skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 nedosáhne provozní teploty
-> Evž@: To jenom zvyšuje bod varu, jinak nemá vliv
-> Exon: tuším že bys měl dát jiný víčko expanzky.Taky mi to jde jen do 70 a čidlo sem měnil.
-> Exon: Tam máš mít 88°C z fáčka, tak zkus jiný čidlo
Zdravím mám motor favorit ve 120 čidlo teploty mám asi 120 ale teplota vody dosahuje tak 70°C při běžném ježdění když tom dávám tak se dostanu na 80°C termostat je 120. Otázkou je při kolika °C otvírá 120 termostat? a Kolik Ohmů má 120 čidlo teploty? At vím co vyměnit jesli čidlo nebo termostat. Díky
Ještě mě tak napadlo, že ti mohl upadnout ventilek v termostatu, pak to propouští vodu do velkého oběhu a na víc jak 60 stupňů se to neohřeje. Laborování zdar.
Ted mám užovku odstavenou vpředělávám ji na emkovou napravu. Jak zas pojede,budu s tím opět laborovat. Čidlo mám ze 120ky. Z motoru který mi tam jezdil 10 let a vše fungovalo perfektně jak má... Myslíte že to může být tím malým okruhem? To bych spíš řekl žeby se to spíš přehřívalo než aby byl motor podchlazený
mne toto robilo, ked mi padol termostat "dole" pri nasadzovani a nevsimol som si toho...
Přijde mi, že bude někde chyba v zapojení hadic malého oběhu, odpoj vyhřívání sání a napoj ho tak, jak bylo na původním motoru, dál zkontroluj propojku malého oběhu, to je ta slabší hadička mezi trubkami k topení, bývá ucpaná. Těsnění termostatu je pod víčkem a termostat sám je ve vybrání tělesa namontovaného na hlavu motoru. Odvzdušňovací ventilek musí být nahoru. Překontroluj ukostření motoru, měděný pásek pod alternátorem. Čidlo teploměru máš z původní 120-tky?
-> BooCheer: Spíš tipuju, že máš čidlo z Feldy. To pak ukazuje stabilně o 20°C míň.
Takže bohužel s fotkou budu muset počkat do zitřka. Můj starý žebrácký foták mi to po tmě zblízka nevyfotí a z dálky to neni jak vyfotit :( vysivky.skodateam.cz/Dome
k_termostatu-img_EL9Z.jpg mám to vyřešeno přesně takto,akorád místo toho převařeného uložení čidla tam mám našroubovanou vložku a v něm čidlo... S tím 2-3cm jsem plácl kravinu ted jsem si to neuvědomil v tu chvili jak to tam vlastne vypadá :D
Je v domečku,který je připevněn k motoru... Zachvili startuju šáde a jedu domů. do 15ti minut je tu fotka :)
-> BooCheer: Dej foto, z popisu chápu že je až za termostatem
Čidlo je škoda 120... Domeček je taky 120. Do domečku jsem si udělal mosaznou vložku do které jsem čidlo našrouboval. Je umístěno na horní straně,vzdáleno od příruby cca 2-3cm
-> ferrari: taky to tak vidím, ještě by mě zajímalo kde má čidlo, fela ho má na domečku a 120ca v hlavě a píše, že domek je 120ca

Aj ja cítim problém s čidlom, alebo s budkom...asi čidlo z Feldy bude dávať zlé údaje pre budík Š120
-> BooCheer: Kde máš čidlo teploty, z čeho, z čeho je budík?
-> BooCheer: Jak to topí? S tim 88°C musí bejt v autě sauna
jj to chápu když budu mít zavřený kohout tak to přes sání nepoteče... Většina lidí to stejně nemá zapojené vůbec,já jsem to udělal jen tak na oko aby tam netrčely nezapojené trubičky :DD
Ten 88% termostat jsem taky zkoušel a nic to nezměnilo
Jediné co mě ještě napadá je,jestli nemám špatně umístěné těsnění mezi hliníkovým tělesem na motoru a víčkem a žeby ta voda prodila kolem něj... Ze strany od motoru to mám Termostat-Těsnění-víčko..
. Nemá to být opačne? Těsnění-termostat-víčko? Podle mě asi ne,v tělese je vyfrézované usazení na ten termostat
Tam má bejt ale 88°C termostat. A výhřev sání sériově s topením je taky blbě, když zavřeš kohout tak ti nepoteče voda přes sání
Zdravím vás. Mám malý problém. Mám škodu 120. Se starym vylágrovaným motorem vše fungovalo. I v mraze když jsem ujel max 2km. Motor si už pěkně udržoval 80°C... Nyní jsem do této káry dal motor z felicie 781.136B. Termostat i s tělesem jsem použil ze starého motoru který jsem tam měl dřív... Po kilometru jízdy ve 20°C mi teplota stoupne na 60 stupnů a tuto teplotu už si to udržuje ikdyž jedu 10Km běžnou jízdou - žádné zběsilé vytáčení. Když jsem zkoušel termostat ohřívat v kastrolku s vodou. Začal se otevírat přesně při 80°C a při 60 stupnich už byl nadoraz zavřený. Závadu ukazatele jsem taky vyloučil - čidlo jsem ukostřil a ponořil do hrnku s vodou ktera měla přesně 80°C a ukazatel tuto hodnotu přesně ukázal takže opravdu už nevim... Vyhřívané sání mám zapojeno ''sériově'' do obvodu s topením. Jinak všechno tak,jak má být. Opravdu už si nevim rady... Ale něco se s tím udělat musí,podle mě motor při tak nízké teplotě trpí. Díky moc