skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přehřívání
prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 25.08.2013 do 22.09.2013, založil/a Prokop Krajča
-> Prokop Krajča: Ale prd seká... když to na všech eMkách normálně funguje, proč by nemělo na tvým? Velká vodní pumpa je zbytečná u aut s chladičem vzadu, kde ta malá skutečně vyhovuje víc, ale pokud je OK, fungovat to musí s oběma...
Tak prý by to mohla být pumpa. Prý eMkový měly jiný pumpy než starý užovky a ona místo aby tu vodu hnala, tak ji seká. Seženeme starou pumpu, vyměníme a uvidíme
-> Nwkt: to je taky fakt to nevim jestli bylo měněno......
-> Tomaso435: Termostat, neměnil si čidlo teploty?
takže
Forman 135 karbec na LPG.
hřeje se. na lpg méně , na benzín více. v zátěži více, nad 25st venku taky více, couračky po městě taky více...
Chladič vyměněn, vložka topení vyměněna. ventily seřízený. system pruchozí... dělá to cca rok cca 30 tis km...
Těsnění pod hlavou by se už za tu dobu projevilo..
napadá mě jediný a to už jen pumpa...
napadá mě to správně? :-D
Forman 135 karbec na LPG.
hřeje se. na lpg méně , na benzín více. v zátěži více, nad 25st venku taky více, couračky po městě taky více...
Chladič vyměněn, vložka topení vyměněna. ventily seřízený. system pruchozí... dělá to cca rok cca 30 tis km...
Těsnění pod hlavou by se už za tu dobu projevilo..
napadá mě jediný a to už jen pumpa...
napadá mě to správně? :-D
A nebo ještě krystalická soda to taky udělá své, mě tekla z chladícího okruhu rezavá voda jak stará liška
a to nebylo znát že by to bylo tak zanešený !



-> Prokop Krajča: To možná jo, ale ocet seženeš všude a funguje taky. Případně kyselina citronová (ta se dá v prášku taky koupit skoro všude - používá se na zavařování ovoce, marmelád atd).
-> Prokop Krajča: eshop.gastro-styl.cz/pros
tredky-rady-suma/suma-calc
-d5-5l
-> dragon_cb_cz: V dílenský příručce se píše že se to má pročistit kyselinou fosforečnou, ale nevím kde ji sehnat.
-> Urbi: Až tak dramaticky bych to neviděl, spíš se při delší jízdě po dálnici a pořádným prohřátí někde utrhnul kus usazeniny a přicpal úzký místo.
-> Prokop Krajča: Zkontroluj průchodnost všech tenčích hadic a hadiček okolo motoru, ideálně je rovnou vyměň pokud už jsou starší. To samý trubky. Pořádným průplachem chladící soustavy octovou vodou taky nic nezkazíš.
-> Prokop Krajča: Zkontroluj průchodnost všech tenčích hadic a hadiček okolo motoru, ideálně je rovnou vyměň pokud už jsou starší. To samý trubky. Pořádným průplachem chladící soustavy octovou vodou taky nic nezkazíš.
takových řečí skrz víčko
Přitom zmiňovaný motor bude mít zřejmě problém jiného rozsahu...myslím dle knihy : střední oprava 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jasně, ale tenhle "špatný stav motoru" může nastat i při poctivé údržbě a je nesmysl kvůli tomu motor rozebírat... Víčko stojí pár korun a pokud funguje, netřeba to řešit.
-> dragon_cb_cz 25.08.13 13:30:25: Tvoje teorie je dle me spravna a skutecne tohle muze nastavat, ovsem to je signal o spatnym stavu motoru. Na dobrym motoru k tomu nesmi dochazet.
-> minno: Souhlas, jen jsem rozporoval Eidyho tvrzení, že víčko problém pouze maskuje...
-> dragon_cb_cz: Teória asi správna. Ono záleží hlavne aký je to motor, resp. aká je prevádzková teplota (na koľko stupňov je stavaný termostat). U 120 je prevádzková teplota 80 st., takže aj bez pretlaku (bez víčka) je do bodu varu ešte ďaleko, u 136 a 88 (90) st. je bez víčka k bodu varu bližšie :)
Víčko s pretlakom tam samozrejme nie je len tak pre nič za nič, len neznamená, že bez víčka sa motor uvarí hneď na prvej križovatke :)
Víčko s pretlakom tam samozrejme nie je len tak pre nič za nič, len neznamená, že bez víčka sa motor uvarí hneď na prvej križovatke :)
-> Eidy: Tady bych asi trochu nesouhlasil - nebo teda záleží, co jsou to "normální podmínky". Až tak důkladně jsem to nepromýšlel, ale ten přetlak tam podle mě není jen pro situace kdy teplota leze nad běžných provozních +- 90 stupňů. Těch 90 stupňu totiž měříš u termostatu, ale v místech kde voda teplo odebírá (okolo vložek a v hlavě) má pochopitelně víc. Pokud bys tam to víčko neměl, tak v těchto místech můžou snáž vznikat místa lokálního varu, čímž se snižuje účinnost chlazení což vede k dalšímu nárůstu teploty a tak pořád dokolečka.
Tzn pokud pojedeš po rovince s nízkou zátěží, tak se to možná neprojeví, ale v táhlém kopci bys nejspíš tu absenci víčka poznal...
Toť moje teorie, a teď do mě
Tzn pokud pojedeš po rovince s nízkou zátěží, tak se to možná neprojeví, ale v táhlém kopci bys nejspíš tu absenci víčka poznal...
Toť moje teorie, a teď do mě

-> Eidy: Hehe to mi připomíná jak jsem odjel půlku loňskejch erekcí bez víčka, protože jsem ho při kontrole nechal na motoru... a dojel :))).
-> Eidy: asi tak.
-> DJFrndzalica: Co furt máte s těma víčkama?! Když je motor a chladící soustava v pořádku, tak to musí za běžných podmínek chladit i bez víčka. Víčko "jen" zvyšuje bod varu a zabraňuje vypařování chladící kapaliny. Nové víčko problém neřeší, ale pouze maskuje.
-> Prokop Krajča: a víčko na expanzke máš v akom stave ? prípadne ak to je Autopol tak by som sa tomu vôbec nečudoval...
-> Prokop Krajča: Pokud voda ubývala hodně - těsnění pod hlavou nebo prasklina v hlavě (u Š120 né moc časté)
Při jízdě to mělo okolo 110°. Ventilátor u chladiče byl zaplý. Když jsme zastavili u benzinky, tak ne že bychom to slyšeli, ale přímo jsme viděli jak se nám paří z pod kapoty. Vyhodili jsme termostat jestli to není tím, nalévali vodu, odvzdušňovali a jeli dál, ale pořád stejný. Když jsme snížili rychlost na 90 tak byla teplota okolo 90°.
Kolik je to stupňů - hrozně hřát, budík teploty funguje dobře ? a při zastavení jste slyšeli vodu vřít z expanzky ? Chladič byl také úplně horký jako hadice malého okruhu kolem motoru ? Odvzdušnění je popsané v každé knížce o škodovce, po otevření je v kufru ventil...Při ohřátém motoru na provozní teplotu a zapnutém topení postavíte předek auto maličko výše a tento kouhout otevřete na takovou dobu, dokud souvisle nepůjde jen proud vody bez bublin, lepší je mít u tohoto procesu zvýšené otáčky např. na 3000. Základní předstih (stojící motor) s dobře fungujícím rozdělovačem by měl být na Š120 kolem 2-5st. Pokud by byl předstih moc vysoký, tak motor zvoní, jakoby zvuk ventilů, ale nejsou to ventily , ale detonační spalování zapříčiněné velkým předstihem.
Vložky, hlava, těsnění ...
Hlava v prdeli, tesneni v prdeli, zanesena IV. vlozka, ktera se nechladi a prehrejva... Moznosti je vela.
Jeli jsme stodvácou z Prahy do Zlína po D1, rychlost byla okolo 120km/h a začalo se nám to hrozně hřát. Termostat funguje jak má, vodní pumpa taky. Napadlo nás, že může být zanešený chladič. Mechanik, co už přes 20 let spravuje škodovky, nám řekl, že tam může někde být vzduch a nebo že to může být vysokým předstihem. Nevíte co by to mohlo ještě být?