-> IJK: Individuální přestavbou by to možná šlo. optej se na elpigas.cz oni dělají skoro všechno.
Ale úspora je u LPG cca 1Kč/km, takže když dáš do toho auta zařízení za 20 000Kč. Za jak dlouho se ti to vrátí?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Centrální směšovač a sekvenční vstřikovánílpg
-> vhml 05.09.13 15:31:21: pokud je jednou schválená hromadná přestavba tak se to podle ní může dělat furt
Myslím, že došlo k záměně. Oni ty systémy s centrálním směšovačem jsou dva : 1. starší je řízený podtlakem a používá se u aut co nemají lambda sondu
2. je řízený elektronicky pomocí lambda sondy (ta zjišťuje směšovací poměr a ten se podle odchylek upravuje), ale LPG se dostane do sacího potrubí stejně jedním směšovačem, proto se nazývá také s centrálním směšovačem.
Myslel jsem jestli by šlo tento druhý systém použít u aut co mají vícebodové vstřikování benzínu místo sekvenčního vstřikování, které je vlastně také vícebodové.
2. je řízený elektronicky pomocí lambda sondy (ta zjišťuje směšovací poměr a ten se podle odchylek upravuje), ale LPG se dostane do sacího potrubí stejně jedním směšovačem, proto se nazývá také s centrálním směšovačem.
Myslel jsem jestli by šlo tento druhý systém použít u aut co mají vícebodové vstřikování benzínu místo sekvenčního vstřikování, které je vlastně také vícebodové.
-> rsvancara 05.09.13 11:10:37: to se týká 1,6. Provozně to u 1,3 není problém, zná několik MPi který jezdí s ,,podtlakem"
Legislativně to ale asi nelze dnes postavit
Legislativně to ale asi nelze dnes postavit
No viděl jsem tu roztržené plastové sací potrubí z LPG Feldy (tuším od nicku Mantrabeach) a prý to není zase až tak ojedinělé :-)
Zajímal by mě váš názor na toto :
Vím že systémy s elektronicky řízeným centrálním směšovačem se montují na auta s lambda sondou a jednobodovým vstřikováním např. Felicia BMM. Jsou levnější, ale spotřeba plynu je vyšší a je možný výskyt zpětných zášlehů (backfire).
Systémy se sekvenčním vstřikováním jsou dražší, spotřeba plynu je menší a zpětné zášlehy se nevyskytují. Montují se na auta s vícebodovým vstřikováním.
Pokud bych chtěl nechat přestavět auto s vícebodovým vstřikováním, ale s malým nájezdem tak 1000 km/rok (kvůli úspoře silniční daně, ale nechci tohle tady rozebírat, rozebírali jsme to v jiném tématu) vyplatil by se spíše systém s elektronicky řízeným centrálním směšovačem.
Je možné ho legálně a také technicky nechat na takové auto namontovat ?
Nebude problém ze zpětnýmy zášlehy, třeba když bude mít plastové sací potrubí ?
Děkuji za odpovědi IJK
Vím že systémy s elektronicky řízeným centrálním směšovačem se montují na auta s lambda sondou a jednobodovým vstřikováním např. Felicia BMM. Jsou levnější, ale spotřeba plynu je vyšší a je možný výskyt zpětných zášlehů (backfire).
Systémy se sekvenčním vstřikováním jsou dražší, spotřeba plynu je menší a zpětné zášlehy se nevyskytují. Montují se na auta s vícebodovým vstřikováním.
Pokud bych chtěl nechat přestavět auto s vícebodovým vstřikováním, ale s malým nájezdem tak 1000 km/rok (kvůli úspoře silniční daně, ale nechci tohle tady rozebírat, rozebírali jsme to v jiném tématu) vyplatil by se spíše systém s elektronicky řízeným centrálním směšovačem.
Je možné ho legálně a také technicky nechat na takové auto namontovat ?
Nebude problém ze zpětnýmy zášlehy, třeba když bude mít plastové sací potrubí ?
Děkuji za odpovědi IJK