skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zpětná montáž setrvačníku
12:58:02
02.04.2013
02.04.2013

minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.04.13 12:33:49: Presne. A vyvažuje sa to najskôr osobitne aj preto, pretože pri zmontovanom celku sa najväčšia nevyváženosť sústredí na časť s najväčším obvodom a čiže na zotrvák. Takže ak sa nevyváži kľuka samostatne, po zmontovaní so zotrvákom už na nej tak veľmi tu nevyváženosť nevidno a odvrtáva sa len zo zotrváku.
12:36:48
02.04.2013
02.04.2013

m8rinek
-> Jozka: Jo takhle to dělá vyvažovač, ke keterýmu to dávám, sestavený to bejt musí taky kvuli tomu, aby to mělo svou polohu, takže i rozvodový kolečko...
12:33:49
02.04.2013
02.04.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Z vyroby kazdy zvlast nejen kvuli zamennosti. Predstavte si, ze vyvazujete celek najednou. Vite ze vam to hazi ale nevite kde. Jak byste zjistili kde teda ubrat material? Pak by byl celek vyvazenej, ale klika by byla namahana jak svin nevyvazenym setrvakem... treba.
11:38:54
02.04.2013
02.04.2013

Jozka
-> m8rinek: Rada moudrých zní vyvážit kliku a setrvák zvlášt (kvůli záměnnosti) a pak ještě jako komplet.. že prej i s ostřikovacím kroužkem, klínkem řemenicí, šroubem řemenice.. z těch důvodů, které uvádíš.
23:54:58
31.03.2013
31.03.2013

m8rinek
-> minno: stejně to nepoznáš, projeví se to na snížený životnosti a na odporech, který by jinak motor nemusel překonávat.
Já vyvažuju...
Já vyvažuju...
23:47:17
31.03.2013
31.03.2013

afro100
-> Peťa Klíč: ty, nechcem sa hadat, ale kedysi mi to tu pisal tusim petr s
23:46:10
31.03.2013
31.03.2013

minno
Literatúra uvádza, že kľuka so zotrvačníkom bola pri výrobe vyvažovaná dynamicky ako celok..... Podľa všetkého (a za posledné obdobie sa tu toho o vyvažovaní riešilo dosť hodne) je to však len oficiálna verzia a v skutočnosti boli tieto diely vyvažované zvlásť. Niektorí však tvrdia aj to, že síce boli zotrvák aj kľuka vyvažované osobitne, no pri skladaní motorov sa to ešte ako zmontovaný celok skontrolovalo a ak to bolo potrebné, tak sa to ešte dovyvážilo. Z čoho vyplýva, že sa v tom veľkom množstve môžu nájsť zotrváky, ktoré po montáži na inú kľuku alebo po otočení do inej polohy na tej samej kľuke, nemusia robiť dobrotu. Vraj aj potvrdené v praxi. Usúdok nech si každý spraví sám.
Osobne teraz tiež budem dávať použitý zotrvačník z iného motora na úplne novú kľuku. Pre istotu som nechal zotrvačník nanovo vyvážiť, bude hotová tento týždeň, tak som zvedavý na výsledok.
Osobne teraz tiež budem dávať použitý zotrvačník z iného motora na úplne novú kľuku. Pre istotu som nechal zotrvačník nanovo vyvážiť, bude hotová tento týždeň, tak som zvedavý na výsledok.
23:22:06
31.03.2013
31.03.2013

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> afro100: zdroj ???
ve všech Baťách a Andrtech jsem čtl že právě jako celek a při demontáži se má označit vzájemná poloha, proto jsem přehazoval věnec setrvačníku a pekl ho v troubě abych na FAVO motor dal setrvačník co na něj patří a je na něj vyváženej, jinak bych se s tim nesral a prdl tam setrvačník ze 742.136ky a bylo by mi jedno jak ho otočím
ve všech Baťách a Andrtech jsem čtl že právě jako celek a při demontáži se má označit vzájemná poloha, proto jsem přehazoval věnec setrvačníku a pekl ho v troubě abych na FAVO motor dal setrvačník co na něj patří a je na něj vyváženej, jinak bych se s tim nesral a prdl tam setrvačník ze 742.136ky a bylo by mi jedno jak ho otočím
23:01:11
31.03.2013
31.03.2013

afro100
-> David29: -> Peťa Klíč: z vyroby ne.e, z vyroby kazde zvlast
22:43:13
31.03.2013
31.03.2013

David29
-> stepan: Co já vim, tak je to právě jako celek
22:18:11
31.03.2013
31.03.2013

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
to je divný, já někde čet že je vyvážená klikovka se setrvačníkem jako celek
21:42:53
31.03.2013
31.03.2013

stepan
-> David29: To už je udělaný z výroby, tak proč to dělat znovu.
21:37:11
31.03.2013
31.03.2013

David29
No ka když to generálkuješ, co každej díl vyvážit zvlášť?
11:41:44
31.03.2013
31.03.2013

Olgoj Chorchoj
taktak, v klikovce (nebo v setrrváku, teď sem zmatenej) je navrtaná dírka. ta (přesněji bordel z ní) se obtiskne do druhýho dílu a flíček zůstává i po docela pečlivém čištění... Hodně štěstí při hledání:)
21:46:15
30.03.2013
30.03.2013

stepan
-> BooCheer: Ještě je šance, že poznáš podle otisku jak tam byl (pokud si to čistil, tak to asi nehrozí). Ale jinak ho dej klidně jakkoliv, nic se nestane, ty díly jsou vyvažovaný každej zvlášť.
21:33:54
30.03.2013
30.03.2013

m8rinek
-> BooCheer: Ty vyvažovací dírky jak ty říkáš, budou vždy v jiné poloze právě dle nevyváženosti. Pokdu se ale jedná o motor se vstřikováním, tak by to mohlo jít poznat dle zubů pro hall... U karburátoru jsi jak to jen říct v prdeli :) a pak je poloha libovolná...
21:29:19
30.03.2013
30.03.2013

BooCheer
Zdravím. Prosimvás potřebuzji radu. Generálkuju si motor 781.136 už to mám skoro hotové vše proběhlo hladce jak má ale vyzrála si na mě taková kravinka. Když jsem sundával setrvačník,neoznačil jsem si,v jaké poloze byl nasazení na klikovce. Určitě neni jedno jak ho tam dám protože jsou na něm vyvažovací dírky. Neví někdo v jaké poloze musí být ty vyvažovací díry vůči klikovce? když už to delam at to je udelane tak jak to byt má. díky moc