-> King: jj, kolik Tobe bral ten combik? to bylo BMM? vim, ze jsi pak GO motoru nejak jeste spojil s upravou, ale uz si nepamatuji, co presne
koukal jsem, ze je v nabidce nastaveni diagnostiky i cut off, tak by me zajimalo, jestli to je realizovano jen akturatorem nebo i privodnim ventilem LPG, skoda, ze nemam kabel - zapnute to nebylo, stejne tak tam je povoleni startu na LPG a to taky nemam :(
montaznik mi rekl, ze nic nastavovat nebude, ze smes nastavil a ostatni je standart :(, pry delal mraky felicii i vsicni jsou spokojeni, fak super pristup a to se me jeste pokusil okrast
to je ten diag. soft.:
ulozto.cz/xf6gCUJ/bingo-m
-4-04-exe
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Predstih na plyne
-> Jarda: To uz je lepsi, ale se zvadnutim motoru nad 4000rpm bych se osobne nespokojil - ukazuje to na zbytecne velky zaskrceni, ktery uz spotrebu muze zvysovat.
Ocenuju prechod na cesky nazvoslovi ;-) Jen bych si dovolil znova poznamenat, ze ten chlapec, co na lpg konfere popsal otcovu metodu stelovani lpg, se jmenoval Kolbabek (podobne jako postmistr v Capkove pohadce :-)
Ocenuju prechod na cesky nazvoslovi ;-) Jen bych si dovolil znova poznamenat, ze ten chlapec, co na lpg konfere popsal otcovu metodu stelovani lpg, se jmenoval Kolbabek (podobne jako postmistr v Capkove pohadce :-)
->vsichni, ktere zajima oziveni feldy LPG a snizeni jeji spotreby :)
tak prvni uspech na felde mpi 50kW, spotreba 8,2l LPG (natankoval jsem 19,5l a ujel 238km) takze 1,5kc/km, oproti prevzeti z LPG firmy, kdy melo auto spotrebu okolo 12l (takze se LPG ani nijak nevyplatilo) je to prijemne
- kolbankova metoda s odpojenym aktuatorem (uz jsem ho nepripojoval), kdyz ho pripojim, tak se to zacne projevovat skubanim pri zatezi v kopci
- predstih zvednuty o cca 4° posunutim cidla klikovky o cca 10mm
- vyhozen termostat klapky, tudiz je trvale odpojen privod studeneho nasavaneho vzduchu zepredu a namisto toho je vzduch nasáván vstupem tepleho vzduchu, kde jsem rouru misto od vyfukoveho potrubi zavedl za PP svetlo (rovnobezne se sklem svetla :), takze tam neni napor vzduchu, ale vzduch je studeny (podobnou upravu udelam i u cerveneho MTX, kde s tim mam problemy)
dalsí zasahy, ktere taky mohly mit na spotrebu nejaky minimalni vliv:
- prechod z oleje 15W40 na 10W40 mogul extreme
- zvýšení provozní teploty motoru z 80°C na 88°C (favoritacky francouzsky termostat 88 misto puvodniho nemeckeho)
- nový vzduchovy filtr
planuji:
- vypinani privodu LPG pri brzdeni motorem
- denni svetla
auto je zivejsi, pri ostrejsim pridani plynu je citit takove zavahani (v puvodnim nastaveni s aktuatorem to bylo jeste trochu horsi), jde dobre vytacet do cca 4000/min. potom prestava tahnout (oba neduhy lze ostranit obohacenim - povolenim sroubu, ktery je misto aktuatoru - jeste se pokusim najit nejaky kompromis, ktery by mel minimalni vliv na spotrebu :), odstraneno duneni pri zatezi v kopci
kdyby mel nekdo nejake dalsi napady nebo postrehy, tak sem s nima, diky
tak prvni uspech na felde mpi 50kW, spotreba 8,2l LPG (natankoval jsem 19,5l a ujel 238km) takze 1,5kc/km, oproti prevzeti z LPG firmy, kdy melo auto spotrebu okolo 12l (takze se LPG ani nijak nevyplatilo) je to prijemne
- kolbankova metoda s odpojenym aktuatorem (uz jsem ho nepripojoval), kdyz ho pripojim, tak se to zacne projevovat skubanim pri zatezi v kopci
- predstih zvednuty o cca 4° posunutim cidla klikovky o cca 10mm
- vyhozen termostat klapky, tudiz je trvale odpojen privod studeneho nasavaneho vzduchu zepredu a namisto toho je vzduch nasáván vstupem tepleho vzduchu, kde jsem rouru misto od vyfukoveho potrubi zavedl za PP svetlo (rovnobezne se sklem svetla :), takze tam neni napor vzduchu, ale vzduch je studeny (podobnou upravu udelam i u cerveneho MTX, kde s tim mam problemy)
dalsí zasahy, ktere taky mohly mit na spotrebu nejaky minimalni vliv:
- prechod z oleje 15W40 na 10W40 mogul extreme
- zvýšení provozní teploty motoru z 80°C na 88°C (favoritacky francouzsky termostat 88 misto puvodniho nemeckeho)
- nový vzduchovy filtr
planuji:
- vypinani privodu LPG pri brzdeni motorem
- denni svetla
auto je zivejsi, pri ostrejsim pridani plynu je citit takove zavahani (v puvodnim nastaveni s aktuatorem to bylo jeste trochu horsi), jde dobre vytacet do cca 4000/min. potom prestava tahnout (oba neduhy lze ostranit obohacenim - povolenim sroubu, ktery je misto aktuatoru - jeste se pokusim najit nejaky kompromis, ktery by mel minimalni vliv na spotrebu :), odstraneno duneni pri zatezi v kopci
kdyby mel nekdo nejake dalsi napady nebo postrehy, tak sem s nima, diky
-> King 24.01.13 01:24:09: jj, mam preklad z polstiny a tam je to takto :) stejne je to bazmek k nicemu

-> Jarda: aktuátor, aktuátor....:)
-> King: ta klapka je dobrej postreh, diky, jsem na ni zapomel... dneska leti ven
jako ozdobu mam akurator u feldy combi bmm, ale myslel jsem, ze to s nim bude precijen lepsi a treba i min zrat, ale koukam, ze asi opak je pravdou
myslim, ze akurator je i pomalej a zhorsuje prechodovy rezimy
-> Nepér: jj ale i tak moc diky, toto je moje asi osme auto na LPG a z toho 4ks stale mam (kdyz budu pocitat pritelkyne fabku, tak +1ks :) dalsi tri auta jsou na benzin, ale s tema nejezdim (jedno teda stale nema ani motor :)
tato felda se stala spotrebakem misto rapida, rapid uz jen na dalky a v lete, uz mi ho bylo moc lito a potrebuje takovou poloGO
ocekavat, ze by montazni firma udala dobre fungujici LPG je nesmysl
ikdyz vyjimky asi existuji


jako ozdobu mam akurator u feldy combi bmm, ale myslel jsem, ze to s nim bude precijen lepsi a treba i min zrat, ale koukam, ze asi opak je pravdou
myslim, ze akurator je i pomalej a zhorsuje prechodovy rezimy
-> Nepér: jj ale i tak moc diky, toto je moje asi osme auto na LPG a z toho 4ks stale mam (kdyz budu pocitat pritelkyne fabku, tak +1ks :) dalsi tri auta jsou na benzin, ale s tema nejezdim (jedno teda stale nema ani motor :)
tato felda se stala spotrebakem misto rapida, rapid uz jen na dalky a v lete, uz mi ho bylo moc lito a potrebuje takovou poloGO
ocekavat, ze by montazni firma udala dobre fungujici LPG je nesmysl

-> Jarda: Asi takhle - "plynař", co má stanici na měření emisí a jezdím k němu má jednoduchý doporučení - vyhodit aktuátor (to není překlep :) a nahradit klasickým škrťákem. Aktuátor se hodí leda jako ozdoba měření emisí.
Kolbábkova metoda (opět se nejedná o překlep :) jde použít pro stříkačku, normálně jsem to používal.
Neškoděj ti v sání nějaký klapky na sání teplýho/studenýho vzduchu?
Kolbábkova metoda (opět se nejedná o překlep :) jde použít pro stříkačku, normálně jsem to používal.
Neškoděj ti v sání nějaký klapky na sání teplýho/studenýho vzduchu?
Hele, já LPG nerozumět, mám jenom Favorita s karburátorem na drahej benzín, tak snad ti tu poradí i někdo jinej 

-> Nepér: no je to bingo lambda - reduktor tomassetto a polska ŘJ
ted mi to jelo celkem slusne s predstihem zvednutym o cca 3 stupne, ale spotreba 12l :( a to jsem vyjel nadrz na dva zatahy a nad 3500/min jsem to temer netocil
zkusil jsem to naladit kolbankovou metodou (ale ta je pro karbec) odpojil jsem akurator a dal pred nej klasickej srou a dotahl ho na doraz, potom jsem na sroubu volnobezne smesi chytal nejvyssi volnobeh, stoub misto akuratoru jsem povolil a pripojil akurator a ted to jede zas hur, ale jsou lepsi prechodove rezimy a pri zatezi se minimalizovalo to duneni, podobne duneni mi delal rapid na lpg, kdyz jsem zapomel dat k filtrboxu ten chobot a fakt, ze taky prd jel
rikam si, jestli neni problem taky v tom, ze je vzduchac daleko od klapky, pak se to tam hromadi...
ted mi to jelo celkem slusne s predstihem zvednutym o cca 3 stupne, ale spotreba 12l :( a to jsem vyjel nadrz na dva zatahy a nad 3500/min jsem to temer netocil
zkusil jsem to naladit kolbankovou metodou (ale ta je pro karbec) odpojil jsem akurator a dal pred nej klasickej srou a dotahl ho na doraz, potom jsem na sroubu volnobezne smesi chytal nejvyssi volnobeh, stoub misto akuratoru jsem povolil a pripojil akurator a ted to jede zas hur, ale jsou lepsi prechodove rezimy a pri zatezi se minimalizovalo to duneni, podobne duneni mi delal rapid na lpg, kdyz jsem zapomel dat k filtrboxu ten chobot a fakt, ze taky prd jel
rikam si, jestli neni problem taky v tom, ze je vzduchac daleko od klapky, pak se to tam hromadi...

Jo, u dvoustavové lambdy to jinak není. Na volnoběh to má správně skákat mezi bohatou a chudou, jiný stav lambda nemá. Takhle jsem nastavoval volnoběh na karburátoru, než jsem jel na emise a to bylo poprvý, co jsem prošel bez dodatečného ochuzování směsi šroubkem...
Hele a co je to za systém LPG, není spíš problém někde v řízení směsi LPG, než v předstihu?
Hele a co je to za systém LPG, není spíš problém někde v řízení směsi LPG, než v předstihu?
software jsem si stahnul, ale nemam kabel a pokusy s KKL nedopadly :(
tady to chodilo ta bohata az uplne do konce....
tady to chodilo ta bohata az uplne do konce....

-> Nepér: jj, ale proc, jestli je problem ve smesi? kdyz mam u rapida dobre serizene LPG, tak to jde vyborne do otacek, tady po pridani se to jako pridusi a treba v kopci, kdyz pridam plyn, tak se zmeni zvuk motoru v takovej dunivej, tak se mi u rapida chova spatna smes na LPG, ale nevim jestli chuda nebo bohata, asi bohata, podle tech zaslehu, ale zas, kdyz jsem priskrtil natvrdo smes, tak to taky do sani lehce strelilo
svicky mam brisk silver s elektrodovou vzdalenosti 0,7, tak jestli to jeste nezkusit zmensit na 0,6
tu smes borec steloval podle signalu z lambdy, ale nevim podle ceho, protoze mu na te lpg diagnostice porad behalo chuda - bohata, jsem se ho ptal, jestli to ma chodit az do konce - ta bohatost a on rikal, ze jo, ale prijde mi to divne...
sof
svicky mam brisk silver s elektrodovou vzdalenosti 0,7, tak jestli to jeste nezkusit zmensit na 0,6
tu smes borec steloval podle signalu z lambdy, ale nevim podle ceho, protoze mu na te lpg diagnostice porad behalo chuda - bohata, jsem se ho ptal, jestli to ma chodit az do konce - ta bohatost a on rikal, ze jo, ale prijde mi to divne...
sof
Se ti nějak hromadí plyn v sání a jde ven...
-> Nepér: polomer vnejsiho obalu prevodovky je 150, z toho jsem vychazel a posunul jsem to o 15mm, tak nevim, proc pisu dvacet :)
ted to mam cca 5mm a je to mozna trosicku lepsi (ale to jsou tak 2°)
jj na plyn to slehlo asi pri 4500ot/min. sleha jak krava... ten co jsem ho predjizdel, tak se leknul...
kdysi mi do RJ natekla voda a kdyz jsem tomu daval na dalnici, tak to slehlo do vyfuku a otevrel se prostredni tlumic, ale to bylo u jine feldy na LPG s chipem cimbu
ted to mam cca 5mm a je to mozna trosicku lepsi (ale to jsou tak 2°)
jj na plyn to slehlo asi pri 4500ot/min. sleha jak krava... ten co jsem ho predjizdel, tak se leknul...
kdysi mi do RJ natekla voda a kdyz jsem tomu daval na dalnici, tak to slehlo do vyfuku a otevrel se prostredni tlumic, ale to bylo u jine feldy na LPG s chipem cimbu
Při posunutí proti otáčení motoru to zapálí dřív, čili zvýší předstih, čili podle této úvahy je to dobře. Jen ty 2 cm se mi zdá dost, kolik je poloměr setrvačníku? Skutečně vychází jen 6°? To ti šlehlo na plyn?
-> King:
-> Nepér:
-> TechniX:
tak jsem to posunul, doufam, ze spravnym smerem, proti toceni motoru
a dopadlo to spatne, posunul jsem to o 20mm, coz vychazi zvyseni predstihu o cca 6°, chtel jsem na to bliknout, ale felda r.v.1999 1.3mpi uz nema na remenici rysku :/ no slehlo mi to do sani tak, ze jsem prisel o tu hadici mezi filtrboxem a klapkou
proc se to stalo? ty zaslehy by prave mely vyssim predstihem prestat... nechapu, jedine, ze jsem mel cidlo klikovky daleko a ve vyssich otackach to nevzalo, ale to by spis slehlo do vyfuku nebo jsem uz mel predstih moc velky (na LPG by to melo vychazet predpokladam cca 11°, coz neni az tak hodne) a RJ si to stahla tolik? (ze by zafungovalo cidlo klepani si nemyslim...)
ty krabicky jsem hledal a zvetsuji predstih o 6°, 9°, 12°
www.lpgprofi.cz/variatory -predstihu
jestli jsem posunul to cidlo spatnym smerem, tak jsem debil :) prikladam obrazek se smerem posunuti...
mooc diky za odpovedi, cekal jsem, ze to bude lepsi a ne horsi :(
-> Nepér:
-> TechniX:
tak jsem to posunul, doufam, ze spravnym smerem, proti toceni motoru

proc se to stalo? ty zaslehy by prave mely vyssim predstihem prestat... nechapu, jedine, ze jsem mel cidlo klikovky daleko a ve vyssich otackach to nevzalo, ale to by spis slehlo do vyfuku nebo jsem uz mel predstih moc velky (na LPG by to melo vychazet predpokladam cca 11°, coz neni az tak hodne) a RJ si to stahla tolik? (ze by zafungovalo cidlo klepani si nemyslim...)
ty krabicky jsem hledal a zvetsuji predstih o 6°, 9°, 12°
www.lpgprofi.cz/variatory -predstihu
jestli jsem posunul to cidlo spatnym smerem, tak jsem debil :) prikladam obrazek se smerem posunuti...
mooc diky za odpovedi, cekal jsem, ze to bude lepsi a ne horsi :(
-> TechniX: jj opatrim si frezu a jdu na to
ani nevim, jestli ma felda rysku na remenici, stroboskop mam, ale je vhodny pouze k naladeni zakladniho predstihu cca +-1°

-> Jarda: normální klasická úprava, vypilovat otvor v převodovce a udělat lištu na posouvání a pak už to nějak došteluješ .. a nebo vyřadit zapalovací lištu, obejít jí elektronicky nějakou zátěží a nasadit klasický rozdělovač + etz a pak si to můžeš sladit jak potřebuješ i rozsah regulace předstihu :) ale chce to samozřejmě už toho znát více o činnosti..
-> King: vrtacka je, ale odvahy uz min :)
-> Nepér: nevis jestli to uz nekdo realizoval?
-> Nepér: nevis jestli to uz nekdo realizoval?
-> Jarda: Jestli mas vrtacku a odvahu, tak staci posunout kyzenym smerem senzor polohy klikovky :-) Prej existujou i krabicky, ktery dokazou u strikacky zvetsit predstih elektronicky.
-> Jarda: Přepiluj si čidlo o pár stupňů.
ja bych potreboval zvetsit na felicii mpi, zmensit by se nejak dalo, ale zvetsit :(
Já jsem nastavil předstih na 15° na mojem motoru skoda 120 se sniženou hlavou o 1 mm a vačkou z fava 254 ale pořát sa mně zdá že je to jakési hlučnější... předtím jsem tam měl na zkoušku 5° potom 10° ale to byl hluk jak nejaké tdi :-D a když jsem zkoušel 20° tak to bylo sice tišší ale zase to mín jelo.. jinak jsem nabral 98 oktanový benzín sice jenom na něho startuju a dnes při - 9 to chytlo v pohodě na benál Akorát nevim jestli mám ještě zkušet nastavit předstih víc jak 20° ale to už myslím nemusím ani zkoušet když to už pořádně nejelo ani stím předstihem 20° jinak na originále motoru jsem měl 8° ale když jsem ho přebíral tak tam bylo nastaveno 20° ono to jelo ale když jsem nastavil 8° tak to jelo líp
No ja si to na benzin este skusim dufam ze to pojde :D Ja mam vsetko standardne od vyroby.. nastavil som predstih 20° a motor si pradie ako macicka :D A vykon ma perfektny.. a to som este utiahol bohatost zmesi na plyne o jednu celu otocku.. cize papa menej jazdi lepsie.. co viac moze clovek chciet :D Dikes :)
-> kbs1: na benzín nejazdím
raz sa mi to podarilo prepnut a ten bordel co robilo s 265kou vačkou ... mám voči tomu rešpekt zvlášť teraz v zime 


kokos tak to je brutal.. 20° a ja som si myslel ze je nieco zle :D Aj mne pri takej hodnote motor krasne pradel som to tak chcel nechat.. ale som si povedal ze to musi byt strasne vela :D Ako to potom jazdi na benzine? Dufam ze to teraz na tych 4 stupnoch nastartujem.. startujem vzdy na plyn :) [pokial neni menej ako -5 raz som to skusil pri -9 nechytilo a pol hodiny som vyfukaval z karburatora LPG :D]
Předstih na LPG potřebuje větší, déle hoří. Proto je třeba upravit celej rozsah předstihu. Tady je třeba něco inspiračního sice pro Subaru, ale něco z toho vykoukáš
ja nastavujem okolo 20° na volnobehu .... plyn je v tomto fajn že sa nesťažuje 

Ahojte, so stroboskopom a odpojenou podtlakovou regulaciou [ale neupchatou] som nastavil zakladny predstih na ~800 otackach podla otackomera na "prvu rysku" na motore, teda okolo 5 stupnov. Motor isiel s nizsim predstihom hlucnejsie a nepravidelnejsie, triasol sa viac a tak.. proste nie tak plynulo, povodny predstih bol okolo 10-15 stupnov.
Ako som predstih opat zvysoval, motor zacal ist zase tichsie, len si tak rapkal, a otacky stupali. Ked som ho mal dokonca az na skoro 20 stupnoch (!!!), motor isiel uplne v pohode, skusal som ho na neutrale tocit do otacok a dalo sa. Pradel si ako macicka.
Nakoniec som to cele nastavil na 5 stupnov a pridal som bohatost zmesi na plyne, lebo inak bol velmi nizky neutral. Auto startuje na brnk a taha subjektivne lepsie ako pred tym, ale zmes sa mi zda zase moc bohata. Jednoducho, z vyfuku ide suvisly dym pary co smrdi po LPG.. pred tym to az tak necmudelo.
Ake mate skusenosti s predstihom na LPG? Niekto mi hovori ze ma byt normalny, niekto ze ma byt vacsi lebo LPG hori pomalsie, ini mi hovoria "ser na stupnicu pridaj predstih, mas stare auto", tak ja uz naozaj neviem aky ten predstih ma byt. Najskor chcem nastavit ten a bohatost zmesi / prietok uz nejak doriesim ;-)
POZN: ked to na neutrale vydupnem do otacok, vzdy to praska vo vyfuku ako otacky padaju. Nechcem mat bohatu zmes lebo som mal v minulosti vyklepane ventily, to je uz teraz spravene.
Dikes :)
Ako som predstih opat zvysoval, motor zacal ist zase tichsie, len si tak rapkal, a otacky stupali. Ked som ho mal dokonca az na skoro 20 stupnoch (!!!), motor isiel uplne v pohode, skusal som ho na neutrale tocit do otacok a dalo sa. Pradel si ako macicka.
Nakoniec som to cele nastavil na 5 stupnov a pridal som bohatost zmesi na plyne, lebo inak bol velmi nizky neutral. Auto startuje na brnk a taha subjektivne lepsie ako pred tym, ale zmes sa mi zda zase moc bohata. Jednoducho, z vyfuku ide suvisly dym pary co smrdi po LPG.. pred tym to az tak necmudelo.
Ake mate skusenosti s predstihom na LPG? Niekto mi hovori ze ma byt normalny, niekto ze ma byt vacsi lebo LPG hori pomalsie, ini mi hovoria "ser na stupnicu pridaj predstih, mas stare auto", tak ja uz naozaj neviem aky ten predstih ma byt. Najskor chcem nastavit ten a bohatost zmesi / prietok uz nejak doriesim ;-)
POZN: ked to na neutrale vydupnem do otacok, vzdy to praska vo vyfuku ako otacky padaju. Nechcem mat bohatu zmes lebo som mal v minulosti vyklepane ventily, to je uz teraz spravene.
Dikes :)