skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 120l - studené starty
-> palinator: Otázkou je, jak dlouho, jsem zvědavý, kolik na to najezdíš, než začne hulit. Jde taky o to, jestli jezdíš benzin nebo plyn. U plynu je to rychlejší, protože je v podstatě suchý a bez jakýchkoliv přísad.
-> srdcar 120L:
T2 to zatím jezdí.
T2 to zatím jezdí.
-> palinator: To ti netvrdím, ale tvrdím, že odpojením odvětrání do sání motor odděláš. Ještě jedna věc: pokud nemáš sedla ventilů upravená na LPG na litinové hlavě, tak se ti ventily zaklepají po asi 50 000 km a hlavu můžeš zahodit. Vlastní zkušenost. Takto jsem vyměnil dvě, až mě to přestalo bavit a nechal jsem sedla upravit.
-> srdcar 120L:
Chceš mi říct, že životnost 120 na LPG je 15000 km?
Chceš mi říct, že životnost 120 na LPG je 15000 km?
Samozřejmě, že to musí odvádět tlak ze skříně, ale trvám si na tom, že motor odrovnáš, když nebude připojen do sání
-> srdcar 120L: Konstruktéři nebyli úplně blbý, ale primárně to má úplně jiný účel něž říkáš, říká se tomu positive crankcase ventilation a smyslem je odvádět přetlak z klikové skříně, jinak by chcal olej všude...
-> palinator: a Schade 12 Tak bohužel v tom ti musím oponovat. Odvětrání klikové skříně je vedeno do sání, aby olejová mlha zhora přimazávala motor. Protože jinak ti poběží horní pístní kroužky zanedlouho nasucho, rovněž ventily ve vedení a motor ti půjde do kytek. Pokud máš motor na plyn, tak tam je to jednoznačné. Přesně tak jsem si odrovnal motor. A stačilo tomu 15.000 km, začal kouřit a samozřejmě brát olej. Předtím ne. Když jsem ho rozebral, tak vrchy vložek měly rýhy jako kdybys do motoru nasypal písek. Takže odvětrání nechat na původním místě. A ne to nacpat do bandasky. Konstruktéři nebyli žádní blbci. Olej to cpe do karburátoru tehdy, když je motor vyběhaný, nedrží těsnicí a stěrací kroužky, tudíž fouká do oleje.
Ak je zapaľovanie OK a dobre nastavený predstih, tak bude problém s karburátorom, najskôr prisáva niekde falošný vzduch. Kukni či nevypadla záslepka voľnobežnej trysky..ale to by nedržalo voľnobeh vo všeobecnosti...a nemáš odpojené tiahlo sýtiča? Lebo ak motor pekne ide, za tepla pekne štartuje, ta ma to zvádza na nejakú banálnu chybu samotného sýtiča...
-> Schade12:
Je to odvětrání klikové skříně. Kdo si nechce zasírat karburátor, tak to svádí do bandasky, aby to neprášilo olejovou mlhu. Pokud není motor úplně mrtvej, tak plyny z karteru nic neovlivněj.
Je to odvětrání klikové skříně. Kdo si nechce zasírat karburátor, tak to svádí do bandasky, aby to neprášilo olejovou mlhu. Pokud není motor úplně mrtvej, tak plyny z karteru nic neovlivněj.
to samozřejmě startuji se sytičem, ještě se chci zeptat jak je hadice od filtru na kryt ventilů a pak ještě na sací potrubí na kryt ventilů, tak na co jsou tam dobré mají tam nějaký význam? mě připadne že to tama zbytečně jenom saje falešný vzduch a může se těmi hadicemi dostat olej do karburátoru.
Hloupá otázka: při startování používáš sytič?
Podívej se do karburátoru, jestli nemáš ucpanou trysku sytiče, na to to vypadá. Můžeš mít nějaký binec v plovákové komoře nebo vodu.
-> Schade12: Tak bych zkontroloval, jestli ti to nepřisává pod přírubou karburátoru (prohnutá), případně prohnuté těleso šoupátka sytiče.
šak to přesně myslím to s tím vtříknutím a taky to dělám
-> Schade12: Nejde o to jestli dáváš plyn, u studeného motoru je dobré (po načerpání paliva do karburátoru) několikrát (podle potřeb každého motoru a vkusu každého soudruha) prudce sešlápnout plyn, tím se nastříkne palivo akcelerační pumpičkou do difuzorů/sacího potrubí a výrazně to obohatí směs při startování.
svíčky jsou nové, motor má všechny nové těsnění nové kroužky, a plyn dávám (jako před tím než startuji aby se tam našlapal benzín)
Možností je veľa čím to môže byť. Je možné že máš prehnuté veko karburátora a potom sytič nefunguje správne, zmes je moc chudobná na zapálenie. Taktiež stav sviečok, káblov, rozdeľovača, celkový stav motora a zapaľovania....
A "našlapeš" jí před tím než startuješ?
čau, chci se zeptat, když startuji studený motor tak musím strašně dlouho točit aby chytla, a někdy taky dělá že chytne a hned zdechne a tak třeba třikrát než zůstane běžet. Ale jak je zahřátá (stačí trošku), tak chytá uplně nádherně hned. jinak jede velice pěkně. Nepomože ani když nečerpám předem ručně benzín. Myslím si že to je asi nízká hladina, ale když ji dám vyšší tak zase nedrží volnoběch zadušuje se a jsou uplně černé svíčky (ted jsou krásně cihlové) tak prosím o radu pač je to docela nepříjemné tak dlouho točit když je studená díky