skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1,4 axialna vôla
Taaak, dal som novú spojku aj prítlačák a je ticho. Som rád že za tým nebola nejaká večia záhada
-> Vojťas: nič iné ti asi neostáva, keď je to v takomto stave a axiály opačne.
-> minno: to se mi hrozně chce :/ už to mám v autě :( tak zas ven...
-> Vojťas: axiálnu voľu je podľa mňa jedno na ktorom mieste kľukovky meriaš, všade nameriaš rovnaký údaj :) Chce to rozobrať a skontrolovať no. Pomeraj kľuku aj v mieste dosadania vnútorného axiálu, v Andrtovi je tabuľka s rozmermi pre jednotlivé výbrusy.
-> minno: po rozborke 500km, tj tak dlouho jsou tam axialy spatne, nove to neni, je to origo 136ka, jsou tam delany nejaky upravy plus vyvazeni. Pri skladani bylo udajne vse ok, tak ze axialy by mely byt puvodni. Vuli jsem nameril mezi axialem a tim opernym krouzkem,nebo kde se to meri jinak? samozrejme s remenici. Mohlo se to takle projevit po 500 km? aby se udelala takova vule? nebo je chyba jeste nekde jinde.
Foto rozvodu. To neni ok ze
Foto rozvodu. To neni ok ze

-> Vojťas 08.05.13 23:37:39: na fotke to dobre nevidieť, ale vnútorný axiál má ísť mazacími drážkami smerom k ramenu kľukovky a vonkajší axiál tak ako píšeš mazacími drážkami smerom k tej opernej podložke (minno120.rajce.idnes.cz/2
013.02_-_2013.04_-_Stavba_
noveho_motora_742.136
Kto ten motor skladal? Čo je to zač? Tak vravíš že má len 500 km najazdené a už je tam axiálna vôľa 0,65 mm? Má byť (max) 0,1 mm ak si dobre pamätám. Každopádne to chce pozrieť aj plochy po ktorých to jazdilo (rameno kľuky a operný krúžok), či tam tie plochy nie sú vydraté, ak to už má takú voľu. Prípadne nie je tá kľuka po výbruse? Ak áno, dali sa tam správne výbrusové axiály?
Rozvody môžu byť nejaký noname šmejd ak sú už KO, aj mne sa to raz stalo s rozvodmi pochybného pôvodu.
Kto ten motor skladal? Čo je to zač? Tak vravíš že má len 500 km najazdené a už je tam axiálna vôľa 0,65 mm? Má byť (max) 0,1 mm ak si dobre pamätám. Každopádne to chce pozrieť aj plochy po ktorých to jazdilo (rameno kľuky a operný krúžok), či tam tie plochy nie sú vydraté, ak to už má takú voľu. Prípadne nie je tá kľuka po výbruse? Ak áno, dali sa tam správne výbrusové axiály?
Rozvody môžu byť nejaký noname šmejd ak sú už KO, aj mne sa to raz stalo s rozvodmi pochybného pôvodu.
-> m8rinek: no vždy pouze rovnou plochou na blok, tj jak rikas
-> Vojťas: Já ho teda vidim dobře... Vnitřní má bejt drážkama dovnitř a venkovní drážkama ven hundertka.wz.cz/060_061.j
pg
E: aha tak mate fotka
E: aha tak mate fotka
detail
mazací kanalky mají byt na strane k teto operne podlozce, je tak? tak tam nejsou....
mazací kanalky mají byt na strane k teto operne podlozce, je tak? tak tam nejsou....
A co pani hovori na toto? Vidím dobře že je axial obraceně? Pokud je špatně i na druhé straně, mohlo to nějak poškodit kliku když na tom je najeto 500 km? tzn stačilo by pouze dát nové a správně, nebo to řešít nějak dál? Jak jsem se snažil koukat myslím si že i druhý je špatně. Vůle tam teď je 0,65 mm, měřeno měrkama, rozvody vytahany jak cecky stary baby.
No vanu som mal dole, ale nič zvlašneho som nevidel, objednal som novú spojku, kúpim nový prítlačák a skusim to vymenit
-> Eidy: Mel to Vetef na motoru, ale rabancovalo v tom neustale, ne jen pri vypnuty spojce, ale kdo vi no...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hele nevím. Ale dělalo mi to vlastně už na Fa motoru (ten byl složenej z fabriky) , pak na 130 a přestalo to až s Alfou. Ale to je úplně jiná story.
-> Eidy: A co vopacne danej axial? Pak se to blbe maze.
-> Majklsto: Mě tohle dělala spojka na 130 motoru. Výměna přítlačáku ani lamely nepomohla. Ložisko v klice nový. Vyměnil jsem mrkev za jinou a taky nic. Prostě to dělalo. Zvyknul jsem si na to a jezdil s tím tak. Pak jsem vyměnil motor a přestalo to.
může bejt povolenej přítlačák... na naší bejvalý 120 to taky rachtalo a byl povolenej.... rachtal jen při vyšláplý spojce kdy nebyl opřenej o lamelu.
-> Majklsto: a je zapich dostatocne hlboky? ja by som na axialy nehrabal, uz som videl kadeco a kadejake vole a stale to bolo ticho. Zameraj sa skorej na spojku, pripadne zozen dakoho a skus pocuvat ked ti bude skakat na spojku pri beziacom motore ze odkial onen zvuk ide, v klude sedacky von otvorit dekel nad prevodovkou a divat sa + pocuvat
-> Majklsto: Tak staci snad jen axial ne? Ted si nevybavuju jestli tam neni nejakej rozdil oproti favu...
-> darklord: ano samozrejme -> Matthes, záškodník z TechWebu: ak je to tak ako hovoríš tak potom musím asi zhánat druhé ložiská
V klukovke je lozisko?
Vola by snad mela byt max jedna desetina, pokud plati info z favorita. Je mozny ze se ti pak posouvaj ojnice na pistnim cepu.
Na novopostavenom motore fabia 1,4 8v v škodovke, mi pri vytlačení spojky niečo hrkoce až čuraboce.
Meral som axialnu vôlu klukovky, tá je cca 0,25mm
Je to OK? Kde mám hladat chybu? Žeby spojka?
Spojkové ložisko vyzeralo ok
Meral som axialnu vôlu klukovky, tá je cca 0,25mm
Je to OK? Kde mám hladat chybu? Žeby spojka?
Spojkové ložisko vyzeralo ok