skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor pri vytiahnutom sytiči zhasne
Hladina je uz poridku ale stale to ide bez sitica uz netusim co to moze byt .
-> an51: Hladina se přímo na karburátoru změřit nedá - je na to potřeba pomocná nádoba, ideálně průhledná (mě dobře sloužil kelímek od vlašského salátu), na které si uděláš rysku 20mm pod horním okrajem. Na ní pak položíš víko karburátoru (s připojenou hadicí od pumpy) a ruční páčkou čerpáš palivo - hladina by se měla zastavit na rysce +- 1mm. Pokud je hodnota jiná, seřídíš jí přihýbání zobáčků plováku. Přesný postup je popsaný tuším v Andrtovi.
Ale ty symptomy tak jak je popisuješ mi na špatnou hladinu moc nesedí.
Ale ty symptomy tak jak je popisuješ mi na špatnou hladinu moc nesedí.
aka by mala byt optimalna hladina? po rozobrati karburatora bol v siticovej komore benzin no neviem kolko benzinu by tam malo byt?
trubku som skontroloval aj pre fukal mne tiez akoby na tri valce islo ale ked pridam plyn tak ide dobre mal by som malu hladinu v plavakovej komore?
-> an51: Ještě jednou bych tu trubku ve víku zkontroloval - já jí měl uvolněnou a dělalo to přesně to samé (motor běžel jako na tři válce) a postupně zdechnul, bez sytiče naprosto v pohodě....
Jinak zkontrolovat výšku hladiny, průchodnost sytičového systému.... Když na tom sytiči přidáš plyn, tak to jde normálně?
Jinak zkontrolovat výšku hladiny, průchodnost sytičového systému.... Když na tom sytiči přidáš plyn, tak to jde normálně?
ta trubicka neni uvolnena ani upchata no predpokladam ze hladina je poridku nakolko vsetko ine fungjuje poriadku od volnobehu az po akceleraciu
-> an51: hladina v karbeci je nastavena dobre? ta trubicka vo veku neni uvvolnena?
Zdravim virtaci mam problem motor 136 karburator sedr 32 22/24 komplet vycisteny viko rovne nove tesnenie po studenom starte na sitic nevyskoci do otacok len maximalne do tych 1100 potom zacne sklesat az kym nezhochne sviecky su poridku cim to moze byt?dakujem
Nemůžete někdo opravit název tématu?

mám podozrenie na tú hlavu valcov, už dlho nebola menená a na škodovkách vedia odchodiť ževraj často. ten chladič mal slabý prietok oproti tomu druhému čo sme tam dali.
Ďakujem za cenné rady, skúsim pozreť tú hlavu.
Ďakujem za cenné rady, skúsim pozreť tú hlavu.
ak sa skodovka prehrieva po mensich kontrolach vzdy smeruj k vymene tesnenia pod hlavou. termostat zbytocne nemenit (ak je horuca vrchna hadica, funguje fen), ani chladic, je to len strata casu resp. ries az potom ked je hlava+tesnenie v poriadku.
tak je to mozne skus dat dole vičko oleja a uvidis ci tam mas olej alebo taku sivu emulziu a ak mas vela oleja je to mozne
termostat tam nemám lebo by sa strašne rýchlo zohrial motor a vie mi aj voda miznúť, potrubie by malo byť v poriadku. môže byť že by bolo tesnenie pod hlavou zlé a mizne mi voda ? 

dalsia vec je ako mas nastaveny karburator ake mas otacky volnobehu za jazdy jasne ze sa ti to chladi ale na volnobech ked ti toci motor ako sialeny sa sam neochladi....ja som mal podobny problem ale iba z hasinanim motora mal som spinavu nadrz a netahalo palivo ako malo+ prehnute vicko karburatora nasavalo falosny vzduch viem vravim mimo témy ale vsetko je možne a ked neveris termostatu tak si ho otestuj vonka ci ti vobec aspon otvara.Ako aj napisal 120-> srdcar 120L: skotnroj si tie veci od jednoduhsich a uvidis :)
to s tým sitičom začalo samo od seba, naštartujem so sitičom a keď dám nohu dole z plynu tak motor pomali skapíňa a keď už je motor zohriaty na cca 70° a dám sitič dolu (vypnem sitič) tak motor drží otáčky presne tak ako má ! 

-> Rado5959: Moc nerozumím, jak to myslíš s tím sytičem. Když ho máš vypnutý, páčka dole, a motor ti na volnoběh při zahřátém motoru zhasíná, máš špatně seřízený karburátor, asi taky předstih a ventily. Pokud máš sytič zapnutý, páčka nahoře, tak ti při zahřátém motoru musí zhasínat na volnoběh, protože máš díky sytiči příliš bohatou směs.
To, že jsi dal druhý chladič, ještě neznamená, že ti vodní oběh dobře funguje. Pokud jsi ho spolu s topením dobře odvzdušnil a přesto se přehřívá, můžeš mít buď usazeniny v trubkách pod vozem nebo trubky promáčknuté. Podívej se na to pořádně.
Další věc je, že může být špatné těsnění pod hlavou, prasklá hlava a nebo máš zanešené vložky bordelem od 2. po 4. válec. Záleželo na tom, co předešlý majitel do chlazení lil. Jestli vodu z potoka nebo příkopu, tak je tam jemný písek, díky tomu se ti ucpal původní chladič. Není to tak jednoduché na to přijít, aspoň jsem tě trošku nasměroval.
To, že jsi dal druhý chladič, ještě neznamená, že ti vodní oběh dobře funguje. Pokud jsi ho spolu s topením dobře odvzdušnil a přesto se přehřívá, můžeš mít buď usazeniny v trubkách pod vozem nebo trubky promáčknuté. Podívej se na to pořádně.
Další věc je, že může být špatné těsnění pod hlavou, prasklá hlava a nebo máš zanešené vložky bordelem od 2. po 4. válec. Záleželo na tom, co předešlý majitel do chlazení lil. Jestli vodu z potoka nebo příkopu, tak je tam jemný písek, díky tomu se ti ucpal původní chladič. Není to tak jednoduché na to přijít, aspoň jsem tě trošku nasměroval.
funguju a dali sme tam aj druhy chladic lebo ten predtym bol upchaty a mal slaby prietok
-> dragon_cb_cz:
Když máš stroj typu Škoda Felicia (1960), tak seš rád, že ti třeba chladič neteče, zásoby dílů (i použitých) jsou omezené a drahé. Pak hledáš i standardně nevhodná řešení, která ovšem pomohou. Třeba Miloš řeší přehřívání, těsnění pod hlavou se neprojevuje, že by to tlakovalo, nebo šlo cosi kamsi, vodní pumpa to honí dobře (hadice od chladiče jsou horký nahoře i dole), ale po 40-50 km v horku to (i na rovině) prostě zabublá. Tím, že se vyndá termostat sice jedeš plácnu 15-20 km s podchlazeným motorem, ale tím, že tam termostat není, se ti smazávaj teplotní špičky a zátěž na chladič je v čase rovnoměrná. K tomu má štěstí, že je to starej, těžkej blok, kterej drží teplo jako blázen. O to pomaleji (a je to docela nepříjemný) to chladne, když se uvaří.
Když máš stroj typu Škoda Felicia (1960), tak seš rád, že ti třeba chladič neteče, zásoby dílů (i použitých) jsou omezené a drahé. Pak hledáš i standardně nevhodná řešení, která ovšem pomohou. Třeba Miloš řeší přehřívání, těsnění pod hlavou se neprojevuje, že by to tlakovalo, nebo šlo cosi kamsi, vodní pumpa to honí dobře (hadice od chladiče jsou horký nahoře i dole), ale po 40-50 km v horku to (i na rovině) prostě zabublá. Tím, že se vyndá termostat sice jedeš plácnu 15-20 km s podchlazeným motorem, ale tím, že tam termostat není, se ti smazávaj teplotní špičky a zátěž na chladič je v čase rovnoměrná. K tomu má štěstí, že je to starej, těžkej blok, kterej drží teplo jako blázen. O to pomaleji (a je to docela nepříjemný) to chladne, když se uvaří.
-> Rado5959: A spínač ventilátoru chladiče a ventilátor samotný ti fungujou?
ja len ci by tie problemy mohla sposobovat hlava ale za jazdy sa to auto neprehrieva ,iba ked stoji tak sa teplota splha do tych vyssich teplot a hlavne ma štve ten sitič
-> palinator: OK, když potřebuješ dojet, možná. Ale jakmile to "opravuješ", tak jiná oprava než náhrada funkčním kusem nepřipadá v úvahu...
-> gyuri33: V principu nic, ten problém s chcípáním to řešit může, ale předpokládám že chce řešit i problém s přehříváním...
-> gyuri33: V principu nic, ten problém s chcípáním to řešit může, ale předpokládám že chce řešit i problém s přehříváním...
-> dragon_cb_cz:
Dobře, né pomoct = opravit, ale když máš třeba fouklý těsnění/zarostlej chladič, tak s vyndaným termostatem dojedeš dál, než s ním. Vyzkoušeno.
Dobře, né pomoct = opravit, ale když máš třeba fouklý těsnění/zarostlej chladič, tak s vyndaným termostatem dojedeš dál, než s ním. Vyzkoušeno.
-> dragon_cb_cz: a co to ma mat spolocne s prehrievanim???
-> gyuri33: To by ale samo o sobě nevysvětlovalo to přehřívání...
nezda sa mi ze by bola voda v oleji je trochu riedky ale to asi tak má biť
skúsim pozreť tu trisku
skúsim pozreť tu trisku
-> Rado5959: mas upchatu trysku sytica
-> Rado5959: Voda do oleje ti nejde? Nebo naopak netlakuje ti to do expanzky?
-> palinator: Nemůže pomoct nikdy, maximálně nějaký problém zamaskuje a ten se pak vrátí v ještě horší podobě.
tých termostatov mám v aute už asi 5
ja mám skôr podozrenie na hlavu vlcov
ja mám skôr podozrenie na hlavu vlcov
-> dragon_cb_cz:
1) Blbost, která může pomoct i v případě, že termostat funguje dobře a problém je jinde. Ovšem netvrdím, že tohle je ten případ.
1) Blbost, která může pomoct i v případě, že termostat funguje dobře a problém je jinde. Ovšem netvrdím, že tohle je ten případ.
1. tak ked to nechladilo tak aj to momohlo
2. aj za tepla aj za studena
3. sviečky su dobre
2. aj za tepla aj za studena
3. sviečky su dobre
1) Vyndavat termostat je blbost - vzdy a za kazdych okolnosti.
2) Zhasíná ti jen ohřátý nebo i studený motor?
3) Jak vypadají svíčky?
2) Zhasíná ti jen ohřátý nebo i studený motor?
3) Jak vypadají svíčky?
Zdravím, potrebujem poradiť mám škodovku 120, Motor mi pri zdvihnutom sitiči na voľnobehu zhasíňa ale ked mam nohu na plyne tak motor ide dobre (neviem či to s tým niako súvisí ale motor ked stoji sa prehrieva druhy chladic, nová vodná pumpa daval som tam pripravok na precistenie hadiciek a navise som aj vybral termostat a stale sa prehrieva) Dakujem za rady.