumové oko z fava. Bohužial to bolo neštastne riešenie lebo vlnovec sa po čase rozpadol ... tak išiel naspat sereiovy vyfuk.
13:17:43
08.10.2013
TechniX
Co například moderní výfuky z nových aut kolem roku 2000 až 2010 myslíte že proběhla změna ve vytlumení těch výfukových tlumičů ? Přeci co si budem nalhávat motory mají princip pořád stejný, ale ztichlo to o hodně. (Pokud nebudeme brát v úvahu dokonalé vytlumení karoserie!).



Nezkoušel někdo něco z nových aut ? :)
13:14:35
08.10.2013
TechniX
-> Martin/125/: Jo vlečka to je velký plus. Ale originál výfuk není zrovna nějaký tichý :-/ byla to mizerná konstrukce, napevno uchycená a pak při rozdílech teplot to pak hodně pracovalo a není divu že to někde praskalo ... K těm výfukům se nemá smysl nijak vyjadřovat, sice to fungovalo, ale zázrak to nebyl ...



Pamatuji že se dělala i taková úprava na ten držák výfuku že se rozpůlil a byly tam silentbloky ze Škody 1203.. Samozřejmě měkkej vlnovec je taky výhodou.



...



-> MOLSO: a ten výfuk z feldy co jsi měl byl nový nebo si použil už nějaký starý ? :)



...



-> minno: jo minno dobrej fór 3 .... občas se divím že ty hovada dříve nevymysleli motor v zádu a náhon předních kol 107



...



-> vhml: Ano už jsem to tak několikrát kdysi viděl že si to tak někdo postavil..



...



-> death: No vida hned jsme se tu o tom bavily a ty to tu máš! :) Koukám máš to hezky udělaný, jaký jsou zážitky ? a jaké slyšíš rozdíly ? :)



Ke starým tématům se nemá smysl vracet, člověk tu hledal a četl toho dost, ale už je to starý a v dnešní době je více lidí co se škodovkám věnuje více a hodně se o nich ví a mnoho názorů se mohlo změnit. 4
upraveno 1x, naposled 08.10.2013 13:24:24
12:44:42
08.10.2013
death
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7399_2010-09 -23_12-27-58_84.jpg takhle jsem to udělal kdysi já



Něco podobného tu řešil i Discovera, co trochu pohledat v tématech?
upraveno 1x, naposled 08.10.2013 12:50:17
12:24:41
08.10.2013
vhml
Kdybych měl stavět něco tichýho tak dam favoriti stred napodýl a zadek napric.
11:53:56
08.10.2013
minno
Dva tlmiče popod celé auto od zadu až do predu a vpredu koncovú trubku vyviesť ako komín1
11:49:05
08.10.2013
MOLSO
-> Martin/125/: tak to si asi nic nevyskusal ked tvrdis ze najtichsi bude sereiovy vyfuk .... isty cas som tam mal feldí koncák a aj ked bol uz za hranicou zivotnosti a bol vysypany, hlucnost isla dole.
11:07:56
08.10.2013
Martin/125/
-> TechniX: no řek byh že asi nejtižší bude originalní vyfuk plus vlečka na autě a auto odhlučněno...něco jako 130gl nebo tak... a dobře je místo trubek dát vlnovce...co vedou do tlumiče...a tlumič uchytit na převodovce taky na něčem ohybnym...takto když je to udělaný je to tichý a dost oproti obyč.120ce s orig. vyfukem přidělanym natvrdo...víc bych s tim nelaboroval...škodovka budto origo s klasickym skodovackym zvukem a vyfukem a nebo tam dat rouru pruchozí tlumič at to dělá rachot a at jsou slyšet ty 'zběsilý :D' koně... jiny vyfuky bych na to necpal...
11:01:02
08.10.2013
TechniX
-> stepan: No počkej asi to nebylo uplně pochopeno, nemyslel jsem tím, abych výfukem srazil spotřebu dolů, tak jsem to nemyslel. Jen aby výfukem se spotřeba nepohoršila a nešla nahoru.





Jinak když už jsme u toho tak to rovnou všichni se můžeme vysrat na škodovky, protože jsou to šunky co byly vyvíjený několik desítek let furt dokola nějakýma blbečkama co nedovedly to vylepšit a my za to dnes trpíme že takové sračičky vůbec existují :-) Když to tam vezmeme tak všechny jiné cizí zahraniční auta jsou lepší než škodovky 3



Ale tudy tímto názorem cesta nevede, buď to auto má někdo rád, nebo je v tom hodně peněz a nejde se toho zbavit, auto jako koníček nebo i jiné důvody vzpomínky atd ...
10:43:13
08.10.2013
stepan
-> TechniX: Takový malý rejpnutí: Nebylo by lepší na nižší spotřebu, dálkový cesty a menší hluk mít trochu novější auto než škodovku s motorem vzadu?
10:31:44
08.10.2013
TechniX
Delší dobu přemýšlím a fascinuje že je hodně starších aut co jsou vážně tiché co se týče výfuku a samozřejmě škodovka s jedním tlumičem (co když se přehodí přes rameno vypadá jak malá bazuka) by to opravdu potřebovala.



Každopádně co jsem zažil je znát celková délka výfukového traktu, dělá to opravdu hodně co se týče stlačení hluku dolů. Ale u škodovky s motorem v zádu se moc laborovat nedá, to určitě každej zná.



Máme tu přeci jen už rok 2013 a je dnes už více možností použít jiné koncové tlumiče do škodovek budeme brát v úvahu například motory 742.136 nebo favorití motory ve škodovce 781.135/6. Koncových tlumičů dnes se dá do ceny 1000kč vždy nějaký sehnat a něco laborovat a vařit se s něčím doma vlastního výfuku co nebude fungovat není ta správná volba..



Budeme brát že do škodovky se dá dát tlumič jak podélně tak i příčně, ale teď jaký tlumič na to vybrat v dnešní době co se týče dobré spotřeby paliva, snížení hlučnosti a přitom změnu zvuku ?



Samozřejmě závisí na tom jak je výfuk upevněn jestli nepřenáší hluk zbytečně tam kam nemá. Pružný vlnovec taky výhodou a délka výfukové a mírné a plynulé záhyby taky dělají svoje. Dokonce i průměr vnitřní trubky.



1# Hodně často a hojně se používají koncové výfukové tlumiče z Favorita/Felicie. Někdy i s kombinací středového tlumiče.



2# Mluvilo se i o koncovém tlumiči z VW Polo, udajně nějaké nerezové neví to tom někdo něco ?



3# Koncové výfuky ze seatu ?



4# Výfuk z Fábie 1.4MPi, ale je to poměrně dost velký válec.



Testoval někdo i další jiné výfuky z jiných osobních aut co stály za to ? NAPIŠTE!



Jen tak mimo, sice je jasný že čím více se sníží hluk tak se to může už škrtit a nebude to nic dobrého na výkon, takže budeme hledat nějaký dobrý kompromis :) Sice je fajn dát tam výfuk z Diesel Feldy, zvuk to má pěkný, ale přeci jen jéct stím dálkově není taky ideální, kord když za jízdy se nedá ani pořádně poslouchat rádio 3



Nebylo by špatné tu sjednotit každého poznatky a zajímavé rady co je dobré a čeho by se měl každý vyvarovat nějaký základní chyby atd ..
Extreme Tyres