
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotahování hlavy pětikanál
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 05.09.2013 do 15.09.2013, založil/a Olgoj Chorchoj
23:40:19
15.09.2013
15.09.2013

Bukaj
-> peti: Jo, dík 

18:12:32
12.09.2013
12.09.2013

peti
-> Bukaj: M10 vs M11
00:49:41
12.09.2013
12.09.2013

Bukaj
-> Jarda/felda: Ale tam je rozdíl M11 vs M12, ne?
22:45:59
10.09.2013
10.09.2013

Jarda/felda
-> m8rinek 10.09.13 18:53:48: na 135/6 je výslednej moment přes 100Nm a závity to vydrží 

18:56:18
10.09.2013
10.09.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Do hliniku by mela bejt minimalni dylka zavitu dvojnasobek prumeru sroubu, pokud me pamet neklame. Kazdopadne ten blok je docela kvalitni nebahenni slitina.
18:53:48
10.09.2013
10.09.2013

m8rinek
-> Bukaj: Spíš to bylo načatý, i dobová literaura praví mazat grafitkou.
Nicméně on ten moment uplně malej na hliníkovej závit není :))).
Nicméně on ten moment uplně malej na hliníkovej závit není :))).
18:51:07
10.09.2013
10.09.2013

Bukaj
-> Olgoj Chorchoj: to byla asi ta chyba - předepsaný moment je pro suchý závit, tedy po namazání závitů bych předepsaný moment moc nepřekračoval...
Ale spíš bych řekl, že blok byl už načatej z předchozích zásahů, takže si to nevyčítej

Ale spíš bych řekl, že blok byl už načatej z předchozích zásahů, takže si to nevyčítej

18:30:40
10.09.2013
10.09.2013

Olgoj Chorchoj
-> Bukaj: souhlas, proto jsem všechny závity předem vyčistil a šrouby zlehka namazal, aby se tohle nestalo

17:38:06
10.09.2013
10.09.2013

Bukaj
-> Olgoj Chorchoj: On je hodně velký rozdíl v momentu, jestli je závit v bloku suchý/mokrý/ zaolejovaný, čistý/zoxidovaný atd...

14:06:08
10.09.2013
10.09.2013

vhml
12:35:44
10.09.2013
10.09.2013

Olgoj Chorchoj
...hm tak mě po pokusu o 65Nm čeká helicoil:-D Kurvadrát
16:04:31
09.09.2013
09.09.2013

peti
-> MOLSO: neraz som dotahoval aj na 70 Nm a v pohode, na tych predpisanych 55Nm som nedal nikdy davam vzdy viac, a naposledy som nahovno nastavil momentak a mal som az na 90 utiahnutu hlavu jazdila....
21:14:48
08.09.2013
08.09.2013

minno
-> Evž@: ľuďia toho navravia
-> Olgoj Chorchoj 08.09.13 14:38:36: ale prd, v každej knihe je napísaný predpísaný moment doťahovania liatinovej hlavy a je to tak ako píše Molso, a čiže 50-55 Nm, dotiahnuté na tento moment X krát a nikdy žiadny problém.
-> Olgoj Chorchoj 08.09.13 14:38:36: ale prd, v každej knihe je napísaný predpísaný moment doťahovania liatinovej hlavy a je to tak ako píše Molso, a čiže 50-55 Nm, dotiahnuté na tento moment X krát a nikdy žiadny problém.
21:12:59
08.09.2013
08.09.2013

m8rinek
-> Evž@: Zrovna odpor v závitech čistejch a tuhejch je dost zásadní. Pak už jen natažený šrouby. Ale jistě o týhle problematice víš víc:))).
19:32:28
08.09.2013
08.09.2013

Evž@
-> m8rinek: mohlo být a taky nemuselo.....jeden starší pán automechanik dnes už v důchodu nám tohle radil....jelikož za život těch hlav asi pár dotáhl....o odporu v závitech se nemá asi smysl bavit ale taky určitě to k celému problému přispěje.....prostě často nestačí moment co je daný v literatuře to je asi celý
18:58:54
08.09.2013
08.09.2013

m8rinek
-> Evž@: To bylo ale nečistotou v závitech, kdy se velká část momentu spotřebovala na odpor v závitech a nevytvořilo se dostatečné předpětí.
18:14:55
08.09.2013
08.09.2013

Evž@
-> Olgoj Chorchoj: nebát se toho to přitáhnout víc...zažil sem případ kdy to po dotáhnutí na předepsaný moment podfukovalo....stačilo potom všechny šrouby postupně dotahovat větší silou ale s citem....a bylo po problému.....(zkušenost s motorem 120 a favorit)
14:55:10
08.09.2013
08.09.2013

MOLSO
-> Olgoj Chorchoj: 5kanal max na 50 - 55 Nm viac by som určite nedával
14:38:36
08.09.2013
08.09.2013

Olgoj Chorchoj
díky za rady, myslím, že už jsem to prohřál dost:-) Jal jsem se tedy utahovat, ale u všech šroubů je moment minimálně 55Nm... přetahujete na vyšší moment, nebo třeba o 90°? Hádáme se tu a popravdě, žádná knížka se o tom konkrétně nezmiňuje... Dík
10:53:42
06.09.2013
06.09.2013

minno
-> Olgoj Chorchoj: 500 km bohate stačí, ale ako píše Bukaj je lepšie, keď to nie je odjazdené na jeden záťah, ale pár ohriatí / vychladnutí.
Ak sa dostane voda do oleja tak to ale nie je problém 5-kanálu ani toho že by to ešte nebolo 2.-krát dotiahnuté, ale je to problém buď malých presahov, alebo krivá hlava / dosadacia plocha. Ak je všetko tak ako má byť tak sa voda do oleja nesmie dostať ani pred finálnym dotiahnutím, samozrejme tie prvé kilometre tomu motoru netreba moc nakladať.
Ak sa dostane voda do oleja tak to ale nie je problém 5-kanálu ani toho že by to ešte nebolo 2.-krát dotiahnuté, ale je to problém buď malých presahov, alebo krivá hlava / dosadacia plocha. Ak je všetko tak ako má byť tak sa voda do oleja nesmie dostať ani pred finálnym dotiahnutím, samozrejme tie prvé kilometre tomu motoru netreba moc nakladať.
21:21:38
05.09.2013
05.09.2013

Bukaj
Ono si to sedne po zahřátí docela rychle, jde hlavně o to, aby to bylo pořádně prohřáté a vychladlé, pokudmožno několikrát. Proto se udává 500-1000 km - to se běžně neujede najednou a je velmi pravděpodobné, že se během tohoto intervalu motor několikrát prohřeje a vychladne.
Osobně dotahuji do těch 500 km (300-500). Ale vše sériové motory bez výrazných úprav.
Osobně dotahuji do těch 500 km (300-500). Ale vše sériové motory bez výrazných úprav.
21:13:14
05.09.2013
05.09.2013

Olgoj Chorchoj
Ještě detail... už jsem několikrát viděl, jak pětikanál po výměně těsnění pod hlavou ještě před ujetím 1000km odešel bydlet tak, že se dostala voda do oleje a čau meky. Po kolika kilometrech tedy dotahujete (zejm u rychlejšího motoru)...? Držet se Bati (500-1000km) nebo jinak?
Děkan
Děkan