-> COL: Trubek sytiče bylo u EDSR/SEDR dohromady 5 typů - tři pro použití bez tlumítka a dvě pro použití s tlumítkem.
Ty tlumítkové mám zmapované zcela přesně (ač v literatuře je uvedena jedna chyba v datu změny), ale ty starší, beztlumítkové, mám vysledované jen orientačně a nejsem si 100% jist, ke kterým datům došlo ke změnám.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor Sedr
10:38:23
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
10:29:13
26.10.2024
26.10.2024
COL
-> Bukaj: Rekl bych, ze teorie 2. Ovsem nevylucuji ani teorii 1 :) Oboji jsem vytahl z jetych EDSR, ze kterych jsem vytezoval pouzitelne komponenty - hlavne osicky a klapky a jejich sroubky. Prave, ze mne prekvapill ten rozdil, u kteryho mi unika duvod, tak jsem nic schvalne nespoiloval. V tehle trubkach se moc nevyznam, protoze jednak se vrtam jen SEDRech a jednak sytic je takova celkem bizarni vec, kterou nejak v karbu pretrpim a moc mne nikdy nezjimala :). Jeden karb byl EDSR s pakostrojem a druhy vypadal na 1203. Jinak mi tu z toho zbyly total oholeny komory (u jedny se zdalo, ze je na klapkach uplne bez vuli) a vika (jedno nema natrubek) a taky plovaky - predpokladam, ze ty bez vyrezu jsou mi u SEDRu k nicemu. Pokud by se ti to hodilo, dodam, jinak vyhodim.
09:27:06
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
-> COL: Obojí EDSR.
Ta delší je "klasika" EDSR do března 1982.
Na tu kratší mám zatím dvě teorie, ale pro nedostatek dokumentace - zvláště z období let 1976-1978 (kterého se to týká) si netroufnu tvrdit, že to tak skutečně je:
Teorie 1 - první provedení trubky sytiče z karburátorů EDSR všech typů
Teorie 2 - první provedení trubky sytiče z karburátorů EDSR vybraných typů (T613 a možná i 1203 apod.)
Podložené dokumentací to bohužel nemám, jen sledováním toho, co mi projde pod rukama - a že to jsou většinou různé skládačky "co dům dal", zvláště u těch starších karburátorů.
A ty první EDSR zase tak často nedělám (a bohužel si většinou nedělám poznámky, když tu mám karburátor ve 100% původním stavu - s tím, že si to přece budu pamatovat)
Ta delší je "klasika" EDSR do března 1982.
Na tu kratší mám zatím dvě teorie, ale pro nedostatek dokumentace - zvláště z období let 1976-1978 (kterého se to týká) si netroufnu tvrdit, že to tak skutečně je:
Teorie 1 - první provedení trubky sytiče z karburátorů EDSR všech typů
Teorie 2 - první provedení trubky sytiče z karburátorů EDSR vybraných typů (T613 a možná i 1203 apod.)
Podložené dokumentací to bohužel nemám, jen sledováním toho, co mi projde pod rukama - a že to jsou většinou různé skládačky "co dům dal", zvláště u těch starších karburátorů.
A ty první EDSR zase tak často nedělám (a bohužel si většinou nedělám poznámky, když tu mám karburátor ve 100% původním stavu - s tím, že si to přece budu pamatovat)
17:36:22
14.01.2022
14.01.2022
COL
-> MISCHO: Dekuji.
15:07:27
14.01.2022
14.01.2022
k.jarek
-> MISCHO: Taktéž sa přidávám k ostatním. Velké díky.
14:49:34
14.01.2022
14.01.2022
dragon_cb_cz
08:47:03
14.01.2022
14.01.2022
Eidy
-> MISCHO 11.01.22 19:36:15: tvoje práce? Díky moc.
20:57:04
11.01.2022
11.01.2022
MISCHO
-> SO545: nech sluzi
20:42:35
11.01.2022
11.01.2022
SO545
-> MISCHO 11.01.22 19:36:15: Super pocin. Velmi pekne dakujem.
19:36:15
11.01.2022
11.01.2022
MISCHO
Posielam zopar linkov na prirucky karburatorov. SEDR:
ulozto.cz/file/.../karbur atory-jikov-typ-sedr-pdf
Osadzovacie tabulky:
ulozto.cz/file/.../osazov aci-tabulky-automobilovych -karburatoru-pdf
EDSR:
ulozto.cz/file/.../dilens ka-prirucka-palivove-soust avy-32-34-edsr-pdf
ulozto.cz/file/.../karbur atory-jikov-typ-sedr-pdf
Osadzovacie tabulky:
ulozto.cz/file/.../osazov aci-tabulky-automobilovych -karburatoru-pdf
EDSR:
ulozto.cz/file/.../dilens ka-prirucka-palivove-soust avy-32-34-edsr-pdf
17:12:44
10.11.2021
10.11.2021
K1NYO
-> Bukaj: ano, je tam hrubsia trubka na hadicku, dakujem za info :)
22:23:59
09.11.2021
09.11.2021
Bukaj
-> K1NYO: Jo, tak něco - výroba z devadesátých let, buď TAZ nebo Desta, 1500ccm motor. Tento konkrétní kus je vyroben v prosinci 1996.
Tuším, že tento karburátor se liší od 3255 a ostatních SEDRů mimojiné nátrubkem na přívod paliva - na rozdíl od ostatních typů, které mají nátrubek na hadičku 6 mm, má tento karburátor nátrubek 8 mm...
Tuším, že tento karburátor se liší od 3255 a ostatních SEDRů mimojiné nátrubkem na přívod paliva - na rozdíl od ostatních typů, které mají nátrubek na hadičku 6 mm, má tento karburátor nátrubek 8 mm...
16:04:55
09.11.2021
09.11.2021
isti
15:59:29
09.11.2021
09.11.2021
K1NYO
Zdravim, stretol sa uz niekto s oznacenim 3258? Ma to dif. 22/24 nema ani odpojovac volnobehu, je to nejaky novsi model z taz 1500? Dakujem
22:54:24
24.07.2021
24.07.2021
Pavel.R5
-> Robert 106: V katalogu jsem si našel rozměr a normálně koupil v autodílech. Neměl by být žádný problém. A když nebudou tam, tak někde kde dělají hydrauliku seženu gumičky vždy přesně takové jaké potřebuji.
19:42:54
24.07.2021
24.07.2021
Robert 106
Taky se přidám,
nevíte kde sehnat, nebo z čeho pasují gumičky na SEDR.
Teď mi hlavně chybí gumička šroubu volnoběhu.
Díky
nevíte kde sehnat, nebo z čeho pasují gumičky na SEDR.
Teď mi hlavně chybí gumička šroubu volnoběhu.
Díky
19:01:52
28.05.2021
28.05.2021
MISCHO
Aby som nezabudol , všetkým ďakujem za rady , Hlavne Bukaj-ovi
15:58:49
28.05.2021
28.05.2021
MISCHO
Tak som vymenil stifty ( zadny isiel srat) odvrtane vyvlozkovane. Poskladane a na brnk chytilo studene bez sytica na zakladne nastavenie motor ide krasne
09:47:53
28.05.2021
28.05.2021
isti
-> MISCHO: Podobnú situáciu som zažil aj ja.Auto na nd s dobrým motorom ale šlo to na dve valce.Už som vymenil všetko tri krát okolo zapalovania keď som chytil za karburátor a skoro mi to ostalo v ruke.Sanie bolo zlomené na oboch stranách
08:33:59
28.05.2021
28.05.2021
11mAjA11
Hej hlavně klid, stavaji se horší věci.
Dobré žes to nechal tak bo zaručeně bys nějaký steft urvala v tom vzteku..
Tipuju že to tím bylo.
Dobré žes to nechal tak bo zaručeně bys nějaký steft urvala v tom vzteku..
Tipuju že to tím bylo.
07:39:05
28.05.2021
28.05.2021
MISCHO
Vcera opat kompletna rozborka a prefuknutie veskerych kanalov +vizualna kontrola zo svetlom(presvietenie) . Nastavenie klapiek , plavakovka kontrola. Nasadim a znova to iste . Uz cely zufaly ze idem zhodit sanie a skontrolovat ho . No co chlapi , boli tam spodne matky ?? Kedze tam mam kratke stifty kvoli saniu na 4klapku zabudol som ich v euforii prehodit a dat matky . Predpokladam ze problem sposobuje toto , kedze sanie bolo pritiahnute len hore . Od hnevu som to samozrejme vcera nechal rozobrate .
15:02:25
27.05.2021
27.05.2021
MISCHO
-> COL: zaslepky aj trysky volnobehu su .
13:22:26
27.05.2021
27.05.2021
COL
A nechybí tam nějaká tryska/zaslepka třeba u volnobehu?
12:25:38
27.05.2021
27.05.2021
MISCHO
-> Bukaj: dakujem , xhapem ze takto od stola sa tazko urcuje pricina . Vsetky trysky boli vysrobovane a prefuknute stlacenym vzduchom tak ako aj veskere kanale . Gumicky, membrany tesnenia vsetko nove . Odvetranie plavakovky vycistene,hladina nastavena a skontrolovana . Tesnenie pod veko SEDR. Zaslepeny podtlak na rozdelovac,odpojovac volnobehu aj prisavanie spod druhej komory . Ma to taky brblavy zvuk ked to nastartujem . Ako by sa to dusilo/ nepalilo na vsetky valce. Jedine co mi chyba v karburatore je tlmitko sytica ( netusim ci je potrebne ) .
08:49:50
27.05.2021
27.05.2021
Bukaj
-> MISCHO: Takto těžko radit, ale pokud je hladina OK, víko není křivé, kanály, trysky a vzdušníky jsou průchozí, membrány nezpuchřelé, nikde nic nevázne, nechybí ani nepřebývá a nepodsává pod přírubou, tak při seriovém natryskování musí fungovat bez problému.
A základní nastavení volnoběhu "na otáčky šroubů" taky funguje u většiny, byť opotřebených, kusů...
Jinak co se týče víka A32 EDSR na SEDRu s difuzory 22/24, tak jediný rozdíl je v tryskách ekonostatu, nicméně to na základní funkce karburátoru (sytič, volnoběh, hlavní systém I., II.) nemá vliv.
Jestli máš dojem, že se karburátor "ulejvá", tak pro jistotu ještě zkontroluj šoupátko sytiče, jestli jej někdo nedal "naruby"...
A základní nastavení volnoběhu "na otáčky šroubů" taky funguje u většiny, byť opotřebených, kusů...
Jinak co se týče víka A32 EDSR na SEDRu s difuzory 22/24, tak jediný rozdíl je v tryskách ekonostatu, nicméně to na základní funkce karburátoru (sytič, volnoběh, hlavní systém I., II.) nemá vliv.
Jestli máš dojem, že se karburátor "ulejvá", tak pro jistotu ještě zkontroluj šoupátko sytiče, jestli jej někdo nedal "naruby"...
21:09:30
26.05.2021
26.05.2021
MISCHO
-> minno: pridaval som postupne a nic
21:00:35
26.05.2021
26.05.2021
minno
-> MISCHO: A skúšal si tú bohatosť voľnobehu ladiť? To základné nastavenie je obvykle k ničomu, nikdy mi s ním voľnobeh nefungoval.
20:23:41
26.05.2021
26.05.2021
MISCHO
Niekto kto by vedel poradiť ? Nizsie spomínaný SEDR 32 po repase . Zakladnom nastaveni ,kontrole hladiny . Stale ma problem s volnobehom (nedrzi , skape) . A ak ide tak sa dusi , ako by bola bohata zmes . Uz neviem co skontrolovat
21:16:47
18.05.2021
18.05.2021
MISCHO
-> darklord: dekel je z A32EDSR podla cisla GLS
21:14:38
18.05.2021
18.05.2021
darklord
-> MISCHO 18.05.21 21:14:02: cislo na dekli mas?
21:14:02
18.05.2021
18.05.2021
MISCHO
-> darklord: najblizsie to je k 135ke rozdiel je v tryskach 112/130
21:11:49
18.05.2021
18.05.2021
darklord
-> MISCHO 18.05.21 21:07:13: ak to spravne osadis tak v tom nevidim problem. Teda ak je to sedr zo skodovky, a veko tiez. Ekonostat maju 1.3 rovnaky vsetky, cize len nahodit spravne trysky a je to.
21:07:13
18.05.2021
18.05.2021
MISCHO
Nechcel som zakladat novu temu . Mam tu jeden SEDR . Dif 22/24 vzdusniky 190/160 , trysky 125/145 , volnobezne 50, sytic 140. Jak som hladal tak som hladal podla osadenia som nic nenasiel , tudiz to niekto ladil . Bude to fungovat na 136 motor ?
15:25:18
05.03.2017
05.03.2017
MisakusX
-> haasan: Tak jsem rád, že jsme se dohodli
14:12:43
05.03.2017
05.03.2017
MVM
-> minno 05.03.17 12:53:42: Ale jo - to samozřejmě platí .. ale jen za určitých podmínek. Čím větší tím lepší a celkovo velké veci - tak zase o tom by nám napsali referát spíš dievčata .. hej ?
14:06:54
05.03.2017
05.03.2017
haasan
Jenom oprava nejedná se o demontáž difuzorů ale rozprašovačů.... ,stydím se
12:53:42
05.03.2017
05.03.2017
minno
-> MVM: A na čo prosím ťa? :)) Čím väčšie difúzory, čím väčšie trysky, tým lepšie, nie? Celkovo veľké veci sú dobré
12:53:37
05.03.2017
05.03.2017
haasan
-> MVM: nechci nic upravovat je ohnuty jeden rožek kde se šroubuje víko a chci to narovnat a nevím jak moc tam ty dif. drží abych je nezkurvil
12:50:48
05.03.2017
05.03.2017
MVM
-> haasan: Zeptám se jinak a nepřímo ohlredně demontáže dif..(předpoklad z důvodů zvětšení) Máš spočítanou průtočnou rychlost v difuzoru při plným otevření klapek? Ač teda mám pocit že SEDR vyměnit difuzory nelze .. myslim že šly ven u DDSR? Dloho jsem se Jikovem nezabýval už - tak se možná pletu.. (Proto jsem kdysi na první motor sháněl SEDR613)
12:40:35
05.03.2017
05.03.2017
haasan
-> MisakusX: Na tehle straně níže je fotka sedru bez difuzoru takže to jít musí ale nikde jsem nenašel video a ani zmínku jak na to
22:45:45
04.03.2017
04.03.2017
MisakusX
-> haasan: Pokud vím, tak u LEKRu i SEDRu je difusor součástí těla karburátoru, uznávám, SEDR jsem ještě nerozdělával, ale pochybji, že je to jinak.
22:43:10
04.03.2017
04.03.2017
haasan
Chci se zeptat, jak těžké je demontovat difuzory s SEDRU popřpadě stručný návod.
17:16:24
22.08.2016
22.08.2016
zedd
Nené válí se mi tu nějake rozebrané karbce tak sem vzal z jiného, jsou tam obě . Ale stejně nechápu kam se svině ztratila, když vím že při posledním skládání sem je kontroloval, nechápu.. Jo však já ani nějaké závodění neplánuju, motor mám jinak všechno v originále, takže tak nějak na to normální ježdění, samozřejmě bude to chtít trošku toho usilí a té lásky a taky srdíčka do toho dát , ale co jsem tak vypozoroval tady na virtu asi tam rozdíl bude
08:18:57
22.08.2016
22.08.2016
darklord
-> zedd 21.08.16 10:34:48: takze si gulicku spod injektora dal pod ten srob?
01:59:51
22.08.2016
22.08.2016
Petr Urban
-> zedd: Mám Lekrů celkem slušný počet, jen stav neznámý, vzhledový ok.
Při správném ladění jede jakýkoli karb., nemám se sedry problém a jedou mi od volnoběhu až nahoru. Což naladit na závodním motoru volnoběh s LEKREM, to dá notnou dávku trpělivosti...
Na sériové blbuvzdorné používaní má určitě LEKR své kouzlo, bohužel zase až po dobrém nastavení, tomu se člověk nevyhne.
Při správném ladění jede jakýkoli karb., nemám se sedry problém a jedou mi od volnoběhu až nahoru. Což naladit na závodním motoru volnoběh s LEKREM, to dá notnou dávku trpělivosti...
Na sériové blbuvzdorné používaní má určitě LEKR své kouzlo, bohužel zase až po dobrém nastavení, tomu se člověk nevyhne.
11:41:33
21.08.2016
21.08.2016
zedd
Jo dík za ten odkaz moh sem taky rovnou mrknout, no asi to bude mít větší smysl než furt laborovat stím šílenstvím co tam je, asi brzo poletí. I tak dík všem za rady
11:33:29
21.08.2016
21.08.2016
minno
11:28:07
21.08.2016
21.08.2016
zedd
Však jo, já to beru :-D už mě ten karbec přestává bavit a uvažuju už nějakou dobu nad favoritím, pak do toho dám všechno, všechnu sílu, abych sedra odhodil co nejdál co to pujde :-D mimochodem, jen mě napadlo, neleží někomu doma zbytečný nevyužitý Lekr? :-D :-D
11:02:52
21.08.2016
21.08.2016
minno
-> David29: