-> Kuladmin 03.08.13 13:52:32: Proč to dělat předem, když neznáš stav. Vyhozené peníze, ztráta času. Mimochodem, vypouštět olej na 7 let nečinném, studeném motoru :-)
S tím protočením vrtačkou přes komínek má Tony pravdu, dostaneš olej do všech kanálků. Nicméně sám jsem to taky nikdy u odložených motorů neudělal. Ale zase jsem nejdříve několikrát před plánovaným rozběhnutím šel prostříknout spalováky, klidně nejprve WDčkem pak olejem a pořádně protočit, klidně dva tři týdny po sobě. Svíčky rovnou nové, když už jsou stejně venku.
Jinak neškodilo by ohnout kus drátu a podívat se na množství oleje v převodovce, ta louže pod autem nemusí být jen motorák.
Co tady ještě asi nebylo napsáno, tak u dlouho odstaveného auta bych odpojil hadičku benzinu před AC pumpou a dal bych jí do kapsy na torpedo do kanystru, než sát kal z nádrže říznutý novým benzinem.
Když se to rozběhne, tak rovnou vyměnit olej, filtry, vypustit nádrž. Brzdovku hned ne, ono min. jedno prasátko práci po tak dlouhé dovolené neunese. Stejně tak šťastné budou manžety a prachovky.
BTW taky je možnost se na to vykašlat, motor na videu byl do auta vložen asi 30 hod. před posledním Hrocháčem, po sedmi letech nečinnosti v jiném odstaveném autě.
Před startem se jen daly svíce, našrouboval karbec a nasál se benzín. Potom asi 1,5 mth na seřízení a projetí.

A vyhrál. I když poslední přejezd k podvalníku byl už s fouklým těsněním.