-> Tomaso435: stojím si za tím, že to co jsem psal je naprosto v mezích zákona. Nikdo nemůže živnostníka dotlačit k tomu, aby si koupil auto a platil z něj silniční daň, nebo platil daň z auta co už měl než začal podnikat, když si auto a náklady s ním spojené neodepisuje z daní.
Začína to tu vypadat, že se spor jestli jsou na tom hůř podnikatelé nebo zaměstnanci, což bych nerad.
Takže k tematu- radím -> IJK: aby neměl auto napsané k podnikání a tím ušetří na dani a nemusí nesmyslně montovat lpg.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přestavba na Lpg
-> Tomaso435: ale houby, nemusíš. a živnostnik taky plati dane
-> colaczech: jenže ja jako zaměstnanec fabriky platim daně jinde. kdežto ty jakožto zedník vykonávající služební cestu za učelem výdělku soukromým vozem... to je tak trochu nepřijatelné. kámoš to ted řešil... doma je v mejtě, podnikání v orlických horách. musí se tam zaručeně nějak dopravovat jelikož jede vydělat. a to soukromým vozidlem nelze i když si neodečitaš náklady s tím spojené... prostě tě tlačej k tomu že auto mít musíš aby z tebe tu daň vytáhli....
-> colaczech: většina to dělá tak že maji auto v osobním vlestnictví a firmě ho pronajímaji 

-> dragon_cb_cz: přesně tak
-> Tomaso435: finančáku jede primárně o to, že když si do odečtů dávaš náklady na zakoupení vozu, palivo a náklady na provoz vozidla celkově, tak je tvoje povinnost mít auto zapsané do podnikání a platit silniční daň. Kdo to tak nedělá, tam je magor nebo už je finančákem dávno prolustrovaný a začal daň platit s patřičnou pokutou.
To že budu např. zedník co se dopravuje za výkonem povolání po silnicích a neplatí silniční daň a nemá auto napsané v podnikání, je naprosto legální a nepostihnutelné. V ten moment totiž jede soukromým vozidlem a koná soukromou cestu.
A chtít po takovém "podnikateli" zaplatit silniční daň? To by stát mohl požadovat taky po tobě když jedeš do práce, protože taky přece využíváš silnice k tomu účelu, aby ses dopravil za prací, byť jako zaměstnanec fabriky např.

-> Tomaso435: finančáku jede primárně o to, že když si do odečtů dávaš náklady na zakoupení vozu, palivo a náklady na provoz vozidla celkově, tak je tvoje povinnost mít auto zapsané do podnikání a platit silniční daň. Kdo to tak nedělá, tam je magor nebo už je finančákem dávno prolustrovaný a začal daň platit s patřičnou pokutou.
To že budu např. zedník co se dopravuje za výkonem povolání po silnicích a neplatí silniční daň a nemá auto napsané v podnikání, je naprosto legální a nepostihnutelné. V ten moment totiž jede soukromým vozidlem a koná soukromou cestu.
A chtít po takovém "podnikateli" zaplatit silniční daň? To by stát mohl požadovat taky po tobě když jedeš do práce, protože taky přece využíváš silnice k tomu účelu, aby ses dopravil za prací, byť jako zaměstnanec fabriky např.
-> Tomaso435: Jenže 13ky se dokazujou snadno, dokázat, že některá jeho cesta byla skutečně "podnikatelská" je problém.
-> colaczech: ale ono je to vo tlau celkem. to že to tak dělá kde to... to je jako jezdí kde kdo na stovce 13ky ...
ty v rámci podnikání opoužíváváš silnice... (to že si neodečitač benál a opravy to je věc druhá) ale prostě služebně používáš silnici... za což bys měl platit... to že nepřiznáš služební auto jako služební aby ses vyhnul poplatkum je docela vo tlamu... jooo kdybys byl kanckrysa a k celýmu podnikání ti stačil notebok internet a elektrika tak jasny, auta netřeba, pracuješ po netu.. ale k tomuto.... celkem jono... i když takovej svařeč taky nemusí nutně vozit autogen v autě, hele...
ty v rámci podnikání opoužíváváš silnice... (to že si neodečitač benál a opravy to je věc druhá) ale prostě služebně používáš silnici... za což bys měl platit... to že nepřiznáš služební auto jako služební aby ses vyhnul poplatkum je docela vo tlamu... jooo kdybys byl kanckrysa a k celýmu podnikání ti stačil notebok internet a elektrika tak jasny, auta netřeba, pracuješ po netu.. ale k tomuto.... celkem jono... i když takovej svařeč taky nemusí nutně vozit autogen v autě, hele...
-> IJK: na tu přesdtavbu na lpg se vykašli. Opravdu se ti to nevyplatí pri tom náletu km. Jak už ti radili, nedávej si to auto do podnikání. Finančák nic řešit nebude, má to tak spousta živnostníků, ikdyz auto používají k dopravě za zaměstnáním, popř. k výkonu zaměstnání. Jenom si do účetnictví nebudeš dávat náklady s autem spojené(benzín ,údržba vozu atd.).
-> IJK: to tě stojí ročně benál tolik co daň co
jako pokud podnikání nejde a vytrhne tě 1800 za silniční pak je na čase tu činnost asi pověsit na hřebík a začit dělat něco jinýho

-> IJK: Klidně můžeš jezdit taxíkem nebo tlačit vozejček jak důchodce co veze šrot do sběrny... mám živnosťák taky a v žádném případě silniční daň neplatím.
-> IJK: Na tenhle nájezd nemá smysl LPG, stejně v zimě než se ti to ohřeje tak se ani nezapne 

Pokud by člověk dělal něco řemeslného tak sebou přece jenom něco vozit musí a to se na kolo ani do vlaku nedá, proto si myslím že by mi to z FÚ nevěřili.
Těch 1000 km ročně myslím asi 2 - 4 km denně ve městě při 250 pracovních dnech plus něco mezi město tak 8 - 15 km. Celkem kuriózní. Nové auto se na to nevyplatí, novější také ne, tak zbývají stará auta a ta zas mohou být zrezlá nebo zničená. Navíc by to chtělo spíše odolnost časovou než kilometrickou. Jak by to bylo u auta co má už hodně najeto, sneslo by takový provoz ?
Těch 1000 km ročně myslím asi 2 - 4 km denně ve městě při 250 pracovních dnech plus něco mezi město tak 8 - 15 km. Celkem kuriózní. Nové auto se na to nevyplatí, novější také ne, tak zbývají stará auta a ta zas mohou být zrezlá nebo zničená. Navíc by to chtělo spíše odolnost časovou než kilometrickou. Jak by to bylo u auta co má už hodně najeto, sneslo by takový provoz ?
-> IJK: kup si služební kolo.... problém vyřešen. zbytek jezdíš vlakem
-> IJK: Pokud neúčtuješ zákazníkům cestovné a nedáváš palivo do nákladů, tak kontrola z FÚ podle mě nemůže ani popel... nebo děláš něco, kde je auto zjevně nutnou podmínkou pro fungování? Každopádně silniční daň je 1800 za rok, když si připočteš náklady na revize, dražší emise atd, tak se ti to podle mě fakt nevyplatí...
Co se týká veterána, LPG samozřejmě auto jako veterána znehodnocuje a bylo by potřeba ho vyhodit. Zásahů naštěstí není tolik a jsou vratné, ale už to "není ono". Ventily se zaklepávají, protože do LPG těžko přimícháš příslušné aditivum, musel bys tudíž minimálně nechat upravit hlavu na tvrdá sedla - další tisíce.
Co se týká veterána, LPG samozřejmě auto jako veterána znehodnocuje a bylo by potřeba ho vyhodit. Zásahů naštěstí není tolik a jsou vratné, ale už to "není ono". Ventily se zaklepávají, protože do LPG těžko přimícháš příslušné aditivum, musel bys tudíž minimálně nechat upravit hlavu na tvrdá sedla - další tisíce.
-> IJK: 1000 km ročně je ekonomickej nesmysl
V podnikání tedy v majetku firmy být napsané nemusí, ale jak se používá pro podnikání silniční daň se za něj i tak platit musí. Myslím, že kontrole z FÚ by bylo divné jak se někam dostávám bez auta.
Kdyby se ještě někdo vyjádřil o vlivu LPG při 1000 km. Nebo i o těch veteránech.
Kdyby se ještě někdo vyjádřil o vlivu LPG při 1000 km. Nebo i o těch veteránech.
-> IJK: Pokud najedeš ročně 1000km, není lepší auto nemít psané v podnikání a silniční daň neplatit? To by se vyplatilo úplně nejvíc...
-> IJK: pokud bys chtěl veterána tak ano, ale nejni to nic nevratnýho 

Dík za odpovědi ! Zeptal bych se ještě na toto, pokud bych zamíšlel (časem) nechat si Škodovku 105 jako veterána poškodila by ji přestavba na LPG (jako že tam standartně nebyla) nebo naopak by to byla "zvláštnost" a bylo to pozitivní ?
Ono totiž potřebuji auto asi na 1000 km ročně, ale musel bych u toho platit silniční daň. Kilometricky se přestavba na LPG nevyplatí, ale při úspoře silniční daně ano. Těch 1000 km ročně by také způsobilo ty problémy např. s ventily ?
Takže Favorit, Forman by byl vhodnější ? Co jiná auta a LPG ?
Ono totiž potřebuji auto asi na 1000 km ročně, ale musel bych u toho platit silniční daň. Kilometricky se přestavba na LPG nevyplatí, ale při úspoře silniční daně ano. Těch 1000 km ročně by také způsobilo ty problémy např. s ventily ?
Takže Favorit, Forman by byl vhodnější ? Co jiná auta a LPG ?
-> IJK: tesneni pod hlavu nevidim problem, horsi ty ventily v litine... chce to proste favomotor, ostatni jsou blbe kecy
aha, uz vidim, kdo to psal :) jo s feldou s nim souhlasim, zadnou na oko lestenku, ale neodjete auto proste poznas, kdyz do toho sednes, vezmes za radicku, zatocis, rozjedes se, zvuk motoru atd. takze rozdil 120tis.km a 320 tis. km je hned patrnej, ikdyz nekdy na oko to auto s 320tis. km vypada lip :)))

aha, uz vidim, kdo to psal :) jo s feldou s nim souhlasim, zadnou na oko lestenku, ale neodjete auto proste poznas, kdyz do toho sednes, vezmes za radicku, zatocis, rozjedes se, zvuk motoru atd. takze rozdil 120tis.km a 320 tis. km je hned patrnej, ikdyz nekdy na oko to auto s 320tis. km vypada lip :)))
Ještě k tomu LPG technicky jak tady bylo napsáno : jinak škodovku na plyn dobrý… díly více méně nejsou, u škodovky na plyn se připrav na pravidelnou výměnu těsnění pod hlavou a i ventilů… nepojede to už vubec… zadek bude lehlej mrcha… zapomen… trochu bych to potřeboval vysvětlit. Po asi kolika km se tohle stane ? Ty díly je myšleno na 105 nebo na LPG "zařízení" ?
-> IJK: Ne, bonusy ti započítají
Škodovku mám pojištěnou u České pojišťovny ročně za asi 2200 Kč, ale nechci ji vyřazovat. Myslíte, že pak druhé auto by nezačínalo od nuly ? Chci to LPG kvůli úspoře silniční daně, ale pokud by druhé auto na povinném ručení stálo okolo 4000 Kč tak se to nevyplatí.
-> dragon_cb_cz: Před několika měsíci jsem to dělal
-> Nwkt: S tím zkušenost nemám jestli chtěj přiznávat bonus i takhle, ale klidně to možné je... konkurenční boj je dost tuhý.
-> dragon_cb_cz: V jakýkoliv pojišťovně, podívají se do registru a kolik tam budeš mít měsíců tak ti dají
-> IJK: Pokud přijdeš do pojišťovny kde už auto máš pojištěné, že chceš přiklepnout bonus na nové, tak by to měli rádi udělat, jinak se fakt otoč a jdi jinam, ještě se o tebe poperou... A dělat novou zástavbu za 10 nebo kolik tisíc do auta s poloviční hodnotou nemá smysl.
-> IJK: dneska se ještě řešej bonusy? příjdu řeknu chci to nejlevnější na tohle.... jo tolik? tak to nic jdu jinam
... néé počkejte se nějak dohodneme :-D
jinak škodovku na plyn dobrý... díly více méně nejsou, u škodovky na plyn se připrav na pravidelnou výměnu těsnění pod hlavou a i ventilů... nepojede to už vubec.... zadek bude lehlej mrcha... zapomen...
feldu s plynem klidně... pokud máš šáde na ježdění né na leštění, tak to vyhoď a nahraď to felicií se kterou se nechá i jezdit a dostupnost dílů a vubec životnost celýho auta je někde jinde. Samozřejmě si vybírej... žádný zaručený top stavy a vozy po profi go se super lakem.... jedině original stavy po dobrým majiteli... schnilý lemy neřeš....
... néé počkejte se nějak dohodneme :-D
jinak škodovku na plyn dobrý... díly více méně nejsou, u škodovky na plyn se připrav na pravidelnou výměnu těsnění pod hlavou a i ventilů... nepojede to už vubec.... zadek bude lehlej mrcha... zapomen...
feldu s plynem klidně... pokud máš šáde na ježdění né na leštění, tak to vyhoď a nahraď to felicií se kterou se nechá i jezdit a dostupnost dílů a vubec životnost celýho auta je někde jinde. Samozřejmě si vybírej... žádný zaručený top stavy a vozy po profi go se super lakem.... jedině original stavy po dobrým majiteli... schnilý lemy neřeš....
Podle mě smysl nemá. Na koho to máš pojištěný, že bys neměl bonusy?
Zajímal by mne váš názor. Mám Škodovku 105 L a kvůli úspoře silniční daně uvažuji o přestavbě na LPG, ale nevím jestli to má ještě smysl. Myslím vzhledem k věku, ale je stále celkem v dobrém stavu. Nebo bych na to mohl koupit auto, které už přestavěné je třeba Felicii. Ale pak bych měl dvě povinná ručení (a to u Felicie by bylo vysoké protože u mne by začínalo od nuly), dva techničáky a dvoje náklady na údržbu. Navíc u koupeného staršího by se určitě toho muselo hodně ze začátku vyměnit.