skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
octavia I 1,6 75kw Bfq
prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 13.07.2013 do 19.07.2013, založil/a iceman.cz1
Test komprese ti o stavu stíracích kroužků nic neřekne. Jak zkontrolovali stav gufer na ventilech - to jako byla hlava dole jo? Dost pochybuju, ale věř si čemu chceš. Překroužkovat + udělat gufera na ventilech,kontrola vodítek, zabroušení sedel, a jede se dál.
-> iceman.cz1: V tvem pripade bych dolil olej na maximum,potom bych s tim jezdil a kontroloval spotřebu oleje.Pokud ti ten motor sezere 1l na 1000 km a nebo mozna i vice,tak ti nezbyde nic jiného,nez rozhodit motor a udelat vymenu krouzku a gufer na ventilech.Kamarad ma taky 1.6 octavii a brala mu dokonce kolem 1l na 100 km,Od te doby co jsme udelali motor,tak mezi výměnami olej nedoleva.
-> ozzman1000: No tak smyslem změny oleje je mimo jiné jeho spotřebu omezit, že jo...
-> dragon_cb_cz:
pri tej spotrebe oleja sa pri 10W-50 nedoplatí
pri tej spotrebe oleja sa pri 10W-50 nedoplatí

-> iceman.cz1: já o neřešil,prostě jsem vždy po cca 500km kontroloval stav oleje a případně dolil olej.....mno a pak šla do světa

-> iceman.cz1: Kompresní tlak s opotřebovaností gufer ventilů nesouvisí. Spíš než přidávat na studené viskózní klasifikaci (z 5W na 10W) bych přidával na teplé - tzn ze 40 na 50, protože problém máš s ohřátým olejem, ne studeným... takže něco jako 10W-50 třeba...
-> maca: a jak si to vyresil? krome prodeje auta teda
me je prave divny ze vsecko je oki ale zda se mi ze se mi ted zacina zase objevoivat nalil sem tam 1,5 litru a mam najednou nad mezi ryskama tak sem zvefdav zejtra jestly se zase objevi tak musim upustit 


-> iceman.cz1: měl jsem 1.6 74 kw a motor bral 0,5l na 100km

děkuju moc za odepsani, ty gufera atak se mi nezdaji kdyz me zmerily v servisu kompresy na valcich a bylo to oki vsecko prohlidly a prej nic nenasly tak nevim.. zkousim tam lejt 10w40 tak uvidime jestly to bude zrat dal timhle tempem nebo ne ale jak vidim tak je to asi normalni u tohohle motoru
to mam teda radost za 14 dni jedu na moravu tak to sem zvedav teda to abych si vzal rezervni kanistry.. -> Nwkt: nu prave ze cidlo nesviti rozsvitilo se tak sem zastavil vypnul motor po chvily nastartoval a cidlo nesvitilo dalsich 30km

Neřve ti čidlo hladiny/kvality oleje? Spíš bych se teda podíval po nějaký xxW50
Asi jak ho to zere a je ho malo, tak se nestiha chladit a na dalnici se prehreje... Tim mu klesne viskozita.
-> iceman.cz1: tenhle motor je známej tim, že olej žere, první série měly problémy se stíracími kroužky. Taky by jsi mohl mít problémy s gufery na ventilech. Dolij olej na horní rysku a zkoukni kolik najedeš km než se rozsvítí kontrolka. Nám to žere cca 1l na 1000km, možná trochu více. 10w-40 klidně nalej tim nic nezkazíš....
Ahoj prosim o radu zda uz se vam to nestalo.. mam octu 1,6 75kw 2003 najeto 126000km koupil sem to asi pred dvema mesici a zere mi to olej rozsviti se kontrolka mazani kdyz zastavim vypnu motor pockam tak zase zhasne dela to pri dlouhych jizdach kdyz ho tocim na dalnici atak takze trebas Plzeň - Časlav tak mi to svitilo dvakrat za jizdu.. nikde olej neproteka, vicko oki, nekouri to, komprese na valcich oki, v servisu rekly ze auto je ve skvelem stavu tak nevim kde ten olej je.. ted mi to stoji venku olej zadnej ryska je sucha a kontrolka mazani nesviti tak nechapu.. byl tam 5w 40 tak nevim zda tam dat 10w 40 nebo co delat.. prosim poradte diky 
