skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nepravidelný běh motoru
-> Pavel P.. 02.11.13 13:35:14: prídu lepšie problémy
-> VeTeV: to je taky varianta jak se zbavit cukání.... až to až na jaře

-> Pavel P..: ty vole, to chce jiný auto :-)
-> Pavel P.. 01.11.13 20:03:55: to by chcelo vidieť a zdiagnostikovať
kolega mal plynovú fabiu ktorá na voľnobeh a v nižších otáčkach šklabala , riešil rozvod , hlavu , miliony vecí až ostali iba vstreky , vymenili sa a ok ...
kolega mal plynovú fabiu ktorá na voľnobeh a v nižších otáčkach šklabala , riešil rozvod , hlavu , miliony vecí až ostali iba vstreky , vymenili sa a ok ...
-> suri: lištu jsem taky zkoušel jinou, svíčky jsou tam nový Champion přímo pro feldu a maj tak 5-7tis... předtim tam byli Brisk na ty to cukalo občas ale jinak než je můj problem.... uvidíme po tý dnešní výměně a nastavení klapky jak to bude fungovat zítra vyzkouším.... to škubání a že to netáhne do 3000ot je hlavně znát v kopci.... jak se otáčky dostanou nad 3000, tak to vystřelí a jede jak pila... jak kdyby to mělo nějakej eco omezovač

-> Pavel P.. 01.11.13 19:38:51: mne to robilo podobné a dnes som tam dal origo zapalovaciu lištu - stará bola prasknutá a zatmelená a za vlhka to sem tam aj zdochlo alebo poriadne šklbalo , nové sviečky - NGK trojbody origo , tieto som nikdy ešte nemontoval tak uvidíme ako sa osvedčia , novú lambdu NTK , nastavil som ventily - 1 valec ako vždy tvrdý , vyčistil som to čidlo tlaku a zdá sa to ok .
-> suri: čidlo dvakrát vyměněný, konektor byl zelenej, ten jsem vyčistil a prostříkal už dřív, žádná významná změna se nekonala... vůle ventilu nastavená nedávno.
tlak paliva nevim jak změřit, ale když to cuká v nižších otáčkách a v vysokých to jede jak pila tak logicky tam palivo musí jít.... čepadlo jede furt stejně bez ohledu na otáčky ne?
tlak paliva nevim jak změřit, ale když to cuká v nižších otáčkách a v vysokých to jede jak pila tak logicky tam palivo musí jít.... čepadlo jede furt stejně bez ohledu na otáčky ne?
snímač teploty a tlaku vzduchu vzadu na saní ? konektor bude určite zelený , vyčistiť silným kontaktolom , vyškrabať ihlou a napraviť kontakty a očistiť aj piny čidla , prípadne ho vyndať a umyť v benzíne
inak vole ventilov musia byť ok , tlak paliva
inak vole ventilov musia byť ok , tlak paliva
-> FORM: ani jedno, ale lambda je tam už třetí a žádná změna... tlaky budou dle mě v pohodě, svíčky nejsou černý ani jinak nestandartní a motor startuje bezvadně na všechny válce ať je horko nebo zima, olej nežere, nečoudí, takže tam nejspíš problem nebude...
-> Pavel P..: Koukal jsi se na průbeh z lambdy? Měřil jsi tlaky na jednotlivých válcích?
-> Pavel P.. 01.11.13 13:35:46: felda je hodně citlivá na klapku a největší zdroj poruch
tak jsem nahodil zpět původní klapku, udělal znova nastavení klapky přes VAG a i reset přes soft od Motordiag a zdá se že se to zlepšilo, ale nechci to zakřiknout, zítra to pořádně vyzkoušim.
-> Nwkt: však toto
radšej na to prdím, lebo pri mojom šťastí by to fakt určite cukalo.


-> minno: No vidíš, ty bys zastavěl MPI a cukalo by ti to určitě taky
musíš pořídit rovnou FSI 


To už kde sme keď MPi cuká.

-> Bukaj: nastavení klapky provedeno, ventily seřízený tak dva měsíce zpět... akorát se sklidnil volnoběh, škube to pořád... hadičky kolem klapky jsem taky měnil, ty jsou v pohodě... jedině to těsnění pod svodama ale to mi přijde že by to zlobilo v celym rozsahu otáček i na volnoběh...
ještě mám takovej poznatek, tak když to chvíli držim třeba na 2300-2500ot. a pak šlápnu víc na plyn tak už to nezaškube a jede pěkně....
ještě mám takovej poznatek, tak když to chvíli držim třeba na 2300-2500ot. a pak šlápnu víc na plyn tak už to nezaškube a jede pěkně....
-> Pavel P..: A co vůle ventilů?
Zkus znovu udělat základní nastavení klapky. Pokud to nebude mít vliv, tak asi falešnej vzduch (těsnění parohů, prasklá hadička)...
Zkus znovu udělat základní nastavení klapky. Pokud to nebude mít vliv, tak asi falešnej vzduch (těsnění parohů, prasklá hadička)...
v paměti závad nic... už jsem vyměnil klapku, lambdu, čidlo vzduchu na sání, snímač otáček, svíčky, zapalovací lištu, čidlo teploty.... a pořád se toho nemůžu zbavit, poškubává to a moc nejede do 3000ot. pak to chytne dech a jede to jak pila do 5000 ot.
tak mě napadli vstřiky ještě, čidlo klepání a nebo ucpanej střeďák ale to by nejelo v celem rozsahu otáček....
tak mě napadli vstřiky ještě, čidlo klepání a nebo ucpanej střeďák ale to by nejelo v celem rozsahu otáček....
-> Pavel P..: Me to delala lambda. Ale prave ve vyssich - kolem 4000. Coz pri predjizdeni bylo docela na hovno.
-> Pavel P..:
spíš bych řekl, že vstřiky by se projevovaly v celém spektru otáček.
V nižších otáčkách bych tipoval buď ojetý potenciometr klapky, nebo přisávání vzduchu.
Předpokládám paměť závad 0 ...?
spíš bych řekl, že vstřiky by se projevovaly v celém spektru otáček.
V nižších otáčkách bych tipoval buď ojetý potenciometr klapky, nebo přisávání vzduchu.
Předpokládám paměť závad 0 ...?
Obnovim téma.... můžou mít vliv ucpaný nebo zanesený vstřiky na poškubání v tahu jen v určitých otáčkách? cca do 3000 ot.
fel. 1,3MPi
fel. 1,3MPi
-> Bukaj 18.09.13 16:59:36: Ok, tak díky. Nechám je tedy tam.
-> Induktor: Liště je to fuk, co je tam za svíce, pokud mají správnou mezeru mezi elektrodami a správnou tepelnou hodnotu, pak je celkem fuk, jestli tam máš jednobody, nebo desetibody...
A pokud vím, tyhle svíčky jsou origo z výroby ve feldě MPi - alespoň já je tam měl, když jsem Feldu koupil. Měly na sobě logo škoda a neměl jsem s nimi jakýkoli problém...

A pokud vím, tyhle svíčky jsou origo z výroby ve feldě MPi - alespoň já je tam měl, když jsem Feldu koupil. Měly na sobě logo škoda a neměl jsem s nimi jakýkoli problém...
Zdravím pánové, mám dotaz, nechal jsem si vyměnit zapalovací svíčky na Felicii 1.3MPi 40kW, a koukal jsem, že jsou to tříbody. Jak moc to vadí? Je to lepší, nebo horší pro motor? Neoddělá mi to zapalovací lištu? Jsou to Brisk DR 15 TCY. Díky za rady.
-> Pavel P..: fakt to pomohlo???, zkusím taky :)
Tak jsem udělal reset klapky tim programem od darklorda, volnoběh se uklidnil, už se to neklepe, ale furt to do kopce do 3tis ot. poškubává, i když se zdá že se to zlepšilo.... v paměti závad nic neni.
-> Pavel P..: tak, to je přesně popis mého problému !!, dík žes to napsal, už jsem se chystal, že objednám lambádu...na to těsnění mrknu taky...jinak mne nic nenapadá, čerpadlo jsem už koupil nové a palivák je průchozí.....jinak klapku jsem samozřejmě přes vag nastavoval
-> darabos: zkusim na to mrknout... dík za tip.
nejdřív jsem myslel že to dělá lambda ale už je tam třetí a je to furt stejný, beze změny... divný je že to dělá jen do 3tis ot. pak to chytne dech a jede krásně až skoro do 5tis... vzduchovej filtr je taky novej.
nejdřív jsem myslel že to dělá lambda ale už je tam třetí a je to furt stejný, beze změny... divný je že to dělá jen do 3tis ot. pak to chytne dech a jede krásně až skoro do 5tis... vzduchovej filtr je taky novej.
-> Pavel P..: ja som na felde tiez riesil trasenie sa na volnobehu a take cudne spravanie sa, a nakoniec sme zsitili, ze od vyroby dali pod sanie na jednu stranu dve tesnenia, mozno boli zlepene, neviem, ala tak blbo, ze na jednom valci motor prisaval falosny vzduch a na druhom bol kanal do polovice zakryte tesnenim...
Muze to byt tim filtrem resp palivovym cerpadlem nebo pak uz i poskozene vstriky ci pricpane. Pripadne by stalo za to zmerit komprese na valcich zda je vsude +-1 atm stejna.
-> vhml: udělal.. žádná zásadní změna
čistění klapky je pěkná věc, ale udělali jste základní nastavení? Bez toho to vyčištěním rozesereš ještě víc.
Tak moje felicie dělá něco podobnýho... volnoběh drží ale taky to vibruje ale to snad dělá každá felda v který jsem jel... po vyčištění klapky a novejch svíčkách Champion se to o dost zlepšilo ale furt je to znát.
Ale spíš mě sere že to je chcíplý do 3tis ot. prostě kolem 2tis když šlápnu na plyn tak to sice akceleruje ale dost neochotně a poškubává to, je to hodně znát v kopci ale přesně od 3tis ot.od konce zelenýho pole to chytne dech a táhne pěkně až k 4,5tis ot.
Vyměnil jsem lambdu dvakrát, čidlo vzduchu na sání, snímač otáček, čidlo teploty, klapku, zapalovací lištu, svíčky jsou nový champion přímo pro feldu, dal jsem novou hadičku od podtlaku do sacího potrubí, těsnění mezi prvním dílem vejfuku a katem a pořád je to stejný.... snímač klepání jsem očistil a přetáhnul na správný moment. Už fakt nevim co.... už zbejvaj jen vstřiky a rozvody.
edit. na diagnostice byla jediná sporadická chyba lambdy....
Ale spíš mě sere že to je chcíplý do 3tis ot. prostě kolem 2tis když šlápnu na plyn tak to sice akceleruje ale dost neochotně a poškubává to, je to hodně znát v kopci ale přesně od 3tis ot.od konce zelenýho pole to chytne dech a táhne pěkně až k 4,5tis ot.
Vyměnil jsem lambdu dvakrát, čidlo vzduchu na sání, snímač otáček, čidlo teploty, klapku, zapalovací lištu, svíčky jsou nový champion přímo pro feldu, dal jsem novou hadičku od podtlaku do sacího potrubí, těsnění mezi prvním dílem vejfuku a katem a pořád je to stejný.... snímač klepání jsem očistil a přetáhnul na správný moment. Už fakt nevim co.... už zbejvaj jen vstřiky a rozvody.

edit. na diagnostice byla jediná sporadická chyba lambdy....
upsal jsem se...dvoubody...předepsan
é pro MPi 50kw...svíčky jsem i zkoušel přehazovat se švagrovou feldou a beze změny...co palivový filtr??...ale pokud by byl v háji tak to nepojede vůbec ne?...krom nízkých otáček mi přijde že to jede celkem normálně...i s tím jezdím, jen stání na křižovatkách je trochu otravné
Zahod tribodovy svicky
Tak k problému, už delší dobu řeším volnoběh na své felicii 1.3 MPi 50kw, auto se na volnoběh třepe, na motoru je to vidět, nehází sebou, spíš sebou občas pocukne, vevnitř je vidět jak se třepe řadička a vibruje semnou sedadlo, otáčky dle VAGu 700-800...diagnostika bez závad, na motoru nový olej, filtry, svíčky Brisk trojbody, nové rozvody(cca 1000km), seřízená a vyčištěná klapka, ventily seřízené(stejně jsem je seřídil-dle tabulek, i na druhé feldě co máme a je to bez problému). navíc auto je takové jakoby gumové, není klasicky pružné v zátahu, ztráty výkonu způsobené nepravidelným během pociťuju i při jízdě(po městě na 4ku si to houpká s autem).....prostě už nevím