skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor po oprave
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 23.01.2013 do 25.01.2013, založil/a Peter/favo
-> Peter/favo: Ještě mě něco, nenatankovals špatné palivo, mě se to už právě stalo, motor šel dobře i táhnul, ale třeba při předjíždění za mnou zůstávala modrá kouřová clona.
-> Peter/favo: to co popisujes je bohatou zmesou, ked budes kontrolvat sviecky tak predtym auto poriadne prebehnim nech sa zohreje, ak aj pototm budu rovnako cierne tak hladaj pridcinu v prilis bohatej zmesy co moze sposobovat aj dymenie do cierno seda
a co kroužky jsou dané správně ty mezery by neměly být nad sebou
tak som dneska kontroloval sviecky a vsetky boli cierne ako uhol co je neviem ako mozne a nechce sa mi verit ze by odisli vsetky nove gufera a cez valce to tiez nebude.sviecky su suche take zadymene ako ked je prilis bohata zmes
mozu byt zle nastavene ventili alebo rozdelovac? tieto dve veci este zvladnem sam nastavit ostatok robili v servise
mozu byt zle nastavene ventili alebo rozdelovac? tieto dve veci este zvladnem sam nastavit ostatok robili v servise
-> Peter/favo: Píšeš teď bílý dým, předtím modrý? no, jestli je bílý, tak v tomto počasí je to vcelku normální jev
A jestli modrý, tak mne ještě napadlo, jestli, když byla hlava dole, něco nenateklo do výfuku?
To by právě začalo čoudit po zahřátí výfuku...

A jestli modrý, tak mne ještě napadlo, jestli, když byla hlava dole, něco nenateklo do výfuku?
To by právě začalo čoudit po zahřátí výfuku...
-> Peter/favo: Kolik má ten motor naběháno, zkoušels když byla hlava dole vyjet s pístem do horní úvrazti a střídavým tlakem na kraje pístu s nim zakývat přez osu pístního čepu, zda neni už dost volný ve válci a neklopí se v něm? Píšeš že jsi pak měnil kroužky, jakou měli kroužky vůli při vložení do horní části válce a pak do prostřední části válce?
-> Peter/favo: Po oleji by svíčky byli černý
tak napr. rano nastartujem studeny motor ani kusosek dymu ale ked ho necham zohriat na neutrale aspon na 10 minut tak zacne dymit ale je to taky biely riedky dym ,pocas jazdy ked drzim nohu na plyne tak v spetaku sa mi zda ako keby ten dym bol modry budem teda sledovat spotrebu oleja,dneska ked som isiel do strmeho kopca tak na vrchole som zastavil na krizovatke tak dost vela dymu sa vyvalilo ,este ma napadlo ci by to ukazalo na sfarbeni sviecok dneska som ich kontroloval a boli vporiadku
pochybujem ze by napr. jedno zosmyknute gufero sposbovalo dymenie do modra, a hlave v otackach, gufera ked su v tahu sa prejavia hlavne ked bol motor odstavený a stiekol olej , ja som mal KO hlavu liatinovu co brala dost oleja okolo ventilov a nedymelo to v otackach, po chvile stania zato paradne
-> Peter/favo: je ten urcite namodralý, sposobuje ho olej?
-> Peter/favo: je ten urcite namodralý, sposobuje ho olej?
-> Peter/favo: Něbolo. Gufero je lehký a nic neuslyšíš. Pochybuju, že by to bylo vůbec krz 2 pružiny vidět. Buď to necháš jak to je, nebo sundáš na každým ventilu talířek a zkontroluješ to.
takze da sa to nejako spozorovat zhodenim veka ventolov? ,keby bolo volne nebolo by pocut klepanie?
Napadá mě jedině špatně provedená výměna gufer na ventilech. Jinak není důvod, aby to bralo olej. Tedy pokud nebyly venku písty, což nepředpokládám. Bavíme se o první opravě.
me napada jestli nesjelo treba jedno gufero a ted jen lita na driku ventilu
motor 135 bmm
odislo tesnenie pod hlavou a nasledna oprava:
vymena tesnenia pod hlavou a na sani
zrovnanie hlavy
vymena simeringov ventilov
vsetko vporiadku no pocas jazdy ked sa zohreje motor po pridani plynu zacne dymit z vyfuku zmodraly dym co som predtym nikdy nepozoroval
dalsia nasledna oprava vymena kruzkov, vlozky a piesty boli v poriadku, tlaky v poriadku no dymi to stale
su tam aj nove rozvody, saci kos oleja,olej predtym mogul 15w40 teraz castrol 15w40
zmodraly dym zacal ked sa ako prva urobila ta hlava takze problem by som hladal asi najskor tam,nepozorujem zatial ziadny ubytok oleja ani vody, vo vode tak isto nieje olej ani naopak
do nadobky netlakuje ani sa neprehrieva. mam tam vybraty katalizator a miesto stredoveho tlmica je rezonator a koncovy tlmic je tiez upraveny ale pred opravou som takyto dym nepozoroval
co mam este skontrolovat alebo nejake vase napady ?
odislo tesnenie pod hlavou a nasledna oprava:
vymena tesnenia pod hlavou a na sani
zrovnanie hlavy
vymena simeringov ventilov
vsetko vporiadku no pocas jazdy ked sa zohreje motor po pridani plynu zacne dymit z vyfuku zmodraly dym co som predtym nikdy nepozoroval
dalsia nasledna oprava vymena kruzkov, vlozky a piesty boli v poriadku, tlaky v poriadku no dymi to stale
su tam aj nove rozvody, saci kos oleja,olej predtym mogul 15w40 teraz castrol 15w40
zmodraly dym zacal ked sa ako prva urobila ta hlava takze problem by som hladal asi najskor tam,nepozorujem zatial ziadny ubytok oleja ani vody, vo vode tak isto nieje olej ani naopak
do nadobky netlakuje ani sa neprehrieva. mam tam vybraty katalizator a miesto stredoveho tlmica je rezonator a koncovy tlmic je tiez upraveny ale pred opravou som takyto dym nepozoroval
co mam este skontrolovat alebo nejake vase napady ?