Dotahování hlavy pětikanál

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 05.09.2013 do 15.09.2013, založil/a Olgoj Chorchoj
řadit dle data
23:40:19
15.09.2013
Bukaj
-> peti: Jo, dík 4
18:12:32
12.09.2013
peti
-> Bukaj: M10 vs M11
00:49:41
12.09.2013
Bukaj
-> Jarda/felda: Ale tam je rozdíl M11 vs M12, ne?
22:45:59
10.09.2013
Jarda/felda
-> m8rinek 10.09.13 18:53:48: na 135/6 je výslednej moment přes 100Nm a závity to vydrží 4
18:56:18
10.09.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Do hliniku by mela bejt minimalni dylka zavitu dvojnasobek prumeru sroubu, pokud me pamet neklame. Kazdopadne ten blok je docela kvalitni nebahenni slitina.
18:53:48
10.09.2013
m8rinek
-> Bukaj: Spíš to bylo načatý, i dobová literaura praví mazat grafitkou.



Nicméně on ten moment uplně malej na hliníkovej závit není :))).
18:51:07
10.09.2013
Bukaj
-> Olgoj Chorchoj: to byla asi ta chyba - předepsaný moment je pro suchý závit, tedy po namazání závitů bych předepsaný moment moc nepřekračoval...8

Ale spíš bych řekl, že blok byl už načatej z předchozích zásahů, takže si to nevyčítej4
18:30:40
10.09.2013
Olgoj Chorchoj
-> Bukaj: souhlas, proto jsem všechny závity předem vyčistil a šrouby zlehka namazal, aby se tohle nestalo92
17:38:06
10.09.2013
Bukaj
-> Olgoj Chorchoj: On je hodně velký rozdíl v momentu, jestli je závit v bloku suchý/mokrý/ zaolejovaný, čistý/zoxidovaný atd...4
14:06:08
10.09.2013
vhml
-> Olgoj Chorchoj 10.09.13 12:35:44: 3 3 3



Já dávám 70 běžně
12:35:44
10.09.2013
Olgoj Chorchoj
...hm tak mě po pokusu o 65Nm čeká helicoil:-D Kurvadrát
16:04:31
09.09.2013
peti
-> MOLSO: neraz som dotahoval aj na 70 Nm a v pohode, na tych predpisanych 55Nm som nedal nikdy davam vzdy viac, a naposledy som nahovno nastavil momentak a mal som az na 90 utiahnutu hlavu jazdila....
21:14:48
08.09.2013
minno
-> Evž@: ľuďia toho navravia

-> Olgoj Chorchoj 08.09.13 14:38:36: ale prd, v každej knihe je napísaný predpísaný moment doťahovania liatinovej hlavy a je to tak ako píše Molso, a čiže 50-55 Nm, dotiahnuté na tento moment X krát a nikdy žiadny problém.
21:12:59
08.09.2013
m8rinek
-> Evž@: Zrovna odpor v závitech čistejch a tuhejch je dost zásadní. Pak už jen natažený šrouby. Ale jistě o týhle problematice víš víc:))).
19:32:28
08.09.2013
Evž@
-> m8rinek: mohlo být a taky nemuselo.....jeden starší pán automechanik dnes už v důchodu nám tohle radil....jelikož za život těch hlav asi pár dotáhl....o odporu v závitech se nemá asi smysl bavit ale taky určitě to k celému problému přispěje.....prostě často nestačí moment co je daný v literatuře to je asi celý
18:58:54
08.09.2013
m8rinek
-> Evž@: To bylo ale nečistotou v závitech, kdy se velká část momentu spotřebovala na odpor v závitech a nevytvořilo se dostatečné předpětí.
18:14:55
08.09.2013
Evž@
-> Olgoj Chorchoj: nebát se toho to přitáhnout víc...zažil sem případ kdy to po dotáhnutí na předepsaný moment podfukovalo....stačilo potom všechny šrouby postupně dotahovat větší silou ale s citem....a bylo po problému.....(zkušenost s motorem 120 a favorit)
14:55:10
08.09.2013
MOLSO
-> Olgoj Chorchoj: 5kanal max na 50 - 55 Nm viac by som určite nedával
14:38:36
08.09.2013
Olgoj Chorchoj
díky za rady, myslím, že už jsem to prohřál dost:-) Jal jsem se tedy utahovat, ale u všech šroubů je moment minimálně 55Nm... přetahujete na vyšší moment, nebo třeba o 90°? Hádáme se tu a popravdě, žádná knížka se o tom konkrétně nezmiňuje... Dík
10:53:42
06.09.2013
minno
-> Olgoj Chorchoj: 500 km bohate stačí, ale ako píše Bukaj je lepšie, keď to nie je odjazdené na jeden záťah, ale pár ohriatí / vychladnutí.



Ak sa dostane voda do oleja tak to ale nie je problém 5-kanálu ani toho že by to ešte nebolo 2.-krát dotiahnuté, ale je to problém buď malých presahov, alebo krivá hlava / dosadacia plocha. Ak je všetko tak ako má byť tak sa voda do oleja nesmie dostať ani pred finálnym dotiahnutím, samozrejme tie prvé kilometre tomu motoru netreba moc nakladať.
21:21:38
05.09.2013
Bukaj
Ono si to sedne po zahřátí docela rychle, jde hlavně o to, aby to bylo pořádně prohřáté a vychladlé, pokudmožno několikrát. Proto se udává 500-1000 km - to se běžně neujede najednou a je velmi pravděpodobné, že se během tohoto intervalu motor několikrát prohřeje a vychladne.



Osobně dotahuji do těch 500 km (300-500). Ale vše sériové motory bez výrazných úprav.
21:13:14
05.09.2013
Olgoj Chorchoj
Ještě detail... už jsem několikrát viděl, jak pětikanál po výměně těsnění pod hlavou ještě před ujetím 1000km odešel bydlet tak, že se dostala voda do oleje a čau meky. Po kolika kilometrech tedy dotahujete (zejm u rychlejšího motoru)...? Držet se Bati (500-1000km) nebo jinak?



Děkan
Extreme Tyres