-> Martin100L: www.ulozto.cz/xbp7ZV3/mot
ory-zavodnich-automobilu-j
ulius-mackerle-pdf skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=387 Oboje parádní čtění kde jsou souvislosti vysvětleny. Určitě je dobré mít kdykoli co nejmenší hydraulické ztráty, na druhou stranu víření kolem ventilu zlepšuje promísení směsi a bude mít vliv na průběh kroutícího momentu. Otázkou je kolik přidá zvětšování ventilu, pokud se výrazným způsobem neupraví i zbytek. Dle obou textů z odkazu vidím dost zásadní význam v sacím traktu i před ventilem, protože vem si hydraulické ztráty když vzduch se musí nasát přes malý otvor v kytaře, pak se otočí o 90st., musí projít kolem filtru a dovnitř, pak se otočí o 90st. do karburátory kde jsou zase všude hrany (aspoň u SEDRU), pod ním se otočí zase o 90st. do paradie na dobrý sací trakt kde se stáčí zase o 90st. a ještě jsou větve jinak dlouhé, posléze narazí na obrovský přechod mezi sáním a hlavou, takže zvětšování ventilů až když je všechno tohle zlepšeno nebo raději úplně jinou konstrukci celého sacího rozvodu před hlavou, tzn. 4 klapky :)
-> Čokin: Vím že těm spalovákům leštěním zřejmě ničemu nepomůžu, ale stejně už je musím zvětšovat pro správný KP, tak sem si to aspoň chtěl zkusit :) Řeším číslo motoru i jiné věci k němu, ale vypadá to že to krachne pro nedostatek pístů, leda že bych změnil záměr a udělal zkušebně HTP.
-> Dušan: Nebudeš mít náhodu kolem sacích ventilů větší vánek než normální smrtelníci...

Pak by větší ventily určitě měly větších významů.