ake "orientacne" myslis... snad do motoroveho prostoru neposadis manzelku so stroboskopem aby kontrolovala predzapal co ty brazdis ulice a civis do zrcatka :)
a novy rozdelovac vobec neznamena ze musi byt aj spravne nastaveny. ak klepe treba ho dostelovat tymi podlozkami. ano obejde sa aj bez neho pokial jazdis 3000+ ot (zavodne) alebo ti nevadi rozbiehat sa ako korytnacka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 125l seřízení předstihu
-> sbf: orientačně zda se hýbe jde přes stroboskop. Podtlak samotný je věc která se moc často neporouchá, spíše mehanicky zatvrdnou desky které se vůči sobě hýbají. Pokud si někdo chce být jistý funkcí, nechť si koupí nový než se snažit složitě a přitom zřejmě nepřesně měřit jeho průběh vůči podtlaku, chtělo by to vývěvu měnitelnou s budíkem. Já i na jeté rozdělovače kde dělám úpravu, dávám podtlaky nové, většinou se ale upravený motor obejde bez něho. Kdyby rači všichni měly v pořádku základní funkci rozdělovače a to jou odstředivá regulace vůči otáčkám a nějakým požadavkům daného typu motoru a rozdělovač bez radiálích vůlí osy, to by to pak polovině virtu "neklepaly ventily"
a auta by možná měla i smysluplný chod motoru a výkonost.


Vyústění otvoru, kde se v karburátoru odebírá podtlak pro ovladač v rozdělovači je umístěno tak, že je u něj největší podtlak právě při částečném otevření škrtící klapky prvního stupně, ale nikoliv už při volnoběhu. Když ji otevřeš naplno, podtlak v tom místě bude mnohem menší a předstih se přestane zvyšovat.
-> Nepér: To nemyslíš vážně?(u klapky se jejím otevřením ztratí podtlak) jak by se ti potom směs dostávala do motoru?
Vývěvou s ukazatelem podtlaku... nebo je daná druhá tabulka s podtlakem podle otáček.
Podtlak sa ti prejavuje pri prechodoch (pri radeni rychlosti) cize dost casto a nastavuje sa podlozkami v tom vakuovom telese kde ide hadica z karb.
Ak to klepe treba si byt isty zakladnym nastavenim a riesit podla symptomov bud podtlak alebo odstredivu reg. A fukcnost podtlakovej nejde skontrolovat cez stroboskop!!! Alebo ak ti to ide napis ako to kontrolujes...
Ak to klepe treba si byt isty zakladnym nastavenim a riesit podla symptomov bud podtlak alebo odstredivu reg. A fukcnost podtlakovej nejde skontrolovat cez stroboskop!!! Alebo ak ti to ide napis ako to kontrolujes...
Podtlak je tam jen na zvýšení předstihu v částečném zatížení, když jedeš naplno, neuplatní se, protože u klapky se jejím otevřením ztratí podtlak.
-> sbf: né ostatní dvě jak říkáš, jsou tam jen dvě regulace a beru že jsou ok, pokud ne, nemá snad cenu s rozdělovačem jezdit. Podtlaková regulce se nenastavuje, dá se jen zkontrolovat funkčnost přes stroboskop. Nastavovat rozsah podt. regulace šlo jen u škoda 100. To při jakém podtlaku zabírá nejde nastavit u žádné ! Je to dané.
urbi... ale toto mozes robit len za predpokladu ze ostatne dve regulacie su spravne nastavene. ak mas zle nastaveny podtlak mozes otacat kolko chces ale bude ti to klepat stale ak slapnes na plyn
-> srdcar 120L:
Ještě bych doplnil zásadní význam testu detonací aspoň dle sluchu. Do prudčího kopce např. na trojku projet celé spektrum otáček až do maximálních pod plným plynem, pokud je slyšet zvonivý zvuk, roky od všech fotrů nazývaný špatně klepání ventilů, je potřeba předstih maličko snížit a zkusti znova. Pokud slyšet není, je možné zkusit zvětšovat do títo hranice a pak jej zase snížit na správnou úroveň.
Osvědčené je u fav. motorů 136 s KP 9,5 zákl. předstih s rozdělovačem 540 (Š120-136) na hodnotu 0 -4st. Více bych rozhodně nedával, leda u motoru na LPG nebo s hodně špatnou kompresí vlivem např. najetých 300tis. km.
Pokud by byl zájem o správně fungující zapalování, možnost repase i staršího rozdělovače na sériové hodnoty : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru

Ještě bych doplnil zásadní význam testu detonací aspoň dle sluchu. Do prudčího kopce např. na trojku projet celé spektrum otáček až do maximálních pod plným plynem, pokud je slyšet zvonivý zvuk, roky od všech fotrů nazývaný špatně klepání ventilů, je potřeba předstih maličko snížit a zkusti znova. Pokud slyšet není, je možné zkusit zvětšovat do títo hranice a pak jej zase snížit na správnou úroveň.
Osvědčené je u fav. motorů 136 s KP 9,5 zákl. předstih s rozdělovačem 540 (Š120-136) na hodnotu 0 -4st. Více bych rozhodně nedával, leda u motoru na LPG nebo s hodně špatnou kompresí vlivem např. najetých 300tis. km.
Pokud by byl zájem o správně fungující zapalování, možnost repase i staršího rozdělovače na sériové hodnoty : skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
-> Schade12: můj názor: nevím, proč chceš nastavovat předstih motoru za běhu. Budiž, proti gustu žádný dišputát.
Sdělím ti, jak nastavuji motor s rozdělovačem já. V první řadě na studeném motoru seřídím ventilové vůle podle typu motoru. Poté prohlédnu a seřídím kladívko rozdělovače na 0,35 mm odtrh. Zjistím, jakou vůli má rozdělovač vůči rozvodům, zda se pohybuje základová deska, v případě potřeby opravím jak bylo zde vícekrát na fóru uvedeno. Pokud mám zapalovací cívku s předřadným odporem ( porcelánová kostka na ní ), zkontroluji a upravím kontakty na svíčkách na hodnotu 0,6 mm. Osvědčilo se to lety. Při zapnutém zapalování nastavím hodnotu předstihu na 5 stupňů. Dle mého je 7 stupňů až moc. Kontrolu dělám pomocí malé žárovičky mezi kostru a přívodní kabel do rozdělovače na kladívko. Je to přesnější než na jiskru. Udělám pak kontrolu karburátoru, hlavně hladinu a jestli dobře zavírá jehlový ventil plováku. Udělám kontrolu vzduchového filtru, případně vyměním za nový. Pak motor nastartuju, jízdou zahřeju na provozní teplotu, doladím na něm volnoběh v rozmezí 800 až 820 ot/min. Motor by měl běžet pravidelně, bez kolísání otáček a poškubávání. Toto seřizování provádím v intervalu 5-7 tisíc km (pokud karburátor nemá problém, seřizuji pak jen nastavení volnoběhu)
Při 1800 otáčkách funguje už podtlaková regulace, takže je to zkreslené. To, co uvádím, lze použít pro většinu kontaktních rozdělovačů starších nebo nových na škůdkách.
Já mám motor z Fáva 136-tku, s rozdělovačem ze 120M, u něho nastavuji předstih na 4 stupně a v poho. Ostatní stejně.
Sdělím ti, jak nastavuji motor s rozdělovačem já. V první řadě na studeném motoru seřídím ventilové vůle podle typu motoru. Poté prohlédnu a seřídím kladívko rozdělovače na 0,35 mm odtrh. Zjistím, jakou vůli má rozdělovač vůči rozvodům, zda se pohybuje základová deska, v případě potřeby opravím jak bylo zde vícekrát na fóru uvedeno. Pokud mám zapalovací cívku s předřadným odporem ( porcelánová kostka na ní ), zkontroluji a upravím kontakty na svíčkách na hodnotu 0,6 mm. Osvědčilo se to lety. Při zapnutém zapalování nastavím hodnotu předstihu na 5 stupňů. Dle mého je 7 stupňů až moc. Kontrolu dělám pomocí malé žárovičky mezi kostru a přívodní kabel do rozdělovače na kladívko. Je to přesnější než na jiskru. Udělám pak kontrolu karburátoru, hlavně hladinu a jestli dobře zavírá jehlový ventil plováku. Udělám kontrolu vzduchového filtru, případně vyměním za nový. Pak motor nastartuju, jízdou zahřeju na provozní teplotu, doladím na něm volnoběh v rozmezí 800 až 820 ot/min. Motor by měl běžet pravidelně, bez kolísání otáček a poškubávání. Toto seřizování provádím v intervalu 5-7 tisíc km (pokud karburátor nemá problém, seřizuji pak jen nastavení volnoběhu)
Při 1800 otáčkách funguje už podtlaková regulace, takže je to zkreslené. To, co uvádím, lze použít pro většinu kontaktních rozdělovačů starších nebo nových na škůdkách.
Já mám motor z Fáva 136-tku, s rozdělovačem ze 120M, u něho nastavuji předstih na 4 stupně a v poho. Ostatní stejně.
ak potrebujes len zakladne nastavenie (tj urcite vies ze odstredivu a podtlak to ma v poriadku) ide to aj bez stroboskopu , ale ak mas neznamy/novy rozdelovac a klepe to riesenie moze by zdlhave bez stroboskopu.
o.i. preco nastavovujes zaklad pri 1800 ot?
o.i. preco nastavovujes zaklad pri 1800 ot?
-> škodec: Ze je to "potreba" bych netvrdil, stroboskop je sice fajn, ale spis pro kontrolu ze rozdelovac reguluje jak ma, samotna hodnota predstihu zmerena pomoci stroboskopu o tom jak motor pojede nerika vubec nic...
-> Bucin: to je dobra somarina s tym stroboskopom pouzitelnym len na bezkontakt, nastavis na remenici zakladny ale treba to doladit stroboskopom za chodu motora.
-> Schade12: Stroboskop potřebuješ jen na bezkontakt. Pokud máš kladívko a litinovou hlavu, nastavíš při vypnutém motoru základní předstih 7° a utáhneš. Pro kontrolu otáčíš klikovkou a na jiskru zkontroluješ.
Pocem, ti jednu bliknu 

-> Markop: Proč by se nenastavoval stroboskopem 

U těchto motorů se předzápal nastavuje u vypnutého motoru tzv. "na jiskru". Žádný stroboskop. A když už, tak s odpojenou hadičkou od podtlakové regulace a na co nejmenší volnoběh.
Keď nie je storboskop, tak doporučujem nastaviť vzdialenosť kontaktov ramienka a nastaviť predstih na 7 st pri zhasnutom motore...a potom vyskúšať, ako píše Nepér, či to neklepe...ak nie, dá sa predtih jemne zvýšiť, jemným otočením rozdeľovača proti smeru hod. ručičiek...a znova vyskúšať...
3500 rpm na čtyřku nebo pětku proti kopci, s plynem na podlaze, nesmí to ťukat. Ale jestli chceš mít hodnoty podle tabulek, potřebuješ stroboskop. Základní předstih se dá u kontaktního zapalování zkontrolovat žárovkou...
Zdravím, chtěl jsem si na mojem autíčku,nastavit předstih za běhu motoru. Jak již jsem se dozvěděl že se to má nastavovat při vyšších otáčkách motoru nikoli na volnoběh. Tak jak bylo auto zahřáté, tak jsem držel tak 1800ot/m, a spolupracovník potáčel rozdělovačem, jak byly otáčky nejvyšší tak ho dotáhl. Pak jsem motor vypl a zkusil ho nastartovat, ale strašně špatně chytal. tak jsem se šel podívat kolik ten předstih vlastně je a byl tak 28stupnú. Tak se chci poprosit aby mi někdo napsal přesný postup nastavení předstihu za běhu motoru . Díky předem