
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nízký volnoběh Sedr32
23:38:09
06.06.2013
06.06.2013

srdcar 120L
-> mikihans: Z toho si nic nedělej. Stávají se i horší věci. Hlavně, že jsi na závadu došel. A to se počítá.

16:46:19
06.06.2013
06.06.2013

m8rinek
-> mikihans 05.06.13 20:19:18: Víko se rovná podložením v místě šroubů a zatlačením lisem na střed. Potom se to jen doladí smirkem na skle...
13:48:10
06.06.2013
06.06.2013

mikihans
tak pánové, možná mě budete mít za blba, všecko jsem seřídil, i ty klapky, žádný extra rozdíl se nekonal. tak jsem se ještě jednou pustil do rozebrání a důkladného vyčištění... a na co jsem přišel. z pravé strany karburátoru, kde je pod šroubkem volnoběžná tryska, tak tryska chyběla
známý tvrdil že karburátor je vymontovaný z funkční škodovky a nic s ním nedělal, ale tryska prostě chyběla, tak jsem vzal trysku z jednoho SEDRu co mám doma v dezoláním stavu, a hle, šrouby bohatosti i volnoběhu fungují!
volnoběh 800 ot. a jak si krásně vrní
ještě to jdu projet a případně něco udělám s tím injektorem, pokud to bude při přidání plynu pořád ztrácet tah



13:18:46
06.06.2013
06.06.2013

dragon_cb_cz
-> mikihans: Hladinu seštěluj s benzínem, s vodou sešteluješ prd... šroubek bohatosti ovlivňuje bohatost směsi v systému volnoběhu, bohatost směsi v ostatních systémech je daná pouze výškou hladiny a osazením (trysky, vzdušníky).
Prohnuté víko se srovnat dá ve svěráku - do víka zašroubuješ ten nesmysl pro uchycení filtrboxu šroubem, podložíš zespodu víko v rovině děr pro šrouby a pak to ve svěráku lisuješ - tím jak tlačíš na ten nesmysl ve víku, tak ho pomaličku srovnáš... pokud nebudeš lisovat pomaličku, tak praskne.
Pokud ti nejde volnoběh zvednout, tak bych to viděl na ty klapky - prostě tam jde málo vzduchu.
Prohnuté víko se srovnat dá ve svěráku - do víka zašroubuješ ten nesmysl pro uchycení filtrboxu šroubem, podložíš zespodu víko v rovině děr pro šrouby a pak to ve svěráku lisuješ - tím jak tlačíš na ten nesmysl ve víku, tak ho pomaličku srovnáš... pokud nebudeš lisovat pomaličku, tak praskne.
Pokud ti nejde volnoběh zvednout, tak bych to viděl na ty klapky - prostě tam jde málo vzduchu.
12:31:22
06.06.2013
06.06.2013

srdcar 120L
-> mikihans: Podívej se, jak ti zavírá jehlový ventil na plováku, hrot mívá už sedlo místo kužele, přeplavuje se a pak to docela žere, jak uvádíš. Může být i povolený. Pokud ti to nechce naskočit na několikrát na sytič, pravděpodobně ti spadává benzin, může být vadná hadička z nádrže k AC pumpě, prasklá sklenička před ní, poškozená membrána čerpadla, vadný zpětný ventilek. Nemusí ti taky správně fungovat el. ventil na volnoběhu.
11:07:16
06.06.2013
06.06.2013

ochoda
-> mikihans: dělalo mi to přesně jako tobe s tim sedrem, tak sem schodil karbec a dle tušim Urbiho návodu sešteloval klapky a nádhera
jakou to mělo spotřebu ale netušim

10:51:45
06.06.2013
06.06.2013

mikihans
zapalování je v pořádku, jak říkám, u EDSRu šlo všechno krásně štelovat, volnoběh jsem si tam nastavil jsem jsem potřeboval, jen byla šílená spotřeba a horší studené starty stylu - sytič, našlapat, chytlo na drc, zdechlo, chytlo, zdechlo, až třeba na potřetí to drželo. Ale to až u teplot cca 5°C a míň
Na ty klapky se podívám, myslím že jsou úplně zavřené, jdu studovat knížku od Andrta
A ještě dotaz. Injektor na EDSRu jsem měl seřízený tak (už když jsem tu škodovku dostal), že stříkal ne doprostřed do toho středového otvoru difuzoru, ale jakoby bokem do prostoru difuzoru.
U SEDRu to stříká doprosřed, ale tam to trochu chytá ten kroužek a pak to stéká, místo aby to stříkalo do prostoru. Jak to má být?
Na ty klapky se podívám, myslím že jsou úplně zavřené, jdu studovat knížku od Andrta

A ještě dotaz. Injektor na EDSRu jsem měl seřízený tak (už když jsem tu škodovku dostal), že stříkal ne doprostřed do toho středového otvoru difuzoru, ale jakoby bokem do prostoru difuzoru.
U SEDRu to stříká doprosřed, ale tam to trochu chytá ten kroužek a pak to stéká, místo aby to stříkalo do prostoru. Jak to má být?
09:19:29
06.06.2013
06.06.2013

sbf
pozri si hlavne zapalovanie predtym nez sa zacnes rypat v sedri/edsr (ci mas spravny predzapal, ci ho posuva s otackami, funkcny palec+ciarku), ked nereaguje na zmes/prid. vzduch chyba bude asi tam, hoci to prehnute viko treba narovnat (su na pripravky)
08:06:02
06.06.2013
06.06.2013

Vrba
Hele,máš dobře nebo aspon nějak seřízené klapky?Musí byt maličko priotevřené,návod máš v Andrtovi.Pokud je nechaš uplně zavřené,může byt s volnoběhem problém.
06:49:28
06.06.2013
06.06.2013

Bukaj
-> mikihans: Pokud je i spodek toho SEDRu s ekonostatem (karbec ze 130/5/6), tak na něj můžeš dát víko EDSR (jen EDSR má jiné trysky ekonostatu na víku), pokud je spodek karbu 105/120, tak to s víkem EDSR nebude fungovat.
Je divný, že přidáváním na bohatosti se nic neděje - většinou je to opačně (přisávání vzduchu a chudá směs) - to by značilo příliš bohatou směs - vysoká hladina v plovákovce (vodou nic nenaměříš), ucpaný vzduchový filtr, možná by pomohlo vyměnit těsnění regulačních šroubů na karbu (že by si to přes šroub bohatosti přisávalo vzduch a bylo to naopak moc chudé)...
Je divný, že přidáváním na bohatosti se nic neděje - většinou je to opačně (přisávání vzduchu a chudá směs) - to by značilo příliš bohatou směs - vysoká hladina v plovákovce (vodou nic nenaměříš), ucpaný vzduchový filtr, možná by pomohlo vyměnit těsnění regulačních šroubů na karbu (že by si to přes šroub bohatosti přisávalo vzduch a bylo to naopak moc chudé)...
22:16:27
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
teď mám doma ten EDSR tak ho rozdělávám a chci ho pořádně vyčistit. Hladina v plovákovce jsem naměřil 20 mm nad okrajem, ale to jsem měřil s vodou. Mám to radši zkusit i přímo s benzínem? přece jen hustota je jiná.
Bohatá směs je myšleno špatně seřízená tím šroubkem co přicpává dírku pod klapkou 1. stupně (tedy šroubem bohatosti), nebo se dá nastavovat i nějak jinak?
Bohatá směs je myšleno špatně seřízená tím šroubkem co přicpává dírku pod klapkou 1. stupně (tedy šroubem bohatosti), nebo se dá nastavovat i nějak jinak?
21:43:43
05.06.2013
05.06.2013

ferrari
Presne ako píše Palinator...ale 11l je sakra veľa, to s ami už nezdá...inak hlasujem skôr za ten EDSR...pokrivený SEDR, to je tak do koša...
20:58:26
05.06.2013
05.06.2013

palinator
-> mikihans:
Bohatá směs... vysoká hladina, netěsnej karburátor, ucpaný vzduchový filtr. Pokud máš auto s posilovačem, "zapumpuj" pedálem brzdy a uvidíš, jakou směs máš... Pokud otáčky vzrostou, je bohatá.
Bohatá směs... vysoká hladina, netěsnej karburátor, ucpaný vzduchový filtr. Pokud máš auto s posilovačem, "zapumpuj" pedálem brzdy a uvidíš, jakou směs máš... Pokud otáčky vzrostou, je bohatá.
20:50:02
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
a napadá někoho, čím by mohla být způsobená ta šílená spotřeba? Dlouhodobý průměr mám 11L/100km, vůle ventilů seřízena, komprese v pořádku, benzín nikde neteče.
Zkusím teď odjezdit nádrž s tím novým SEDRem, jestli spotřeba klesne.
Nejradši bych tam totiž nechal ten původní EDSR, s ním to jelo krásně, šel štelovat volnoběh, víko je na tom teda cca stejně jako na tom novém (prohnuté mezi difuzory), všechno v pohodě, až na tu blbou spotřebu
Zkusím teď odjezdit nádrž s tím novým SEDRem, jestli spotřeba klesne.
Nejradši bych tam totiž nechal ten původní EDSR, s ním to jelo krásně, šel štelovat volnoběh, víko je na tom teda cca stejně jako na tom novém (prohnuté mezi difuzory), všechno v pohodě, až na tu blbou spotřebu

20:46:16
05.06.2013
05.06.2013

palinator
-> mikihans:
Víka záměnná nejsou... To že má osazenej ekonostat asi ničemu nevadí, protože na spodku nebudou vyvrtaný díry mám takovej dojem.
Víka záměnná nejsou... To že má osazenej ekonostat asi ničemu nevadí, protože na spodku nebudou vyvrtaný díry mám takovej dojem.
20:45:19
05.06.2013
05.06.2013

palinator
-> pecen 05.06.13 17:35:35:
Nesmí nesmí... Možná nesmí, ale prohnutý je víc nebo míň asi všude. Taky mám prohlej karbec ale víceméně to jezdí slušně.
Nesmí nesmí... Možná nesmí, ale prohnutý je víc nebo míň asi všude. Taky mám prohlej karbec ale víceméně to jezdí slušně.
20:28:53
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
tušil jsem že to bude zrada
zkusím to nějak srovnat a když to ještě víc zkurvím, tak holt budu shánět jiné
mimochodem víka EDSR a SERD záměnná nejsou předpokládám, nebo ano? Navíc to SEDR víko je s ekonostatem


20:27:07
05.06.2013
05.06.2013

cuker
To veko má vplyv iba na sitič,nie na volnobeh.A niekedy to je iba o nastavení škrtiacich klapiek.
20:25:41
05.06.2013
05.06.2013

Kuba105
-> mikihans: prohlé to bejt nemá a já jsem to řešil lisem a co se už nedokázalo srovnat tak jsem už dopiloval. Ale možná bude snažší sehnat jiný víko, všude se toho válí mraky
20:19:18
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
tak to bylo opravdu prohnuté, vzal jsem to pilníkem, je to o něco lepší, ale pořád žádná sláva, volnoběh stále doladit šrouby nejde.
Podíval jsem se tedy na víko, to po obvodu sedí bez mezery, ALE uprostřed mezi difuzory je asi 1 m mezera - viz obrázek.
Tohle je tak správně nebo je to víko vypouklé protože byl k němu kdysi přitažen filtrbox tím šroubem uprostřed? (já mám pružiny na boku)
Popř. dá se tohle ještě nějak v domácích podmínkách srovnat?
Podíval jsem se tedy na víko, to po obvodu sedí bez mezery, ALE uprostřed mezi difuzory je asi 1 m mezera - viz obrázek.
Tohle je tak správně nebo je to víko vypouklé protože byl k němu kdysi přitažen filtrbox tím šroubem uprostřed? (já mám pružiny na boku)
Popř. dá se tohle ještě nějak v domácích podmínkách srovnat?
17:40:57
05.06.2013
05.06.2013

pecen
silikon né, nový těsnění a rovnoměrně dotáhnout, ale ne moc, většina problémů je ta, že to saje vzduch
17:38:50
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
mrknu na to, je to možný, přiznávám že jsem ho nijak moc zvenku nesledoval, jen profouknul kanálky, trysky a vzdušníky.
Co vím je lehounce prohnuté víčko, kdy v jednom místě MOŽNÁ úplně nedoléhá. Je lepší to taky přejet pilníkem, nebo tam dát trošku silikonu na dotěsnění?
Co vím je lehounce prohnuté víčko, kdy v jednom místě MOŽNÁ úplně nedoléhá. Je lepší to taky přejet pilníkem, nebo tam dát trošku silikonu na dotěsnění?
17:35:35
05.06.2013
05.06.2013

pecen
nemáš křivou přírubu? myslím dosedací plochu na sání, otoč ho a dej tam ocelový pravítko, ve všech směrech nesmí bít ani mezírka. Klidně vem velkej pilník a zbrus to do roviny. Pak ho jenom lehce dotáhni a neměl by bejt problém.
17:19:06
05.06.2013
05.06.2013

mikihans
Ahoj, dnes jsem do své 105ky nacpal "nový" karbec, místo původního EDSRu, který žral 11L/100km jsem si sehnal SEDR co měl známý doma ze 120ky. Po osazení funguje, jede, startuje krásně, ale má nízký volnoběh asi 500ot., bliká kontrolka dobíjení a motor klepe. Při nastavení pomocí šroubů jde tak akorát snížit, když přidám bohatost, zdechne to, tu musím mít nadoraz zataženou. Šroub volnoběhu taky nijak nepomáhá. Čím by se to dalo vyřešit?
Druhá věc je, že při prudším přidání plynu následuje mezera, cuknutí a potom teprve táhne, je to vlastnost, nebo to jde taky nějak vyřešit? S tím EDSRem to jelo krásně a volnoběh šel pohodlně seštelovat, ale s tou spotřebou se to nedalo.
Díky za případné rady
Druhá věc je, že při prudším přidání plynu následuje mezera, cuknutí a potom teprve táhne, je to vlastnost, nebo to jde taky nějak vyřešit? S tím EDSRem to jelo krásně a volnoběh šel pohodlně seštelovat, ale s tou spotřebou se to nedalo.
Díky za případné rady