Seřízení volnoběhu

prohledat
5 příspěvků (zobrazeno 1 až 5) od 14.03.2013 do 23.03.2013, založil/a IJK
řadit dle data
12:12:22
23.03.2013
Petr Urban
-> IJK: Přesně jak máš v posledním odstavci. Ještě je dobré se ručně přesvědčit, že obě klapky na karb. jsou zcela zavřené, hlavně že první stupeň je zcela dovřen. Šroubem vzduchu si nastav cca těch 900ot. (PAL otáčoměry přeměřují, některé více některé né tolik, ale vesměs přeměřují, tzn. že ve skutečnosti to může být 750-850 ot. když nastavíš těch 900) Při otáčkoměru LUMEL by otáčky měly sedět, otestovat to můžeš u někoho kdo má digitální stroboskop. Po nastavení otáček šroubem vzduchu si vyzkoušej reakce šroubu bohatosti, když odtahuješ i když zatahuješ, můžeš obě krajní varianty, ať víš jak se to chová. Jakmile začnou otáčky při dotahování šroubu bohatosti klesat, tak jej zase o cca 1/2 až 3/4 otáčky otoč zpět a je nastaveno, dokonce i na správnou lambdu, já sem to takle přes lambdu testoval a docela to dle toho co píšu sedělo.
14:44:11
22.03.2013
King
-> Eidy: Jj, takhle jsem to chtel napsat - pravej zavit se povoluje doleva (proti rucickam)
13:27:13
22.03.2013
Eidy
-> IJK: tak nějak to odpovídá. Jen opravím, že se povoluje doleva (u pravých závitů).
13:21:44
22.03.2013
King
Priblizne to tak je, ale zavity obou stelovacich prvku jsou urcite prave. Sroub bohatosti je jehlovej ventil, kde hledame polohu, kdy je lambda rovna 1 (otacky kulminuji) a kroucenim na libovolnou stranu klesaji. Pridavnym vzduchem se jenom tohle maximum dotahne na pozadovanych 850+-rpm
17:13:18
14.03.2013
IJK
Prosím odpověděli byste mi na tuhle základní věc respektive ověřili jestli si to myslím dobře.

Volnoběh u karburátoru Jikov 32 Sedr se seřizuje šroubem přídavného vzduchu (velký šroub) a šroubem bohatosti směsi (malý šroub).



Šroub přídavného vzduchu : základní poloho dvě půlotáčky od "lehkého" zašroubování, potom povolováním tedy doprava (jsou tam pravostranné závity ?)zvyšuji množství směsi (jde tam směs ne jen vzduch) a tím otáčky a naopak zašroubováním snižuji směs i otáčky. Otáčky by měly být 860 - asi 900 ot/min.



Šroub bohatosti směsi : základní poloha čtyři půlotáčky od zašroubování, potom povolováním tedy doprava (jsou tam pravostranné závity ?) zvyšuji bohatost směsi a zašroubováváním naopak ochuzuji směs. Otáčky se pak snižují v obou oblastech až k nepravidelnému chodu motoru. Možná by se mělo zašroubovávat až dojde k poklesu otáček a pak lehce povolit. Správně by se měl napojit ještě měřič CO.



Je to takhle ?



Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres