
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tlak,teplota oleje
-> Tuner#2: Jup, spínací tlak odpovídá.

Takže asi vrtnem domek a navaříme trubku se závitem na čidlo.
ještě mám dotaz obhledně baroskopu. nemám ho teď kam dát, tak zvažuju nákupu nového čidla KMGY na budík, které má dva vývody a jeden právě na kontrolku. Vývod na budík má 0 - 1000kPa a čidlo na kontrolku spíná v 50kPa - myslím že to je správná hodnota, že škodovácký baroskop tak nějak kolem 50kPa spíná je to tak?
ještě mám dotaz obhledně baroskopu. nemám ho teď kam dát, tak zvažuju nákupu nového čidla KMGY na budík, které má dva vývody a jeden právě na kontrolku. Vývod na budík má 0 - 1000kPa a čidlo na kontrolku spíná v 50kPa - myslím že to je správná hodnota, že škodovácký baroskop tak nějak kolem 50kPa spíná je to tak?
-> Tuner#2: Sorry,já si prvně neuvědomi o jakou že to "díru v hlavě" vlastně jde a jak máš udělaný čidlo do hlavy jsem taky nevěděl. Ovšem jak bylo psáno - varianta hezkýho mezikusu se mě technicky líbí nejvíc...
-> MVM 02.02.15 20:23:03: Vždyť to píšu už tady 19:12:15 02.02.2015
jenže závit na Škoda čidlo a Bosch má o fous menší průměr, takže redukce nejde udělat a nebo je tak dlouhá, že čidlo bude prakticky mimo hlavu. Řešení by bylo závit zvětšit, ale padající špony do hlavy se mě nelíbí...
jenže závit na Škoda čidlo a Bosch má o fous menší průměr, takže redukce nejde udělat a nebo je tak dlouhá, že čidlo bude prakticky mimo hlavu. Řešení by bylo závit zvětšit, ale padající špony do hlavy se mě nelíbí...
-> vhml: Počkej on už má čidlo rovnou v hlavě? Jsem mu to chtěl právě navrhnout - byť se to prakticky líp dělá na demontovaný hlavě při skládání motoru..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.02.15 19:40:18: no ale vždyť máš čidlo přímo v hlavě jako 5k ne? Proč ti to ukazovalo nesmysly? Mě to kolikrát ukazuje víc než by se mi líbilo :-D
-> Nwkt: Tenkrát nemělo a bylo to moc studený a lepil jsem před chladič pásku.. Teď jsem dal na podzimní ježdění na okruhu 80°Wahler a je klid..
-> MVM: Jak ti tam proudí voda? Nebo to nemá termostat?
-> havlik: neslo by tam udelat Tcko s prirubou na zasroubovani cidla?
-> havlik: To je pravda
Ale topí trubky v tunelu 


-> MVM: ale zase nemáš topení
-> mirecek.666 02.02.15 19:46:42: JJ, asi to tak dopadne 

Já mám teploměr vody už roky takto. Tady na fotce na jednom z prvních motorů.
-> Tuner#2: co si pamatuju z přestaveb klasickýho emka na motor z fáčka tak to kluci vždycky dělali tak že do domku si vyřízli závit a bylo. Co si u někoho nechat vytočit na soustruhu kus AL tyčky se závitem na tvoje čidlo, do nějakýho domku udělat díru na tu tyčku a tu tam zavařit?
-> Nwkt 02.02.15 19:39:39: Než zas čidlem zmenšovat ten malý otvor z hlavy ven, to je podle mě lelší dát to čidlo do domku termostatu.
-> vhml 02.02.15 19:17:53: Nestačilo...
-> MVM 02.02.15 19:18:23: Vodu mám vypuštěnou o tom žádná, ale je to zas ježdění a zařizování a to s mým časem v práci nejde moc zkloubit. Uvidíme, zkusím to přes kámoše...
-> MVM 02.02.15 19:18:23: Vodu mám vypuštěnou o tom žádná, ale je to zas ježdění a zařizování a to s mým časem v práci nejde moc zkloubit. Uvidíme, zkusím to přes kámoše...
-> Tuner#2: Proč vařit? Necháš udělat mezikus, dáš delší štefty a máš to kdykoliv přendavací/vyndavací
-> Nwkt 02.02.15 19:16:59: Moc se mě domek sundavat nechtělo, navíc nemám nikoho kdo vaří hliník, ale v Rokycanech jeden je, zkusím to asi tak vymyslet. Kde má 136tka vůbec to čidlo? Nikdy jsem ho neměl v ruce.
Mezikus ani nee.
Mezikus ani nee.
-> Nwkt 02.02.15 19:16:59: Tohle řešení se mi líbí 

-> Tuner#2: Tak není nic jednoduššáho než odpustit pár litrů aby voda klesla pod úrověň domku termostatu - a ten přetvořit demontovaný k obrazu svému. (Nejlíp takový domek upravit předem a pak prohodit) Ta teplota měřená v blízkosti termostatu zároveň umožňuje i nepřímo kontrolu jeho funkce - takže to umístění není až tak "špatně" z výroby. 

-> Nwkt: to je asi nejelegantnější řešení 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.02.15 18:44:32: a nestačilo tam nemít čidlo z favorita, který ukazuje o 20 stupňů míň na škodováckým budíku? 

-> Tuner#2: Co nechat vyrobit mezikus mezi domek termostatu a hlavu?
-> Tuner#2: Jak za vodní pumpu? Tam je všude přívod studený
-> MVM 02.02.15 19:01:31: -> MOLSO 02.02.15 19:04:43: NJ máte pravdu, řeším 1000 věcí na jednou a tohle mě vůbec nenapadlo. Teď je otázka zda na hotovém motoru je možno díru v hlavě zvětšit a udělat tam závit. Zkusil bych to pak vysát, ale stejně se mě nelíbí, že ta špona můžem někde uvíznout byť ve vodním prostoru hlavy...
A co dát čidlo za vodní pumpu a nebo na hadici výhřevu sání? To už taky bude zkreslené co?
A co dát čidlo za vodní pumpu a nebo na hadici výhřevu sání? To už taky bude zkreslené co?
-> Tuner#2: to by ti ukazovalo napr 20°C az kym by neotvoril termostat a potom by teplota skokovo narastla ... tam to asi nebude najvhodnejšie umiestnené ...
-> Sejki: wahler
-> Tuner#2: Pokud tam máš namontovanej termostat tak měřit teplotu za (v hadici) je nesmysl. Potřebuješ znát teplotu vody (chladícího média ) v hlavě. Stejně jako teplotu oleje v hlavním kanále....
Jakeho vyrobce termostatu na 120kovej motor doporucite? Diky
-> Jozka 01.02.15 23:30:54: No u mě odchylka hraje velkou roli, to bych si jinak nekupoval přesnej digitál a pořád jezdil s teploměrem na 70ti, když voda má 88 :-)
Takže asi se bude muset vymyslet trubka s matkou a říznout hadici.
Je ideál to dát na tu silnou hadici hned za termostat?
Takže asi se bude muset vymyslet trubka s matkou a říznout hadici.
Je ideál to dát na tu silnou hadici hned za termostat?
-> Tuner#2: No, když bude skoro celý čidlo utopený v hadici, bude odpovídat měření průmyslový praxi, kdy je celý čidlo v jímce, vetknutý na doraz do potrubí..
V sérii si taky nejsem vůbec jistej, co vlastně ten teploměr měří, resp. jak moc ovlivňuje teplota hlavy měření - ale v běžným provozu nebude nějaká odchylka tímhle způsobená asi nijak závažná.
Nu, mám o čem přemýšlet, já teplotu oleje aktuálně měřím úplně mimo blok v mosazným mezikusu a asi budu v létě trochu experimentovat..
V sérii si taky nejsem vůbec jistej, co vlastně ten teploměr měří, resp. jak moc ovlivňuje teplota hlavy měření - ale v běžným provozu nebude nějaká odchylka tímhle způsobená asi nijak závažná.
Nu, mám o čem přemýšlet, já teplotu oleje aktuálně měřím úplně mimo blok v mosazným mezikusu a asi budu v létě trochu experimentovat..
-> Nwkt 01.02.15 23:06:13: Ten stejně nebude mít závit co potřebuju předpokládám, navíc kde ho sebrat?
-> Tuner#2: Co 136 domek?
-> Jozka 01.02.15 22:24:59: Jo to by mě taky zajínalo, zda stačí čelní plocha a nějakým ten milimetr co to přestčím přes redukci.
Ještě hůř na tom jsem s měřením vody. Mám závit v hlavě, ale je jen o chlup větší než je na čidle. Takže redukce musí být hodně vysoká aby nedošlo k ulomení a čidlo je prakticky schované v redukci. Jako voda se tam zcela jistě natlačí, ale bude prakticky už nad hlavou dost ovlivněná okolní teplotou. Přemýšlím o navrtání domku a nebo na silnou hadici od termostatu vložit trubku s navařenou matkou což by bylo asi nejlepší?
Ještě hůř na tom jsem s měřením vody. Mám závit v hlavě, ale je jen o chlup větší než je na čidle. Takže redukce musí být hodně vysoká aby nedošlo k ulomení a čidlo je prakticky schované v redukci. Jako voda se tam zcela jistě natlačí, ale bude prakticky už nad hlavou dost ovlivněná okolní teplotou. Přemýšlím o navrtání domku a nebo na silnou hadici od termostatu vložit trubku s navařenou matkou což by bylo asi nejlepší?
-> vhml: Ta 20 mm vysoká pochromovaná distanční trubka fakt vypadala líp..



-> Tuner#2: I dle toho origo šroubu chladiče to tak vychází = 11-12 mm..
Dumal jsem letos o opačným problému - jak moc musí být čidlo teploty smočený, aby správně fungovalo.. stačí jen jeho čelní plocha a nějaký 2-3 mm tý válcový ? Použil jsem na opačný straně kanálu Y rozbočku a naměřený hodnoty se mi moc nezdají..
Dumal jsem letos o opačným problému - jak moc musí být čidlo teploty smočený, aby správně fungovalo.. stačí jen jeho čelní plocha a nějaký 2-3 mm tý válcový ? Použil jsem na opačný straně kanálu Y rozbočku a naměřený hodnoty se mi moc nezdají..
-> Jozka 01.02.15 22:14:32: a přitom to tu teplotu meri uplne stejne
Zatímco teda nějaká vložená mezitrubka mi připadá fakt jako prasečina :-D

-> Jozka 01.02.15 21:58:44: OK, redukce se udělá max. 12mm (kolem 13mm je právě ta malá dirka do boku) a čidlo z ní bude lehce koukat. Má menší průměr, takže by to nemělo vadit.
-> vhml: No taky moc pěkný..
Beru dole napsané zpět, kolega Mário byl v podstatě estét...


-> Jozka 01.02.15 21:58:44: a nebo svaris sroubek, maticku a cidlo vody 

-> Tuner#2: Kdybys to napsal dřív, tak jsem ti to dneska změřil ...
-> Tuner#2: Aha.. taky jí nemám po ruce a o dýlce jejího zašroubování do prsou můžu po paměti spekulovat.. 10-12 mm ?
Kamarád se toho taky bál, takže pořešil průtokovým šroubem 16x1.5 normál z obchodu, do něj udělal 10x1 závit pro VDO čidlo, který se mu zdálo příliš dlouhý a trubkou a dvěma těsněníma čidlu vyrobil externí komůrku. Fungovalo, ale bylo to ošklivý a mělo jeden průsak navíc..
Kamarád se toho taky bál, takže pořešil průtokovým šroubem 16x1.5 normál z obchodu, do něj udělal 10x1 závit pro VDO čidlo, který se mu zdálo příliš dlouhý a trubkou a dvěma těsněníma čidlu vyrobil externí komůrku. Fungovalo, ale bylo to ošklivý a mělo jeden průsak navíc..
-> Tuner#2: řekl bych, že není co kam
-> Jozka 01.02.15 21:40:27: Když já tu původní záslepku nemám, respektive bude někde doma, neznámo kde na půdě...
-> vhml 01.02.15 21:34:28: Já neřeším tu velkou hlubokou díru, tak daleko jít rozhodně nechci (směr fialové šipky).
Řeším zda je nějaký funkční průchod ve směru zelených šipek? což je cca. v půlce stoupání závitu a je to při spodní části.
Řeším zda je nějaký funkční průchod ve směru zelených šipek? což je cca. v půlce stoupání závitu a je to při spodní části.
-> Tuner#2: Vzhledem k tomu, že v původním provedení pro R/LS je tenhle kanál dost brutálně přicpanej děrovanou trubičkou a i v dalších variantách do toho kanálu vydatně trčí konec průtokovýho šroubu, asi by se do kanálu nějakých 5 mm čidla vystrčit dalo (míním +5 oproti konci závitu původní záslepky).
LS/R tam má takovéto vynálezy: www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=874...
LS/R tam má takovéto vynálezy: www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=874...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.02.15 21:29:00: uplne malůvku nechapu, ale to co vidíš rovne jde od čerpadla a lame se to doprava k filtru. Pro teplotu tak idealni místo protože se to tam láme. Mám tam teploměr na obou autech.
Doteď jsem tam měl baroskop, který je ale málo hluboký, tak se právě ptám, aby to neposral. Čili to udělat přes redukci jen nějaký 12 - 13mm co začíná ta malá dirka vrtaná napříč velkým otvorem ve spodní straně?